Avatar użytkownika

mdj777

data dołączenia:

Moje komentarze (92)

    • Avatar użytkownika mdj777
      mdj777
      @SuperTurboUser Hmmm a gdyby tak do Twojego uchwytu dorzucić jakieś serwo + arduino nano + odbiornik irda + prosty program i masz pivot sterowany z pilota od twojego TV (trzeba by reagować na jakiś nieużywany normalnie przycisk). Bez manualnego obracania i przynajmniej +10 dla fejmu :) The Sero leży i kwiczy :)
      0
      • Avatar użytkownika mdj777
        mdj777
        @mutissj Podpórki to sobie musisz z klocków lego zbudować. To po to z boku dali główki na "dopięcie" klocków :)
        0
        • Avatar użytkownika mdj777
          mdj777
          @Blejd Dokładnie. Kiedyś miałem GTX 295 - typowe 2xGPU w jednej karcie. Działało to dokładnie jakbym miał 2x GTX 275 w SLI. Niektóre gry działały dobrze, ale częściej były problemy z płynnością albo w ogóle tylko 1 GPU działał (czyli 50% teoretycznej mocy). To była moja pierwsza i ostatnia konfiguracja multi gpu. Jedna karta zawsze będzie lepsza w grach. Może kiedyś jak zmieni się technologia (multi chiplety) i silniki gier (porządna ich obsługa) to multi gpu będzie miało sens. Teraz nie ma.
          1
          • Avatar użytkownika mdj777
            mdj777
            @Marcin Stanios PS. Niestety TUF'a (bez OC) za 3279 zł już tam nie ma, ale wczoraj po 15 można było go brać. Sam wziąłem i jestem ciekawy czy zrealizują.
            0
            • Avatar użytkownika mdj777
              mdj777
              @Marcin Stanios Tak, po 15:00 można było wrzucać do koszyka i nawet ceny były normalne. Pytanie kiedy i czy zrealizują zamówienie bo ponoć chętnych dziesiątki (a może setki) razy więcej niż to co do nich jedzie. Ale pisali że będą w kolejności zamówień realizować, więc może nie anulują. Wolę poczekać nawet te 3-4 tygodnie i dostać w normalnej cenie niż od Janusza kupować. Po komputroniku nie spodziewałem się tak słabego zagrania :/ szkoda
              0
              • Avatar użytkownika mdj777
                mdj777
                @Erikson83 o proszę, jest np. taki Gaming X Trio za 6 kafli, aukcja nr 9710860776. Ciekawe czy ma "na stanie" (chyba niemożliwe) czy jeszcze czeka na odpowiedź ze sklepu i czy ktoś to kupi ;) Ciekawy sposób na januszobiznes (bez obrażania Januszy).
                0
                • Avatar użytkownika mdj777
                  mdj777
                  @BududubNow
                  Tworzenie dodatkowych klatek przez tzw. upłynniacze obrazu w TV dają "wrażenie" większej płynności - to fakt. Dodatkowe klatki "wygenerowane" w locie potrafią w dobrym TV być akceptowalnej jakości - to też fakt.
                  Ale w przypadku grania ten upłynniacz ma jedną WIELKĄ wadę - dodaje lag na wyjściu. I może tego nie zauważasz ale lag jest i tego fizycznie nie da się przeskoczyć.

                  Teoretycznie rozważmy taką sytuację. Konsola/komputer generuje 30 kl/s, czyli każda kolejna klatka wysyłana jest do TV co 33,(3) milisekundy. Dla uproszczenia załóżmy że CPU w TV jest tak szybkie że generuje dodatkową klatkę natychmiastowo (0 ms) i wyświetla też natychmiastowo (0 ms). Telewizor pamiętając poprzednią klatkę dostaje nową i generuje momentalnie pośrednią. Co teraz robi? Wyświetla kolejną klatkę, czyli tą pośrednią, aby "upłynnić obraz" i dopiero po upływie 16,(6) ms wyświetla docelową klatkę wygenerowaną przez konsolę - bo przecież musi być zachowana płynność obrazu.
                  Teraz prześledźmy kiedy na TV pojawi się pierwsza klatka która odzwierciedli reakcję na Twoje kliknięcie na padzie (np strzał):
                  Kliknięcie -> Generowanie klatki przez konsolę/komputer = 33,(3) ms -> Wygenerowanie pośredniej klatki i jej wyświetlenie = 0 ms (według w/w założeń) -> Wyświetlenie docelowej klatki = 16,(6) ms (bo musi taki czas upłynąć do kolejnej klatki aby obraz był płynny).
                  Czyli 33,(3) + 0 + 16,(6) = 50 ms. Tyle MINIMALNIE czasu upłynie między twoją reakcją, a wyświetleniem docelowej klatki. A nie wliczam czasu potrzebnego na przesył po kablu i generowanie pośredniej klatki - a gwarantuję że nie jest on zerowy.

                  A teraz natywne 60 kl/s (nie wnikam czy z kompa czy z konsoli):
                  Kliknięcie -> Generowanie klatki przez konsolę/komputer = 16,(6) ms -> Wyświetlenie docelowej klatki = 0 ms (bo ta klatka już jest gotowa)
                  Czyli 16,(6) + 0 = 16,(6) ms

                  Zakładając że mamy idealne warunki: zerowe opóźnienie na kablu, zerowy czas potrzebny na wyświetlenie klatki na matrycy i zerowy czas potrzebny na wygenerowanie klatki to różnica jest kolosalna: 50 ms vs 16,(6) ms. Dodaj sobie opóźnienia po drodze i będzie jeszcze gorzej.

                  Ja nie wdaję się w dyskusję co lepsze. Czy konsola, czy PC - wszystko jest dla ludzi i każdy lubi coś innego. Ale nerwica mnie bierze jak czytam takie głupoty, że upłynniacz TV nie generuje opóźnienia. Może być najlepszy upłynniacz na świecie generujący idealne klatki pośrednie a i tak ni
                  -1
                  • Avatar użytkownika mdj777
                    mdj777
                    Ileś tam baniek wydali na produkcję i uważasz że cena za wysoka? Weź człowieku sam załóż firmę, zatrudnij wielu specjalistów, płać wysokie podatki, ZUS-y i potem sprzedawaj z niższą ceną (w której znowu są kolejne podatki) - skoro taki mądry jesteś. Inne tytuły o podobnym rozmiarze były o wiele droższe, a 120 zł za taki fajny tytuł to żadne pieniądze i uważam że powinno być nawet drożej. Ja na pewno kupię i wynagrodzę twórcom ich ciężką pracę swoim portfelem. I każdy kto ma głowę oraz szacunek dla pracy innych zrobi tak samo (bez narzekania).
                    0
                    • Avatar użytkownika mdj777
                      mdj777
                      Coś słabo się cenisz ;p
                      0
                      • Avatar użytkownika mdj777
                        mdj777
                        Mogłoby być ze 128K albo więcej to można by było podglądać co się dzieje na ziemi, a tak ni da rady ;P
                        0
                        • Avatar użytkownika mdj777
                          mdj777
                          Test komentarzy bo mi się nie wyświetlają!!!
                          0
                          • Avatar użytkownika mdj777
                            mdj777
                            Nosz ku*w* nie oczekujesz chyba że gra wydana pod sprzęt z roku 2015 nadziała Ci na Pentium 200 MMX (i nie pisz mi że gra była wydana w 2013, bo wtedy to była pod względem wykorzystania zasobów inna gra - miała gorszą grafikę, zaludnienie, zagęszczenie i była pod stare konsole)! GTA V jak na swoje rozmiary i skomplikowanie jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Działa lepiej niż jakieś Battlefield'y i inne "liniowe" gierki. Jak uważasz że można lepiej to tak zrób i najlepiej się pochwal... wszyscy na forum się pośmiejemy ;)
                            0
                            • Avatar użytkownika mdj777
                              mdj777
                              Nosz kur!@# nie oczekujesz chyba że gra wydana pod sprzęt z roku 2015 nadziała Ci na Pentium 200 MMX (i nie pisz mi że gra była wydana w 2013, bo wtedy to była pod względem wykorzystania zasobów inna gra - miała gorszą grafikę, zaludnienie, zagęszczenie i była pod stare konsole)! GTA V jak na swoje rozmiary i skomplikowanie jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Działa lepiej niż jakieś Battlefield'y i inne "liniowe" gierki. Jak uważasz że można lepiej to tak zrób i najlepiej się pochwal... wszyscy na forum się pośmiejemy ;)
                              0
                              • Avatar użytkownika mdj777
                                mdj777
                                Czytałem gdzieś że starsze karty będą obsługiwać DX12, ale nie pełne jego API. Ponoć obsługa ma być ograniczona, a ta wersja DirectX ma się trochę inaczej nazywać. Pełne DX12 ma obsługiwać Maxwell (GTX 900), a z Radeonów to nie wiem, może dopiero nowe GCN. To oczywiście może być plotka, ale też ciężko mi uwierzyć że karty generację wstecz też obsłużą nowy DX - zaznaczam że gdy inżynierowie projektowali te karty o nowym DX nawet nikt nie myślał.
                                0