Karty graficzne

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień

przeczytasz w 1 min.

Platforma testowa

 Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
 Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
 Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
 Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
 Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

Karty graficzne

  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Asus GTX 460 (768 MB, GDDR5)
  • MSI GTX 260 (896 MB, DDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • Gigabyte HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6850 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6870 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 5970 (2048 MB, GDDR5)
  • HIS HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 5750 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6950 (2048 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6970 (2048 MB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
  • DirectX 9.0c
  • NVIDIA 266.58
  • ATI Catalyst 11.2
  • Fraps 3.2.3

Procedura testowa

Procedura testowa polegała na przejechaniu pokazanego na filmie odcinka trasy w nocy, podczas burzy. Dlaczego w takich właśnie warunkach? Przy niesprzyjającej pogodzie karty graficzne mają nieco więcej do roboty. W ulewie zauważalny jest spadek płynności o około 3-4 klatek na sekundę, w zależności od karty graficznej. Przejazd dla każdej karty powtórzono dwukrotnie, wyniki uśredniono.

Wyniki w różnych miejscach wyspy mogą się nieznacznie różnić. Silnik graficzny lubi płatać figle w postaci źle nałożonych tekstur lub błędnego obliczania kolizji obiektów. Czasami takie sytuacje powodują, że licznik klatek odnotowuje gwałtowny wzrost lub spadek liczby wyświetlanych klatek. Niebawem powinien jednak ukazać się odpowiedni patch.

W przypadku większości gier wyścigowych do szczęścia wystarczy ponad 30 klatek na sekundę. Reguła ta dotyczy także TDU 2.