Gry

Nowa odsłona Neverwinter Nights w produkcji

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

Fani serii Neverwinter Nights mogą już ostrzyć zęby. Firma Atari zapowiedziała bowiem nową, nieco inną odsłonę gry zatytułowaną po prostu Neverwinter.

Najnowsza część tworzona jest przez studio Cryptic - autorów całkiem ciepło przyjętego Star Trek Online. Cała akcja toczyć będzie się w doskonale znanym fanom gatunku świecie Dungeons & Dragons. Tak więc o rasy i lokacje najprawdopodobniej możemy być spokojni. Neverwinter będzie przeznaczonym do gry w trybie kooperacji tytułem z gatunku RPG. Tryb jednoosobowy gra w tej części nieco mniejszą rolę, najważniejsze będą bowiem rozgrywki sieciowe. Jest to więc niewątpliwie ciekawe rozwiązanie, które ma szanse na sukces.
 

Zabawę z nową odsłoną tej powszechnie uznawanej za jedną z najbardziej liczących się serii RPG zaczniemy od wyboru postaci. Przebierać możemy między pięcioma różnymi klasami. Co ciekawe, właśnie tylu bohaterów będzie brało jednocześnie udział w całej historii. Jeśli nie mamy takiej grupy graczy, pozostali zawodnicy będą „nadzorowani” przez komputer. Innym interesującym urozmaiceniem jest system Forge. Umożliwia on tworzenie własnych historii i zadań do wykonania (questów).


Neverwinter Nights 2 - poprzednia odsłona serii

Jak wiadomo, jednym z najważniejszych elementów gry RPG jest fabuła. Tutaj o niej także nie zapomniano. Mieszkańcom miasta, w którym toczy się akcja, nie żyje się ostatnio najlepiej. To wszystko za sprawą śmierci ostatniego Lorda. Ponadto, nieustannie trwają walki między frakcjami. Wybuchły one po tym, jak przez miasto przeszła plaga Spellplague, którą dotkniętych zostało wielu mieszkańców Neverwinter. Ci jednak "zmartwychwstali" i ruszyli do boju w swoim mieście. Tak w skrócie można opisać fabułę - ten aspekt w grze wygląda więc całkiem przyzwoicie.

Gra Neverwinter ukaże się wyłącznie w wersji na komputery osobiste, a premiera zaplanowana została na końcówkę roku 2011. Pozostaje już tylko czekać na pierwsze screeny i filmiki z rozgrywki.
 

Źródło: VG247.com, eurogamer.net

Polecamy artykuły:    
Klonujemy komputer - maszyny wirtualne 100 porad i sztuczek do Windows 7 Test 4 kart GeForce GTX 460

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Warmonger
    Część druga była rewelacyjna.
    Mam nadzieję, że większe wsparcie dla rozgrywki sieciowej nie oznacza uproszczenia rozgrywki, a fabuła będzie równie dobra. Co prawda to hack & slash, ale poza poszukiwaniem większych smoków i dłuższych mieczy człowiek potrzebuje też sensu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Muszą poprawić sterowanie, bo jest mało intuicyjne. Do tego jakoś NWN 2 mi nie leżała. O ile lubię świat Faerun i wiele sesji spędziliśmy z kumplami, by walczyć z dobrem, w barwach kultu smoka, to jednak NWN brakowało tej magii.

    Ciekawe jak rozwiążą problem otwartości świata, pewnie znowu będzie pełno instancji, czego nie lubię, bo nie widzi się innych graczy. Do tego mapy w NWN są strasznie małe i człowiek może zapomnieć o takich scenach jak jazda o wschodzie słońca przez Przełęcz Ymira, czy piaski Kheshatty w Age of Conan.

    Faerun zasługuje na MMO, ale nie NWN MMO.
  • avatar
    SoundsGreat
    Tę grę pokochałem, jedynka, ten klimat, ta melodia w świątyni, w której urzędowała Lady Aribeth (...no i jej strój), fajna gra! A w dwójce własna twierdza...
  • avatar
    plewcio
    jakby połączyć NWN z Dragon Age (w Dragon Age był uboki system kwaliwikacji postaci oraz ubogi wybór postaci ) to gra będzie boska.
  • avatar
    tanakov
    Pierwszy obrazek wygląda jak z Diablo II
  • avatar
    Arved
    Moim zdaniem nic nie przebije starej, dobrej jedynki ;)
  • avatar
    CougarV6
    Czy tylko mi się wydaję, że nowy system ocen jest delikatnie mówiąc porąbany? Mam wrażenie, że to uproszczenie sprawiło, że część osób klika na "minus" gdy nie lubi podmiotu opisywanego w danym newsie, lub nawet czasem producenta.
  • avatar
    kkastr
    Czy już nikt nie potrafi zrobić gry w innej niż różowo-mdłej kolorystyce rodem z WoWa? Mnie to bardziej odpycha niż przyciąga. Wolę bardziej oryginalne stylistycznie produkcje.