Przy takich wymaganiach sprzętowych, jakie ma Windows 10, to w sumie jest jakiś sens, aczkolwiek tylko w nielicznych przypadkach, bo naprawdę do komputerów 32-bitowych, które są już w większości starsze niż 10 lat w zasadzie nie ma potrzeby instalowac nic nowszego niż Windows 7 (32-bit) a często nawet Windows XP, o ile są sterowniki do urządzeń.
Też miałem K7VZA z Athlonem 900 MHz. Potem również kultową K7VTA3 z Athlonem 2000+, która jeszcze u mnie leży. Wtedy jeszcze VIA robiła chipsety na regularnym rynku. Niestety ECS to była raczej niska klasa jakości, więc potem lepiej było przejśc na GIGABYTE'a i MSI.
Trudno powiedzieć czy zbliżyli się już do granicy optymalizacji, ale jest to możliwe. Prawda jest taka, że wyższe taktowanie zawsze jest najprostszą i najskuteczniejszą metodą zwiększenia wydajności, a ulepszenia logiki dają efekty do pewnego czasu i wydaje się, że za wiele już nie wycisną tym bardziej, że zegary niewiele się zmieniły od wielu lat.
Zawsze jest szansa, że wymyślą jakiś genialny "trik" ale jeśli nie, to różnice będą kosmetyczne i później już nie warte zachodu.
Bez wyraźnego postępu w taktowaniu rewolucji raczej nie będzie. Poza tym generalnie optymalizacja oprogramowania jest coraz gorsza, a to powoduje, że przyrost wydajności jest coraz mniej wyraźny.
Czytałem, że niby są duże mapy, ale 36 km2 to za dużo nie jest, praktycznie średniej wielkości miasto w Polsce.
Ale na pewno kupię jak będzie jakaś obniżka.
Gra raczej porównywalna z CitiesXL (czy XXL) chociaż na pewno lepsza. SimCity (5) to podobno niewypał, choć 4-ka była genialna zwłaszcza z NAM'em i właściwie największą wadą były nieco za małe mapy.
Niby Internet z założenia jest zdecentralizowany, ale w rzeczywistości nie do końca. Nie wiem, czy bardziej nie chodzi tu o "niezależny".
Problemem wydaje się użycie od podstaw nowego protokołu sieciowego, który umożliwiałby komunikację między sieciami.
Biorąc pod uwagę, że routery generalnie pracują na TCP/IP może to być trudne zwłaszcza, że nie wszędzie jest Ethernet.
Ciekawe jak Kim .com chce z tego wybrnąć.
To tylko pokazuje, jak ważna jest konkurencja. AMD żeby walczyć na rynku kart graficznych opracowało Mantle. Teraz Microsoft czując pewne zagrożenie ulepsza DX. Szkoda, że wcześniej nie mogli. Smutne, że AMD sprawiając jednak duży prezent graczom znowu wyjdzie na tym bez realnej korzyści.
Dlatego kupujcie AMD jeśli tylko nie musicie mieć koniecznie nVidii.
Ale jednak pamięć też jest ważna. Właśnie problem w tym, że jej ograniczona przepustowość nie pozwala na pełne wykorzystanie głównego układu. W sumie ilość też jest ważna, choć w nieco mniejszym stopniu niż np. główna RAM.
Analogicznie jakby można było zastąpić RAM pamięcią cache, która jest nieporównanie szybsza, to też zyskalibyśmy na wydajności. Oczywiście wszystko zależy od tego jak oprogramowanie tzn. system operacyjny i sterowniki wykorzystują czas procesora, ale zasadniczo i tak nie da się uniknąć strat przy obsłudze przerwań i zawsze są pewne kompromisy.
Cały szkopuł w tym, że w szybszych pamięciach są większe opóźnienia, które niwelują zysk z taktowania.
Cóż dobra fizyka, a konkretnie model zniszczeń (bo gravitacja to niekoniecznie :D) były chyba jedną z największych zalet dwójki.
Mistrzowski był również humor w grze, zwłaszcza gra słówek i nie wiem czy uda im się dorównać w tej wersji do tego poziomu. Jestem dobrej myśli o tyle, że "SS" umie robić nierdzewne gry :)
0
Bosman
Czyli teoretycznie łączą najlepsze elementy :) Nawet nie wiedziałem, bo od dawna nie śledzę forum.
Odnośnie grafiki, to zastanawia mnie na ile warto jest w nią inwestować. W dwójce co prawda stała na dość wysokim poziomie jak na owe czasy, ale przecież nie to było największym atutem. Ze screen'ów domyślam się, że wybrali dobry kompromis, ale nie grałem, więc mogę ewentualnie zapytać co Ty sądzisz na ten temat.
0
Bosman
Jak pisałem do nich, żeby wskrzesili serię, to sugerowałem nawet remake Carma2, bo TDR2000 to jednak zupełnie nie miała klimatu (a dwójka to moim zdaniem arcydzieło) i szczerze mówiąc nawet liczyłem, że pójdą właśnie tą drogą. Jednak wybrali opcję z nowym tytułem, więc trzeba będzie kupić, bo gra zapowiada się dobrze.
Szkoda tylko, że tak długo trwa rozwój, bo zanim wyjdzie wersja finalna, to minie trochę czasu. Wygląda trochę na to, że postawili nieco za wysoko poprzeczkę w niektórych spektach.
Windows 10 może być sprzedawany nie tylko na płytach, ale i na pendrive'ach
31 komentarzyDyskutuj z nami!ECS jednak nie kończy z produkcją płyt głównych na rynek detaliczny [AKT.]
23 komentarzyDyskutuj z nami!Kamera IP Foscam H.264 FI9821P czyli kontrola najwyższą formą zaufania
8 komentarzyDyskutuj z nami!Intel Core i7-5775C: wyniki wydajności topowego procesora Broadwell
24 komentarzyDyskutuj z nami!Zawsze jest szansa, że wymyślą jakiś genialny "trik" ale jeśli nie, to różnice będą kosmetyczne i później już nie warte zachodu.
Bez wyraźnego postępu w taktowaniu rewolucji raczej nie będzie. Poza tym generalnie optymalizacja oprogramowania jest coraz gorsza, a to powoduje, że przyrost wydajności jest coraz mniej wyraźny.
Cities: Skylines zaliczyło niezwykle udany start
15 komentarzyDyskutuj z nami!Ale na pewno kupię jak będzie jakaś obniżka.
Gra raczej porównywalna z CitiesXL (czy XXL) chociaż na pewno lepsza. SimCity (5) to podobno niewypał, choć 4-ka była genialna zwłaszcza z NAM'em i właściwie największą wadą były nieco za małe mapy.
Kim Dotcom ma dość Internetu - chce stworzyć własny
26 komentarzyDyskutuj z nami!Problemem wydaje się użycie od podstaw nowego protokołu sieciowego, który umożliwiałby komunikację między sieciami.
Biorąc pod uwagę, że routery generalnie pracują na TCP/IP może to być trudne zwłaszcza, że nie wszędzie jest Ethernet.
Ciekawe jak Kim .com chce z tego wybrnąć.
Stardock: DirectX 12 przyniesie nawet 10-krotny wzrost wydajności
92 komentarzyDyskutuj z nami!Dlatego kupujcie AMD jeśli tylko nie musicie mieć koniecznie nVidii.
Karty graficzne Radeon Rx 300 początkowo z 4 GB pamięci HBM
86 komentarzyDyskutuj z nami!Analogicznie jakby można było zastąpić RAM pamięcią cache, która jest nieporównanie szybsza, to też zyskalibyśmy na wydajności. Oczywiście wszystko zależy od tego jak oprogramowanie tzn. system operacyjny i sterowniki wykorzystują czas procesora, ale zasadniczo i tak nie da się uniknąć strat przy obsłudze przerwań i zawsze są pewne kompromisy.
Cały szkopuł w tym, że w szybszych pamięciach są większe opóźnienia, które niwelują zysk z taktowania.
Carmageddon: Reincarnation - możesz przetestować, jeśli zamówiłeś
20 komentarzyDyskutuj z nami!Mistrzowski był również humor w grze, zwłaszcza gra słówek i nie wiem czy uda im się dorównać w tej wersji do tego poziomu. Jestem dobrej myśli o tyle, że "SS" umie robić nierdzewne gry :)
Odnośnie grafiki, to zastanawia mnie na ile warto jest w nią inwestować. W dwójce co prawda stała na dość wysokim poziomie jak na owe czasy, ale przecież nie to było największym atutem. Ze screen'ów domyślam się, że wybrali dobry kompromis, ale nie grałem, więc mogę ewentualnie zapytać co Ty sądzisz na ten temat.
Szkoda tylko, że tak długo trwa rozwój, bo zanim wyjdzie wersja finalna, to minie trochę czasu. Wygląda trochę na to, że postawili nieco za wysoko poprzeczkę w niektórych spektach.
Catalyst Omega - sterownikowa kontrofensywa AMD
50 komentarzyDyskutuj z nami!