Gry

Ustawienia graficzne cz.1

przeczytasz w 2 min.

Przyjrzyjmy się poszczególnym ustawieniom graficznym gry:

Część pierwsza ustawień graficznych.

Część druga ustawień.

Rozdzielczość: (zależne od karty graficznej i monitora) – ustawienia rozdzielczości ekranu.

Pełny ekran: (On, Off) – włączanie, lub wyłączanie gry w oknie.

Współczynnik proporcji: (zależne od sprzętu) – określa dopasowanie szerokości pikseli obrazu cyfrowego do ich wysokości.

Synchronizacja pionowa: (On, Off) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.

Odświeżanie: (zależne od sprzętu) – częstotliwość odświeżania monitora.

Tryb koloru: (8 bit int, 16 bit float) – liczba wariacji kolorów – możemy wybrać mniejszą wartość, jeśli zależy nam na wydajności, lub większą, jeżeli zdecydujemy się na wysoką jakość.

16 bit float

Wygładzanie krawędzi: (Off, MSAA2x, MSAA4x, CSAA8/4x, MSAA8x, CSAA16/4x, CSAA16/8x, MSAA16x) – wygładzanie krawędzi obiektów. Dzięki temu wydają się one ostrzejsze, nie widać na nich „ząbków”.
Screen Space Ambient Occclusion: (Off, Low, Medium, High) – określa szczegółowość cieni generowanych dzięki dookólnemu oświetleniu.

Efekt Post Process: (On, Off) – umożliwia włączenie, lub wyłączenie motion blur i głębi pola. Motion blur odpowiada za zamazanie obrazu przy krawędziach podczas ruchu postaci; głębia pola to nic innego, jak zamazane dalsze obszary, co daje złudzenie, że świat w grze ciągnie się bez końca.