Star Wars: Battlefront - testy wydajności kart graficznych Gry komputerowe

Star Wars: Battlefront - testy wydajności kart graficznych

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2015-11-26

Jedna z większych premier tego roku już za nami. Sprawdzamy, jakie karty graficzne mają wystarczająca ilość "mocy", aby zapewnić płynną animację w Battlefront.

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

mistrzowsko odtworzony klimat starej trylogii,; drobiazgowa i przepiękna grafika,; możliwość wcielenia się w postacie ulubionych bohaterów Gwiezdnych Wojen,; szczególnie ciekawie zaprojektowany tryb Atak AT-AT

Minusy

niewielka liczba map,; mało oryginalne tryby rozgrywki (poza Atakiem AT-AT, Łowami na bohatera oraz Bohaterami i Złoczyńcami),; olbrzymi chaos na polu bitwy,; mało wygodne sterowanie pojazdami w wersji PC-towej,; wysoka cena przepustki sezonowej

Star Wars: Battlefront to z pewnością jedna z ciekawszych gier tego roku. I choć opinie na jej temat są mocno zróżnicowe to raczej nikt nie ma wątpliwości, że tytuł ten odniesie, a właściwie już odniósł rynkowy sukces. Miliony graczy na całym świecie walczą ze sobą, aby przechylić szalę zwycięstwa na jasną bądź ciemną stronę mocy. My postanowiliśmy sprawdzić jakiej karty graficznej potrzeba, aby cieszyć się płynną animacją w Battlefront.

Studio DICE nikogo raczej nie zaskoczyło decyzją o stworzeniu gry na bazie swojego autorskiego silnika - Frostbite. Wszak jest on poteżnym narzędziem sprawdzonym w bojach i to dosłownie, bowiem napędza on m.in. znaną serię - Battlefield. I trzeba od razu powiedzieć, że i w przypadku Battlefront nie można mieć do niego większych zastrzeżeń. Zarówno oprawa jak i optymalizacja stoją na rozsądnym poziomie.

Star Wars: Battlefront - testy kart graficznych

Wymagania sprzętowe

Trzeba przyznać, że producent Star Wars: Battlefront całkiem rozsądnie skalkulował zarówno minimalną jak i zalecaną konfigurację do gry. Jedyne co nieco razi w oczy to zalecana ilość pamięci RAM - 16 GB, to mimo wszystko całkiem sporo. Sparowanie procesora klasy i3-6300T z kartą pokroju GeForce GTX 660 lub Radeonem 7850 powinno zapewnić całkiem przyjemną zabawę z niskich ustawieniach. Jeśli ktoś chciałby cieszyć się 60 kl/s w rozdzielczości FullHD to powinien posiadac minimum i5 z rodziny Skylake oraz GTX 970 lub R290.

Minimalne wymagania:

  • System: Windows 7/8/10 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i3-6300T lub lepszy
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub Radeon 7850

Zalecane wymagania:

  • System: Windows 7/8/10 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i5-6600 lub lepszy
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 lub Radeon 290

Jak już wcześniej napisaliśmy - trudno mieć jakieś większe zastrzeżenia względem konfiguracji sprzętowych podanych przez producenta. Nic tutaj jakoś specjalnie nie zaskakuje i co ważniejsze - jak będziecie mogli się przekonać na kolejnych stronach naszych testów - zarówno minimalna jak i zalecana konfiguracja faktycznie umożliwia sensowną zabawę w Star Wars: Battlefront.

Star Wars: Battlefront

Założenia testowe

W naszych testach wydajności wykorzystaliśmy gotowe zestawy ustawień graficznych. Nie przeprowadzaliśmy pomiarów z niższym poziomem detali z uwagi na fakt, że nawet najsłabsze karty graficzne w naszym zestawieniu zapewniały sensowną płynność animacji (średnio 30 kl/s) w dwóch najwyższych trybach. Widać, że ciągłe prace nad usprawnieniem silnika Frostbite dały porządany efekt. I choć mamy pewne zastrzeżenia, co do jakości modeli i tekstur, raczej nikt na to nie zwróci uwagi w ferworze walki.

Star Wars: Batlefront

Ogólnie oprawa wizualna Battlefront jest całkiem przyzwoita, szczególnie "w ruchu", jeśli jednak ktoś się na chwilę zatrzyma, aby przyjrzeć się dokładniej otoczeniu i modelom to zapewne zauważy sporo uproszczeń. Warto również wspomnieć, że o ile różnica pomiędzy maksymalnymi, a minimalnymi ustawieniami jest wyraźna, o tyle pomiędzy średnimi, a wysokimi ledwo widoczna. Standardowo, margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.