Benchmarki

3DMark 2011 - zwiastun testu High Temple

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
130 komentarzy Dyskutuj z nami

Futuremark zaprezentował wideo reklamujące drugi z testów, które będą dostępne w benchmarku 3DMark 11. Benchmark ten zostanie udostępniony prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Oprócz płatnych wersji 3DMark 11, dostępna będzie także wersja darmowa, pozwalająca na nielimitowane uruchomienia aplikacji. To duży ukłon w stronę użytkowników w porównaniu z 3DMark Vantage, który możemy uruchomić tylko jeden raz.

  Warto przeczytać:
 

Po pierwszym zwiastunie nowego 3DMarka, przyszła pora na prezentację drugiego z testów, które będą obecne w tej aplikacji. High Temple przedstawia starożytną świątynię, która położona jest w gęstej dżungli. Test od strony technicznej demonstruje:

  • zaawansowane efekty tesselacji - podstawowej techniki DirectX 11, która pozwala uzyskać bardzo realistycznie wyglądające obiekty 3D,
  • wolumetryczne oświetlenie - technikę pozwalającą na pokazanie interakcji padających promieni światła z ośrodkiem, na przykład z mgłą czy kurzem unoszącym się w pomieszczeniu,
  • efekty głębi ostrości - zjawisko polegające na ograniczeniu przestrzeni, która jest ostra na obrazie, ze względu na własności optyczne układu rejestrującego obraz, na przykład obiektywu,
  • oraz wielokrotnego przetwarzania końcowego.

Warto również zaznaczyć, że ścieżka dźwiękowa do testu została stworzona przez znanego kompozytora Pedro Macedo Camacho – znanego między innymi z muzyki do gry Sacred 2: Fallen Angel.

Poniżej możemy obejrzeć zwiastun wideo oraz kilka przykładowych obrazków z High Temple.

 


Publiczna prezentacja dema High Temple odbędzie się na stoisku Antec'a podczas targów BlizzCon 2010, obywających się w dniach 22 i 23 października w Anaheim w Kalifornii. Miejsce demonstracji nie powinno nikogo dziwić po obejrzeniu trailera, gdyż Antec w benchmarku ma swoją reklamę – podobnie jak MSI, na którego stoisku (podczas targów Computex) zaprezentowano pierwszy zwiastun nowego 3DMarka.

Źródło: Futuremark
 

Polecamy artykuły:    
PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony
Test 16 coolerów - który schłodzi najlepiej?
Premiera: więcej rdzeni i megaherców od AMD

 

Komentarze

130
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    no no no zapowiada sie ciekawie ;)
  • avatar
    PrzemasK
    ładnie to nawet wygląda, ale karty to ładnie skatuje pewnie, a wynik będzie mały :)
  • avatar
    Szymon331
    Dopiero co się pytałem kiedy jakieś info o 3D Marku 11.

    Zapowiada się ciekawie. To co gniecie tutaj to przepiękne oświetleni. Realistyczne i w naturalnej kolorystyce. Do roślinności można mieć zastrzeżenia ale co tam.

    Ciekawe jak na moim sprzęcie będzie toto chodzić. 10FPS? 15FPS? Pewnie zależy od teselacji...
  • avatar
    1wilq
    Ciekawe na jakim sprzęcie chodził ten 3d mark że przycinki są.. :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawe czy części producentów którzy maja tam reklamę będą w jakimś stopniu faworyzowane. Moim zdaniem nie powinni zamieszczać czegoś takiego, rodzi to tylko takie domysły.

    Pamiętam taki test w którym występowali Intel Atom, AMD Neo i VIA Nano oczywiście w takiej kolejności były wyniki wydajności od najmocniejszego, ale... redaktorzy jakimś sposobem zmienili Nano tak, że był wykrywany jako pełnoprawny Atom i okazało się, że był szybszy około 2x nie od samego siebie... ale od Atoma. I o ile dobrze pamiętam benchmarkiem był PC mark...
  • avatar
    Konto usunięte
    Patrzcie badziewiaści konsolowcy co potrafi PC :D
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawie sie robi :)
  • avatar
    Lightning
    Super zwiastun - szkoda tylko, że twórcy zapomnieli o tych, którzy posiadają karty z DX 10
  • avatar
    DiamentoKWZ
    No fajnie oświetlenie wygląda. Jak do DX16 raytracing kiedyś wejdzie to zacznie to w końcu jakoś wyglądać hehe.
  • avatar
    Konto usunięte
    Każda nowa odsłona 3dmarka (może poza vantage) wywołuję u mnie szybsze bicie serca:) Panowie z futuremark, nie idźcie w ślady konkurencji, zróbcie porządną grę z taką grafą na PC, a dożywotnie będę kupował wasze produkcje nawet za 200zł.
    Tak powinny wyglądać na dzień dzisiejszy gierki na PC bo jak widać można..
  • avatar
    d i l
    Mało widać, bo mało ruchu.
    Nie wiem czego się na oglądałem ale dla mnie bez szału.
  • avatar
    Marked
    Na tych obrazkach tesselation on i off ja nie widze jakoś różnicy.
  • avatar
    Konto usunięte
    Kiedy w benchmarku nauczycie się poprawnie wrzucać filmiki? Nie widzę w tym nic poprawnego, kiedy nie można przerzucić na fullscreen...
  • avatar
    beem85
    Szału nie ma, za bardzo to wszystko statyczne, ale może to tylko demo na potrzeby prezentacji i w pełnym teście będzie więcej akcji.
  • avatar
    Otheim
    Wszystko ładnie pięknie tylko jedno małe ale, gra powinna wciągać fabułą a nie super grafiką. Dlatego zostaje przy grach unixowych. Oczywiście żeby nie było że marudzę daję za newsa +1. :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Super. Już teraz widać spadki ilości fps.
  • avatar
    Konto usunięte
    Smiem twierdzić, że równie imponujące scenerie potrafi renderować CryEngine. Ja nic zapierającego dech w piersiach nie zauważyłęm.
  • avatar
    blajo
    graficznie miazga !! kiedy zaczna takie gry robic ?? :) chyba dopieor po premierze nowej generacji konsol bo jak powrzechnie wiadomo robia teraz gry, ktore musza konsole uciagnac i niestety tak jest... a tego 3d marka to watpie zeby konsola pociagnela jakakolwiek :P
  • avatar
    Thompson
    Prawda, jak na razie to jedyny "dowód" na to jaką moc mają dzisiejsze pc'ty i jak mogłyby wyglądać gry gdyby nie... wiadomo co.
    Ale spokojnie, za 5 (oby) lat mają wyjść nowe konsole i wreszcie ruszymy do przodu.
  • avatar
    baran
    Marnie to wygląda...
    Zdaje się, że stoimy w miejscu :/
  • avatar
    Konto usunięte
    Powiem tak: te demo jest takie statyczne, ponieważ użyto tesselacji i nie starczyło mocy GPU na fizykę ;D hahaha!
  • avatar
    leon691
    podobo ma nie być następnej generacji konsol, nie doczekamy się.

    Przecież to normalne, że zacina, wszystkie 3dmarki zacinały, przestanie zacinac za dwa lata na nowym sprzęcie.
  • avatar
    wertey
    Przypomina mi to graficznie far cry 2 jak było się w dzunglii/buszu. Dodana teselacja (nie wiem czemu mi podkreśla ten wyraz) i troszkę lepsze efekty oświetlenia. Mam wrażenie że benchmarki mogłyby chodzić płynniej (przynajmniej w ostatnim 3dmarku). Być może mają pododawane jakieś obciążające procesy. Chodzi o to by ludzie włączając go stwierdzili: O shit ale mi tnie, chyba czas wymienić kompa... Ale żeby uzyskać taką grafikę i płynność wystarczy dobrze zoptymalizować silnik.
    Tak jak pod wodą mnie zszokowało tak tutaj czegoś mi brakuje - jak na las za bardzo sterylne i jednolicie zapodali kolorami.
    PS polski las, to dopiero wyzwanie:) muchomory, jagody, szyszki, śmieci, tirówki...
  • avatar
    Konto usunięte
    dokładnie, las w forged by chaos na cryengine3 jest bardziej żywy, nie brakuję tam muchomorków, grzybków i ruchu roślinności:
    http://www.youtube.com/watch?v=qmCk_Uo90iw
  • avatar
    Konto usunięte
    kolejna wojna PC vs Konsole wywolana przez hejterow ze strony PC ktorzy jednoczesnie sa to chyba najwieksi ignoranci i najbardziej ograniczeni ludzie tutaj.
    Ciagle padaja slowa "gdyby nie konsole to byla by piekna grafika", czy wy jestescie na prawde tacy glupi czy tylko udajecie i robicie dym bo wam sie w domu/w szkole/w pracy nudzi? to ze grafika nie stoi na pozimie jakim chcecie najpeirw mozecie zaczac obwiniac developerow ktorzy robia gry dla wszystkich na wszystkie karty a nie tylko dla tych najbogatszych ktorzy maja komputery z kosmosu, potem potencjalnych nabywcow tych gier, bo nie ma co sie oszukiwac nie kazdy zmienia czesci w kompie co pol roku by wyciagac jak najwiecej ptk w testach, i nie kazdy odpala gre w max detalach bo komp nie uciagnie, a taki developer liczy czas i pieniadze i by gra rozeszla sie jak najlepiej, a tylko dobre gry sprzedaja sie najlepiej, a nie najpiekniejsze.
    Kolejna sprawa to nazywanie konsol sprzetem dla graczy niedzielnych, moze mi to ktos wyjasnic dlaczego? bo jest prosta w dzialaniu? bo to zamkneita konstrukcja? bo tansza niz komputer?
    to kolejne ignoranctwo i ograniczenie hejterow ale co mozna wam na to poradzic, jak nie obracacie sie w tym swiecie to i slepo jak kon z klapkami uwazacie ze PC to jedyna sluszna maszyna do gier
    Polak to wieszny malkontent, takim nigdy sie nie dogodzi
  • avatar
    wertey
    Znam parę osób które mają konsole i większość to ludzie, którzy nie potrafiliby wymienić karty graficznej w kompie. Więc coś w tym jest. Konsola to zabawka, komputer to zabawka i narzędzie. Konsola jest jak TV - włączysz i leci , ewentualnie zmienisz kanał, lub pogłośnisz.
  • avatar
    Konto usunięte
    Komputer i konsole to dzieło szatana :) tylko traci się czas na pierdoły. 20 lat zajmuję się komputerami to wiem co mówię. W tej chwili to komputer słuzy mi tylko jako narzędzie pracy.
  • avatar
    Konto usunięte
    ten Pan Szatan po raz kolejny pokazuje, że ma łeb i potrafi tworzyć fajne rzeczy ;)

    Nie wiem o co cześć osób tu się obraża, konsola to prosta zabawka i gry na nią też są proste. Takie było moje zupełnie obiektywne, w pełni subiektywne odczucie kiedy ją kupiłem i takie jest teraz. Są w tym minusy i są plusy. Kupowanie gry na pc, która na starcie wymaga patcha (co dość często występowało na pc) też normalne nie jest. Wiec to kwestia gustu co kto lubi. Zresztą (jak ktoś chce niech nie wierzy) preferencje klienta na dzisiaj są takie, że chce rzecz łatwą w obsłudze, nieskomplikowaną, nie chce czytać na google co to jest directx i skąd go ściągnąć, jak wgrać sterowniki do karty graficznej itd. Konsole są odpowiedzią na taki popyt.

    Konsola sama w sobie nie jest zła. Jedyne co jest złe to sytuacja jaka zapanowała na rynku, a mianowicie - rosnące piractwo na pc, spadek zainteresania tym rynkiem przez producentów i w końcu dominacja całkowita konsol. Za taką sytuację (strzele sobie) odpowiadają w 80% sami gracze pc. Moim zdaniem konsole to technologicznie krok wstecz w stosunku do pc. Gdyby rynek pc nadal porządnie zipał i był w centrum zainteresowania znaczących producentów to exclusivy na niego wyglądały dużo lepiej niż na ps3 czy xbox.

    Czy ktoś się nie zgodzi, że każda gra jaka aktualnie wychodzi wygląda lepiej na pc niż na konsolach? Gta4? Bioshock? Oblivion? Więc o co kruszyć kopie? Pc technologicznie ma lepsze możliwości niemniej biznes rządzi się innymi prawami.
  • avatar
    Konto usunięte
    zapowiada się całkiem ciekawie ;)
  • avatar
    CougarV6
    Szkoda, że teselacja w zaawansowanym wymiarze gości tylko na benchmarkach. Z drugiej strony mi to bez różnicy :D mam 5750 i ciągle gram w gierki na high. Więc tak długo jak Dx11 to marketingowy bełkot tym lepiej dla mnie :)