w USA
Tryb rozgrywki wieloosobowej to 艣wietna rozrywka, ale - jak si臋 okazuje - nie dla ka偶dego. A偶 (lub tylko) 20% wszystkich graczy deklaruje, 偶e do szcz臋艣cia jest im on zupe艂nie zb臋dny.
Tak w聽ka偶dym razie twierdzi Adam Moore, jedna z聽czo艂owych postaci Electronic Arts. W聽jednym z聽zagranicznych wywiad贸w聽w艂odarz EA przyzna艂, 偶e tylko cz臋艣膰 graczy jest "zawsze offline", do tego dochodzi niewielka grupka graczy "prawie offline". Wywo艂a艂o to spory odzew ze strony zachodniej prasy.
Redaktorzy zacz臋li bowiem zwraca膰 uwag臋 na to, 偶e tego typu statystyki s膮 mocno niepewne, liczba os贸b, kt贸re nie przepadaj膮 za sieciow膮 rozgrywk膮 jest du偶o wi臋ksza, a聽dotarcie do nich - w聽przeciwie艅stwie do multiplayerowc贸w聽- du偶o trudniejsze. Ca艂a ta dyskusja nie zrodzi艂a si臋 za艣 zupe艂nie bez powodu - powodem by艂y bardzo kiepskie kampanie single player w聽wydawanych ostatnio strzelankach, czar臋 goryczy przechyli艂 za艣 Battlefield 3 - w艂a艣nie od EA.
Wszystko to doprowadzi艂o do powstania swoistego manifestu, na czele kt贸rego stan膮艂 nowy redaktor naczelny portalu Kotaku. Deklaruje w聽nim, 偶e nie chcia艂by, by ta dwudziestoprocentowa mniejszo艣膰 by艂a bagatelizowana. Ubolewa nad tym, 偶e kampanie single player trac膮 lwi膮 cz臋艣膰 swojego uroku ze wzgl臋du na traktowanie ich "po macoszemu" przez tw贸rc贸w, a聽tak偶e dlatego, 偶e tryb multi si臋 sprofesjonalizowa艂 - obecnie nie ma mo偶liwo艣ci wej艣cia do gry "na chwil臋" i聽znalezienie tam dobrej zabawy. Na ka偶dym kroku spotykamy 艣ci艣le wy膰wiczonych graczy z聽setkami godzin praktyki.
Ca艂emu manifestowi towarzyszy艂a za艣 nieco smutna konkluzja - prawdopodobnie niczego nie da si臋 z聽tym zrobi膰. A聽przecie偶 odsetek "offline'owych" graczy w聽Europie i聽Polsce na pewno jest wi臋kszy.
聽
Wi臋cej o聽grach:
- Mass Effect 3 zrekompensuje niedostatki ME2
- Risen 2 w聽pe艂ni po polsku: na PC i聽konsolach
- Wi臋zienie i聽kara grzywny gro偶膮 za przerobienie konsoli lub telefonu
- Rayman 3 (HD) - data premiery platform贸wki i聽trailer gry
- Cannon Fodder 3 - pobierz kontynuacj臋 wielkiego hitu sprzed lat
殴r贸d艂o: vg247, kotaku
Czy ju偶 zag艂osowa艂e艣 w聽plebiscycie na Produkt Roku? Na pewno masz sw贸j ulubiony produkt i聽mark臋. We藕 udzia艂!
Komentarze
60Chyba pierwszy raz tak mam, 偶e kupi艂em gr臋 ju偶 prawie 4 miesi膮ce temu, gram w ni膮 stosunkowo regularnie, a singla nawet nie odpali艂em.
Je艣li SP jest takie samo za ka偶dym podej艣ciem do gry, to po co do niego wraca膰?
To wkoncu 20% graczy uzywa sp, czy tez 20% graczy go nie uzywa, bo to by oznaczalo ze uzywa go 80%...