Gry komputerowe

Podsumowanie

przeczytasz w 1 min.

War Thunder okazał się produkcją bardzo przewidywalną jeśli chodzi o aspekty techniczne. Zarówno minimalne jak i zalecane wymagania sprzętowe podane przez producenta nie odbiegają znacząco od rzeczywistości. Kompromis pomiędzy oprawą wizualną, a optymalizacją wydaje się tutaj być dobrze wyważony. Oczywiście naturą praktycznie każdej gry MMO jest jej ciągły rozwój. Można więc przypuszczać, że z czasem oprawa wizualna War Thunder będzie tylko lepsza, a optymalizacja pozostanie na przyzwoitym poziomie. Elementem, który już po kilku sesjach rzucił mi się o oczy i zdecydowanie wymaga jeszcze poprawy jest system kolizja modeli / pojazdów. Zderzenie dwóch czołgów wygląda w najlepszym przypadku zabawnie. Ogólnie implementacja fizyki w silniku napędzającym War Thunder zapewne wymaga jeszcze sporo pracy.

Nie zmienia to jednak faktu, że trudno cokolwiek zarzucić tej produkcji pod względem optymalizacji. Szczególnie mając na uwadze inne gry MMO, gdzie wymagania sprzętowe często są nieadekwatne do oprawy wizualnej. Tutaj takiego problemu nie ma. I choć nie jest to powód do wychwalania twórców gry pod niebiosa, to z pewnością należy zaliczyć ten aspekt produkcji studia Gaijin na plus. Wszak nawet najładniejsza oprawa w tytułach tego gatunku znaczy niewiele, jeśli na ekranie zamiast płynnej animacji mamy kolokwialnie pisząc pokaz slajdów.

Komentarze

30
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    10
    Gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Mogę dodać, że launcher gry dobiera parametry graficzne na podstawie pamięci VRAM. Na starym komputerze (AMD Athlon x64 2,2GHz, 4GB RAM, ATi Radeon x1950gt 256MB) launcher włączał ustawienia minimalne z minimalnych i nie dało się nic zmienić oprócz rozdzielczości. W fHD grałem średnio w 30FPS.

    Odkąd dodali walki czołgów mój młodszy brat przerzucił się z WoT na WT i nie ma zamiaru wracać do tej pierwszej. Mówi, że WT jest zdecydowanie lepsze pod każdym względem.
    • avatar
      Ladros
      6
      Nie rozumiem po co takie mocne karty sprawdzać w takiej grze.
      Jako, że jest to gra popularna powiedziałbym wśród casualowych graczy, a nie zapaleńców z takim sprzętem, to lepiej przetestować działanie grafik słabszych, nawet tych starszych, którymi dysponują casuale.
      • avatar
        malyedgar
        -1
        kurwa!
        • avatar
          kombajn
          -4
          "W przypadku War Thunder dostajemy dokładnie to, czego spodziewamy się po grach MMO – sensowną optymalizację" ehh żeby tak jeszcze w WOT można się było tego samego spodziewać. Ostatnio nawet się przyznali że celem jest żeby nowy renderer był równie dobrze zoptymalizowany co stary, a na starym to ta gra chodzi w sumie prawie na wszystkim tylko że wygląda kiepściutko.
          • avatar
            Kisielek
            -4
            Autorze - ta gra to nie jest symulator. To tak dla do edukowania ciebie bo widzę, że mało wiesz :)
            • avatar
              Blackshmith
              -5
              Swietnie zrobiony test ale brak slabych procesorow i grafik typu integra intela ew amd.
              Gra ma tryb dla starych grafik - ciekawi mnie czy na jakims tablecie tez ruszy??
              • avatar
                RafiXll
                -9
                Ladros - nie jestem casualowym graczem w ił 2 sturmovik setki godzin przelatane tutaj również na arcade - (żeby wymaksować i wyższych poziomach żeby pośmigać z track ir ) jako że nie ma gry rewelacyjnej pod tym względem gram w to bo jest dobre. Balans gry jest do bani bo zazwyczaj wrzuca mnie z jetami jak latam tłokowcami ( ale co zrobić trzeba łajzy w jetach tępić )
                • avatar
                  jeomax.co.uk
                  -12
                  Nie spodziewalem sie, zed podkrecenie procesora i5 da az tyle w klatkach. Sam pocinam sobie w WT od jakiegos czasu i na i5-2550K (3.4 sock) z karta GTX660Ti potrafi przyciac w niektorych sytuacjach do 47-48 FPSow. Ustawienia prawie najwyzsze, AAx4 "tylko". Dodatkowo zastanawiam sie, jak to mozliwe, zeby w testach na GTX760, ktory jest karta nieco podobna (choc wiecej ROPow ma, co dla AA stanowi tylko dobrze) wychodzil minFPS 57 dla ustawienia AAx6. Cuda jakies, czy to bitwa o Berlin taka niewymagajaca ?