Na topie

Shadow Of The Tomb Raider - ray-tracing po raz trzeci

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Shadow Of The Tomb Raider w końcu został zaktualizowany o obsługę technologii DXR i DLSS. Czy ray-tracingowana Lara Croft jest jeszcze bardziej warta grzechu?

  • Shadow Of The Tomb Raider - ray-tracing po raz trzeci | zdjęcie 1

94%

Ocena benchmark.pl

 

Plusy

- doskonały, dużo mroczniejszy klimat,
- intrygująca i całkiem nieźle zakręcona fabuła,
- świetnie zaprojektowane lokacje,
- nowe umiejętności Lary,
- niezłe, pompujące adrenalinę akcje,
- nurkowanie i sekcje podwodne,
- świetna oprawa wizualna,
- niezłe udźwiękowienie i całkiem znośny polski dubbing,
- znacznie bardziej rozbudowane i odczuwalnie trudniejsze grobowce...

Minusy

…które czasami bardziej frustrują niż bawią,
- problematyczna precyzja skoków,
- dość nijakie misje poboczne,
- nieco przesadzona ilość znajdziek i dodatkowych wyzwań,
- sporadyczne błędy techniczne.


A A

Od czasu premiery pierwszych kart NVIDIA RTX - wyposażonych w rdzenie RT odpowiedzialne za ray-tracing oraz Tensor - wydarzyło się sporo. Może nie w kwestii gier obsługujących ray-tracing w czasie rzeczywistym, bowiem Shadow Of The Tomb Raider jest dopiero trzecim tytułem (po Battlefield V i Metro: Exodus), który obsługuje nowe "ficzery" NVIDII. Zerknijcie do naszych poprzednich publikacji na ten temat:

Nowy Tomb Raider zresztą czekał na wprowadzenie ray-tracingu tak długo, że aż sieci pojawiły się śmieszki na ten temat.

DXR on i off
To oczywiście żart, aż takich różnic w jakości grafiki nie oczekujcie ;-)

Karty GeForce RTX tracą monopol na ray-tracing

Wydarzyły się jednak dwie inne istotne rzeczy. NVIDIA zapowiedziała, że udostępni ray-tracing nie tylko w kartach RTX, ale i GTX Pascal, a najsłabszą kartą na której będzie można uruchomić ray-tracing w czasie rzeczywistym będzie GTX 1060. Jest to ciekawe zagranie ze strony "Zielonych", ale wątpliwym jest, by starsze karty, które nie są wyposażone w specjalizowane rdzenie RT, potrafiły udźwignąć ray-tracing w grach z wystarczającą wydajnością. To raczej ma być zachęta do zakupu nowszych kart RTX. Wspomniana funkcjonalność ma trafić do użytkowników wraz z kwietniową aktualizacją sterowników.

Drugą ciekawą kwestią był pokaz dema Neon Noir, a konkretnie silnika CryEngine 5.5. Co w tym takiego ciekawego? Otóż silnik ten wspiera technikę ray-tracingu na... dowolnej karcie graficznej, również AMD Radeon. Temat ray-tracingu w grach się więc rozwija i nie jest ograniczony do kart NVIDIA GeForce RTX.

Shadow Of The Tomb Raider i ray-tracing

Shadow Of The Tomb Raider - ustawienia graficzne

Tymczasem jednak wprowadzono ray-tracing do trzeciej gry, skądinąd znakomitej Shadow Of The Tomb Raider. Warto było czekać? Przekonajcie się sami. Oprócz ray-tracingu gra otrzymała również wsparcie technologii DLSS (zaawansowane skalowanie i wygładzanie krawędzi, przyśpieszające działanie gier w wyższych rozdzielczościach). Zaznaczyć należy, że posiadacze kart Pascal nie otrzymają dostępu do tej (DLSS) technologii, pozostanie ona ekskluzywną cechą kart GeForce RTX.

Galeria z włączonym i wyłączonym ray-tracingiem

Shadow Of The Tomb Raider - DXR on screenshot 1
Ray-tracing włączony (ultra)

Shadow Of The Tomb Raider - DXR off, screenshot 1
Ray-tracing wyłączony

Bardzo wyraźna różnica - przy włączonym DXR cienie są tak rozproszone, że zlewają się z otoczeniem.

Shadow Of The Tomb Raider - DXR on, screenshot 2
Ray-tracing włączony (ultra)

Shadow Of The Tomb Raider - DXR off, screenshot 2
Ray-tracing wyłączony

Mniej widoczne różnice przejawiające się w bardziej miękkich i realistycznych cieniach.

Shadow Of The Tomb Raider - DXR on, screenshot 3
Ray-tracing włączony (ultra)

Shadow Of The Tomb Raider - DXR off, screenshot 3
Ray-tracing wyłączony

Widoczne różnice w cieniowaniu obiektów i samej Lary - bez RT niektóre źródła światła w ogóle nie rzucają cienia.

Shadow Of The Tomb Raider - DXR on, screenshot 4
Ray-tracing włączony (ultra)

Shadow Of The Tomb Raider - DXR off, screenshot 4
Ray-tracing wyłączony

Mniej widoczne różnice przejawiające się w bardziej miękkich i realistycznych cieniach.

Testy wydajnościowe

W testach wykorzystaliśmy kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition. Komputer wyposażony był w procesor Intel Core i9 9900K oraz 16 GB pamięci RAM taktowanej 3000 MHz.

Shadow Of The Tomb Raider - 2560 x 1440, najwyższe, TAA
[kl./s.]

DXR wyłączony 108
83
DXR średni 93
65
DXR wysoki 65
43
DXR ultra 63
42
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Pomiędzy ustawieniami wysokimi i ultra ray-tracingu nie ma większych różnic wydajnościowych. Nawet najwyższe ustawienia pozwalają na rozgrywkę w QHD w 60 klatkach na sekundę (średnio).

Shadow Of The Tomb Raider - 3840 x 2160, najwyższe, TAA
[kl./s.]

DXR wyłączony 62
51
DXR średni 51
37
DXR wysoki 37
25
DXR ultra 35
24
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

W UHD jest już znacznie gorzej, praktycznie tylko ustawienia średnie zapewniają nam odpowiednią szybkość działania.

Tu jednak duża UWAGA. Mianowicie w przypadku ustawień średnich jakość cieniowania jest porównywalna do ustawień z wyłączonym ray-tracingiem. Duża różnica pojawia się dopiero przy ustawieniach wysokich.

Co jeśli włączymy do akcji technologię DLSS?

Shadow Of The Tomb Raider - 3840 x 2160, najwyższe, DLSS on/off
[kl./s.]

DXR wyłączony + DLSS 80
66
DXR wyłączony 62
51
DXR średni + DLSS 71
54
DXR średni 51
37
DXR wysoki + DLSS 54
39
DXR wysoki 37
25
DXR ultra + DLSS 52
38
DXR ultra 35
24
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

DLSS wydaje się działać w porządku - tzn. w przypadku premierowego uruchomienia tej technologii w Metro: Exodus i Battlefield V konieczne były poprawki. Przesadzono bowiem ze skalowaniem i obraz po zastosowaniu DLSS był widocznie rozmyty. Poprawiono to dopiero w kolejnych patchach. DLSS w Shadow Of The Tomb Raider nie powoduje znaczącego pogorszenia jakości obrazu.

I jak?

Ray-tracing w Shadow Of The Tomb Raider poprawia jakość cieniowania - widać to zwłaszcza po dodatkowych źródłach światła, które bez tej technologii czasami w ogóle nie rzucały cienia. Pozostałe cienie stały się bardziej realistyczne. Ray-tracing poprawia i tak znakomitą jakość oprawy graficznej w Shadow Of The Tomb Raider, ale też nie wprowadza zmian, które bardzo znacząco wpłynęłyby na jakość grafiki. Efekty są widoczne na pierwszy rzut oka, ale jak to się często mówi - ewolucja, nie rewolucja. Tym niemniej, efekty DXR są znacznie lepsze niż w przypadku Metro: Exodus.

Odsłon: 8206 Skomentuj artykuł
Komentarze

46

Udostępnij
  1. KENJI512
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 15:37

    Widzę na ostatnich foto, jakby trawa nie rzucała cieni z RTX-ON.

    Ale za to ciemna komnata i stopy kamienne rzeźby - elegancko.

    ps. pierwsze foto - pierwsze skojarzenie:
    medium vs ultra? (malo cieni od drzew) :D

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-26 12:31

      co komu po tych dlss czy rtx, skoro gra nadal powyżej 200zł? jak spadnie do 150zł to się zainteresuję. taki poziom cen ustawił CD Project RED, i nie narzekają na sprzedaż i piractwo.

      Skomentuj

  2. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-03-21 16:10

    Jedna rzecz mnie ciekawi:
    - BF 5 z RTX ma tylko odbicia w wodzie, oknach itd a fps leci o połowę w dół
    - Metro ma jedynie Global Illumination i fps leci o ponad połowę w dół
    - Tomb Raider dostał same cienie i fps też leci ostro w dół

    Tak że moje pytanie: Za ile lat (generacji) dostaniemy grafikę która pociągnie te 3 efekty z API RTX na raz w jednej grze?

    Skomentuj Historia edycji

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-21 17:36

      2-3 generacje jeżeli zachowany będzie ostatni wzrost
      w teorii w 3 generacji karta na poziomie XX60 powinna ogarniać 4k60fps

      Skomentuj

      1. Yaceek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-21 19:54

        W teorii. W praktyce dostaliśmy x60 o wydajności mniejszej niż x70 z poprzedniej generacji, która już dzisiaj ma moc zbyt niską na 1080p60 @ultra. Nawet 2080ti za 1200$ nie potrafi utrzymać stałych 4k60 @ultra, a wymagania przecież w miejscu nie stoją.

        Skomentuj

      2. owatanka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-22 18:24

        Niekoniecznie , nvidia zintegrowala jednostki RT z ukladem graficznym , jak zapewne wiekszosc wie raytracking da sie liczyc na kazdym procesorze zaczynajac od kalkulatora po dedykowane jednostki RT od nvidi , skoro tak to mozna umiescic dodatkowy uklad zawierajacy jednotki RT na karcie graficznej podobnie jak to mialo miejsce w kartach dwuprocesorowych tyle ze tu mozna umiescic jedno gpu i jeden chip wypelniony procesorami RT.
        Taki uklad mogl by zawierac teoretycznie 9 do 12 "rozmiar podyktowany kosztem uzyskania z wafla krzemowego , niski koszt" razy wiecej procesorow RT niz karta RTX 2080ti.

        Swego czasu podobne rozwiazanie zastosowala firma EVGA , podobne jak raytracking , physX tez moze byc liczony na procesorze lub ukladzie graficznym , wiec powstal ciekawy potworek EVGA GTX 275 CO-OP PhysX , ktory posiada dwa uklady graficzne , jeden glowny GTX 275 oraz mniejszy GTS 250.

        Co w tym dziwnego ktos zapyta przeziez to uklad sli z dwuch chipow graficznych ... tak ale uklad GTX275 zajmowal sie generowaniem grafiki a uklad GTS 250 zajmowal sie tylko i wylacznie liczeniem fizyki physX na dedykowanych PPU.

        Skomentuj

  3. xbk123
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-21 16:21

    Mieszane uczucia, czasem dużo lepiej, czasem takie sobie. Na screenie w krypcie mi się podoba. Pod misą z ogniem z RTX ON jest ciemno, jak powinno być, bo raczej nie ma źródła światła, które by tam tak mocno oświetlało. Nie jest to dla wszystkich, niektórzy lubią ostre cienie, a tu widać, że RT ekstremalnie je wygładza w wielu scenach. Czyli... niech się rozwija, zobaczymy co będzie za 2 lata.

    Skomentuj

    1. ncc1701
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-21 21:02

      A jak czesto w zyciu masz ostre cienie obiektow? W sloneczny, niezachmurzony dzien lub w pomieszczeniach z jednym, niezbyt duzym ostrym zrodlem swiatla.

      W "normalnych warunkach" - w domu, biurze, sklepie czy na zewnatrz, kiedy nie ma bezchmurnej pogody raczej nie ma ostrych cieni - wszystko jest rozmyte.

      Skomentuj

      1. pablo11
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-22 03:46

        Na dobrą sprawę, ta różnica ostre/słabe cienie jest czysto artystyczna moim zdaniem, albo po prostu w RTXie jest w ten sposób zamaskowana jakaś słabość.
        Bez DXR można tak samo zrobić.
        Muszę przyznać, że mimo sztucznie zrobionej różnicy w zacienieniu danego obszaru, to mam trudności w znalezieniu miejsc z różnicami w cieniach na filmie. Mam obawy, ze w grze, bym tego nie zauważył.
        Chyba, że ktoś, kto kręcił ten filmik RTX on/off nie wiedział, gdzie jest widoczny RTX, bo przy Metrze się już z tym spotkałem.

        Skomentuj

  4. Cezarr
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-21 17:11

    Przecież cienie z RTX ON na trzecim screenie to jakby po prostu uruchomić cienie na najniższych detalach, nie rozumiem tej całej otoczki wokół "graphics reinvented"...

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-21 18:27

      płać i nie myśl goyim!

      Skomentuj

    2. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-25 09:07

      o tym samym pomyslałem, ach ta ngreeidia uwielbia robic gimby w bambuko. Napluje na pysk a ci że pada deszcz....

      Skomentuj

  5. kombajn
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-21 17:42

    Z wykresów jasno wynika że ray tracing na średnich ustawieniach powiedzmy byłby do przyjęcia z punktu widzenia wydajności a wy... daliście same screeny RT na ultra.... także ten, gratulacje dla redakcji, ręce same składają się do oklasków.
    A odnoście samego Ray Tracing to cóż... kolejna gra i kolejny raz grafika wygląda inaczej, niekoniecznie lepiej. Mi osobiście bardziej odpowiada wersja bez RT.

    Skomentuj

    1. ncc1701
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-03-21 21:06

      Ale tu nie ma lepiej-gorzej tylko mniej-bardziej realistycznie.
      Scena z posagami jest najlepszym przykladem. Oczywiscie - moze ci sie bardziej podobac wersja bez, tyle ze nijak sie to ma do realizmu sceny...

      "Bajery" graficzne upiekszajace gry byly wlasnie do tej pory. RT nie ma za zadanie zrobic grafiki "piekniejsza", ale bardziej realistyczna. Cienie i odbicia maja zachowywac sie tak jak w rzeczywistosci. Ze nie widac wtedy czesci detali - coz - gdybys byl w tej sali z posagami tez bys nie widzial brzucha i nog postaci - bylyby one w cieniu...

      Skomentuj

      1. Yaceek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-21 21:55

        Nigdy nie będzie realizmu przez ray tracing. Z jednego, bardzo ważnego powodu, który uwidocznił się w Metro. Chodzi oczywiście o ekspozycję. Ray tracing powoduje, że ciemne pomieszczenia stały się jeszcze ciemniejsze, bo tak właśnie to działa, ale w tym samym czasie ty patrzysz na monitor, który nie ma adaptacji jasności. W ciemnych pomieszczeniach nie zrobi się jaśniej, tak jak twoje oko rejestruje światło na żywo. To jest dla mnie ogromny problem

        Skomentuj

        1. pablo11
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2019-03-22 03:55

          To jest problem Metra i tego, że to nie gra wysokobudżetowa, można zrobić taki system o którym mówisz, jest on wykorzystywany np. w Elexie, tam jest on trochę sztucznie zrobiony i przesadzony, ale efekt widać doskonale.
          Zwykle to bardziej denerwuje, jak wychodząc z ciemności ekran robi Ci się na 2 sekundy prześwietlony, ale akomodacja działa.

          Skomentuj

        2. ncc1701
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2019-03-22 09:03

          Rownie dobrze moglbys napisac - "meh - aparatem nigdy sie nie da zrobic dobrego zdjecia bo ma za mala dynamike i zdjecia w ciemnych pomieszczeniach beda zbyt ciemne a na zewnatrz przeswietlone"

          LoL - RT to JEDYNY mozliwy sposob uzyskania realizmu, bo obraz powstaje w taki sam sposob jak w naturze.

          Kwestia naswietlenia sceny i ewentualnie zmian jasnosci - to jest kwestia dopracowania i odowiedniej implementacji.

          To wlasnie droga do wiekszego realizmu. W "realu" jak wchodzisz z ostrego slonca do ciemnej piwnicy tez nie od razu wszystko dostrzegasz. Na poczatku jest ciemno, ale po kilku-kilunastu sekundach zaczynasz dostrzegac coraz wiecej detali. Podobny efekt mozna zastosowac w grze (nawet juz zastosowano jak napisal pablo11).

          I znowu - czy to ulatwi gre? Niekoniecznie. Moze sprawic ze zbyt pozno dostrzezesz wroga czy pulapke - ale zawsze to odrobine bardziej realistyczne.
          Oczywiscie - podobny efekt mozna zasymulowac zupelnie bez RT, chodzilo mi jedynie o twoje zastrzezenia co do realizmu generowanego obrazu...

          Skomentuj

      2. awesome1337
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-21 21:59

        dodatkowo wielkim atutem jest też prostota tworzenia takich realistycznych efektów (polecam sprawdzić w preview unreal engine) wystarczy że ustawimy że dany obiekt to lustro a inny to np. żarówka i koniec, RT już sam oblicza i wyświetla realistyczne odbicie, oświetlenie czy cień

        do tej pory tworzenie luster to byłą jakaś chora zabawa w duplikowanie mapy czy tekstur ale w rewersie albo inne sztuczki które wymagają sporo pracy a efekt jest marny

        Skomentuj

        1. kombajn
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2019-03-22 08:14

          awesome1337
          A co mnie g interesuje czy to się łatwiej czy trudniej tworzy. Obrazy Leonarda da Vinci nie przeszły do historii dlatego że były malowane w 5 minut na poczekaniu z użyciem gotowych wzorów.
          Poza tym co ty myślisz może że jak daną scenę w grze będzie można stworzyć super hiper ładną w 5 minut zamiast w 5 godzin to gry będą dzięki temu tańsze? No nie wydaje mi się.

          Skomentuj

          1. ncc1701
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-22 08:55

            No niby cie nie obochodzi - gry zapewne przez to nie stana sie tansze, ale... IMHO - jesli mozna przy tworzeniu gry zaoszczedzic czas i srodki na grafice, to mozna ten czas i srodki wykorzystac np. na dopracowanie detali, algorytmy AI, dopracowanie interfejsu itd itp.

            Skomentuj

          2. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-22 11:18

            "zaoszczedzic czas i srodki na grafice, to mozna ten czas i srodki wykorzystac np. na dopracowanie detali, algorytmy AI, dopracowanie interfejsu itd itp."
            Ta jasne, zobaczę uwierzę. Już prędzej wydać mniej żeby zarobić więcej. Im więcej rzeczy przy tworzeniu gier będzie robione z automatu, szablonu itp tym bardziej wszystkie gry będą do siebie podobne. Już teraz jest ciężko o gry z dobrą fabułą a przeważają gry wyłącznie z dobrą grafiką. Coraz łatwiejsze robienie coraz ładniejszych gier doprowadza do tego że masz co roku nowe odsłony serii które tak naprawdę niezbyt się od siebie różnią.

            Skomentuj

          3. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-22 10:30

            Im mniej sztuczek tym mniej glitchy w ich zachowaniu. Nie będzie już np, że obiekt znika, czy jest zniszczony a cień pozostaje taki jaki był, bo jest wklejony w teksturę. Albo od lat ten sam mechanizm, że jak lustro jest rozbite to przestaje odbijać obraz. Tak jakby przestawało działać.

            Skomentuj

      3. kombajn
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-22 08:06

        ncc1701 ale poza screenem z posągami wszędzie obraz wygląda podobnie, lub wręcz bardziej realistycznie bez RT. Na pierwszym screenie pod palmami praktycznie nie widać cieni z RT. Także tak jak mówię inaczej, nie koniecznie lepiej.

        Skomentuj

        1. ncc1701
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-22 08:52

          Moze pochmurne niebo bylo ;)

          Skomentuj

        2. człowiek-taboret
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-22 10:33

          Z tymi efektami RT to na statycznym obrazie to ciężko zobaczyć. Chodzi o to, że te cienie są dynamiczne, jakbyś miał możliwość faktycznie odpalić zobaczyć, pochodzić, pokręcić kamerą to byś bardziej na to zwrócił uwagę. Takie samo miałem wrażenie po wszystkich screenach i filmikach z Metro, aż nie zobaczyłem tego na własne oczy.

          Skomentuj

  6. Kropeczka
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-03-21 17:53

    Brakuje opcji ( w ankiecie)

    - autor ankiety ma zrytą banie....

    Skomentuj

  7. Blashix
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 17:59

    W wiedzminie 3 chcialbym zobaczyc ta opcje.

    Skomentuj

  8. Blashix
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-03-21 17:59

    W wiedzminie 3 chcialbym zobaczyc ta opcje.

    Skomentuj

  9. Warmonger
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-21 18:07

    Ładnie, ale różnica jest odczuwalna dopiero w ruchu, gdy oświetlenie całej sceny jest dynamiczne i jednocześnie realistyczne.

    Skomentuj

  10. Eternal1
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-21 18:32

    Widać na Pic3 że że dla sztucznego podbicia efektu RTX wyłączono Ambient Occlusion.
    bitch, please...
    Podobnie było w BattlefieldV gdzie aby sztucznie wyeksponować różnice, niektóre odbicia w oknach przypominały zamierzchłe czasy DX8.1.

    Subiektywna ocena:
    Pic1: Lepiej wygląda standardowe oświetlenie
    Pic2: Lepiej wygląda standardowe oświetlenie
    Pic3: Brak podstawowego AmbientOcclusion (?)
    Pic4: Różnica minimalna z lekkim wskazaniem na RTX przy czym nie dałbym za to więcej niż 3 FPS a gdzie tam 50%.

    Skomentuj

  11. Cute Pony
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-03-21 18:38

    Dobre ja myslalem, ze te zdjecia z ray tracingiem to sa te bez... O kant dupy taka technologie. A komu to potrzebne? A dlaczego? Wole wiecej FPS niz jakies gowniane cienie.

    Skomentuj

    1. Satanski
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-03-23 12:13

      To graj w 2d

      Skomentuj

  12. Spichris
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-03-21 19:23

    Czy tylko ja odnoszę wrażenie iż po wyłączeniu RTX cienie wyglądają gorzej niż w starszych produkcjach? Wrażenie jest wręcz takie iż specjalnie zaniżana jest ich jakość aby promować RTX. Wystarczy popatrzeć na zrzut z rzeźbami - od kiedy w produkcjach AAA obiekty same na siebie nie rzucają cienia?

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-21 19:45

      Patrz na to tak, że RTX nie odpowiada za jakość/ostrość cieni, tylko za to jak ten cień pada, kiedy pada, jaki obiekt i jakie źródło światła w grze sprawia, że pada itd. Ale szczerze trzeba powiedzieć, że póki co ten cały RTX beretu nie zrywa. Jeszcze trochę i będę ziewał przy usłyszeniu tej nazwy. Być może za parę lat, jak wszystko będzie w pakiecie (cienie, odbicia, gi) i będzie dopracowane to wtedy będzie to robiło wrażenie. I już wtedy będzie zupełnie nowa seria geforce. Sprzedajesz auto za 15k i masz na kartę.

      Skomentuj

  13. pawluto
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-21 19:33

    Kilka lat temu kupiłem grę Far Cry 3.
    Grałem w nią na karcie R7 370 2 gb...
    Nic nie cieło - rewelka.
    Grafika była tak cudna że przyjemność sprawiało same zwiedzanie wykreowanego w grze świata...Woda i cały świat był znakomicie zrobiony bez ray trackingu...
    Tak więc ewolucja kart to jedno wielki naciąganie i medialny bełkot...

    Skomentuj Historia edycji

    1. kombajn
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-22 08:00

      A sama gra była tak nudna że można było zasnąć na siedząco przed ekranem.

      Skomentuj

  14. CESARZ987655
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-21 20:49

    RT dopiero raczkuje i jak dla mnie efekty tego co dotychczas pokazano w grach są naprawdę niezłe.

    Jak wchodził PhysX to ładnie wyglądał tylko na benchmarkach,wydajnością nie powalał przez wiele lat na najwydajniejszych kartach,a teraz jest standardem.
    Jak zaczęto popularyzować teselację to klatki leciały mocno w dół,a efekty były praktycznie nie widoczne.
    Po głębszej analizie Crysis 2 okazywało się że większą liczbę wielokątów otrzymywały płaskie bloki betonowe.

    Skomentuj

  15. rlego
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 21:12

    naaaaajss

    Skomentuj

  16. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2019-03-21 22:50

    To o czym piszesz z wydajnością to tylko specjalne zagranie, żeby kupować wydajniejsze karty co generację.
    Te efekty przy tych detalach i teksturach spokojnie powinny chodzić na 1070ti w 4k. Tam nie ma nic nadzwyczajnego.
    Za zwyczaj włączanie cieni nie powoduje takich dziwnych spadków wydajności.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-21 22:56

      lol, nie wiesz o czym piszesz

      Skomentuj

  17. zeniu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-22 00:20

    Czyli jak zwykle, wzrost jakości obrazu jest, ale nie warty ani spadku wydajności ani wzrostu ceny karty.

    Skomentuj

  18. bullseye
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-22 07:51

    Czy tylko ja odnoszę wrażenie że ładniej wygląda to bez RayTracingu ?
    Różnice są albo na plus dla wyłączonego, albo nie ma znaczenia.

    Skomentuj

  19. PS4Ekskluzyw
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-03-22 09:52

    Po raz kolejny wychodzi prowizora pc...
    Pewnie że wygląda to słabo wystarczy porównać do starego exa z PS4 Uncharted Lost Lagecy.

    Albumik z konsoli 5 letniej za 700 stów.

    https://imgur.com/a/KsPMSH9

    Także nie wiem czym się pctowcy podniecają za wielki hajs ech.... Patologia hard level :)


    Chcecie pięknej dopieszczonej oprawy to tylko na PS4 zobaczycie w grach na wyłączność.

    Tutaj kolejny exy w drodze :)

    The Last of us 2
    https://www.youtube.com/watch?v=btmN-bWwv0A&t

    Death Stranding
    https://www.youtube.com/watch?v=rP3UngLFou4&t

    Ghost of Tsushima
    https://www.youtube.com/watch?v=kSAvzeopPC8&t

    Dzieci kochane wyjdzie nowa generacja PS5 i pozamiata tym szajsem raz na zawsze :) A postarają się o to utalentowane studia od Sony.

    Skomentuj

    1. Spichris
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-23 16:49

      "Albumik z konsoli 5 letniej za 700 stów."

      Kurcze, nie wiedziałem że konsole takie drogie. Za tą kasę to sobie kilka niezłych PC kupię!

      Skomentuj

  20. spiderpoland
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-03-22 11:49

    Wole sie bawic na moich dwoch 1080 ti sli, bez zadnych bajerow i chodzi lepiej i ladniej niz na 2080 ti :)

    Skomentuj

  21. kitamo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-22 12:05

    Szczerze, to tak tego RTX za bardzo nie widac. Pewnie lepiej to na zywo wyglada i w ruchu niz na screenach.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!