Komentarze

  • AMD Radeon i filtrowanie morfologiczne - testy w grach

    Ocena komentarza: 0
    Widocznie 6 lat (4 komercyjnie) siedzenia w grafice 3D powoduje, ze człowiek plecie bzdury.

    Nie neguje funkcji wygładzania i nie mówię tutaj, że MLAA gubi ciągłość. Ja piszę o niemożliwości wygładzenia detali, jeśli linia ma poniżej pixela grubości i renderer bez AA wyświetla ją jako zbór niepołączonych kresek.

    http://www.hardocp.com/images/articles/1288596806JDsZFK1bAE_8_6_l.png - pierwszy plan -siatka przed betonową ścianą
    http://www.hardocp.com/images/articles/1288596806JDsZFK1bAE_9_7_l.png
    http://www.hardocp.com/images/articles/1288596806JDsZFK1bAE_9_4_l.png - pionowe kreski z prawej strony wysokiego budynku

    Na tych przykładach widać, że MLAA gubi detal w cienkich kontrastowych miejscach. W grze się pewnie to będzie objawiać brzydkim miganiem tych linii. AA sobie radzi z tym o wiele lepiej - linie są ciągłe i lepiej zdefiniowane

    I nie jest to odosobniony przypadek - AA zostało stworzone do takich rzeczy, a MLAA zrobiło krok w przód, a drugi w tył

    Nie twierdzę, że MLAA jest fatalne, ale nie można traktować tej techniki jako zamiennik AA. Jeśli nVidia ma w/g zapowiedzi subpixelowe SRAA - to to dopiero będzie substytutem AA

    174

  • AMD Radeon i filtrowanie morfologiczne - testy w grach

    Ocena komentarza: 0
    Prawdziwy AA zawsze dodaje detali. Szczególnie widać to w pixelowych i subpixelowych liniach. Np kable wiszące gdzieś w oddali lub siatka płotu będą poszarpanymi liniami pixeli, ekstremalnych przypadkach nawet oddzielonymi od siebie. I z tego MLAA nie zrekonstruuje poprawnego obrazu. Natomiast AA stworzy półprzezroczystą linie, która sprawi, że naprawdę zobaczymy, że to cienki kabel w oddali. I to się tyczy wszystkich gier, bo w każdej detal powinien być widoczny z daleka.

    174

  • AMD Radeon i filtrowanie morfologiczne - testy w grach

    Ocena komentarza: 0
    Half-Life 2 Episode 2 już posiadał technikę alpha to coverage, co pozwalało na filtrowanie przezroczystych textur np. roślin, siatek. Można to aktywować sterownikach amd BEZ utraty frameratu (porównując do gry w włączonym AA).

    Zrobiłem małe porównanie (wybaczcie kompresję nie wiedziałem że screen z automatu zapisuje się w jpg) ale widać że działa, na Radeonie 4770 bez możliwości MLAA

    http://dl.dropbox.com/u/15556562/ep2_outland.jpg

    Geometria (gałęzie)są renderowane prawidłowo z MSAA, a liście już nie. Adaptive AA poprawia ten błąd już od dawna.

    Screeny w 2048x1156 z 4xEdgeDetect MSAA (12 sampli), 8xAF Mipmap na quality.

    174

  • BadaOS: Asphalt 5 - wyścigi w wysokiej rozdzielczości

    Ocena komentarza: 0
    No proszę Cię, dziennikarstwo, nawet internetowe wymaga rzetelności i odrobiny znajomości w temacie. HDready, to nie jest rozdzielczość, a więc textury nie mogą być HDready ani też HD. Textury robi się w kwadracie na potędze dwójki, wszystko poza tym jest rozciągane do najbliższej wyższej potęgi. Więc 720p lub 1080p daje texturę 2048x2048 - tyle co postacie pierwszoplanowe współczesnych gier. Nie na współczesne telefony ;)
    A HDready to termin określający gotowość sprzętu do wyświetlania obrazu HD oraz rozdziałke powyżej 720p. Producent się widocznie zagalopował w dodawaniu naklejek.

    20

  • Zamiast Gadu-Gadu

    Ocena komentarza: 0
    Dobry artykuł. Szkoda, że osoby które nie mają świadomości istnienia alternatywnych IM raczej tu nie trafią.

    Co do tlena, którego używam; wyszła pół roku temu testowa wersja 7 i można by o niej wspomnieć, bo jest naprawdę dobrym komunikatorem. Zero reklam, świeży wygląd (bodajże GTK+) multiplatfomowość, wbudowana obsługa poczty na webkicie, i co najważniejsze serwer zajmuje się komunikacją pomiędzy protokołami (bazuje na XMPP). Brakuje niestety na chwilę obecną wtyczek i skinów, ale większość popularnych wtyczek jest zaimplementowana + można je wyłączyć.

    130

  • Konkurs Coolermaster rozstrzygnięty!

    Ocena komentarza: 0
    Nie spodziewałem się, że coś wygram, szczególnie 1. nagrodę. Co do aktywności osób, to jest niestety losowanie, a nie nagroda za aktywność. Ale mam 2 recki z zanadrzu i możecie się spodziewać przetestowania nagrody.

    Dziękuje i pozdrawiam.

    17

  • Cztery monitory LCD o proporcjach 16:9 od TriGem

    Ocena komentarza: 0
    Musze przyznać, że sam pół roku temu skusiłem się na monitor w proporcjach 16:9. Przyciągnęła mnie cena (ma niestety mniejszą powierzchnię na cal przekątnej) i rozdzielczość 2048x1152. Mimo, że w mojej pracy jako grafik panuje przekonanie, że lepiej mieć 4:3, to wysoka rozdziałka rekompensuje straty miejsca w pionie. A oglądanie filmów i seriali pokrywających 100% ekranu... miodzio

    3