Gry komputerowe

Tomb Raider w zielonym wydaniu

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2016-01-29

Rise of the Tomb Raider

Jaka karta graficzna do Rise of the Tomb Raider?

Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)

W przypadku ustawień średnich, rozsądna płynność animacji w tej rozdzielczości zapewni karta pokroju GTX 950 lub Radeon 380. Sprawa nieco się komplikuje przy maksymalnym poziomie detali. Do takowego potrzeba minimum R380X. Jeśli ktoś chciałby zbliżyć się do "magicznej" granicy 60 kl/s to musi posiadać kartę pokroju GeForce GTX 970 lub Radeona Fury X.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Wyzwaniu jakim niewątpliwie jest rozdzielczość QHD w grze Rise of the Tomb Raider podołają tylko najmocniejsze karty obecnej generacji. Mocno wskazany w takim przypadku jest GeForce GTX 980 Ti lub jego mniejszy brat - GTX 980. Z "czerwonego" obozu jedynie Fury X zapewnia w miarę rozsądną płynność animacji w tej rozdzielczości (średnio 44 kl/s).

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Jeśli ktoś myśli o zabawie w rozdzielczości 4K to powinien wyposażyć swój komputer w dwie topowe karty graficzne pokroju GTX 980 Ti lub GTX 980. Pojedyńczo żadna z nich nie zapewnia komfortowej rozgrywki przy najwyższych ustawieniach. Najmocniejsza karta AMD -  Radeon Fury X osiągnęła w tej rozdzielczości zaledwie 22 kl/s (średnio).

Rise of the Tomb Raider

Wnioski końcowe

Najnowsza odsłona Tomb Raidera w naszej ocenie ma wysokie wymagania sprzętowe. Oprawa wizualna to z pewnością jeden z mocniejszych punktów tej produkcji. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że optymalizacja wymaga jeszcze sporo pracy. Do komfortowej zabawy potrzeba tutaj topowej karty graficznej i to z mocnym wskazaniem na Nvidię.

Można powiedzieć, że występuje tutaj analogiczna (do pewnego stopnia) sytuacja jak w przypadku testów wydajności Assassin's Creed: Syndicate. I choć Rise of the Tomb Raider ma nieco mniejsze wymagania od wspomnianego tytułu Ubisoftu, a sama gra zalicza się do tych lepszych, to mamy nieodparte wrażenie, że (szczególnie) ostatnimi czasy produkcje sygnowane logiem Nvidii mają spore problemy z optymalizacją.

marketplace

Komentarze

96
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ogłoszenia niekoniecznie parafialne:

    1. Oficjalny dystrybutor gry w naszym kraju (Cenega) dopiero dziś nam dostarczył klucze, a więc to był baaardzo długi dzień.

    2. Testowaliśmy finalny build (a nie wersję preview), z uwzględnieniem dedykowanych sterowników Nvidii.

    3. Brakuje filmu z miejscem testowym, zostanie uzupełnione jutro lub w poniedziałek, dziś już nie mam na to siły.

    4. SLI pomimo oficjalnego wsparcia działa bardzo problematycznie póki co (losowe crashe, znikające tekstury). Dlatego nie ma takowych konfiguracji na wykresach.

    5. Na pewno o czymś zapomniałem. ;-)
    Zaloguj się
  • avatar
    No jak coś wychodzi z logiem NV to wiadomo że na radkach będzie działać jak gowno, tak z premier w 2014- 2015 roku to jakoś każda gra która wyszła bez patronatu NV działała znakomicie na wszystkich kartach, nie ma loga nv na pudełku nie ma problemu,tylko pojawia się nv ze swoim shitworks i już wiadomo jak będzie, w 2014 i 2015 wyszło pełno gier w których zamoczyła paluchy nv i żadna ale to kompletnie żadna na premiere nie działała jak powinna: Far cry 4 klapa, batman klapa, Dying light klapa, Wiedźmin 3 klapa, fallout 4 klapa, project Cars klapa, Assasiny to nawet nie wspominam. A teraz dla kontrastu co wyszło bez NV: Hardline chodził i działa super, battlefront świetnie hula od premiery, Alien isolation nigdy nie było problemu, heroes VII wszystko git, mad max git, Evolve super. Nigdy nie byłem fanem teorii spiskowych, nigdy też nie byłem fanboyem ani NV ani AMD i zawsze przy zakupie karty kierowałem się stosunkiem cena/wydajność ale to co NV odwala od jakiegoś czasu to jest ewidentne, chamskie, złośliwe i tyle i da się to udowodnić
    Zaloguj się
  • avatar
    No taka prawda gdzie "zielona zaraza" łapy włoży tam odrazu pojawiają sie problemy z ogólnie słabszą wydajnością
  • avatar
    gtx 780TI w nowszych grach jest troszke wolniejsze od GTX970 :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Plus dla Benchmarka za dobra robote!
  • avatar
    Wymagania jednak nie tak małe .
  • avatar
    Ehhh błędne koło zamiast sobie pomagać i pchać technologię do przodu to jedni podkładają świnie drugim... Do czego to zmierza ? Do niczego mieliśmy mieć w tej grze dx12 ale dzięki super uczciwej walce czerwonych i zielonych wiadomo jak jest. Wy nie powinniście się cieszyć ze nvidia ma lepsze fps w grach bo podłożyli tam swoje wredne śmierdzące świnie. To jest straszne że wgl ludzie się na to zgadzają.

    http://www.idioci.pl/upload/images/large/2015/12/nasze-spoleczenstwo.jpg
  • avatar
    Wiedziałem że kolegi kratosa44 nie może tu zabraknąć
    Zaloguj się
  • avatar
    Widzę że Nv znowu się postarała skopać optymalizacje.
    Chcesz pograć w 60 fps to kup najdroższą kartę graficzną na rynku( 1 gpu) jeśli nie lubisz 60 fps to zagraj na konsoli bo ja czcigodna Nv Ci nie pozwolę na nic innego. Poprzedni TR był spierany przez Amd i nie było problemów z 60 klatkami nawet na kartach słabszych od flagowców.

    Dobrze że gra w ogóle działa.

    Czy ktoś może wymienić jakiś tytuł gdzie Nv nie skopała optymalizacji nawet na swoje karty?
    Powiedzmy z ostatnich 3 lat?
    Tak patrząc to na Nv zastanawiam się czy oni chcą wykończyć Amd czy rynek gier pc.
    Zaloguj się
  • avatar
    3770k@4,5ghz + podkręcony 970gtx i niestety gra łapie zadyszkę. W 1080p i ustawieniach bardzo wysokich są spadki nawet poniżej 40fps. Mało tego, miałem ze 3x sytuacje gdzie spadało do 20-25fps, ale traktuje to już jako błąd gry. Ogólnie optymalizacja jest dziwna, są momenty gdzie gra trzyma 60 klatek w wydawałby się dość wymagających miejscach i są momenty gdzie klatki szaleją i nic nie usprawiedliwia ich zejścia w okolice 40fps. Mimo wszystko i tak serdecznie polecam, bo gra jest wspaniała ;)
  • avatar
    Pierwsze zdanie na ostatniej stronie o grze RotTR : Jaka karta graficzna do Assassin's Creed: Syndicate?
    xDD
    Zaloguj się
  • avatar
    52-59 fps w ustawieniach bardzo wysokich na gtx970, jest git.
    Pewnie nawet sobie odpale 4K, żeby zobaczyć jakość niedostepną na konsolach przez nastepne lata :DDDD
    Zaloguj się
  • avatar
    Brakuje porówniania z GTX780(Ti) ma więcej jednostek od GTX970 :s
    Zaloguj się
  • avatar
    W wymaganiach minimalnych jest błąd Radeon 7770 posiada 1GB a nie 2GB.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czy mi się tylko wydaje, czy większość straciła zdrowy rozsądek i uważa, że do gry najważniejsze są 4K i detale ultra?
    Z mojej perspektywy:
    1. Jasne, że gdybym posiadał odpowiedni sprzęt to paliłbym gumy na max wszystkiego, ale...
    2. Pomiędzy średnimi detalami i max jakoś znaczącej różnicy nie widzę (a cena sprzętu rośnie wykładniczo - ktoś nas w butelkę nabija?). Trzeba się przyjrzeć, a pamiętać trzeba, że przy dynamicznych scenach różnicy nie dostrzeżemy wcale. I dotyczy to większości produkcji, nie tylko TR. Chociaż... może ślepy jestem.
    3. Gram na laptopie (i7, GTX850M) w HD i high. FPS jest jak dla mnie OK i nie sprawdzam frapsem czy mam stabilne 30, 60 czy trilion klatek. Gra mi nie nieźle, chociaż nie zawsze mam chęć bawić się kablami i podłączać pod TV.
    4. Gdyby TR byl na PS4 to kupilbym wersje na PS4, nawet gdybym posiadał wypasionego PC. Nic nie zastąpi wygody kanapy. Tak, wiem że PC także można podłączyć pod TV, ale jakoś mi to nie współgra - PS'a włączam 1 buttonem na padzie i gram a to wszytko w cenie 1300PLN. Detale na poziomie średnim, ale jak się gra w gry a nie grafikę to zabawa podobna jak na ultra, nieprawdaż? Są gry w ktore nigdy na konsoli nie zagram i gry które są stworzone z myslą o konsolach.
    5. Nic nie zastąpi grafy 320x240 w starym TR I (moj PC wiecej nie dawal rady wyciagnać ;-) ) i tego niepowtarzalnego klimatu. Kiedyś to bylo cos...
    Zaloguj się
  • avatar
    Optymalizacja jak w każdej grze ze współpracy z nVidia :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Widze że konsolowa małpa kratosik, zaczyna robić cyrk od rana. Chyba bede musiał znowu pogonić go do budy, paroma screenami gierek w jakości 4K nieosiagalnymi na tej śmiesznej PS4.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gdzie się podziały te stare czasy w których kupiłeś kompa za 3000pln i miałeś pewność że pograsz sobie na max detalach we wszystko i do tego przez spory czas. A teraz wywalisz w pieca ponad 5000pln+ i nie masz pewności że pod koniec roku takie cudeńko nie polegnie na jakiejś wyzyskującej z ludzi pieniądze grze... ehhhhhh
  • avatar
    Śmiech na sali. To dziesięcioletni X360 proporcjonalnie lepiej sobie radzi z tą grą niż współczesny blaszak...
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Dawno nie zaglądałem do działu kart graficznych

    A więc Nvidia nadal królem, widze nawet że już coraz bardziej sie oddala od AMD, nareszcie koniec wojny.
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Te minusy wytknięte jakby to była gra RPG powinny być jako dwa, i dodatkowy za drobne glicze graficzne.
  • avatar
    Na innej stronie napisano że :" Wyniki GTX 970 w ustawieniach Very High są zaskakujące, ale były powtarzane kilkukrotnie na dwóch samplach i zawsze wychodziły identyczne. Pierwszy przelot miał wyższy FPS, ale kolejne już notowały ogromne spadki. Wyjaśnienia widzę dwa - wina samej gry albo podsystemu pamięci GTX 970. RotTR w pierwszym przelocie ładuje tekstury ~3600 MB. potem wartość ta systematycznie rośnie do ~4050 MB i zaczynają się problemy. Inne karty graficzne takich problemów nie miały - wyniki były powtarzalne od początku do końca. "
    Czy moglibyście to sprawdzić?
    Zaloguj się
  • avatar
    Na pewno lepiej niż U4.