Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: Phenom
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz | @4032 MHz
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD7000 7850 | @1200/1400
  • Płyta główna: chipset AMD 770
  • Pamięć RAM: DDR-3 2000 4 GB
  • Dysk twardy: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
  • Dodatkowe informacje:

Komentarze

  • Najlepsze Marki Roku 2014 - wybór czytelników

    Ocena komentarza: 0
    Gigabyte na długo pozostanie u mnie śmieciową marką. I nie chodzi tu o jakość produktów, a jakość marki jako takiej. W czerwcu zorganizowali na pclab konkurs, nie dostarczyli zwycięzcom nagród, po czym podeszli do sprawy jakby nic się nie stało. Więcej znajdziecie tutaj: http://forum.pclab.pl/topic/992413-KonkursZlot-PcLab-i-Gigabyte-czyli-dramat-w-trzech-aktach/

    19

  • Najbardziej rozczarowujące gry - podsumowanie 2014 roku

    Ocena komentarza: 0
    Thief był fajną grą, ale klimat psuły irytujące błędy. Najbardziej irytowali mnie odżywający strażnicy przy powrocie do lokalizacji w której było się już wcześniej. Oczyszczenie jakiegoś rejonu zajęło mi kupę czasu, po to aby muc w spokoju zwiedzać rewiry, wracam po jakimś czasie a tu ci sami, w takim samym układzie i ścieżkach chodzenia.

    30

  • Far Cry 3: Blood Dragon nie doczeka się kontynuacji

    Ocena komentarza: 0
    Chyba nie doczytałeś. BD kupiłem. Może nie starczyło mi cierpliwości bo nie dotarłem do tego otwartego świata.

    12

  • Far Cry 3: Blood Dragon nie doczeka się kontynuacji

    Ocena komentarza: -2
    Mnie to akurat nie martwi. Po zachłyśnięciu się Far Cry 3 z rozpędu kupiłem FC3 Blood Dragon...który dla mnie okazał się porażką. Liczyłem na coś w stylu FC3 tylko z przymrużeniem oka. Ale FC3 BD okazał się totalnie inną grą, pozbawioną chyba największej zalety FC3, czyli otwartego świata. Edycja BD to zwykły "tunel".

    Szczerze mówiąc poczułem się nieco nabrany na markę Far Cry.

    12

  • Far Cry 4 potrzebuje reklamy? Zdaniem Ubisoftu tak

    Ocena komentarza: 6
    Zwiastun za zwiastunem, a cały czas brakuje podstawowej informacji jaki trzeba będzie mieć sprzęt żeby to ruszyło. Dwa tygodnie do premiery a nadal tego nie wiadomo.

    24

  • Windows 10, Windows 8.1 czy Windows 7?

    Ocena komentarza: 0
    Tak, ale dla nabywców Win8/8.1, "dziesiątka" będzie darmowa.

    81

  • Far Cry 4 doczekał się nowego zwiastuna - poznaj kolejne lokacje

    Ocena komentarza: 0
    Ja cały czas czekam na wymagania sprzętowe, zamiast na kolejne zwiastuny.

    24

  • Galaxy S5 Plus zaprezentowany, ale nie szokuje

    Ocena komentarza: 5
    Nie ma się czym podniecać. I tak za dwa lata, gdy pierwszym nabywcom ich nowego flagowca zacznie się kończyć gwarancja, Samsung powie im ze to już staroć który należy wyrzucić, bo naprawa się nie opłaca i kupić nowy model, bo "już jest Galaxy S7".

    15

  • Dyski twarde o pojemności 15 TB na przełomie 2015 i 2016 roku

    Ocena komentarza: 0
    Ciekawe jak będzie z awaryjnością. Dzisiejsze modele ponad 1 GB nie wypadają pod tym względem rewelacyjnie.

    72

  • Gry które zmieniły nasze komputery. Część 2

    Ocena komentarza: 0
    Stanowczo muszę zaprotestować fragmentowi tekstu ze strony 4, odnośnie pojawienia się procesorów wielordzeniowych. To AMD jako pierwsze zaprezentowało procesor dwurdzeniowy Athlon 64 X2. Sam Intel był dość mocno zaskoczony takim krokiem AMD, a ponieważ architektura Pentium 4 wogóle nie przewidywała konstrukcji wielordzeniowej, Pentium D był niczym innym jak dwoma osobnymi rdzeniami na jednej podstawce. Mało tego, oba rdzenie komunikowaly się ze sobą poprzez... mostek północzny na płycie głównej. Chyba nie trzeba tłumaczyć jak "genialne" było to rozwiązanie w porównianiu do zintegrowanego mostka krzyżowego z Athlonów X2. Efekt był taki ze najszybsze psełdo dwurdzeniowece Intela Pentium D 840 (3 GHz) ledwo doganiały najwolnieszego X2 3800+ (2 GHz).

    Niech więc nikt nie prostuje tutaj historii.

    90

  • Gry które zmieniły nasze komputery. Część 1

    Ocena komentarza: 0
    Lezka mi się w oku kręci jak czytam takie wspomnienia, bo sam mam identyczne. Kampa w domu mialem w sumie od 92 roku (386 DX 40, 4 MB RAM, HDD 100 MB), ale długo nie bardzo mnie to interesowało, a rodzice wykorzystywali kompa głownie do celów biurowych, więc komputer w nie zmienionej postaci przetrwał do 98 roku, gdzie został zmieniony na Pentium II 233 MHz, a 386 trafił do mojego pokoju na którym mogłem się bawić.

    I się zaczęło. W kompie czybko pojawił się używany Conner 850 MB, przybyło RAM-u do 8 MB, wkrótce został zmieniony na odkupioną płytę z 486 DX 40 MHz Cyrix. Radochą dla mnie bylo że dało się na tym odtworzyć jakieś filmy (mpg skakały). Za kolejne uciułane grosze komp zmienił się w 486 DX 4 100 MHz AMD, nadal 8 MB Ram ale już SIMM PS/2... no i mogłem już odtwarzać płynnie MPEG:). MP3 płynnie działały w ograniczonej jakości.

    Kolejne uciulane grosze i komp zmienił się w Cyrix PR 150+ którego odrazu podkręcilem do PR 166+, z tego co pamiętam miałem 16 MB RAM, ale już EDO a nie FPP.

    Zmiana plyty i obudowy, pojawiło się 32 MB RAM w szybkim module DIM SDR (PC100) i pierwsza zmiana mojej leciwej VGA 0,5 MB. Riva 128 ZX nie dawała się zainstalować na płycie SuperStar z VIA MVP3. Kupiony S3 Savage 3D nie dawal rady odpalić 3D (czarny ekran). Po kilku miesiącach grania w trybie soft odkryłem że (nie wiem dlaczego) problem występował w przypadku zainstalowane procesora bez MMX. Tego samego dnia zagościł u mnie K6-2 450....

    120

  • Gry które zmieniły nasze komputery. Część 1

    Ocena komentarza: 0
    Nie wiem jak to zrobiłeś, bo max co mozna było wsadzić na płytę 386 to 30 pinowe pamięci SIMM, które były dostępne w wersji 256 kb, 1 MB oraz bardzo drogie 4 MB. Były to pamięci 8 bitowe, więc (w modelu 386 DX, nie pamiętam jak było w SX) trzeba było je montować czwórkami (maksymalnie 8 mogułów). Dawało to maksymalną możliwośc instalacji do 32 MB RAM, co na początku lat 90' kiedy 386 był w użyciu było tak samo potrzebne jakbyś dziś chciał koniecznie mieć 32 GB RAM.

    120

  • Gry które zmieniły nasze komputery. Część 1

    Ocena komentarza: 0
    Siła 3dfx to były nie tylko technologie Rampage, ale własne środowisko Glide. VooDoo Rampage to dziś legenda, o której jak mocnaby była już nigdy się nie dowiemy. Ponoc Ramapge mial posiadać T&L, wsparcie dla dużych tekstur (obecne już w Voodoo5), pełną obsługę AGP i wiele wiele innych technoligii ktore mialy dać mu znaczną przewagę.

    Coż, znając wcześniejsze dokonania 3dfx byla duża szansa że Rampage odsadzi całą konkurencję na rok jak nie więcej, tak samo jak czyniły to poprzednie modele. Mógł równie dobrze okazać się gniotem mocnym na tylko papierze, bo w sumie FX 5800 (nie 5900 jak napisałem wcześniej) żadną potęgą nie był, a ATI 9700 Pro robił z nim co chciał.

    120

  • Gry które zmieniły nasze komputery. Część 1

    Ocena komentarza: 0
    Też miałem Voodoo 3 ale niestety trzeba przyznać że Voodoo 3 to byl już początek końca 3dfx. Voodoo 3 owszem, nadal było królem wydajności i takie wynalazki jak Riva TNT2 Ultra najsłabsze Voodoo 3 2000 zjadało na śniadanie, to nie nadążało już z jakością grafiki której ludzie coraz bardziej pragnęli.

    Już Voodoo2 odstawał na tym polu od największego konkurenta czyli pierwszej Rivy TNT, oferującej 32 bitowy kolor w trybie 3D. Nie wiedzieć czemu 3dfx zdecydował się kontynuować technologie Voodoo2 i Voodoo 3 nadal oferował tylko 16 bitowy kolor 3D, obsługiwal małe tekstury 256x256 pikseli (Riva do 2048x2048) i nie potrafił teksturować z pamięci RAM.

    Pokazane potem po dłuuugich opóźnieniach Voodoo5 było już własciwie gwoździem do trumny 3dfx, ktore znajdowało się na skraju bankructwa. Do dziś krążą pogłoski o tym że Voodoo5 miało być tylko ogniwem pośrednim przed wypuszczeniem następcy (będącym ponoć na ukończeniu Rampage) który miał wykorzystywać nowatorskie technologie z T-bufor na czele i zmieść całą konkurencję.

    Stało się inaczej. O ile dobrze pamiętal 2 grudnia 2000 roku świat graczy obiegła smutna wiadomośc o wykupieniu bankruta za 80 mln USD, przez nVidia. Większość inżynierów i technologii 3dfx wykorzystano do stworzenia GeForce FX 5900

    120

  • DDR vs. DDR2

    Ocena komentarza: 0
    Ja rozumiem że każdy chciałby być testerem, przyglądać się słupkom, pisać co z nich wynika, itp. Jednak jeśli nie posiadacie odpowiedniego zaplecza technicznego, aby przeprowadzić miarodajny test porównawczy dajcie sobie spokuj. Przecież z tego testu kompletnie nic nie wynika. Testy dwóch typów pamięci przeprowadzone na totalnie odmiennych platformach. Szkoda że nie zrobiłeś testu dwóch drukarek, jednej na papierze fotogaficznym, drugiej na kserograficznym bo Ci się papier foto skończył.

    Poswięciłeś na to trochę czasu i energii, a wszystkie te wyniki można z miejsca wyrzucić do kosza.

    9

  • X48 vs X38 Porównanie

    Ocena komentarza: 0
    10 razy czytałem obie nazwy szukając, czy może mam jakiś oczopląs czy może obie nawy są identyczne.

    7

  • Ulepszamy sprzęt benchmarkowców. Edycja 3 - kryptonim: DRAGON

    Ocena komentarza: 0
    Generalnie w niczym, poprostu wydało mi się dziwne, po co ktoś wsadza płytę do obudowy bez zamontowanej blaszki zaślepiającej. Przymiarka ok, ale po co skoro w każdej płycie full ATX rozkład kołków jest identyczny.

    Naprawdę wygodniej Ci montować CPU i RAm na płycie wsadzonej już do obudowy? Nie wygodniej założyć to na plycie swobodnie leżącej na biurku i calość włożyć do obudowy?

    252

  • Ulepszamy sprzęt benchmarkowców. Edycja 3 - kryptonim: DRAGON

    Ocena komentarza: 0
    Powiedzmy że obchodzi się ze sprzętem w sposób mało delikatny.

    Z ciekawością czekam na odpowiedź, po co serwisant wsadza płytę do ubudowy przed zamontowaniem tylnej blaszki zaślepiającej? Dlaczego CPU i RAM montuje na płytę po zamontowaniu płyty w obudowie, to już mniej istotne. Może jemu akurat tak wygodniej, choć na zdrową logikę wydaje się że swobodniejszy dostęp do gniazd jest gdy płyty nie zasłaniają boki obudowy.

    252

  • Ulepszamy sprzęt benchmarkowców. Edycja 3 - kryptonim: DRAGON

    Ocena komentarza: 0
    Nigdzie nie chciałem błysnąć. Uważam poprostu że swoje doświadczenie mam i pisze tylko to co zauważyłem. Rzeczywiście gdy drugi raz zobaczyłem film widzę że płyta była już przykręcona przy montarzu CPU. Ja jednak zawsze wolałem montować na płytę CPU, cooler i RAM poza obudową, na gąbce. Raz ze wygodniej, dwa że płyta nie wygina się tak leżąc na równej powierzchni.

    Przymiarka do przykrecenia płyty? No nie wiem, ale ja już po tygodniu pracy znałem na pamięć rozkład kołków dystansowych.

    Ogólnie jakoś rzuciła mi się w oczy "brutalność" tego serwisanta w postępowaniu ze sprzetem, zwłaszcza tym demontowanym. W taki sposób wyjmując pamięci RAM, mozna powyginać styki na plycie głównej lub pozrywać je na kostce RAM. Ja zawsze montowałem/demontowałem RAM ruchem prostopadłym do powierzchni płyty... bezpieczniej. Rozwalać go nie ma po co, bo Win XP i Office taki zestaw bez problemu obsłuży. Jeszcze nie jedna osoba będzie miała z niego radoche.

    No nic to, może inna szkoła:).

    Też nie rozumiem po co demontowac

    252

  • Ulepszamy sprzęt benchmarkowców. Edycja 3 - kryptonim: DRAGON

    Ocena komentarza: 0
    Tak patrzę na pracę serwisanta... i zastanawiam się dlaczego włożył płytę głowną do obudowy zanim zamontował blaszkę zaślepiającą tylny panel? I dlaczego montuje procesor na nie przykręconej płycie leżącej w obudowie? Dziwna metoda. Bynajmniej ja w 3 lata pracowałem w serwisie komputerowym i te czynności wykonywalem w innej kolejności:)

    252