Avatar użytkownika

rafgc

data dołączenia:

Moje komentarze (3)

    • Avatar użytkownika rafgc
      rafgc
      Od kiedy pamięć współdzielona zapewnia większą wydajność niż jej specjalizowane bloki? Jak układ graficzny będzie "molestował" pamięć RAM to będzie mocno ograniczać jej dostęp procesorowi co mocno się odbije na jego wydajności. Tak było już w Amidze, gdzie zwiększenie ilości kolorów na ekranie (rozdzielczości też) spowalniało działanie komputera, bo procesor musiał czekać, aż pamięć się zwolni. Pomagało zainstalowanie karty z szybszym procesorem i pamięcią dedykowaną tylko procesorowi, dzięki czemu procesor mógł dalej wykonywać program, podczas gdy układ graficzny zajmował się swoimi sprawami w pamięci współdzielonej.



      Układ graficzny ma po to swoją własną pamięć, aby nie zajmować niepotrzebnie pamięci RAM, która jest na dodatek wolniejsza. 16GB/s PCIE nie stanowi wielkiego problemu, ponieważ wystarczy dane załadować do pamięci karty i tam nimi dysponować, zazwyczaj jeśli karta graficzna jest w stanie "uciągnąć" daną grę, to ma wystarczającą ilość pamięci, aby pomieścić wymagana ilość tekstur. PCIE może stanowić wąskie gardło, gdyby procesor generował więcej niż 16GB/s graficznych, ale kto generuje grafikę procesorem w grach? Poza tym, jeśli procesor miałby generować grafikę, to nie nadawałaby się do gier w których trzeba dużo liczyć.


      Słabym punktem w komputerach PC nie jest architektura dzielonej pamięci miedzy CPU, a GPU, a brak odpowiednio szybkiej szyny łączącej te dwa elementy.


      Pamięć współdzielona w nowych konsolach, to oszczędności. I tak wkładają do konsol bardzo szybkie pamięci z bezpośrednią szyną dla GPU, więc mogą sobie pozwolić na współdzielenie i eliminację dodatkowych kosztów w postaci specjalistycznej pamięci, przy czym należy uważać przy programowaniu, aby zbilansować przepustowość dla CPU i GPU lub wyposażyć CPU w bardzo duży cache lub bardzo szybką pamięć w której znalazłby się program. 60GB/s w X1 to niezbyt emocjonująca wielkość do współdzielenia z CPU z GPU, gdzie przepustowość obecnych kart graficznych to powyżej 60GB/s. Gdyby zastosowano dedykowaną pamięć dla GPU z równie szybką szyną, to działałoby to znacznie szybciej.

      Póki co PCIE jeszcze daje radę i będzie dawała jakiś czas, póki będzie odpowiednia ilość RAMu na karcie.

      Układy SoC to idea upchnięcia całego urządze
      0