Gry

Szczegółowość obiektów, jakość tekstur

przeczytasz w 1 min.

Szczegółowość obiektów: Określa z ilu polygonów składać się będą obiekty które napotkamy grze, im niższe ustawienia, tym obiekty umieszczone coraz bliżej gracza tracą na kształcie. Ponownie, między ustawieniami wysokimi a średnimi trudno dostrzec znaczące różnice, natomiast ustawienia niskie sprawiają, że drzewa zamieniają się w bezkształtne bryły. Pomimo tego, że ingerencja w szczegółowość obiektów może poprawić płynność gry, polecałabym pozostanie przy ustawieniach średnich.

Wysoka

Średnia

Niska

Jakość tekstur: określa jak wiele detali będą miały tekstury pokrywające wszystkie obiekty w grze. Nie tyle wpływa to na ilość FPS, a bardziej określa czas potrzebny do wczytania danej lokacji. W praktyce znaczy to tyle, że w przypadku dużych, ale podzielonych na mniejsze sektory obszarów często doświadczymy chwilowych przestojów, kiedy gra wczytywać będzie dalszą część terenu. Jeśli nie posiadamy dostatecznie szybkiego sprzętu, przestoje te będą bardzo częste, a gra w tym czasie zupełnie niemożliwa. Dlatego w przypadku słabszych komputerów, polecam ustawienia średnie. W przypadku ustawień niskich tekstury za bardzo się rozmywają i wyglądają po prostu nieatrakcyjnie.

Wysoka

Średnia

Niska