Technologie i Firma

Magic Leap chciało sprzedać 100 tysięcy urządzeń rozszerzonej rzeczywistości. Sprzedało zaledwie 6 tysięcy

przeczytasz w 1 min.

Magic Leap to amerykański startup , który powstał w 2010 roku i przez lata zebrał miliardy dolarów. Pierwsze sześć miesięcy sprzedaży urządzeń rozszerzonej rzeczywistości pokazały mocno rozczarowujące wyniki.

Kupionych zostało zaledwie 6 tysięcy urządzeń z planowanych 100 tysięcy. To wynik znacznie poniżej początkowych założeń firmy. Wysoka cena Magic Leap One (2295 dolarów) decyduje o przeznaczeniu produktu raczej dla profesjonalnych twórców. Dodatkowe braki w oprogramowaniu sprawiają, że przeciętnego użytkownika firma nie namówi do zakupu. Choć to i tak tańsze rozwiązanie od konkurencyjnych okularów do zabaw w wirtualnej rzeczywistości (HoloLens dostępne są za 3500 dolarów).

Porażka Magic Leap

Raport wspomina również, że okulary nowej generacji powinny być przeznaczone do korzystania z sieci 5G, jednak Magic Leap One jest zbyt ograniczony technologicznie.

Efekt niskiej sprzedaży był taki, że zalegające urządzenia zaczęto rozdawać pracownikom bezpłatnie. Firmę oskarżono o przecenienie swoich możliwości. Mimo ogromnej ilości zgromadzonych pieniędzy, nie sprostała oczekiwaniom i wydała wyjątkowo nieatrakcyjny produkt.

Źródło: theinformation.com

Warto zobaczyć również:

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pawluto
    0
    Cena z kosmosu i nic dziwnego że nie znalezli tylu frajerów...