Gry komputerowe

Platforma testowa i metodyka

przeczytasz w 2 min.
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 @ 4,3 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (965/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (1030/1325 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition (1176/1552 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition (1102/1762 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • Catalyst 14.9.1 Beta
  • GeForce Game Ready 344.48 WHQL

Metodologia testowa:

Przy testach wydajności w Ryse: Son of Rome posłużyłem się trzema gotowymi zestawami ustawień graficznych. Dodatkowo sprawdziłem jak duży wpływ na płynność animacji ma włączenie SSAA. Jako miejsce testowe posłużył mi sam początek czwartego rozdziału. Jest on najbardziej wymagający względem sprzętu ze wszystkich dostępnych, ale zarazem i najładniejszy. Oczywiście w trakcie pomiarów wydajności blokada kl/s byłą wyłączona podobnie jak i synchronizacja pionowa. Warto również odnotować, że w przypadku nadpróbkowania dostępne są dwa poziomy skalowania 1,5x1,5 oraz 2x2. Oczywiście ten drugi jest o wiele bardziej wymagający względem karty graficznej. Niezależnie jednak od tego, który wariant wybierzemy przy włączonym SSAA automatycznie włącza się ograniczenie ilości kl/s do 60. Nie da się tego w żaden sposób wyłączyć. Mając jednak na uwadze uzyskane wyniki nie jest to problem, który będzie jakoś szczególnie uciążliwy. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.