Na topie

Podsumowanie

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Zasilacze

A A

Nadszedł więc czas na podsumowanie możliwości zasilaczy High Power. Na początku warto jednak zastanowić się dlaczego konstrukcje te nie są dostępne ani na naszym rynku, ani nawet w Europie, bowiem prezentują się całkiem interesująco. Pojawienie się kolejnego producenta wymusiłoby większą konkurencje, a co za tym idzie rozwój branży i lepsze warunki dla klientów. Nie pozostaje więc nam nic innego, jak zachęcanie tajwańskiej firmy do poszukiwania dystrybutora w Polsce.

Oszacowanie opłacalności produktów High Power nie należy do najłatwiejszych zadań, gdyż są one dostępne praktycznie tylko w Azji. W tym celu posłużyliśmy się cenami ze sklepów Hong Kongu i zamieniliśmy je na nasze złotówki zgodnie z aktualnym kursem walut.

High Power Astro PT 700 W

Pierwszy zasilacz z pewnością zasługuje na polecenie. Już na pierwszy rzut oka wyróżnia się on ciekawym wyglądem oraz nowatorską technologią Eagle Eye. Zastosowane okablowanie (częściowo modularne) jest odpowiedniej długości i nie powinno sprawiać problemów nawet w przypadku rozbudowanego komputera. Producent mógłby jednak zastosować tutaj tylko płaskie wiązki (oczywiście za wyjątkiem ATX 20+4-pin).

APT-700

Pod względem technicznym jest jeszcze lepiej. Bardzo wysoka sprawność gwarantuje niski pobór mocy, a technologia D-VRM odpowiada za stabilne napięcia zasilające. Nic, tylko pogratulować tajwańskim inżynierom. ;)
W Azji High Power Astro PT 700 W kosztuje 1199 dolarów Hong Kongu, a zatem równowartość około 490 złotych. Musimy przyznać, że jest to całkiem atrakcyjna cena - szczególnie patrząc przez pryzmat bardzo wysokiej sprawności.

High Power RockSolid Pro 1600 W

Drugą konstrukcję można nazwać małą elektrownią – zarówno jeżeli chodzi o jej moc, jak i gabaryty. Warto zatem przed jej zakupem upewnić się, czy zmieści się ona do obudowy komputera.

High Power RockSolid Pro 1600 W

Zasilacz został wyposażony w częściowo modularne okablowanie, które ma odpowiednią długość. Również do liczby poszczególnych wtyczek nie możemy się przyczepić, gdyż jest ich naprawdę sporo (może nawet trochę za dużo)  -  bez problemu wystarczy ich do zasilenia komputera z topowymi podzespołami.

RockSolid Pro 1600 W oferuje całkiem wysoką sprawność, a napięcia zasilające tylko nieznacznie odbiegają od ideału – przynajmniej w przypadku platformy testowej o mniejszym poborze mocy.

Za jednostkę tą przyjdzie nam zapłacić 2599 dolarów Hong Kongu, co zgodnie z aktualnym kursem walut odpowiada około 1060 złotym – jest to całkiem normalna cena, jak na produkt tej klasy. Zainteresowani powinni wiedzieć, iż identyczne konstrukcje dostępne są w ofercie firm Scythe (Chouriki 2 Plug-in 1600W) i Rosewill (HERCULES 1600 W) – być może któraś z nich dostępna będzie na europejskim rynku.

  Ocena: High Power Astro PT 700 W
  plusy:
interesujący wygląd
cichy wentylator (do 25% wyłączony)
technologie Eagle Eye i D-VRM
długie okablowanie
komplet zabezpieczeń
bardzo wysoka sprawność
stabilne napięcia zasilające
niska cena
  minusy:
różne typy wiązek
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 490 zł
Super Design benchmark.plSuper Jakość benchmark.pl

 

  Ocena: High Power RockSolid Pro 1600 W
  plusy:
bardzo wysoka moc
duża liczba wiązek i wtyczek zasilających
wysoka sprawność
komplet zabezpieczeń
  minusy:
duże gabaryty
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1060 zł
Super Wydajność benchmark.pl

 

Przeczytaj także:
GeForce GTX 690 - test, cena, opini MSI GeForce GTX 680 Lightning - test, cena i opinie Praca z aplikacjami w Windows 8
GeForce GTX 690 - test, cena, opini MSI GeForce GTX 680 Lightning - test, cena i opinie Praca z aplikacjami w Windows 8

 

Odsłon: 44913 Skomentuj artykuł
Komentarze

50

Udostępnij
  1. synn1993
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-12-12 15:12

    Z tym High Power RockSolid Pro 1600 W to można bez problemu zrobić "Penta" SLI albo Crossfire :D

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-12 15:20

      No właśnie też mnie zastanawiało po co 16x PCI-Express 6+2-pin.
      Dajmy na to:
      - 4x high-endowa karta graficzna z zasilaniem 3x 8-pin
      - 2-procesorowa płyta główna EVGA SR-X z zasilaniem 3x 6-pin
      - karta muzyczna ASUS ROG Xonar Phoebus z zasilaniem 6-pin
      Więcej chyba nie da się wykorzystać ;)

      Skomentuj

    2. liptons
      Oceń komentarz:

      -8    

      Opublikowano: 2012-12-13 02:41

      High Power sorry ale juz nazwa mi zajezdza chinskim bazarkiem, nie podlacze komputera pod taki syf a potem 5x tyle plac za nowe czesci

      Skomentuj

      1. cza12ster
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2012-12-13 07:40

        Poszukaj kto robi niektóre zasilacze dla OCZ:)

        Skomentuj

      2. mesjan
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2012-12-14 14:19

        Zasilacz świetnie w testach wypadł, a ty byś nie zamontował go u siebie w pc bo nazwa ci się nie podoba. Dla takich jak ty zrobią zasilacz ze sprawnością 3+ Rust i dadzą lepszą nazwę , taką jaką lubisz. Już widzę twą radosną minę jak wkręcasz go w swoją obudowę.

        Skomentuj

        1. tomcug
          Oceń komentarz:

          8    

          Opublikowano: 2012-12-14 14:32

          W jakich testach? Obciążenie zasilacza o mocy 1600 W zestawem, który pobiera niecałe 500 W nazywasz testem? Z tego artykułu nie można wyciągnąć żadnych wniosków na temat tego produktu.

          Skomentuj

        2. liptons
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2012-12-19 03:02

          Tak, ja wiem ze chinczycy robia wszystko, ale w jednych fabrykach skladaja zasilacze z lepszych komponentow, a w innych wychodza takie badziewia.. Trzymac sie z daleka od zasilaczy No Name, byle Tagan 600w jest lepszy do tego szajsu 1600w

          Skomentuj

  2. KepasOM
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2012-12-12 15:41

    Tyle wtyczek PCI -e jest pewnie z myślą o przyszłości. ;p

    Skomentuj

  3. gregotsw
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2012-12-12 16:52

    490zł - niska cena? Za nieco ponad 300zł mamy 650W od XFX'a, a za lekko ponad 400zł 750W także od XFX.

    Cena to żadna zaleta tego zasilacza.

    Skomentuj

    1. gregotsw
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2012-12-12 16:53

      Brakuje mi też tu w tym teście porównania poboru mocy względem innych zasilaczy - tylko na tej podstawie można sprawdzić czy faktycznie zasilacz ma sprawność o której zapewnia producent.

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-12 18:06

        Niestety zmieniłem watomierz w platformie testowej (na dokładniejszy), a więc de facto nie ma co porównywać z poprzednio testowanymi modelami Corsair. W następnym teście postaram się dodać inne zasilacze do porównania.

        Skomentuj

    2. gregotsw
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2012-12-12 16:57

      Naprawdę nie dysponujecie 2/3 kartami graficznymi? Do tego wysokie OC i powstałby rzetelny test, a Wy testujecie zasilacz 1600W konfiguracją obciążającą go w 30%

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-12 18:04

        Dysponujemy, ale wtedy nie byłoby porównania do żadnego zasilacza.

        Skomentuj

    3. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-12 18:02

      Tak, tylko XFX ma niższą sprawność.

      Skomentuj

    4. Dunny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-13 11:19

      No i co z tego ,ze masz za te kase XFX ? Ja kupiłęm tydzień temu 550 XFX i na stracie padnięta. Jak klepłem wystartował po czym albo uruchomił system albo robił zwiechy. Kiedyś też kupiłem bequieta padł po miesiacu.( co ciekawe na zapas miałem kilka ...modecomów i zaden nie padł o0 )Kumpel zawsze mowi ,że do zasiłki trza mieć szczęście. Ja do firmówek jakoś nie mam :/

      Skomentuj

      1. gregpeter
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-14 12:12

        to Strasznego pecha miałeś

        Skomentuj

      2. Szogun.
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-01-31 12:33

        Prawdopodobnie masz ogromnego pecha.

        Skomentuj

    5. rrrrrr
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-13 11:55

      Który jest niemodularny i ma niższą sprawność. O kulturze pracy się nie wypowiadam, nie słyszałem tego HP.

      Skomentuj

  4. t.luk
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-12 17:43

    Ale ten RockSolid Pro to "krowa" :D

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-12 18:06

      Też tak pomyślałem, gdy zobaczyłem (i podniosłem) go po raz pierwszy ;D

      Skomentuj

  5. tomcug
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2012-12-12 17:52

    Szczerze, to po raz kolejny szału nie ma. Testowanie zasilacza o mocy 1600 W przy obciążeniu niespełna 500 W może budzić co najwyżej niekontrolowany wybuch śmiechu. Poza tym brak fachowego opisu, chociaż bardzo źle pod tym względem nie jest ;).

    Skomentuj

  6. dysan112
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-12-12 18:27

    Mnie zastanawia czemu producenci piszą tylko o mocy zasilacza po stronie wyjściowej DC czy to dla całości czy dla określonych linii.

    A praktycznego punktu widzenia powinno nas interesować ile komputer potrzebuje mocy od strony wejściowej przy określonych obciążeniach i współczynników mocy np 30% obciążenia przy cos 0,9.

    Druga sprawa to zabezpieczenie typu PFC. PFC nie jest żadnym zabezpieczeniem dla nas. Jest to kompensacja mocy biernej indukcyjnej lub pojemnościowej za pomocą kondensatora lub cewki która ma celu zwiększenie współczynnika mocy. Nas to nie dotyczy gdyż nie płacimy za moc bierną tylko moc czynną a można powiedzieć że nawet że więcej płacimy więcej.

    Dla przykładu:

    P=230U*1,30*0,95=284W

    P=230U*1,30*0,80=239W

    Zysk ma tylko elektrownia w tym wypadku bo ma mniejsze straty na przesyle

    Skomentuj

    1. 666baja666
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-13 10:30

      Po to jest podawana sprawnosc zasilacza... -_-

      Skomentuj

    2. rrrrrr
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-13 11:54

      Powinni zawsze podawać moc po stronie DC. Jak chcesz podawać obciążenie dla pojedynczych linii od strony AC?

      Sprawność powinna zostać zmierzona osobno w recenzjach, by nie musieć polegać na deklaracjach marketingowców i certyfikacie 80+, podczas zdobywania którego można stosować pewne sztuczki i kruczki. Cos(phi) nie ma znaczenia, każdy watomierz cokolwiek wart powinien być w stanie zmierzyć moc czynną.

      Skomentuj

    3. Kejsi
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-01-28 10:17

      Mylisz się

      "Dla przykładu:

      P=230U*1,30*0,95=284W

      P=230U*1,30*0,80=239W"

      Obliczenia te nie sprawdzają się w tym co powiedziałeś...
      Po pierwsze zwiększa się pojemność układu poprzez dodanie kondensatora w celu zmniejszenia indukcyjności, która dla zasilaczy impulsowych przybiera ogromne wartości. Najlepszym rozwiązaniem jest wyrównanie wartości Xc i Xl, co widać na tym trójkącie http://obrazki.elektroda.net/84_1208010802.jpg


      Wracając do twoich obliczeń to do zasilenia 230W odbiornika potrzeba 230W mocy, czyli
      230=230*I* 1 (w przypadku gdy odbiornik jest urządzaniem rezystancyjnym lub Xl=Xc to cosf=1)
      Ten sam odbiornik w przypadku gdy Xl

      Skomentuj

  7. kitin
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-13 09:50

    Ten Astro PT 700 W to rzeczywiście całkiem dobra oferta. Szkoda, że zasilacze te nie są dostępne w Polsce.

    Skomentuj

  8. 666baja666
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-13 10:40

    490zl niska cena? Za 440zl kupilem Corsaira TX 850 a tu mam jakis high power srower ktore nie dosc ze ma 150W mniej to jeszcze nie wiadomo co to za badziew i czy nie spali mi kompa. Żenada.

    Skomentuj

  9. rrrrrr
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-12-13 11:48

    To zaszaleli :E lekko podkręcony FX i jeden 5970 to ma być adekwatne obciążenie dla jednostki 1600W? :E

    Skomentuj

  10. emilek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-14 10:13

    Dajcie więcej zdjęć, wspominacie o modularnych kablach że nie mają oplotów ale zobaczyć jak one wyglądają to już nie wiemy.

    Skomentuj

  11. grudzio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-14 10:37

    Czy te ceny uwzględniają marżę dystrybutora, hurtowni i sklepu czy jest to tylko przeliczenie na złotówki ceny z HK?

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-14 11:15

      Ceny pochodzą ze sklepów w Hong Kongu.

      Skomentuj

  12. lukaszup
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-14 13:28

    Siłacze robią wrażenie, zwłaszcza 1600W potwór. Mam cichą nadzieję że zostanie wpuszczony na rynek europejski, aby troszkę namieszać.

    Ciekawe jak wyglądały by testy przy pełnym obciążeniu tej małej elektrowni :].

    Piorunujące wrażenie robi fotka z możliwościami okablowania jak i tego iż producent naprawdę dołożył mnóstwo kabli.

    Chętnie zobaczyłbym go na naszych salonach :].

    Skomentuj

  13. skyman
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-14 21:11

    "(...) Bardzo wysoka sprawność gwarantuje niski pobór mocy (...)"
    Autor miał chyba na myśli to, że wysoka sprawność gwarantuje niskie straty energii elektrycznej / mocy. "Pobór mocy" w tym kontekście jest wg mnie nieco nieprawidłowy.

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-14 21:50

      Wytłumaczę to w prosty sposób - zasilacz A o mocy 500 W i wyższej sprawności pobierze z gniazdka mniej mocy niż zasilacz B o mocy 500 W i niższej sprawności. Przy niższej sprawności tracone jest więcej mocy, za którą oczywiście musimy zapłacić.

      Skomentuj

    2. sido107
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-18 22:09

      regist88 kolega prawidłowo Ci zasugerował!

      Wysoka sprawność to efekt między innymi zastosowania najnowszych technologii jak przełączanie w "zerze" (ZCV,ZVS) czy synchroniczny prostownik, a zarazem stosowanie wysoko wydajnych tranzystorów MOSFET o niskim parametrze RDS(on). Czyli, owe MOSFETy tracą mniej energii na przełączanie niż tradycyjne, krótko mówiac mniej się grzeją. Dzięki temu powstaja zasilacze o sprawności powyżej 90%, są chłodne i ciche, a nawet półpasywne jak XFX PRO 1250 W BE (konstrukcja Seasonic) czy CM Silemt PRO Hybrid lub niektóre modele Seasonic.

      Skomentuj

      1. sido107
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-18 22:13

        edycja by się przydała, przepraszam za literówki :)

        Skomentuj

    3. sido107
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-18 22:11

      aczkolwiek oboje macie rację :)

      Skomentuj

  14. starjack
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-12-15 04:24

    Ej, gdzie te zasilacze dla entuzjastów?

    Skomentuj

  15. starjack
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2012-12-15 05:06

    Te zasiłki to jakieś low-endy, jaka hurtownia kupiła to okazyjnie w chinach i wcisnęła wam na sponsorowany test? Gdzie wykresy w napięć w funkcji 0-100% obciążenia? Kable do graf są tak porobione że jedna wtyczką 6+2 pin idzie 90% obciążenia a drugą tylko 10%. Tak kable robi się tylko w zasilaczach z czarnej listy. To nisko budżetowe zasilacze wrzucone w design dla naiwnych, taka chońska metoda kreacji produktu.
    Dla entuzjastów istnieje tylko jedna firma i jest to Enermax najlepiej z linii Platimax. Jeżeli uważasz się za hardware speca i nie słyszałeś o tej firmie lub świadomie kupiłeś coś co wydawało ci się jednakowo dobre i tańsze, to niestety żaden z ciebie guru. Nawet nie wiesz czego nie wiesz.
    Od niepamiętnych czasów jestem posiadaczem Enermaxa Galaxy X 1000W, ale przesiadłem się na Platimaxa 750W. Testowałem różne modele MODU 82+ i 87+. Męczyłem różne modele Seasonic i Fortron, również ich remarki. Do Enarmaxa nic, ale to nic nie ma podjazdu, koniec kropka reszta to iluzja.
    Ludzie pokupujcie sobie watomierze a nie piszecie o 1500W. Do pojedyńczej grafy (typu 680GTX)starczy już Platimax 600W.
    A tylko dlatego "aż" 600W żeby w typowym średnim obciążeniu 3D (BF3 etc) komp pobierał ok. 50% mocy max zasilacza, wtedy właśnie sprawność większości zasilaczy jest najwyższa.
    Tak właśnie dobiera się moc zasilacza, proste zdanie, ale są tacy którzy nie dojdą do tego nigdy.
    Ludki których stać na quad- lub penta-sli i tak nie będą się trząść nad lipną zasiłką i kupią Enermaxa.

    Skomentuj

    1. t.luk
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2012-12-15 11:05

      Widzę tutaj fanatyków nie mało...Od kiedy to liczy się tylko Enermax? Przez swój fanatyzm zapomniałeś chyba wspomnieć o takich markach jak Antec, be quiet!, Fractal Design czy też Seasonic. To są marki które od lat mają w ofercie świetne zasilacze. Zdejmij więc te swoje fanatyckie klapki z oczu...

      Skomentuj

      1. starjack
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2012-12-18 04:19

        Chyba cie bóg opuścił dzieciaku, od zawsze liczy tylko enermax.
        Narzekasz bo kupiłeś jakiś ładnie wyglądający badziew, co ma 800w i 80%+ tylko na nalepce, zaś realnie 400W, napięcia są przypadkowe, nawala z niego żarem w stresie. Wiesz już że masz padake i srake ci sciska że ktos ma cos lepszego.
        Przeczytaj do końca a potem komentuj. Bequiet, chieftec graniczą z czarna listą, fractal design jest na etapie enermaxa sprzed 10 lat, o seasonic pisalem, antec - znam przypadek ze na jednym procu i grafie po roku czasu sie wyłozył, koleś zmienił na enera i jest happy. Kup platimaxa a zrozumiesz. Ten zasilacz wogoole sie nie grzeje, przez co wiatrak nie musi wyć - jak to ludki maja w swoich "najlepszych" zasilaczach z pogranicza czarnej listy. Sprawność 90-95% robi swoje, jest tak cicho że zapomnisz że masz zasilacz w kompie. To nie fanaztyzm to sa fakty. Każdy kto ma pojecie ci to powie.

        Skomentuj

        1. kriczer666
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2012-12-18 20:40

          Ta wymiana z Antec'a na Enermaxa to doskonały przykład na zobrazowanie szerszej publiczności Pańskiego pojęcia. Bo obie te nazwy to brandy tego samego producenta a więc twierdząc, że Antec jest zły krytykuje Pan producenta zasilaczy Enermax, mimo wychwalania go ponad niebiosa. Channel Well Technology poza Antec i Enermax wytwarza też zasilacze Lead Power, Xclio, czy też Turbolink. Ale rozumiem... znaczek Enermax po prostu ładniejszy

          Skomentuj

          1. blacksh4dow
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-01-31 20:37

            To się nazywa fanboizm, nic więcej ;)

            Skomentuj

  16. Tagon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-29 17:33

    Da się go już gdzieś dostać? Napaliłem się na niego :P

    Skomentuj

    1. Tagon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-29 17:34

      Tzn HP Astro

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-31 09:36

        W Europie jeszcze nie ;/

        Skomentuj

  17. Paweł Maziarz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-20 18:27

    Dobra wiadomość dla zainteresowanych modelem Astro PT 700 W - są już jego pierwsze oferty w naszym kraju (w cenie około 570 złotych) ;)

    Skomentuj

  18. erystr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-24 23:56

    Ale tak mocne zasilacze nie pobierają takiej mocy tylko jest to maksymalna moc jaką mogą osiągnąć ? (w sensie że np. podzespoły pobierają 500W przy zasilaczu 1600W to zasilacz pobiera tyle energii ile potrzebuje czyli te 500W czy pobiera pełną moc czyli 1600W a oddaje podzespołom te wymagane przez nie 500W ?)
    Bo w innym wypadku trzeba by ciułać niezłe pieniążki za prąd ;)

    Skomentuj

    1. Slizeer
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-01-25 03:13

      W ostatnim zdaniu sam sobie odpowiedziałeś :) Tak właśnie wygląda to w uproszczeniu

      Skomentuj

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-01 22:15

      Zasilacz oczywiście pobiera tylko moc wymaganą przez części + strata sprawności.

      Skomentuj

  19. iczorny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-31 17:44

    Do tego Dark Pro 1600 w mogliście się postarać o bardziej wymagającą platformę dla bardziej miarodajnych wyników.

    Skomentuj

  20. BaLLo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-03-31 12:00

    :(:(:(Skąd go kopiliście na testy ja go poszukuje i w żadnej dystrybucji polskiej go nie ma:(:(:(

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!