@raffal81 Jeśli masz na myśli akcelerację grafiki 3d to działa zarówno w trybie graficznym jak i konsolowym. Problemem jest bardzo mała wydajność zintegrowanej grafiki. Na tym polu Rspberry Pi bardzo kuleje.
Uprasza się autora o uważniejsze zwracanie uwagi na jednostki. Wydajność tego superkomputera to 125 PetaFlops lub 125000 TeraFlops, a nie 125 TeraFlops. Podobnych błędów jest więcej w całej treści newsa. W przyszłości planuje się superkomputery o wydajności ExaFlops, PetaFlops już są.
Syntetycznie rzecz biorąc to prawda co Pan pisze. Trzeba jednak brać pod uwgę wiele innych czynników. I tak na przykład:
1. Mała ilość pamięci na kartach w porównaniu do pamięci systemowej
2. To ogranicza, utrudnia lub bardzo spowalnia rozwiazywanie wielu probemów za pomoca GPU
3. Programowanie GPU jest trudniejsze i jeszcze dość młode
4. To powoduje, że nie ma jeszcze tyle bibliotek i innego oprogramowania ile jest na tradycyjne CPU - to z kolei może bardzo ograniczyć krąg obiorców mocy takiego rozwiązania
Moze Pan znalezc moj adres e-mail w moim profilu. Prosze sie wiec odezwac. Niestety nie widze Pana maila w Pana profilu.
Oczywiscie NIE interesuje mnie kod na mikrokontrolery AVR. W calym tym artyklule jest mowa o procesorach z rodziny x86_64. Jesli jest Pan w stanie napisac przenosny zoptymalizowany kod (czyli na dowolny procesor x86_64, lub x86_32) z wstawkani asemblerowymi malym nakladem pracy to jest to warte zachodu.
Moj test pokazuje, ze tchnologia HT w syntetycznym tescie pozwala na wzrost wydajnosci o okolo 20%. Mozna to osiagnac w bardzo prosty sposob tworzac przenosny kod. Ma Pan oczywiscie racje, ze mozna osiagnac wiecej optymalizujac kod z uzyciem asemblera pod wybrany procesor. Wydaje mi sie jednak, ze jest to zbyt kosztowne rozwiazanie.
0
tomidomi
Moze masz racje. Ale problem polega zwykle na tym, ze trzeba sie zdecydowac na jakis kompromis miedzy tworzeniem nowego kodu, a jego optymalizacja. Oczywiscie, ze mozna uzywac asemblera, ale jesli ten sam wynik mozna osiagnac dzieki zrownolegleniu np. za pomoca OpenMP i HT w znacznie krotszym czasie w sensie czasu poswieconego na tworzenie kodu to wybieram to drugie rozwiazanie. Bardzo chetnie podziele sie moim kodem testowym i chetnie zobacze Twoje rozwiazanie za pomoca wstawki asemblerowej. Ciekawe jak to zadziala na realnym kodzie skladajacym sie z kilku lub klikunastu tysiecy linii kodu, mam tu na mysli ile czasu trzeba bedzie poswiecic na optymalizacje za pomoca asemblera. Takim kodem tez sie moge podzielic.
0
tomidomi
Zawsze jest czas by sie czegos nauczyc. Moze pokazesz mi jak zoptymalizowac prosta petle wyliczajaca sume. Jesli zyskam 20% to warto to zobaczyc.
Czemu nikt nie zwroci uwagi, ze post nie jest do konca prawdziwy. Ta karta to nie jest samodzielna karta graficzna i nie stanowi konkurencji dla ATI/NVIDIA. On ma pracowac razem z juz zainstalowana karta i wspomagac lub wykorzystywac ja do RT. Warto zajrzec na strone www.caustic.com i troche poczytac.
PS.: To ciekawe, ze ten produkt, bardzo atrakcyjny cenowo (ok. 2350zl) i pod wzgledem mozliwosci przeszedl jakos bez echa. Ciekawe co na to redaktorzy benchmark.pl
0
tomidomi
To ciekawe, ale taka platforma lub prawie taka juz istnieje na rynku od kilku miesiecy w postaci noteboka Asus N10J. Pracuje to na Intel Atom i Nvidia 9300M 256MB. Ma tez zintegrowana karte Intela. Moge zapewnic uzytkownika Pacuman, ze daje sie na tym grac w nowe gry, oczywiscie nie w ustawieniach grafiki na mksimum. Laptop wazy przy tym okolo 1.5kg i wymiary ma jak Asus EEE-1000.
To już pewne - Apple porzuca procesory Intel i wyda swoje układy
24 komentarzyDyskutuj z nami!Co powiecie na Raspberry Pi z… 8 GB pamięci RAM? Potężna płytka trafiła do sklepów
14 komentarzyDyskutuj z nami!Sunway TaihuLight - Chiny przedstawiają najwydajniejszy superkomputer na świecie
13 komentarzyDyskutuj z nami!Oto prawdopodobny wygląd Apple iPad 5 - tablet zapowiada się bardzo atrakcyjnie
26 komentarzyDyskutuj z nami!Historia ikon komputerowych w pigułce
23 komentarzyDyskutuj z nami!http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System
Chyba, że założymy, że obecnie grfika w Apple to dokładnie to samo co X Window.
Rozumiem, że większość ludzi używa Windows i ewentualnie MAC OS X ale grono uniksowo-linuxowe nie jest wcale tak małe.
1000 lat obliczeń na sekundę
29 komentarzyDyskutuj z nami!1. Mała ilość pamięci na kartach w porównaniu do pamięci systemowej
2. To ogranicza, utrudnia lub bardzo spowalnia rozwiazywanie wielu probemów za pomoca GPU
3. Programowanie GPU jest trudniejsze i jeszcze dość młode
4. To powoduje, że nie ma jeszcze tyle bibliotek i innego oprogramowania ile jest na tradycyjne CPU - to z kolei może bardzo ograniczyć krąg obiorców mocy takiego rozwiązania
Generalnie nie tylko FLOPy sie tu liczą.
Windows 7 SP1 - upada mit service packa?
45 komentarzyDyskutuj z nami!Zdecyduj, ile rdzeni powinien mieć twój procesor?
111 komentarzyDyskutuj z nami!Oczywiscie NIE interesuje mnie kod na mikrokontrolery AVR. W calym tym artyklule jest mowa o procesorach z rodziny x86_64. Jesli jest Pan w stanie napisac przenosny zoptymalizowany kod (czyli na dowolny procesor x86_64, lub x86_32) z wstawkani asemblerowymi malym nakladem pracy to jest to warte zachodu.
Moj test pokazuje, ze tchnologia HT w syntetycznym tescie pozwala na wzrost wydajnosci o okolo 20%. Mozna to osiagnac w bardzo prosty sposob tworzac przenosny kod. Ma Pan oczywiscie racje, ze mozna osiagnac wiecej optymalizujac kod z uzyciem asemblera pod wybrany procesor. Wydaje mi sie jednak, ze jest to zbyt kosztowne rozwiazanie.
Nowy konkurent ATI i Nvidii? Może być rewolucja!
89 komentarzyDyskutuj z nami!Miniaturowa platforma nVidia ION gromadzi nagrody - Intel Atom zyskuje dodatkową moc
7 komentarzyDyskutuj z nami!