Gadżety

Intel: nowe inicjatywy badawcze i partnerskie

przeczytasz w 2 min.

Podczas corocznej imprezy „Research at Intel” Justin Rattner, główny dyrektor ds. technologii w Intel, przedstawił ponad 35 innowacyjnych produktów badawczych, które pomogą ukształtować przyszłość technologii. Ponadto zapowiedział on otwarcie ośrodka Intel Science Technology Center (ISTC), wspólnego przedsięwzięcia Intela i kilku czołowych uniwersytetów.

Research at Intel
Justin Rattner - główny dyrektor ds. technologii w Intel Corp.
 

Najnowszy ośrodek ISTC, który skupi się na bezpiecznym przetwarzaniu danych, powstanie na Uniwersytecie Kalifornii w Berkeley we współudziale z uniwersytetami Carnegie Mellon, Drexel, Duke oraz Uniwersytetu Illinois w Urbana-Champaign. Podobnie jak w przypadku pierwszego ośrodka ISTC, skupionego na wizualnym przetwarzaniu danych, nowy ośrodek poświęcony bezpieczeństwu będzie zachęcał do ściślejszej współpracy między uniwersyteckimi środowiskami opiniotwórczymi a Intelem.

Ośrodek ISTC na rzecz bezpiecznego przetwarzania danych w ciągu następnych pięciu lat skupi się na kilku dziedzinach, takich jak ochrona komputerów osobistych przed złośliwym oprogramowaniem, zabezpieczanie urządzeń mobilnych - pod względem ochrony danych użytkownika i bezpieczniejszego pobierania danych do urządzeń - oraz używanie aplikacji firm trzecich. Innym kluczowym obszarem, którym zajmą się badacze, jest ochrona danych osobistych rozproszonych w sieci.

Demonstracje podczas imprezy Research at Intel obejmowały takie dziedziny, jak wizualne przetwarzanie danych, zabezpieczenia i uwierzytelnianie, wrażenia użytkownika i technologie chmurowe. Są to rezultaty bieżącej współpracy Intela z partnerami branżowymi i akademickimi, np.:

  • „Wykorzystanie potencjału rdzenia graficznego w procesorach Intel” do operacji kryptograficznych pokazuje, jak uzyskać szybsze i skuteczniejsze zabezpieczenia przy użyciu platform opartych na procesorze Intel Core drugiej generacji.
  • „Uwierzytelnianie przyszłości” pokazuje, jak można uniknąć kradzieży tożsamości, używając zaufanego urządzenia klienckiego z zaawansowanymi technikami uwierzytelniania i wykrywania obecności użytkownika poprzez lokalne ustalanie tożsamości i potwierdzanie jej za pośrednictwem usług internetowych.
  • „Magiczne lustro” prezentuje wirtualne zakupy z realistycznym awatarem kupującego noszącym modne ubrania. Demonstracja ta pokazuje trójwymiarowy awatar, który śledzi ruchy w czasie rzeczywistym i pozwala zmieniać rozmiary ciała za pomocą gestów.
  • „Sterowalny dźwięk” pokazuje sferyczne głośniki, które zapewniają dobrą reprodukcję dźwięku oraz dynamiczne, sterowalne brzmienie analogicznie do akustycznych instrumentów muzycznych.
  • „Automatyczna współpraca w klasie” pokazuje, jak uczniowie mogą automatycznie tworzyć współpracujące grupy z wykorzystaniem uczniowskich komputerów Intela. Technologia wykrywania zbliżeniowego znajduje komputer obok ucznia i pomaga automatycznie utworzyć grupę z innymi znajdującymi się w pobliżu uczniami. Jednym naciśnięciem przycisku uczniowie mogą założyć grupę, rozpocząć współpracę nad projektem, wspólnie wziąć udział w quizie lub współzawodniczyć ze sobą.
  • „Bezprzewodowa technologia wykrywania energii” (Wireless Energy Sensing Technology, WEST) to łatwe w użyciu urządzenie, które wykorzystuje rozpoznawanie wzorców, aby ustalić, kiedy włączają się i wyłączają różne domowe urządzenia elektryczne. Za pomocą prostej aplikacji właściciele domów mogą badać różnorodne raporty, które pomagają im lepiej zarządzać zużyciem energii.
  • Społeczność na rzecz „Badań nad aplikacjami wielordzeniowymi” pokazuje, jak ponad 80 instytucji z całego świata pracuje nad przyszłym oprogramowaniem, które wykorzystuje koncepcyjny, 48-rdzeniowy, jednochipowy „komputer chmurowy” Intel Labs. (single-chip Cloud Computer)

Research at Intel
Opisywane powyżej „Magiczne lustro”
 

Ponadto, Intel opublikuje kod źródłowy trójwymiarowej technologii internetowej Distributed Scene Graph. Kod ten stanowi część bieżących prac nad symulatorem świata wirtualnego OpenSim i pozwoli deweloperom budować wirtualne obszary, w których użytkownicy będą mogli pracować lub bawić się w towarzystwie tysięcy, a nie - jak dziś - setek uczestników. Środowiska wirtualne mają wiele zastosowań, od rozrywki i edukacji do sieci społecznościowych. Intel pokazał, jak można wykorzystać tę technologię do stworzenia wieloosobowej „gry”, która szkoli służby pierwszej pomocy pod kątem różnych scenariuszy katastrof.

Intel Labs udostępni także badaczom i deweloperom - na zasadach open source - swój kod do raytracingu. Kod ma znaleźć zastosowanie w aplikacjach komercyjnych, takich jak projektowanie samochodów, kręcenie filmów i wizualizacja nowych projektów architektonicznych.

Więcej o firmie Intel:

Źródło: Intel

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Pierdoły piszecie. Zanim intel to wprowadzi w życie to najpierw wypuszczą jeszcze ze dwa winy i ze cztery procki... tak by można było by z tego korzystać to za jakieś 5 lat, kiedy się wszystko ustabilizuje bo obecnie to kit marketingowy.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      W sumie takie trochę "napuszenie" się ze strony Intela, ale z drugiej strony bardzo fajnie, że się coraz więcej i na większą skalę technologia rozwija.