Ciekawostki

Heaven - pierwszy benchmark korzystający z DirectX 11

przeczytasz w 1 min.

Unigine Corp. przedstawia swój pierwszy benchmark o nazwie Heaven, wykorzystujący biblioteki DirectX 11. Program oparty jest na silniku Unigine™. Firma ma juz sporą rzeszę sympatyków w skład, których wchodzą zapaleni gracze i overclockerzy, którzy wykorzystywali poprzednie wersje benchmarków, takich jak Sanctuary czy Tropics.

Benchmark Heaven oferuje następujące kluczowe cechy:

  • Natywna obsługa OpenGL, DirectX 9, DirectX 10 i DirectX 11
  • Kompleksowe wykorzystanie technologii teselacji
  • Zaawansowane SSAO
  • Wolumetryczne chmury kłębiaste Cumulonimbus, generowane z dużą dokładnością przez algorytmy fizyczne
  • Dynamiczna symulacja zmian środowiska z wysoką wiernością fizyczną
  • Interaktywny tryb fly/walk-through
  • Wsparcie dla technologii ATI Eyefinity

Nowy benchmark od Unigine Corp. został stworzony tak, aby wykorzystać potencjał drzemiący w DirectX 11 oraz kartach graficznych kompatybilnych z tym API. Program generuje kilka, unoszących się w chmurach wysp. Na jednej z nich znajduje się niewielka wioska, której centralnym punktem jest plac z posągiem smoka. Tryb interaktywny zapewni nam dodatkowe doznania, płynące ze zwiedzania tego pięknego świata.

Unigine™ jest jednym z pierwszych silników w pełni korzystających z dobrodziejstw teselacji. Technologia ta pozwala na automatyczny podział większych wielokątów na mniejsze części. Wykorzystanie tej technologii w grach zapewni zdecydowanie większą jakość generowanych obiektów przy takim samym czasie.

Benchmark Heaven można pobrać z:

Wymagane oprogramowanie:

Wymagania sprzętowe:

  • Do uruchomienia benchmarka w wersji DirectX 11 wymagana jest karta graficzna obsługująca technologię teselacji
  • Karta graficzna ATI Radeon HD 2xxx lub lepsza, nVidia GeForce 7xxx lub lepsza (zalecana karta to ATI Radeon HD 4800 lub lepsza oraz nVidia GeForce 8800 lub lepsza)
  • 256 MB pamięci graficznej

źródło: Unigine

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Nowe benchmarki powinny zaczac testowac nie tylko grafike ale takze computing, korzystajac z opencl czy directcompute - nie istotne. Ale staje sie to coraz wazniejsze i coraz bardziej powszechne. Nastepny test do dodania ;)
    • avatar
      smatryk
      0
      I wpuśćmy do tego Heaven'a kilku NPC ..co by sobie pospacerowali. Gwarancja zwichniętych kostek na tych chodniczkach :D
      • avatar
        XaRaDaS
        0
        No to może redakcja teraz da testy jakieś porównawcze HD5xxx vs. HD4xxx vs. GT2xx
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          wiatr wieje, drzewa sie kolysza, trawa szumi, wiatrak sie kreci a dym wali pionowo do nieba...
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Moje 6200 powiedziało "zmień mnie głupcze" jak zobaczyło ten filmik :D
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Tak, latajace skaly to jeszcze moge ogladac, ale kto takie kamienne drogi buduje ;), wyboiste to koszmarnie!

              Ladnie wyglada i co z tego?
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                heh nie wiem czemu ale tak w 20sekundzie przypomniały mi się Wormsy 3D... ;D
                • avatar
                  wolfikx
                  0
                  Mi osobiście to głębia ostrości wydaję bardzo mocno nienaturalna. To nie jest za ładny efekt a raczej przypomina miejscowy gausian blur.
                  • avatar
                    jonny2003
                    0
                    No widzę potencjał w tej tesslacji. Jeśli programiści z tego będą korzystać to zamiast płaskich texturek i bumpmappingu będziemy mieć prawdziwe "wyboje" i inne tego typu cuda.
                    To pierwszy i na razie jedyny zauważalny plus DX 11
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Wszystko fajnie, ale wirnik wiatraka kreci sie nie w przeciwna strone ;)
                      • avatar
                        spoxxx
                        0
                        no to ja dodam swoj wynik na radeonie 5870 podkreconym do 900@1300 i core i7@ 4200 mhz

                        szczerze mowiac płynność nie powala jest to na granicy płynnosci tak naprawde u mnie wynik

                        w rozdziałce 1920@1200 direct x 11 wyszedl filtrowanie anizotropowe x4 aa wylaczone wynik sredni wyszedl 36 fps , gdzie w niektorych momentach byl i 70 a w innych byl i 15 fps , wiec tak naprawde gry ktore dobrze beda obslugiwaly direct x 11 to moim zdaniem beda te ktore beda sie juz nazywaly radeon seria 6000 lub najnowsze fermi ktore nie wiadomo kiedy wyjda
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Hej, niezła grafika, szczególnie te głazy z których jest zrobiona droga. w Oblivionie to jest tylko efekt wizualny a tutaj prawdziwe kamienie 3d.
                          • avatar
                            artp44
                            0
                            zobaczcie gdzie daje cień skrzydło wiatraka LOL
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              słabiutkie. To na pewno jest z 2009 roku ?
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                sevae and multijumper

                                Może byście tak łaskawie wasz czat przenieśli gdzie indziej?
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  no zobaczymy jak to będzie działać w praktyce...
                                  tak czy inaczej to dobrze, że już coś takiego zaczyna powstawać, niedługo Win7 się całkiem po domach rozejdzie, upowszechnią się radki 5xxx i GT300 po premierze i wydajność będzie można mierzyć....
                                  pozdrawiam
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    A i byłbym zapomniał podsumować no właśnie tylko co ? A no właśnie artykuł.Pozdro dla redakcji :)
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      Wygląda ładnie, ale nie oszałamiająco. Średnio 25,3 klatki na Core 2 Duo 1,8 @ 2,6 GHz 2 GB DDR2-800, Radku 4850 512 MB (1680x1050), Windows 7 RC
                                      • avatar
                                        Huntcold99
                                        0
                                        no to teraz już poszło w DX11 :)
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          Q6600@3ghz + 4GB ram + R4850 512 + Windows 7 x64
                                          1) DX11 1440x900 AAx4 AFx16 = 23 fps
                                          2) DX11 1440x900 AAx0 AFx16 = 32 fps
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            Jakoś tych Cbków nie widać, same cirrusy i gdzie nie gdzie cumulusy. Czy aby na pewno chodzi o Cbki ?. To potężna chmura burzowa, a za tym idzie mnóstwo efektów.
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              0
                                              wow robi wrażenie ;d
                                              llockerz.cba.pl
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                0
                                                Po przeczytaniu tekstu i obejrzeniu demka nasunęło mi się jedno pytanie:
                                                Czy autor tekstu przepisywał (tłumaczył) treść newsa samemu i dokolorował określenie chmur czy jest to babol w newsie oryginalnym?
                                                Chyba że ktoś jest mi w stanie wskazać w którym miejscu w tym demie znajdują się chmury Cumulonimbus...
                                                Ja tam widzę tylko Cirrusy na niebie, trochę coś a'la AltoCumulus a poniżej miasta warstwa która od biedy może przypominać Cumulusy ale bardziej podchodzi to pod StratoCumulus.
                                                Wiem że się czepiam i 99% odwiedzających nie zwróci na to uwagi, ale bez przesady, Cumulonimbus to są rozbudowane pionowo wielkie, ciemne chmury burzowe, których nie da się pomylić z innymi więc pisząc takie coś można od razu zakładać ze ktoś zauważy że coś nie gra.

                                                A żeby nie było że tylko się czepiam to moje wyniki
                                                ( Windows 7 Ultimate Build 7100 64bit, [email protected], 4GB RAM, Radeon 4850 )
                                                prezentują się następująco (fulscreen):
                                                - domyślne ustawienia - 1107 - 44 fps
                                                - 1280x1024 - 834 - 33,1 fps
                                                - 1280x1024+2AA - 729 - 28,9 fps
                                                - 1280x1024 max AA i Anizo - 341 - 13,6 fps

                                                więc widać ze taki średni sprzęt daje spokojnie radę jedynie w 1024x768 albo bez detali na 1280x1024.
                                                Zobaczymy jak obsługa sprzętowa DX11 przyspieszy.
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  @autor

                                                  Albo nieźle postarali się programisci, albo nadal nie umiesz poprawnie zapisywać jednostek;) 16MB'owy benchmark, to by było to hehe;)
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    No, nie powiem. Kiedy DX10 wnosił... tak na prawde nic, to ta teselacja jest po prostu BOSKA! No drugi filmik mnie rozwalil, z pojęciem teselacji spotykam się teraz pierwszy raz i jestem pod dużym wrażeniem. Wielkie możliwości dla rozbudowania wszelkiej wizualizacji w grach. Bardzo duży potencjał.
                                                    • avatar
                                                      Konto usunięte
                                                      0
                                                      Pozdrawiam wszystkich
                                                      Dorzucę swoje wyniki
                                                      w xp dla DX 9 31,7 i 798
                                                      w Win7 RC dla DX 9 28,2 i 711
                                                      dla DX10 26,5 i 667
                                                      i to wszystko na leciwym 4000+ i agp 3850 oraz 2GB DDR 400Mhz
                                                      Swoją drogą – różnic w drodze i dachówkach między DX 9 a DX 10 żadna, a w DX 11 kosmiczna.
                                                      Pozdrawiam
                                                      • avatar
                                                        moorell
                                                        0
                                                        Nie wiem jak Wam ale mi się spodobał szczególnie widok metalowego dachu. Nareszcie coś wygląda naprawdę metalowo a nie jak plastik...
                                                        Parę innych bajerów też mają dobrze zrobionych, jak chociażby pojawianie się trawy - jak porównać to z Oblivionem to lata świetlne różnicy. I to nawet pod DX9.
                                                        • avatar
                                                          jabi26
                                                          0
                                                          Benchmark fajny, tylko te kamienie na drodze nienaturalne, ciekawe kto po tym mialby chodzic ;p
                                                          • avatar
                                                            Konto usunięte
                                                            0
                                                            fajne :))
                                                            nie wiedziałem że można tesselację wykorzystać do tak ekstremalnego bump mappingu ;]
                                                            z dotychczasowych opisów wynikało że ma dodawać detale korzystając z dotychczasowego wireframe'a, ekstrapolując je, a nie dodawać całkiem nowy poziom szczegółowości...

                                                            benchmark ma błędy, migające tekstury/cienie itd ;>
                                                            w 1:10 cień smoka miga, pojawiają się błędy...
                                                            więcej tego jest
                                                            • avatar
                                                              petrop3
                                                              0
                                                              Ja takie mam wyniki z tym ze mam win 7 32 bitowego narazie wiec moze bedzie wiecej i jeszcze nic nie podkrecałem
                                                              i5
                                                              Radeon 5850
                                                              4 gb ramu
                                                              mode:1920x1080 8XAA
                                                              shaders high
                                                              texture high
                                                              • avatar
                                                                petrop3
                                                                0
                                                                dalej heh anisotropy 16x i wynik 476
                                                                • avatar
                                                                  petrop3
                                                                  0
                                                                  a dla tej rozdziałki 1680x1050 535 punktow
                                                                  • avatar
                                                                    adamk81
                                                                    0
                                                                    moje wyniki 1440x900 aniso 4 dx9 chcialem sprawdzic roznice w wydajnosci sprzet w profilu
                                                                    win7 x64 rtm 1025 40,7 fps
                                                                    winxp 1024 40,6fps
                                                                    • avatar
                                                                      petrop3
                                                                      0
                                                                      sorry ze 4 posty ale jeszcze cos przy ustawieniach poczatkowych czyli 1024x768 i anisotropy 4x sprawdzilem szybkosc karty dla poszczegunych directów
                                                                      9 - 2712
                                                                      10 - 2255
                                                                      11 - 1126
                                                                      zdziwiłem sie ze jest az taka roznica ale widac ja golym okiem :) nie jak z 9 na 10
                                                                      • avatar
                                                                        peacemaker
                                                                        0
                                                                        u mnie natomiast sprawa ma sie tak :

                                                                        1650x1050 AAx0 AFx8 1261
                                                                        1650x1050 AAx4 AFx16 994
                                                                        • avatar
                                                                          ivanos
                                                                          0
                                                                          Według mnie i tak lepiej sprawdzić w środowisku DX10 bo i tak pod tym API jest więcej gier,a na gry pod DX 11 i tak trzeba jeszcze poczekać.Zresztą same benchmarki benchmarkami a wyniki w samych grach to też co innego.Według mnie to taka ciekawostka jak wygląda demko pod DX 11,a płynność to już inna sprawa :) U mnie na 9800GX2 z [email protected] Ghz w DX 10 nie jest żle:
                                                                          1680/1050 full Anizo x16 plus AAx4 -( 39.3 fps - Scores : "989")
                                                                          1680/1050 full Anizo x16 plus AAx2 -( 46.6 fps - Scores :"1175")
                                                                          1680/1050 full Anizo x16 no AA -( 58.4 fps - Scores : "1472")
                                                                          Jak na grafe za 550zł nima żle :D
                                                                          • avatar
                                                                            petrop3
                                                                            0
                                                                            zmieniłem system na 64 bitowy i zaobserwowalem niewielki skok wydajnosci czyli z 1126 skoczylo na 1138
                                                                            • avatar
                                                                              Kisielek
                                                                              0
                                                                              No fajne te kamienie w DX11, teraz czekam na realistycznego ziemniaka :D
                                                                              Więcej scen klimatycznych w nocy z oświetleniem by się przydało no i oczywiście jakiś strumyk i oczko wodne (jak tam woda wygląda???).
                                                                              No oczywiście fizyka.. widziałem tylko falujące mostki, to żaden test.
                                                                              Aha zapomniałbym, blur odległości.. po prostu rozbolały mnie oczy. Tak to naprawdę miało wyglądać?
                                                                              • avatar
                                                                                Konto usunięte
                                                                                0
                                                                                płytki benchmark - W porównaniu go do gier rzeczywistych, rozgłasza ze hm... DX10 i 9c są upośledzone, Poszli na łatwiznę jedynie doszlifowali 11. Co schodów nie chciało im sie zrobić?? Rzeczywistość każe sie śmiać z takich benchmarków. Przecież większości gier schody na leciwym 9c są w 3D a nie 2D.

                                                                                Największy chłam