Samochody elektryczne

Oto Polestar 2, czyli Volvo i Google odpowiadają na Model 3 Tesli

przeczytasz w 2 min.

Polestar 2 to samochód elektryczny, który może być atrakcyjną alternatywą dla Tesla Model 3. Dobrze wygląda i ma mieć niezłe osiągi.

Prawie 450 kilometrów między ładowaniami, 408 koni mechanicznych, 660 niutonometrów i niecałe 5 sekund do setki, a wszystko to za niespełna 40 tysięcy euro. Tak w skrócie prezentuje się samochód elektryczny Polestar 2, będący odpowiedzią firm Volvo (a właściwie Geely) i Google na Tesla Model 3.

Polestar 2 to świetnie zapowiadający się „elektryk”

Nowy samochód chińsko-szwedzkiego producenta (będący zarazem jego pierwszym „prawdziwym elektrykiem”) został wyposażony w dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 78 kWh. Ten ostatni został sprytnie umieszczony pod podłogą, dzięki czemu zapewniać ma nie tylko duży zasięg, ale też odpowiednią sztywność podwozia i mniejszy (o 3,7 dB) hałas w środku.

Polestar 2 przód

O tym, jakie są możliwości tego samochodu i ile będzie trzeba za niego zapłacić (choć do wspomnianego poziomu cena spadnie dopiero po pierwszym roku), już pisaliśmy, więc nie będziemy się powtarzać. Dodajmy więc tylko, że jego produkcja rozpocząć ma się w 2020 roku – to wszystko sprawia, że samochód elektryczny Tesla Model 3 rzeczywiście może mieć poważnego konkurenta.

Polestar 2 bok

Opublikowane zdjęcia pokazują, że Polestar 2 z Modelem 3 będzie mógł konkurować także wizualnie. Samochód prezentuje się bardzo nowocześnie i stylowo, a czy ładnie, to już zostawiamy do oceny każdemu z osobna.

Polestar 2 tył

A w środku siedzi Android

Zarówno Tesla, jak i Volvo/Geely stawiają też na nowoczesne wnętrze. O ile jednak ten pierwszy producent preferuje autorskie rozwiązanie, Szwedzi zdecydowali się na skorzystanie z pomocy firmy Google. W efekcie Polestar 2 to pierwszy samochód w pełni zintegrowany z Androidem. 

Polestar 2 wnętrze

„Elektryk” będzie korzystał z rozmaitych usług Google: od Map, przez sterowanie głosowe, po obsługę multimediów. Warto też wspomnieć o 11-calowym wyświetlaczu w środku oraz całkowicie bezkluczykowym uruchamianiu silnika – będzie ono następowało automatycznie w momencie zajęcia miejsca na fotelu kierowcy.

Polestar 2 tablet

Polestar 2 vs Tesla Model 3 – krótkie porównanie

Porównajmy pokrótce oba samochody: Tesla Model 3 (w wersji Mid-Range) to sedan, który w standardowej wersji rozpędza się do setki w około 6 sekund, a po naładowaniu do pełna pozwala przejechać około 425 kilometrów. We wnętrzu nie ma zaś właściwie niczego poza 15-calowym ekranem głównym.

Model 3 wygląd
Tesla Model 3

Polestar 2 z kolei jest czymś pomiędzy sedanem a crossoverem (producent twierdzi, że to fastback). Prędkość 100 km/h osiąga w mniej niż 5 sekund, a pełny akumulator zapewnia do 450 kilometrów. Wnętrze również jest „ubogie”, a jego sercem jest 11-calowy tablet z Androidem.

Polestar 2 wygląd
Polestar 2

Podobnie jak możliwości, ceny samochodów są (a właściwie: będą) zbliżone. Zdecydowanie można więc mówić o tym, że są to konkurencyjne modele. Który z nich bardziej trafia w wasz gust?

Źródło: Polestar, Digital Trends, Engadget. Foto: Polestar

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    6
    "akumulator został sprytnie umieszczony pod podłogą" - no tak, bo w Tesli pewnie jest na dachu.
    • avatar
      SmerfnyBudzik
      3
      "Prawie 450 kilometrów między ładowaniami, 408 koni mechanicznych, 660 niutonometrów i niecałe 5 sekund do setki, a wszystko to za niespełna 40 tysięcy euro. "

      Pierwszy akapit zawiera błąd. Na prezentacji było powiedziane, że wersja za 40k EUR będzie jednosilnikowa (150kW, 330 Nm), a wersja za 60k EUR będzie miała AWD - dwa silniki po 150kW (czyli 408KM łącznie, 660 Nm łącznie).
      • avatar
        aaadi
        3
        Nie mogę przełknąć koncepcji sterowania funkcjami auta poprzez ekrany dotykowe. Wydaje mi się to zaprzeczeniem ergonomii i bezpieczeństwa. Wolałbym już chyba sterowanie głosowe, żeby nie musieć odrywać wzroku od drogi.
        • avatar
          Silver
          1
          Tesla moim zdaniem ładniejsza. Jedno ale się tu nasuwa. Jak patrzę na to Volvo to widzę nadal przerośnięte samochody. Mam co prawda 18 letnią Mazdę i choć stać nas na kupno czegoś trochę młodszego to pod wieloma względami jedna rzecz delikatnie nam nie pasuje - że samochód tylko z zewnątrz większy...
          • avatar
            Stashqo
            1
            Czemu ciągłe porównanie do Tesli i czemu do modelu 3?
            1. Są inne, lepsze elektryki
            2. Jak już do Tesli to do modelu S moim zdaniem, osiągi nawet podobne a komfort i jakość wykończenia w Volno na pewno wyższy.

            Osobiście czekam aż wielka trójka (MB, BMW, Audi) wpuści na rynek swoje elektryczne klasy wyższe i średnie-wyższe. Myślę, że Tesla będzie miała wtedy pozamiatane.
            • avatar
              steelek
              -2
              Dlaczego tesla 3 jest lepsza od Polestar 2:

              1. Polestar wygląda jak typowy samochód elektryczny - jakieś ufo z kosmosu gdzie na siłę próbują zrobić ewolucje tego jak samochód wygląda - nowości nowościami ale bez przesady...
              2. Android - pewnie po dwóch latach będzie że 'bebechy' zbyt kiepskie i kup nowego zeby miec aktualizacje androida.
              • avatar
                Kenjiro
                0
                Zasięg 450 km, tylko czy realny, czy jak zwykle pobożne życzenia? Tesla niby też podobnie, a faktycznie wychodzi 250 km na autostradzie w lecie, a w zimie jeszcze mniej i z fajnego autka robi się miejska popierdółka.
                • avatar
                  jadziek
                  0
                  Niech te samochody będą wreszcie w salonach i mają w PL serwis to zainteresowanie wzrośnie a póki co to takie teoretyczne rozważania...