Komentarze

  • Codemasters potwierdza grę GRID 2 - zobacz trailer zdradzający przybliżoną datę premiery

    Ocena komentarza: 1
    Ja z kolei nie jestem już takim entuzjastą. Czasy kiedy Codemasters był prawie monopolistą na rynku wyścigów/rajdów już dawno minęły. Na nieodległą chwilę są zapowiedziane inne ciekawe tytuły, jak rFactor 2, pCars, GTR3, Assetto Corsa ... Wiadomość o tym, że nie będzie widoku z wewnątrz (cockpit view) raczej wskazuje target producenta (bardziej zręcznościówka, wskazany gamepad). A prawdziwa przyjemność z wirtualnej jazdy wiąże się z użyciem kierownicy (która obecnie dla większości miłośników ścigania zdecydowanie nie jest juz tylko obiektem marzeń). Obym się mylił (konkurencja zawsze mile widziana) ale po ostatnich "hitach" jak 'Gymkhana' events w Dircie czy pierdołach typu Dirt Showdown nie mam wielkich oczekiwań :-)

    42

  • F1 2012: premiera gry we wrześniu - będzie sporo nowości

    Ocena komentarza: 0
    re:mgkiler "Czyli wyrzucilo mnie z powodu za duzej predkosci"

    ja bym to nazwał siłą odśrodkową :-)

    A mowiąc poważnie - masz racje, stwierdzenie "brak jakiejkolwiek podsterowności" jest trochę na wyrost, jak każde ekstremum.

    Co nie zmienia jednak (mojego odczucia) o zachowaniu maszyny dalece sztucznym, wręcz trudnym do obrazowego opisania (w stosunku do oczekiwań (hmm, prawa fizyki), porownań z bardziej wymagającymi symulacjami, ale także w pewnym sensie swoimi odczuciami z jazdy (hmmm, FWD ;-) ).
    Mam na mysli właśnie tą nienaturalną przyczepność w zakrętach, trudność w wyczuciu charakterystyki "auta" (z tego co pamiętam to mnie najbardziej kłuło w oczy), która szybko mi odebrała przyjemość obcowania z tym tytułem.

    Był to dla mnie zmarnowany potencjał, zważywszy na ogrom pracy włożony w odwzorowanie torów itd.

    31

  • F1 2012: premiera gry we wrześniu - będzie sporo nowości

    Ocena komentarza: 1
    seria F1 od codemasters byłaby extra rozrywką (oczywiście przede wszystkim dla wielbicieli wyścigów) za sprawą doskonałej grafiki (inny poziom niż rFctor/produkcje SimBin), niezłej ścieżki kariery (mówię na przykładzie F1 2010), atmosfery grand prix itd gdyby nie skaszaniony model jazdy.

    Jest on po prostu sztuczny (nawet po lekkim zmodowaniu, oczywiście wszystkie asysty na OFF). Zdecydowanie nadmierna przyczepność na zakrętach/łukach, brak jakiejkolwiek podsterowności. Odczucia chyba jak bardzo szybkiego pojazdu szynowego (moze Pendolino :-) ). Z kolei nadsterowność często zaskakująca, sprawiająca wrażenie losowej. IMO bolid nawet nie probuje ostrzec, że tył "ucieka".

    Mowię o odczuciach z grania na kierownicy. Zabawa na klawiaturze to domena hardkorów :-), pewnie gra jest stworzona dla padów.

    Ja "przemęczyłem" się z tą gra (F1 2010) jeden sezon, głównie żeby poznać nowe tory lub utrwalić sobie topografię znanych. Po czym z powodów opisanych powyżej usunąłem ją z dysku i powróciłem do Race 07. Polecam. Masa dostępnych tras (np nogripracing.com) i przede wszystkim duża frajda z każdego okrążenia. Oczywiście kierownica bardzo wskazana.

    Niestety jestem raczej pewny, że w F1 2012 nie będzie rewolucji w modelu prowadzenia. Szkoda. Mogliby spróbować zadowolić amatorów arcadówek (za pomocą asyst) i wielbicieli symulatorów (przy wyłączonych wspomagaczach).

    31