Internet

Programy telewizyjne - w całości - na YouTube.com

przeczytasz w 1 min.

Google wprowadza kolejną nowość w najpopularniejszym na świecie serwisie wideo. Oczywiście nowa funkcjonalność ma przyczynić się do zwiększenia dochodów z YouTube.com, choć Google dumnie tłumaczy, że jest to ukłon w stronę internautów. Firma informuje, że rozpoczyna emitowanie pełnometrażowych telewizyjnych show, które są ulubionymi programami użytkowników YouTube.com, ponieważ sami o nie prosili. Z czasem programów będzie przybywać.

Pełnometrażowe programy i seriale będą dostępne do obejrzenia w tradycyjnej formie, podobnie jak jakiekolwiek inne wideo na YouTube.com. Nie zabraknie jednak dodatkowej funkcji „kinowej”, która prezentuje materiał filmowy na środku ekranu, po bokach przedstawia sztuczne kurtyny i ściemnia obraz dookoła wideo. Tym sposobem internauta ma się poczuć, rzecz jasna, jak w kinie. Do ideału daleko, ale pomysł zasługuje chociażby na skromne brawa.


Kurtyna, ściemniamy obraz i… czuj się jak w kinie (Fot. TG Daily.com)

Niestety, Google nie zamierza emitować programów charytatywnie. Na samym początku, na końcu, a nawet w trakcie mogą – i będą – wyświetlać się reklamy. Mają trwać maksymalnie 15 sekund, choć z pewnością będą irytować niektórych użytkowników. Zwłaszcza że przerywniki tego rodzaju będą się pojawiać również w trakcie odtwarzania wideo.

„Przetestowaliśmy nowy format i chcemy zapewnić, że nasi partnerzy mają teraz więcej możliwości, jeśli chodzi o reklamę. Mogą teraz emitować ją w trakcie pełnometrażowych programów telewizyjnych.” – czytamy na blogu YouTube’a. „Będziesz widział strumieniowane reklamy wideo w niektórych programach.” Reklama ma pojawiać się w najbardziej wartościowych materiałach wideo, które zobaczyć powinno dużo internautów.

Co ciekawe, oglądanie pełnometrażowych wideo jest niedostępne dla użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych. Dlatego jeśli polski internauta zechce wypróbować nową funkcję serwisu, zobaczy jedynie komunikat informujący o tym, że „to wideo jest niedostępne w twoim kraju”.

To dość zaskakujące, że Google wprowadza taką możliwość dopiero teraz. Inne serwisy wideo oferują już pełnometrażowe programy TV od dłuższego czasu – np. serwis Hulu.com.

Czy Google przemieni serwis YouTube.com w kopalnię złota? Czas pokaże.

Źródło: TG Daily.com

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jak lipa..usługa dostępna tylko do tych leszczy za oceanem....pfff....ja dziękuje za takie nowości.