Karty graficzne

nVidia i Adobe: Flash akcelerowany przez GPU

Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marcin Sieradzki
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Firmy NVIDIA, twórca GPU, oraz Adobe Systems Incorporated poinformowały o współpracy w ramach projektu Open Screen Project, której celem jest taka optymalizacja odtwarzacza Adobe Flash Player, kluczowego komponentu Adobe Flash Platform, aby mógł on wykorzystywać oferowaną przez GPU akcelerację wideo i grafiki w szerokiej gamie mobilnych urządzeń internetowych, między innymi netbookach, tabletach, telefonach komórkowych oraz innych urządzeniach przenośnych.

Adobe Flash Player będzie akcelerowany przez cały asortyment procesorów NVIDIA, w tym układy NVIDIA Tegra, pozwalające użytkownikom na w pełni funkcjonalne przeglądanie Sieci, odtwarzanie filmów H.264 oraz obsługę technologii Flash w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnej platformie.
 
NVIDIA uczestniczy także w Open Screen Project, szerokiej inicjatywie 25 liderów branży, mającej na celu zaoferowanie spójnego środowiska uruchomieniowego w różnych urządzeniach. Kierowany przez Adobe, Open Screen Project ma pozwolić na przeglądanie Sieci oraz uruchamianie samodzielnych aplikacji na wszelkich urządzeniach – komputerach typu desktop, netbookach, urządzeniach przenośnych, odbiornikach telewizyjnych oraz innych urządzeniach elektroniki konsumenckiej – wykorzystujących możliwości platformy Adobe Flash. Więcej informacji znaleźć można pod adresem openscreenproject.org.

„NVIDIA i Adobe mają tę samą wizję – przyciągających wzrok aplikacji działających na każdym urządzeniu”, powiedział Michael Rayfield, dyrektor generalny działu Handheld Business w firmie NVIDIA. „Użytkownicy nie muszą rezygnować z wydajności strumieniowego wideo dostępnego na takich platformach jak netbooki. Urządzenie wyposażone w procesor Tegra pozwala na płynne odtwarzanie wideo, jakie znamy z komputerów typu desktop”.

„Wyjątkowe doświadczenie firmy NVIDIA sprawia, że jest ona idealnym partnerem dla Adobe przy integracji najnowocześniejszej grafiki i akceleracji wideo z platformą Adobe Flash, na czym skorzystają urządzenia wszelkiego typu”, powiedział David Wadhwani, dyrektor generalny działu Platform Business Unit w firmie Adobe. „Flash Player wykorzysta moc procesora graficznego, oferując bogate wrażenia przy przeglądaniu Internetu w szerokiej gamie urządzeń”.

O Platformie Flash

Platforma Adobe Flash to kompletny system zintegrowanych narzędzi, ram projektowych, klientów i serwerów służących do tworzenia aplikacji internetowych, treści oraz wideo, działających wspólnie w różnych systemach operacyjnych i na różnych urządzeniach. Treści przeznaczone dla odtwarzacza Adobe Flash Player dostępne są na ponad 98% komputerów typu desktop z dostępem do Internetu, zaś technologia Adobe Flash jest czołową platformą obsługującą wideo w Sieci. Oprócz tego treści wykorzystujące Flash znalazły się w niemal 40% nowych telefonów komórkowych i urządzeń zakupionych w 2008 roku. Więcej informacji na temat Platformy Adobe Flash znaleźć można pod adresem adobe.com/flashplatform.

O firmie Adobe Systems Incorporated

Adobe rewolucjonizuje sposób, w jaki świat posługuje się ideami i informacją – zawsze, wszędzie i za pośrednictwem dowolnego medium. Więcej informacji znaleźć można na stronie adobe.com.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Harry Lloyd
    Super wiadomość. Zniknie jedna z większych wad platformy ION, na której obecnie nie da się oglądać filmów HQ w serwisie YouTube, gdyż Atom nie daje sobie z tym rady.
  • avatar
    Konto usunięte
    filmy na YT są kodowane w .flv a te w hdv to .mp4, .f4v itp. i nie ma tu nic do rzeczy flash-player w którym wyświetlane są te formaty plików. komputer musi miec moc i kropka.
  • avatar
    Konto usunięte
    Flash to tak wybitnie uposledzona technologia, ze nic mu nie pomoze, a z flash designerami jest jeszcze gorzej... Spora czesc z nich jest rownie upierdliwa co autorzy wirusow. Najlepszym rozwiazaniem byloby okreslenie norm, ktore zezwalaja na publikowanie jedynie tych tresci flash, ktore spalniaja pewne standardy.
  • avatar
    Konto usunięte
    Wprawdzie kodek On2 który czasem jest stosowany na YT ma troche wieksze wymagania, ale można zdekodowć 1900x1200, na ok. 2GHz amd, więc taka rozdzielczość jak na YT to bułka z masłem, Problem leży gdzie indziej. Przede wszystkim w koszmarnej implementacji video w obecnych systemach. Producentom nie chce (nie opłaca) się stworzyć niczego dobrego na miare np. BeOS'a, W zasadzie niemalże to cud że Nvidia w miare ma poprawnie działające stery pod linuxem.

    Sam przez 3 lata w kompie nie miałem flasha w ogóle, ostatnio jak go zainstalowałem, to po dwóch dniach konieczne było adblock.

    Z reszta, technicznie net podupadł, i nie dotyczy to samego flasha. Raczej wodostryskowatych stron, przy których przeglądarki same nie wiedzą co robią.

    No dobra, starczy narzekań na dziś ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    Dokopałem się do dokumentacji Flash Player 10.1 beta w ktorej miedzy innymi jest lista kart graficznych współpracujących przy dekodowaniu H.264

    http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/releasenotes.pdf

    a było to na tej sronie:
    http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/