Samochody elektryczne

BMW ogłasza dużą akcję serwisową. Elektryki z usterką oprogramowania

przeczytasz w 1 min.

BMW ogłosiło akcję serwisową wybranych samochodów elektrycznych. Usterka oprogramowania odpowiedzialnego za zarządzanie akumulatorami może wystąpić w kilku modelach i spowodować nagłe wyłączenie silnika.

Ponad 14 tysięcy samochodów BMW wezwanych na akcję serwisową

Oddział BMW w Stanach Zjednoczonych wezwał dokładnie 14.086 samochodów elektrycznych na akcję serwisową, która dotyczy oprogramowania zarządzającego akumulatorami. Jej obecność może wpływać na nieprawidłowe przyspieszanie, spadek mocy samochodu, problemu z ładowaniem baterii, a w niektórych przypadkach spowoduje nagłe wyłączenie silnika.

Akcją są objęte wybrane elektryczne modele BMW: i4, i7 oraz iX i spośród ponad 14 tysięcy egzemplarzy zawiadomionych o konieczności odwiedzenia serwisu, prognozowana ilość aut zawierających usterkę wynosi ok. 1%.

Awaria jest komunikowana przez stosowne powiadomienie

Na ten moment liczba zgłoszeń dotyczących problemów wynikających z usterki oprogramowania objętego akcją serwisową jest niewielka. Jej obecność jest natomiast sygnalizowana stosownym komunikatem na desce rozdzielczej pojazdu, a poza tym wskazywać na nią mogą niespodziewane problemy z działaniem akumulatora (wymienione wcześniej usterki).

Kierowcy mogą sprawdzić, czy ich samochód jest objęty akcją

Aby sprawdzić, czy twój samochód BMW podlega jakiejkolwiek akcji przywoławczej, która skutkuje naprawą ewentualnej usterki na koszt serwisu - przejdź do strony producenta i wprowadź VIN pojazdu. Portal znajdzie najbliższy w twojej okolicy punkt ASO, który podejmie się naprawy.

Naprawa usterki z oprogramowaniem odpowiedzialnym za zarządzanie akumulatorami według BMW ma trwać ok. 1 godziny. Jej obecność nie jest zagrożeniem dla kierowcy oraz pasażerów, a jedynie ma istotnie wpływać na komfort korzystania z samochodu.

Źródło: edmunds.com

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    marcin-mw
    -3
    Dlatego pod względem oprogramowania, to żadna firma jeszcze długo nie przebije TESLI. Chodzi mi o fakt tzw. 'akcji serwisowej'. Tesla nie musi wzywać, tylko wypuszcza OTA i po sprawie...