Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: Komp1
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: Intel Core i5 | 4690K 3,5 GHz
  • Karta graficzna: nVidia GeForce 600 GTX 660
  • Płyta główna: chipset Intel | Z97 MSI Gaming 3
  • Pamięć RAM: DDR-3 2000 4 GB | G.SKILL Reaper 2133 MHz CL9 2x4GB
  • Dysk twardy:
  • Dodatkowe informacje:

Komentarze

  • Ujawniono wymagania sprzętowe Conan Exiles

    Ocena komentarza: 1
    No i nie pograsz kilku lat na tym 1080? Wymagania wymaganiami, a ja nadal na 3 letnim GTXie 970 gram we wszystko na high\ultra. Tam gdzie optymalizacja jest skopana, ustawiam ultra i blokuje framerate na 30 klatkach i do tej nie ma gry, w ktora nie moglbym pograc na ultra przy 1080p i stalych 30 klatkach (czego nie moge powiedziec o moim ps4). Gry przewidziane pod 60 klatek i te dobrze zoptymalizowane nadal chodza na wysokich\ultra w 1080p i 60 klatkach.

    30

  • Watch Dogs 2 wylądowało na PC - optymalizacja jest dobra

    Ocena komentarza: 0
    Na podstawowym PS4 gra dziala w 1080p i praktycznie stalych 30 klatkach (GPU pokroju GTX660/HD7870). Na PC przy wlasciwie tylko lepszym cieniowaniu i zasiegu renderowania potrzebny jest znacznie mocniejszy RX470 albo GTX970 do 30-40 klatek...

    Sa to ponad 2x wydajniejsze uklady niz w PS4 i przy dobrze zoptymalizowanych grach mozna zobaczyc podobny (dwukrotny) skok wydajnosci. Pytanie czy po dostosowaniu ustawien do konsolowych uda sie na nich uzyskac 60 klatek. Jesli tak to mozna powiedziec ze optymalizacja dobra, tylko slabo wykorzystana dodatkowa wydajnosc na ustawieniach ultra.

    35

  • Dishonored 2 kolejną grą z Denuvo

    Ocena komentarza: 1
    @Chochlik

    Ty chyba lykniesz wszystko co Ci podrzuca, jak kiedys kaza Ci grac na siedzac na lewym posladku patrzac prawym okiem na tv to tez powiesz, ze tak jest dobrze bo cos? Takie odnosze wrazenie...

    Slepo bronisz czegos co nie daje tobie jako klientowi zadnych korzysci, a wrecz tworzy potencjalne problemy... Nie wiem skad u ludzi bierze sie takie nastawienie.

    Podalem przyklady gier, ktore nie dzialaly/nie chodzily dobrze, ale dalo sie je poprawic dzieki temu ze zabezpieczen takich jak denuvo nie mialy. Jesli ograniczasz sie tylko do nowych gier, ok Twoja sprawa, ja uwazam, ze w przeszlosci bylo wiele gier wartych uwagi, ktorych jeszcze nie ogralem/w ktore chetnie zagram jeszcze raz z sentymentu. Jednak zdarzaja sie przypadki nowych tytulow, ktore maja problemy.

    Cenie sobie swobode jaka daje PC pod wzgledem grania i uwazam, ze kazde ograniczenie narzucone na legalnego uzytkownika softu jest zle. Piraci i tak znajda sposob na obejscie zabezpieczen, albo kupia dostep do konta za grosze...

    64

  • Dishonored 2 kolejną grą z Denuvo

    Ocena komentarza: 0
    Obronca zabezpieczen sie znalazl...

    Prawda jest taka, ze denuvo jest w pewien sposob ograniczeniem dla legalnych uzytkownikow, mianowicie tracisz calkowicie dostep do plikow gry. Wiele gier ma na poczatku babole lub braki, jak brakujace ustawienia czy problemy powodujace crashe gry (zdarza sie, ze takie bledy nie zostaja nawet zalatane w ogole). Czesto da sie je poprawic przy pomocy plikow cfg albo latek tworzonych przez samych graczy. Bez tego w razie gdy cos nie dziala zwyczajnie nie zagrasz, mogac sie jedynie modlic o to zeby tworcy jednak dali latke.

    Z czasem moze sie tez okazac ze zabezpieczenie zwyczajnie przestanie byc wspierane przez samego windowsa. Tak jak swego czasu securom - stare gry z tym zabezpieczeniem zwyczajnie nie pojda na win 10. Sam jakis czas temu kombinowalem zeby odpalic Simpsons Hit and Run (ktorego chcialem sobie odswiezyc) i niestety bez cracka i modyfikacji w plikach gry sie nie obylo.

    Z nowszych swietna gra - Enslaved Oddysey to the West, do tej pory nie doczekala sie tak podstawowj funkcji jak VSYNC... W dodatku niektorym (w tym i mi) nie dziala wymuszenie tej opcji w sterowniku grafiki. Zostaje grzebanie w cfg i to dziala.

    Jeszcze jeden przypadek - Tales of Zestiria, dosyc swiezy jRPG, slabo sie sprzedala na PC wiec producent szybko przestal ja wspierac, u niektorych gra sie... nie wlacza, w ogole... (tak rowniez mialem pecha w tym przypadku) Ale wyszla latka od fanow gry, naprawia praktycznie wszystkie bledy pozostawione przez tworcow, usprawniajac ja dodatkowo (np odblokowanie 60 klatek/s).

    Takich przypadkow jest duzo wiecej.
    Z denuvo, gdy tworca gre oleje to zostaniesz z bublem, ktorego co najwyzej mozesz oddac (tez nie zawsze).

    Takze ja jestem zdecydowanie przeciwny takim zabezpieczeniom, szczegolnie na stale (gdyby np po pol roku zdejmowali to zabezpieczenie to jeszcze byloby zrozumiale).

    64

  • Nvidia będzie dodawać Wiedźmina 3 do kart GeForce GTX 900 i 900M

    Ocena komentarza: 0
    Jak już pisałem jest to moje zdanie ;)
    Co do instalacji na steamie to działa to najwyraźniej niesamowicie szybko bo w momencie ściągnięcia gry od razu pojawia się przycisk "Graj" po kliknięciu którego odpala się gra (ewentualnie steam doinstalowuje directa, redisty itp, jeśli takowych brakuje).

    Co do GOG dowlnoadera to fakt nie wiedziałem, wg opisu na stronie pozwala na zabezpieczone (sprawdzanie spójności plików), wielowątkowe pobieranie plików gry oraz powiadomienia o dostępnych łatkach, brak instalacji automatycznej.

    O ile przy małych grach to faktycznie żaden problem to już przy Wiedźminie 3 będzie do pobrania ponad 40 GB z tego co kojarzę więc pobierając z GOGa trzeba będzie wygospodarować 80-100 GB przestrzeni na dysku, pobrać i zainstalować. Na steamie potrzeba połowę tej przestrzeni i można zostawić ściąganie np. na noc, a rano już grać ;) do tego jeśli masz odpalonego steama w tle to łatki dociągną się gdy tylko się pojawią.

    Oprócz kart kolekcjonerskich są jeszcze osiągnięcia, które dają motywacje do ponownego przejścia gry (przynajmniej ja je tak traktuję), a co do cen to korzystam z serwisu Łowy Gier, bezpośrednio ze steama kupuję bardzo rzadko, gdy jest jakaś świetna promocja ;) wiec na ceny nie narzekam.

    Po za tym niczego nie zarzucam GOGowi, sam mam na nim trochę starszych gier i indyków przy których wersje DRM-free są bardzo fajną sprawą.

    35

  • Nvidia będzie dodawać Wiedźmina 3 do kart GeForce GTX 900 i 900M

    Ocena komentarza: 7
    Nic złego w niej nie ma, ale osobiście preferuję gry na steamie - większa wygoda (pobierz -> graj, bez instalacji, z automatycznymi aktualizacjami, savami w chmurze, kartami kolekcjonerskimi itd.), ale to oczywiście moje zdanie ;)

    35

  • Nvidia będzie dodawać Wiedźmina 3 do kart GeForce GTX 900 i 900M

    Ocena komentarza: 6
    Bardzo fajna akcja, akurat planowałem zakup nowej karty pod Wiedźmina :D. Jednak szkoda jeśli będzie tylko wersja na GOGa.

    35

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon promowany na GDC 2015 - piękne widoki z wersji PC

    Ocena komentarza: 1
    Jak podłączysz pada od Xa do PC to funkcjonalność i ikonki masz z Xboksa we wszystkich grach, które wyszły na platformę m$. Taki tam nieoficjalny pad do PC ;)

    44

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon promowany na GDC 2015 - piękne widoki z wersji PC

    Ocena komentarza: 1
    Twierdzisz, że Wiedźmin 3 na ultra nie pójdzie w 1080p i stałych 30 klatkach na kartach pokroju GTX970 czy 980 ;>? Gdyby tak było to by ich zjechali jak przy AC:Unity, które mimo wielu bugów jednak dawało rade na tych kartach wyciągnąć 30 ponad klatek.
    Przekładali premierę po to żeby uniknąć takiej sytuacji więc mogę się założyć, że spokojnie będzie można pograć na pełnych detalach z pojedynczym high endowym GPU.

    Wyjątkiem może być jakaś absurdalna opcja jak Super Sampling z Wiedźmina 2. Niemniej nic co faktycznie wpływa zauważalnie na jakość grafiki nie powinno być problemem.
    Inna sprawa czy na premierę gra faktycznie będzie grywalna, bez większych błędów utrudniających rozgrywkę, co przy sandboxach niestety zdarza się często...

    44

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon promowany na GDC 2015 - piękne widoki z wersji PC

    Ocena komentarza: 2
    Wszystko fajnie tylko na konsolach LOTF nie ma stabilnych 30 klatek... Jest 25-30 z tearingiem...

    https://www.youtube.com/watch?v=CTUpxqm82RA

    Na PC zawsze możesz zjechać nieco detale/rozdzielczość i zablokować 30 klatek przez Nvidiainspector czy RTSS, kilka kliknięć i masz idealnie stabilne 30 klatek bez tearingu ;)

    44

  • Premiery gier - marzec 2015

    Ocena komentarza: 0
    Hmm... A gdzie jest Dead or Alive 5 Last Round ;>? Ponoć ma wyjść 30 marca.

    36

  • The Order: 1886 będzie krótkie, bo taki jest obecnie trend

    Ocena komentarza: -1
    Splinter Cell to owszem ponad 10 godz większość starszych części na samą fabułę, ale to zdecydowanie bardziej skradanka niż typowa gra akcji, która możesz przebiec "na pałę". Max Payne to już 7-8 godz, dwójka nawet krótsza. Co ciekawe trójka najnowsza była najdłuższa (kolo 10 godz na fabułę):

    http://howlongtobeat.com/game.php?id=5739

    228

  • The Order: 1886 będzie krótkie, bo taki jest obecnie trend

    Ocena komentarza: 1
    To już chyba w którymś momencie zacząłeś przechodzić ja na zasadzie speedruna i teraz wydaje Ci się krótsza niż faktycznie jest :P

    http://howlongtobeat.com/game.php?id=2514

    sama fabula to przeciętnie ponad 18 godz, jeśli trochę więcej robimy to już masz ponad 30... Dodatek to kolejne 7 godz samej fabuły

    http://howlongtobeat.com/game.php?id=17491

    228

  • Dying Light doczekało się patcha - Techland radzi go zainstalować

    Ocena komentarza: 1
    U mnie również po patchu znacznie lepiej działa, przy gtxie 660 gram w ustawieniach high z teksturami na medium i zasięgiem w połowie paska. Działa praktycznie zupełnie stabilnie w 30 klatkach:

    https://www.youtube.com/watch?v=koLESagtFjY

    Przed patchem często potrafiło spadać do 20 klatek.

    46

  • GeForce GTX 960 - nowy rywal dla Radeona R9 285?

    Ocena komentarza: 27
    Ta karta to jakiś żart... Żeby przegrywała w niejednym teście z tańszą 760 ;/. Po świetnej 970 liczyłem, że będzie wyraźny postęp, a to pod względem wydajności wyszedł zwykły kotlet...

    107

  • ASUS, EVGA i Zotac: zestawienie kart GeForce GTX 960

    Ocena komentarza: -1
    Coś przedobrzyłeś, albo na jakiejś niskiej rozdzielczości grasz:

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/far-cry-4-recenzja/strona/23111.html

    Co do pamięci to przy 1080p z 2 GB pojawiają się krótkie przycięcia podczas jazdy, które psują przyjemność z rozgrywki.

    46

  • ASUS, EVGA i Zotac: zestawienie kart GeForce GTX 960

    Ocena komentarza: 0
    Od tego są właśnie ustawienia detali, jak zjedziesz wszystko na low do tego zmniejszysz rozdzielczość i wyłączysz filtry to się okazuje, że gra może działać nawet na bardzo starym, wręcz archaicznym sprzęcie z niewielką ilością pamięci. Jednak tutaj rozmawiamy o karcie z przedziału 800-1000 zł. Chyba nie po to kupuje się taką grafę, żeby za chwilę mieć problem z utrzymaniem chociaż stałych 30 klatek (bez dropów i stutteringu) w 1080p na pełnych detalach... A już na pewno nie po to. żeby zmniejszać jakość tekstur czy AA poniżej ustawień konsoli wartej 1500 zł...

    46

  • ASUS, EVGA i Zotac: zestawienie kart GeForce GTX 960

    Ocena komentarza: 9
    Fajnie, tylko na tym filmiku praktycznie wszystkie gry są z poprzedniej generacji z wyjątkami pokroju BF4, który nie ma dużych wymagań odnośnie pamięci vram. Przy nowych tytułach robionych z myślą o nowej generacji sytuacja jest zupełnie inna...

    46

  • ASUS, EVGA i Zotac: zestawienie kart GeForce GTX 960

    Ocena komentarza: 4
    Ale na co tu czekać? Obecnie 2 GB vramu powoli przestaje wystarczać i jest to fakt. Sam posiadam GTXa 660 i mimo, że w większości gier mogę ustawić detale porównywalne lub nawet nieco wyższe niż na ps4 to w przypadku tytułów zjadających ponad 2 GB pamięci grafiki konieczne jest zjeżdżanie z ustawieniami tekstur, AA czy innych pamieciożernych opcji, już o graniu w stereo 3d nie wspominając...

    W takim Far Cryu 4 bez modyfikacji pliku ini (wyłączenie Mipmap) lub ustawieniu średnich tekstur (wtedy ciągnie niecałe 2 GB) gra jest niemal niegrywalna przez ciągłe przycięcia przy ładowaniu obiektów (chociaż średnio wychodzi ponad 30 klatek). Podobnie było w Watch Dogs, gdzie bez modowania podczas jazdy co chwila gra przycinała, o nowym assassinie nie wspominając... Z czasem będzie tylko gorzej bo konsole posiadają dużo szybkiej pamięci przez co deweloperzy nie muszą jej oszczędzać, a jakie są porty PC każdy wie (przynajmniej większość portów). Zdarzają się wyjątki, które potrafią bardzo dobrze działać na 2GB pomimo otwartego świata (np. Cień Mordoru), ale to niestety są tylko wyjątki.

    Także kupowanie teraz karty z 2 GB pamięci za niemal 1000 zł uważam za bezsensowne, jeśli chcemy mieć spokój na dłuższy czas i grać bez kombinowania czy zmniejszania jakości tekstur to trzeba dozbierać do 970, ewentualnie odpowiednika od AMD. Osobiście mam nadzieję, że wyjdzie 960Ti bez tak mocno obciętej szyny i z 4 GB pamięci bo póki co nie ma żadnej sensownej karty w okolicach 1000 zł, na którą opłacałoby mi się wymienić moją 660 ;/

    Zaczyna mi brakować czasów, gdy co generację dostawaliśmy karty o 60-80% szybsze za podobną cenę...

    46

  • GTA V może potrzebować czegoś więcej niż Nvidia GTX 770 [AKTUALIZACJA]

    Ocena komentarza: -2
    Tak czy inaczej w praktyce GTX 770 jest na poziomie HD 7970GHz (ewentualnie troche szybszy, zależnie od gry), a ta karta AMD nie jest nawet 2x szybsza od HD 7850 (ok 85-90% na rzecz 7970), a co dopiero HD7870.
    Dodając do tego fakt, iż na PS4 gra nie jest w stanie utrzymać stałych 30 klatek (dropy podczas jazdy w mieście do ok 25 wg analizy eurogamera) oraz biorąc pod uwagę lepszą optymalizację na konsolach (nawet jeśli jest niewiele lepsza) to na logikę ciężko oczekiwać by ta karta nvidii była w stanie wycisnąć 2x więcej klatek bez żadnych dropów w wyższych detalach (a nawet w tych samych)...
    No chyba, że R* nagle nauczył się optymalizować swoje gry na PC lepiej niż wersje konsolowe XD

    186

  • MSI GeForce GTX 960 w trzech smakach [AKTUALIZACJA]

    Ocena komentarza: 7
    No niestety z grafikami powoli zaczyna być jak z procesorami -> coraz wolniejszy wzrost wydajności. Obecnie co generacje dostajemy ok 30% gdzie jeszcze pare lat temu to było 60-70% (przykładowo 8600GTS -> 9600GT -> GTX260). Z jednej strony dobrze, bo rzadziej trzeba grafe wymieniać, z drugiej jednak pozostaje niedosyt... No i te 2 GB to przy obecnych portach faktycznie jest nieporozumienie. Gry są ewidetnie robione pod dużą ilość szybkiej pamięci dostępnej w konsolach, a porty na pc robione są po najmniejszej linii oporu (patrz tytuly Ubi). Uważam, że wydanie obecnie około 1000 zł na karte z 2 GB pamięci nie ma najmniejszego sensu, bo w kwestii jej zużycia lepiej już nie będzie. Ta karta powinna być jakieś 200-300 zł tańsza i mieć oznaczenie 950Ti, wtedy jak najbardziej byłaby sensowna.

    54

  • Nvidia GeForce GTX 960 - przewidywana specyfikacja

    Ocena komentarza: -3
    GTX 970 ma wydajność na poziomie zbliżonym do 780Ti...
    http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_970_Gaming/27.html

    Po oc ma nawet wyższą wydajność niż 780Ti.

    25

  • Nvidia GeForce GTX 960 - przewidywana specyfikacja

    Ocena komentarza: 2
    No niestety jeśli to faktycznie będą tylko 2 GB to karta nie ma kompletnie sensu. Już dzisiaj większość dużych tytułów do płynnej rozgrywki przy wysokich ustawieniach potrzebują więcej niż 2 GB, a jak pamięci braknie to pojawiają się paskudne przycięcia niezależnie od wydajności samej karty...

    25

  • Lenovo A916 z ośmiordzeniowym procesorem i Androidem 4.4 KitKat

    Ocena komentarza: 2
    Ciekawe co na androidzie wykorzysta te 8 rdzeni, chyba tylko benchmarki :P. O wiele lepiej wypadałyby 4 rdzenie z wysoką częstotliwością (2Ghz+), no ale oczywiście marketing robi swoje...

    8

  • Znamy specyfikację mobilnych procesorów Intel Broadwell U

    Ocena komentarza: 0
    Strasznie namieszali, dlaczego i7-5557U jest szybszy od i7-5650U ;| ?

    15

  • Nvidia szykuje GeForce'a GTX 960 - kartę Maxwell ze średniej półki

    Ocena komentarza: 3
    Jedyny minus? Ta karta ciągnie 300W, 2x więcej niż 660Ti, a oferuje tylko 30-40% wyższą wydajność... Jeśli masz zasilacz ok 600W to nie zdziw się jeśli zacznie wyć jak suszarka przy tej karcie :P. Jeśli nowy GTX980 ma ciągnąć 180-200W to GTX970 zamknie się pewnie w 160W, jeśli będzie oferować przy tym wydajność nieco wyższą niż 290 to będzie warto wymienić :) szczególnie że OC przy takim TDP to czysta przyjemność.

    43

  • Pamięci Crucial DDR4 już w przedsprzedaży - nawet 32 GB i 3000 MHz

    Ocena komentarza: 6
    DDR3 2666 MHz dostaniesz z timingami 11-13-13. Co oznacza, że nawet te topowe Cruciale DDR4 będą pewnie nieco odstawać, a przynajmniej nie będą szybsze od obecnych pamięci. Także tak jak napisał Próba, lepiej poczekać co najmniej rok.

    48

  • Pierwsze pamięci DDR4 już w sprzedaży - tanie nie są

    Ocena komentarza: 0
    To teraz pytanie, czy lepiej kupić zestaw z DDR3 2133/2400 z CL10/11 czy czekać na lepsze moduły DDR4 ;/ ? Ciekawe jakie maksymalne prędkości będą przewidziane dla DD4 w trybie standardowym i xmp.

    32

  • Karty graficzne Nvidia GeForce GTX 870 i 880 jeszcze w tym roku

    Ocena komentarza: 3
    Widać masz za słabego geforca, żeby korzystać z bajerów, które daje :P.
    Physx może i owszem nie występował często, ale przeważnie tam gdzie sie pojawił znacząco urozmaicał rozgrywkę, masa dodatkowych efektów cząsteczkowych, wszystko na siebie oddziałuje itp. Jak już raz się włączyło te efekty w grze to potem bez nich wydaje się zwyczajnie uboga. Szczególnie dobrze te efekty wypadły w serii Batman: Arkham/Origins, Borderlands 2, Alice Madness Returns czy leciwym Mirror's Edge. Geforce Experience to w tej chwili przede wszystkim shadowplay, czyli darmowy odpowiednik FRAPSa, na którym możemy zgrywać nasze gameplaye z bardzo małym obciążeniem procka. Dochodzi jeszcze tryb 3D działający na każdym monitorze/tv 3d i współpracujący z 90% gier, które wyszły do tej pory. Porównywalny pobór energii? GTX 780Ti - 250 W, R290X - 300W a i tak zauważalnie odstaje w osiągach... Może i pobór dla posiadacza jednej z tych kart istotny nie jest, ale hałas i ciepło, które trzeba odprowadzić już tak :P. Do tego większość najbardziej wymagających gier jest "wspierana" przez Nvidie, jak wspomniany przez Ciebie Watch Dogs czy AC4 przy nowym Wolfie i BF4 dla AMD.
    Jeśli chodzi o niższe półki to i owszem AMD wygląda ciekawie i pomijając wspomniane bajery niczym od nvidii nie odstaje, a często dostaniesz taniej kartę z wyższą wydajnością.

    66

  • Dead Rising 3 na PC w 30 klatkach na sekundę - tak samo jak na Xbox One

    Ocena komentarza: 3
    Trochę przegiąłeś z tymi minimalnymi wymaganiami, poprzeglądaj yt na jakich złomach ludzie odpalają nowe gry. Oczywiście wszystko jest kwestią ustawień, jak dopasujesz je tak by odpowiadały tym z konsol + taka sama rozdzielczość, to szybko okazuje się, że wcale nie potrzeba wiele mocniejszego sprzętu by gra działa podobnie jak na konsoli. Zauważ, że Dead Rising na xboxie działa w 720p i nie do końca stabilnych 30 klatkach... Tu dostaniesz opcję 1080p, poprawione efekty i tekstury, więc logiczne, że jeśli chcesz odpalić grę na maks detalach w rodziałce 2mln pikseli na zamiast 0,92 mln to potrzebujesz co najmniej 2-3x większej mocy obliczeniowej :P.

    57

  • Porównanie ustawień graficznych w nowych grach

    Ocena komentarza: 0
    Na PS3 chodzi i wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=wUaygMISL50

    Słabo z płynnością, dużo tearingu i detali zauważalnie mniej.

    50

  • Porównanie ustawień graficznych w nowych grach

    Ocena komentarza: 0
    Niestety o ile procka jak i ram masz w zupelności wystarczające dla tej gry to już grafiki wcale nie są tak wydajne jak uważasz. Pojedyncza gt 750M osiąga w tej grze ledwie 12-13 klatek przy ustawieniach wysokich i 1080p:
    http://www.notebookcheck.pl/NVIDIA-GeForce-GT-750M.90437.0.html

    Trzeba pamiętać, że na PS4 gra odpowiada ustawieniom wysokim z PC przy rozdzielczości 1600x900 i 30 klatkach. Układ graficzny z PS4 ma ok 1,8 Gflopa wydajności, pojedyncza GT 750M ma ledwie 0,72 Gflopa. Biorąc pod uwagę nieco lepszą optymalizację na konsoli. przy swoim sprzęcie powinieneś być w stanie zagrać na ustawieniach wysokich (lub średnio-wysokich jeśli SLI jest kiepsko obsługiwane) i rozdzielczości 720p.

    50

  • Thief będzie ładniejszy na PC niż na nowych konsolach

    Ocena komentarza: 2
    @ Łukasz9365
    XO:
    http://cfa.gamer-network.net/2013/articles//a/1/6/2/7/9/6/6/BF4_XO_005.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

    PC:
    http://cfa.gamer-network.net/2013/articles//a/1/6/2/7/9/6/6/BF4_PC_005.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

    Jeśli nie widzisz tu różnicy to jesteś chyba ślepy :P.

    83

  • Thief będzie ładniejszy na PC niż na nowych konsolach

    Ocena komentarza: 1
    @Eternal1
    Proszę bardzo testy wydajności procesorów dla Bf4:
    http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Battlefield_4-test-bf4_proz_2.jpg

    W konsoli mamy 8 rdzeni po 1,6 Ghz teraz dla porównania stareńki phenom II X4 z 3,2 Ghz nie schodzi poniżej 44 klatek... 4 rdzeniowy 3 letni i5 (sandy bridge) przy 3,3 Ghz nie schodzi poniżej 60 klatek i to wszystko przy maks ustawieniach wyższych niż na konsoli, jeszcze jakieś pytania :P ?

    83

  • Polskie ceny gier na PlayStation 4 sięgną 300 zł?

    Ocena komentarza: 0
    250 zł za pudełko, 300 zł wersja cyfrowa. Różnica niewielka, obie ceny są chore :P. Na PC mamy takiego nfsa za 85zł czy battlefielda za 99 zł w wersji cyfrowej...

    http://www.keye.pl/games/product/id/6489/Battlefield-Battlefield%204%20PL%20+%20Chi%C5%84ska%20Nawa%C5%82nica%20DLC

    http://www.keye.pl/games/product/id/13722/Need-For-Speed-Rivals-Limitowana

    113

  • Polskie ceny gier na PlayStation 4 sięgną 300 zł?

    Ocena komentarza: 0
    Trzeba zacząć od tego, że tylko w Europie mamy takie chore ceny. W stanach gry na PSN nadal kosztuja 59,99$ (czyli mniej niz 190 zł) tak samo jak na PS3:
    https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-us/full-games/cid=STORE-MSF77008-PS4FULLGAMESCATE?smcid=ps:plus-12months:ip9101-npia90005_01-1yearpackage0000:ps-psn-playstation-plus
    Ale przecież Europa bogata to można doić ile wlezie, a że nie ma ograniczeń regionalnych to wszyscy mają tu taką samą cenę, w tym i my Polacy ;].
    Na szczęście jeśli ktoś preferuje gry cyfrowe to można spokojnie założyć Amerykańskie konto PSN i kupować po ichniejszych cenach (kupujemy na koncie us i gramy na swoim polskim).

    113

  • Ubisoft: optymalizacja gier na PC nie jest ważna

    Ocena komentarza: 0
    Na PS4 gra działa w 1080p przy 30 klatkach do tego nie prezentuje maksymalnych detali na PC (jest gdzieś pomiędzy high/very high bez hbao+ TXAA i kilku innych efektów). Trudno oczekiwać żeby gra działała na podobnych detalach przy słabszym sprzęcie. Do zbliżonych ustawień na PC potrzeba nieco mocniejszego komputera (30-50%) i tyle mniej więcej jest w stanie zapewnić GTX 670 (po dopasowaniu detali i z niższym AA nie powinno być spadków poniżej 30 klatek).

    100

  • Activision zadziwia wymaganiami sprzętowymi CoD: Ghosts

    Ocena komentarza: 4
    Nie nagle, tylko wreszcie :P. od ilu lat wchodzi standard 64 bit? Teraz jak gry będą miały go w wymaganiach minimalnych to w końcu większość ludzi się przesiądzie i zostanie on lepiej wykorzystany. Jak dla mnie plus ;)

    76

  • Activision zadziwia wymaganiami sprzętowymi CoD: Ghosts

    Ocena komentarza: 2
    No to trudno wymagać od 5 letniego sprzętu przyzwoitych osiągów w grze nowej generacji, chyba że składałeś wtedy jakiegoś potwora (w co wątpię jeśli masz 4 GB ramu :P ). Zapewne gra będzie spokojnie chodzić przy 4 GB tyle że pojawią się przycięcia/spowolnienia jeśli ramu braknie. Sporo też zależy od tego co masz w systemie (ile wolnej pamięci zostaje po załadowaniu wszystkich programów startowych itp.).

    76

  • Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC

    Ocena komentarza: 4
    "Jesli engine bedzie robiony pod nowe konsole to PC bedzie musial byc o wiele wydajniejszy (nie ma znaczenia ze to slabe 8 rdzeni i 7870, wazne jest to ze silnik bedzie wlasnie z tego korzystal)."

    Wydajnieszy owszem, o wiele już nie koniecznie (chyba że dana gra będzie zrobiona na odwal się na PC i odpuszczą sobie łatanie, ale to już inna kwestia). Żeby pograć w gry z obecnej generacji na tych samych detalach i w tej samej rozdziałce wystarczy ci około 2-2.5x mocniejszy sprzęt od tamtych konsol (mowa o nowych grach). Architektura ps3/x360 odbiegała znacznie bardziej od PC niż nowe konsole co też przekładało się na gorszą (bardziej czasochłonną) optymalizację.

    "Wymagania poleca i to mocno jak tylko beda w uzyciu nowe enginy robione juz pod nowa generacje (zapewne za rok/dwa), nijak cos podobnego do tego co siedzi w PS4 udzwignie to z wielu powodow."

    Wymagania pójdą w górę jak zawsze, ale będzie to związane głównie z coraz wyższymi detalami na PC :P, ewentualnie gorszą optymalizacją. Tak jak napisałem wyżej, składając kompa 2-2.5x szybszego od obecnych konsol będzie można grać przez kolejne lata, wymieniając co najwyżej grafikę dla wyższych detali ;). Jest to rozwiązanie droższe, szczególnie na dzień dzisiejszy, ale z czasem coraz słabszy sprzęt będzie w stanie spokojnie uciągnąć nowe gry. Kto by pomyślał o graniu na notku za 2500-3000 na wysokich detalach (w typowej rozdziałce 1366x768) w większość tytułów tej generacji 5 lat temu?

    111

  • Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC

    Ocena komentarza: 4
    W Europie ceny gier są TAK WYSOKIE jeśli już, na PSN ceny next genów wynoszą w większości 279zł, w Anglii 59,99 funtów, 59,99 euro reszta Europy. W Stanach mają 59,99$ co w przeliczeniu daje nieco ponad 180 zł za gre na nową konsolę.

    Ceny gier pudełkowych mają podobne, ale gry w wersji cyfrowej można dostać w podobnej cenie co u nas ;), chociaż faktycznie nawet jak się zarabia 10 euro/godz w macu zamiast 10 zł jak u nas, to się tyle nie kombinuje tylko bierze z półki w sklepie i nie narzeka że 1 gra to 1/5 pensji ;)

    111

  • Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC

    Ocena komentarza: 2
    "I bez sensu pisanie o tym ze mozna detale zmniejszyc mozna, bo az tyle powycinac sie nie da by wymagania znizyc do tych sredniakow."

    Oczywiście, że niższe detale pozwolą grać na dużo słabszym sprzęcie, porównaj sobie minimalne wymagania do maksymalnych. Przykładowo Battlefield 3, na YT można znaleźć wiele filmików na, których ludzie graja na niskich/średnich detalach na 5-6 letnim sprzęcie z zachowaniem płynności. Obecne średnie kompy a nawet nieco mocniejsze laptopy są szybsze niż taki 8800 GTX, nie wspominając o procesorach, gdzie najtańszy mobilny i3 ma wyższą wydajność niż nie jeden core2quad.
    Nawet patrząc na minimalne wymagania Watch Dogs:
    Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz / AMD Phenom II X4 940 3 GHz
    RAM: 6 GB
    karta graficzna: 1024 pamięci, DirectX 11, Shader Model 5.0
    widać, że są one po prostu niskie, szybszego phenoma dostaniesz za 350 zł, 8 GB ramu to 250zł, grafika ze średniej półki dajmy gtx 660 2GB - 600 zł.

    111

  • Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC

    Ocena komentarza: 11
    Patrząc na ceny obu wersji nie ma co się im dziwić:
    PS4 - 250 zł
    http://muve.pl/playstation-4/playstation-4/need-for-speed-rivals-ps4/40683

    PC - 110 zł
    http://muve.pl/pc/wyscigi/need-for-speed-rivals-pc/7575

    Jeśli zrobiliby wersję PC tak by wyglądała lepiej niż na PS4 i do tego nie miałaby dużych wymagań to kupno wersji PS4 byłoby po prostu głupie...
    Z samej różnicy w cenie gier można złożyć po 2 latach mocnego kompa (jeśli ktoś dużo gra).

    111

  • Battlefield 4 najładniejszy na PC - konsole nowej generacji niczego nie zmienią

    Ocena komentarza: 2

    "raffal81
    Nie gram w mutli ;P"

    Czyli kupujesz takiego Battlefielda, Coda czy jakiekolwiek innego fpsa za 200zł, żeby przejść singla w 5-6 godz i grę odstawić na półkę XD ?

    " ja wlasnie bede przechodzil GTA5, co z tego ze za rok wyjdzie na PC"

    Najpierw piszesz, że nie trzeba kupować pre-orderów a potem, że nie ważne iż później wyjdzie wersja PC, która po tym czasie nadal będzie tańsza niż wersja konsolowa :P.

    182

  • Battlefield 4 najładniejszy na PC - konsole nowej generacji niczego nie zmienią

    Ocena komentarza: 6
    Gry z PSN też masz przypisane do konta a kosztują zazwyczaj po 239zł, ba ostatnio nawet po 279zł się pojawiają.
    Pierwszy przykład z brzegu:
    Splinter Cell blacklist (obie wersje cyfrowe):
    PSN - 279zł
    Muve.pl - 95 zł

    Dodać do tego fakt, że gra wygląda i chodzi lepiej nawet na średnim PC z przed 3 lat (phenon II X4, gtx 260, 4 GB ramu) to wydaje się wręcz absurdalne...

    182