Monitory

Testy: Thief i DiRT: Showdown

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2015-02-11

Thief

5760 x 1080

Thief - 5760 x 1080
[kl./s.] 

Ust. wysokie (Mantle) 49
40
Ust. wysokie (DX) 47
38
Ust. bardzo wysokie (Mantle) 40
33
Ust. bardzo wysokie (DX) 38
27
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Benchmark w najnowszej odsłonie "Złodzieja" jest bardzo wymagający i szybkość działania podczas realnej rozgrywki jest znacznie wyższa. Pozwala to przypuszczać, że nasza testowa maszyna poradziłaby sobie bez problemu z ustawieniami bardzo wysokimi. Zastosowanie Mantle pozwala uzyskać kilka klatek na sekundę więcej.

DiRT: Showdown

5760 x 1080

DiRT: Showdown - 5760 x 1080
[kl./s.]

Ust. ultra 2f4x EQAA 55
43
Ust. ultra 8f16x EQAA 45
36
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Ustawienie wszystkiego "na maksa" powoduje, że komputer generuje ponad 40 klatek na sekundę, ale wystarczy zmniejszyć wygładzanie krawędzi, by wartość ta wzrosła do ponad 50 klatek na sekundę.

Nie da się ukryć, że trzymonitorowa konfiguracja na wygiętych ekranach przynosi dużo radości. Oczywiście same zagięte monitory wszystkiego nie załatwiają, bowiem wciąż pozostaje kwestia ramki. Okazuje się również, że karta graficzna klasy Radeon R9 290 radzi sobie naprawdę nieźle z grami w rozdzielczości 5760 x 1080. Tym niemniej, pomimo wprowadzenia monitorów z zagiętymi ekranami, wydaje się nam, że 3-monitorowe konfiguracje AMD Eyefinity / NVIDIA Surround pozostaną atrakcyjne dla niewielkiej garstki entuzjastów. Cała reszta zainwestuje po prostu w pojedyńczy panel o większej przekątnej ekranu i / lub rozdzielczości.

marketplace

Komentarze

45
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dopóki są widoczne ramki to do gry się nie nadaje, takie jest moje zdanie.
    Zaloguj się
    30
  • avatar
    ja gram w tej rozdzielczości i na 3 ekranach w pasjansa i mario fajnie się gra i czasem w contre na emulatorze z Pegasusa
  • avatar
    Teoretycznie takie 3 monitory są dalej mniej wymagające niż jeden 4k :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ramki psują trochę odbiór ale pewnie w ferworze gry przestaje się je zauważać. Aczkolwiek są monitory ze specjalnie cienkimi ramkami do łączenia je w trójki (np. Eizo Foris FS2434).

    Szkoda, że nie ma subiektywnej opinii testerów, czy jest to zupełnie inne granie, czy cena trzech monitorów jest uzasadnionym wydatkiem itd. Czy się to nadaje bardziej do wyścigów czy Thiefa?
    Zaloguj się
  • avatar
    Chciałbym poprosić redakcję o konstruktywne potraktowanie kwestii niemierzalnej jaką jest "fajność" takiego rozwiązania vs jeden monitor vs TV z małym lagiem. Zakładając przy tym potrzeby wymagającego użytkownika ale nie maniaka (którego interesuje tylko Asus ROG Swift PG278Q). Choćby w obszernym komentarzu. I tak po ludzku do graczy opowiedzieć co dostajemy? (ogólny pogląd na to jak się po prostu gra na tych wszystkich rozwiązaniach i jakie są słabe i mocne strony każdej opcji). OCZAMI PRAKTYKÓW !!!!!!! czyli takich co to widzieli na własne oczy. Ja nie widziałem i dlatego mi tak zależy na opinii tych co widzieli.
    Dodam, że chodzi mi głównie o gry symulacyjne (samochody, samoloty) i FPSy, ale też inne, jeśli coś to zmienia w ogólnym spojrzeniu.
    Was też proszę o spostrzeżenia, jeśli mieliście z tymi trzema opcjami grania do czynienia.
  • avatar
    #1 cz.

    Posiadam taką konfigurację - wcześniej bardzo chciałem ją mieć - teraz mam - to taki ficzer domowy. Pomijając już kwestię bebechów, to w grach samochodowych typu Dirt jest sporo lepiej, o tyle lepiej że widać bok auta, który i tak znajduje się z przodu przed oczyma więc zawsze pozostanie to nienaturalne. Dużo lepsze poczucie daje zastosowanie zabawki typu TrackIR. Tu faktycznie lepiej się pobawisz z trzema jak i z jednym monitorem. To samo tyczy się symulacji typu FS X. Swego czasu nagrywałem filmy w tej kwestii, w których mówiłem głównie o tym DLACZEGO NIE MOGĘ TAK GRAĆ. O ile w "autach" się to sprawdza, to w innych grach... nie :) Nazwałem to wtedy 3-ma punktami koncentracji gdzie jeden jest naturalny, a dwa niepożądane dla zwykłego odbioru przez mózg/oczy/gracza.

    Otóż mając podłączone 3 monitory, np. w ARMA 3 czy Battlefieldzie wzrok skupiamy głównie na celowniku lub miejscach zbliżonych do miejsca, w którym on powinien być. Tutaj zaczyna się bolączka, BO:

    (sprawdzone na na prawdę wielu grach)
    Zaloguj się
  • avatar
    od 2 lat korzystam z Eyfinity 3x 19' 3840x1024 i nawet przy takiej konfiguracji nie widzę już powrotu do grania na jednym monitorze tylko planuje zmienić na 3x24' panoramy ale na razie płaskie :] a taka konfiguracja może za 5 lat
    Zaloguj się
  • avatar
    też mi się wydawało, że te ramki będą drażniące...
    po dwóch browarkach i zielonej herbatce zabawa jest taka, że wuj w te ramki... ;)
    faktycznie człowiek ich nie zauważa.
    Zaloguj się
  • avatar
    Bzdury na starych monitorach tez jest bardzo fajnie
    Zaloguj się
  • avatar
    Czemu nie testujecie kart graficznych AMD na procesorach AMD?
    Mam FXa 8350 i 290X i właśnie planuję konfigurację 3 monitorową. Będzie działać lepiej niż na Intelu?
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    Monitor bardzo fajny ale ma jeden duży minus. Częstotliwość odświeżania jest śmieszna jak na takie telewizory XXI wieku.
  • avatar
    Nie lepiej pograc na DOBRYM TV 42/32 cale z malym lagiem ZNACZNIE TANIEJ WYJDZIE
  • avatar
    z tym full HD jest kicha. pozioma rozdziałka ok, ale w pionie mogliby lekko zwiększyć do 1200 pix. tego mi brakuje. a grafy dadzą sobie z tym radę.
    Zaloguj się
  • avatar
    Błąd w nagłówku wykresu wydajności dla GRID 2, który to opisany jest jako "Thief"