• benchmark.pl
  • Gry
  • Splinter Cell: Blacklist - optymalne karty graficzne i recenzja
Gry

Testy wydajnościowe

przeczytasz w 1 min.

W związku z dość nielogicznymi ustawieniami domyślnymi, wykorzystaliśmy własne ustawienia graficzne do przetestowania gry na czterech kartach graficznych. Wszystkie modele pracowały z zegarami referencyjnymi. Wykorzystaliśmy następujące sterowniki:

  • NVIDIA ForceWare 326.80 beta
  • AMD Catalyst 13.8 beta 2

Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 9)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie wysokie, paralaksa i teselacja wył., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia wył., AA wył.

Radeon HD 7850 83
59
GeForce GTX 650 Ti Boost 82
50
Radeon HD 7770 61
46
GeForce GTX 650 53
40
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W takich ustawieniach każda karta radzi sobie dobrze. Nawet posiadacze Radeona HD 7770 i GTX 650 mogą nieco podnieść detale.

Gra wykorzystuje zwykle 2 lub maksymalnie 3 rdzenie

Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie wysokie, paralaksa i teselacja wył., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO, AA wył.

GeForce GTX 650 Ti Boost 88
73
Radeon HD 7850 87
70
Radeon HD 7770 51
41
GeForce GTX 650 48
38
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Ciekawostka - mocniejsze karty (HD 7850 i GTX 650 Ti Boost) pomimo włączonej okluzji otoczenia potrafią działać szybciej niż w trybie DirectX 9. Jest to zapewne związane z tym, że DirectX 11 powstał z myślą o wielowątkowości.

Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie ultra, paralaksa i teselacja wł., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO + SSAO, AA wył.

GeForce GTX 650 Ti Boost 53
42
Radeon HD 7850 52
43
Radeon HD 7770 32
27
GeForce GTX 650 29
23
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Po dojściu do głosu teselacji i innych bardziej zaawansowanych efektów, dwie słabsze konstrukcje (GTX 650 i Radeon HD 7770) przestają zapewniać płynną zabawę. Dwa mocniejsze modele idą łeb w łeb - różnice 1 klatki na sekundę można zrzucić na karb granicy błędu pomiarowego.

Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] Tekstury i oświetlenie ultra, paralaksa i teselacja wł., AF x16, dynamiczna okluzja otoczenia Field AO + HBAO+, FXAA

GeForce GTX 650 Ti Boost 48
40
Radeon HD 7850 46
38
Radeon HD 7770 30
25
GeForce GTX 650 25
21
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Przy maksymalnych detalach i wygładzaniu krawędzi FXAA GTX 650 Ti Boost okazuje się nieco wydajniejszy od Radeona HD 7850, ale różnica jest minimalna. Radeon HD 7770 jest wyraźnie szybszy od GTX 650, ale ta różnica niewiele zmienia - gra nie będzie działać komfortowo.