Gry

Wiedźmin 2: patch 1.3 - mnóstwo poprawek

przeczytasz w 3 min.

Firma CD Projekt RED opublikowała w końcu długo oczekiwaną łatkę do Wiedźmina 2 o numerku 1.3. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian, a my tylko przypomnimy w skrócie, że najnowszy patch przynosi między innymi nowy DLC, wsparcie dla rozdzielczości 4:3, 5:4 i 16:10 oraz całe mnóstwo innych poprawek. Twórcy poświęcili też sporo czasu na zbalansowanie trudności rozgrywki, między innymi osłabiając działanie osławionego znaku Quen. Patch dostępny jest do pobrania z oficjalnej strony gry.
 



Oto  pełna lista zmian:

  • Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
  • Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
  • Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
  • Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
  • Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
  • Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
  • Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
  • Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
  • Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
  • Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440.
  • Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
  • Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
  • Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
  • Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
  • Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
  • Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
  • Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
  • Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
  • Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
  • Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
  • Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
  • Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
  • Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
  • Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
  • W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
  • Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
  • Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
  • Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
  • Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
  • Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
  • Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
  • Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
  • Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
  • Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
  • Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
  • W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
  • Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
  • Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
  • Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
  • Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
  • Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
  • Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
  • Poprawiono ścieżki patroli strażników.
  • Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
  • Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
  • Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
  • Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
  • Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
  • Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
  • Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.
     

Więcej o grach:

Źródło: CD Projekt RED

Komentarze

48
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    na kompa Yoshiego się to przyda
    ponieważ intel się dławi nawet przy kalkulatorze
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      "Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10."

      nareszcie : )
      • avatar
        carroarmato
        0
        Jak tylko wróci gtx580 z serwisu, to zacznę grę po raz trzeci z chęcią i potestuję :) Z rozdzielczością nie miałem akurat problemu bo od początku gram w 1920x1080, ale sam fakt obcinania popularnyh rozdzielczośći dziwny... Fajnie, że twórcy coś poprawiają i się starają.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Wreszcie Wiedźmin 2 w 1024x768 bez pasów będzie :)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Fajnie jakby jeszcze dołączyli do kolejnej łatki edytor :) jak to miało miejsce z "jedynką". Automatycznie wydłużyłoby to żywotność gry ^_^
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Ta gra jest tak cienka ze niewiele jej pomoze. Jedynkę przeszedłem 3 razy. Tą część raz i moze kiedys jeszcze się za nią wezmę ale napewno nie na ver 1.3. Jak przypomnę sobie głupoty które opowiadali autorzy w dzienniku deweloperskim a to w co naprawdę miałem mozliwosc grac to poprostu wstyd. Pozatym gra jest krótka i czuje się ze była konczona na szybko. Jedynie pierwszy akt jest dopracowany. Szkoda ze las który jest jego lokacją jest cienki (a i tak to jedna z lepszych lokacji w grze). Potem im dalej tym gorzej. Ale za to jest tak epicko ze tylko zlotych kibli brakuje. Generalnie gra nie wytzymuje nawet porównania z wiedzminem jedynką.
              • avatar
                Fourth Illusion
                0
                Wow postarali sie @ waga patcha z 1.2 do 1.3 100mb :)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  macei problem z brakiem przechowywalni u karczmarza? po wybraniu dialogu "chce skorzystac ze schowka" nic sie nie dzieje i wchodzmy normalnie do sklepu, nie ma mozliwosci przechowywania przedmiotow. jakis bug? :(
                  • avatar
                    Dragoslaw25
                    0
                    Co z tego że gra wspiera teraz formaty 4:3,5:4 i 16:10 skoro fani ju zaczęli płakać, stękać i narzekać że gra chodzi dużo gorzej... niektórym to nigdy nie dogodzisz :D.
                    • avatar
                      Szymon331
                      0
                      Ciekawe czy Savey nadal będą zajmować "milion" MB. Zaglądam do folderu z zapisami i po 1/3 gry mam tam prawie 500MB danych. Masakra.
                      • avatar
                        renholder1987
                        0
                        "Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia"można to zrozumiec dwuznacznie: karty zelonych działały z uber dużo gorzej albo cdprojekt red to sprzedajne .... :)
                        • avatar
                          tomciog14
                          0
                          Już przed południem zainstalowałem i rozpocząłem grę jeszcze raz. Tym razem na pełnym ekranie... xD
                          • avatar
                            mgkiler
                            0
                            A wedlug mnie wlasnie Wiedzmin 2 ma rewelacyjna fabule. Duzo lepsza niz Wiedzmin 1.
                            Obie gry przeszedlem. Ale nie mozna oceniac fabuly ktos kto gry nie przeszedl. Wszystko sie wyjasni na koncu :)
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              no to może zapowiada się 4 przejście ;)

                              Fabuła względem pierwszego wiedźmina dużo lepsza. Ta przynajmniej ma jakiś rozmach, a w poprzedniej części go praktycznie nie było, ale mimo to i tak była bardzo dobra.
                              • avatar
                                DyndaS
                                0
                                dlatego ja nigdy nie przechodzę gier od razu po premierze wole poczekać na kilka patchów :P
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Akurat przeszedłem po raz drugi "Wiedźmina"...
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    Ja sobie przejdę Wieśka 3 raz jak nowego kompa będę miał :P
                                    • avatar
                                      Gasek
                                      0
                                      No nareszcie wydali, zacząłem już przechodzić 3 raz
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        @Amitoza
                                        Niby gdzie ta lepsza fabuła? W jedynce był Alvin który wracał jako mistrz zakonu czego w sumie do konca nie jestesmy pewni. Zakonczenie wieloznaczne, ciekawe i w stylu Sapkowskiego. A w 2? Wykańczamy króla czy nie? Jesli chodzi i przejmowanie władzy, to wolę HOI odpalic i wysyłac dywizje panc. Wiedzmin unikał angazowania sie w sprawy panstwowe jak ognia a tu nagle królow koronuje. Dla mnie to calkowita porazka.
                                        • avatar
                                          NextGen1987
                                          0
                                          Rekuto@, to dobrze, że AMD wspiera chociaż ''odchody'', bo kto uczyni świat bardziej ekologicznym? Chyba nie Fermi?! :-D
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            Żal.com.pl Znerfili Quena... Teraz to lipa będzie...
                                            • avatar
                                              tomciog14
                                              0
                                              Mam pytanie co do schowka... W I akcie idę do karczmarza i chce skorzystać z przechowalni, ale otwiera się menu sklepu. Myślałem że może tak ma być, ale niestety przedmioty są sprzedawane a nie przechowywane... Czy u kogoś też jest taki błąd?