Karty graficzne

nVidia i Adobe: Flash akcelerowany przez GPU

przeczytasz w 2 min.

Firmy NVIDIA, twórca GPU, oraz Adobe Systems Incorporated poinformowały o współpracy w ramach projektu Open Screen Project, której celem jest taka optymalizacja odtwarzacza Adobe Flash Player, kluczowego komponentu Adobe Flash Platform, aby mógł on wykorzystywać oferowaną przez GPU akcelerację wideo i grafiki w szerokiej gamie mobilnych urządzeń internetowych, między innymi netbookach, tabletach, telefonach komórkowych oraz innych urządzeniach przenośnych.

Adobe Flash Player będzie akcelerowany przez cały asortyment procesorów NVIDIA, w tym układy NVIDIA Tegra, pozwalające użytkownikom na w pełni funkcjonalne przeglądanie Sieci, odtwarzanie filmów H.264 oraz obsługę technologii Flash w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnej platformie.
 
NVIDIA uczestniczy także w Open Screen Project, szerokiej inicjatywie 25 liderów branży, mającej na celu zaoferowanie spójnego środowiska uruchomieniowego w różnych urządzeniach. Kierowany przez Adobe, Open Screen Project ma pozwolić na przeglądanie Sieci oraz uruchamianie samodzielnych aplikacji na wszelkich urządzeniach – komputerach typu desktop, netbookach, urządzeniach przenośnych, odbiornikach telewizyjnych oraz innych urządzeniach elektroniki konsumenckiej – wykorzystujących możliwości platformy Adobe Flash. Więcej informacji znaleźć można pod adresem openscreenproject.org.

„NVIDIA i Adobe mają tę samą wizję – przyciągających wzrok aplikacji działających na każdym urządzeniu”, powiedział Michael Rayfield, dyrektor generalny działu Handheld Business w firmie NVIDIA. „Użytkownicy nie muszą rezygnować z wydajności strumieniowego wideo dostępnego na takich platformach jak netbooki. Urządzenie wyposażone w procesor Tegra pozwala na płynne odtwarzanie wideo, jakie znamy z komputerów typu desktop”.

„Wyjątkowe doświadczenie firmy NVIDIA sprawia, że jest ona idealnym partnerem dla Adobe przy integracji najnowocześniejszej grafiki i akceleracji wideo z platformą Adobe Flash, na czym skorzystają urządzenia wszelkiego typu”, powiedział David Wadhwani, dyrektor generalny działu Platform Business Unit w firmie Adobe. „Flash Player wykorzysta moc procesora graficznego, oferując bogate wrażenia przy przeglądaniu Internetu w szerokiej gamie urządzeń”.

O Platformie Flash

Platforma Adobe Flash to kompletny system zintegrowanych narzędzi, ram projektowych, klientów i serwerów służących do tworzenia aplikacji internetowych, treści oraz wideo, działających wspólnie w różnych systemach operacyjnych i na różnych urządzeniach. Treści przeznaczone dla odtwarzacza Adobe Flash Player dostępne są na ponad 98% komputerów typu desktop z dostępem do Internetu, zaś technologia Adobe Flash jest czołową platformą obsługującą wideo w Sieci. Oprócz tego treści wykorzystujące Flash znalazły się w niemal 40% nowych telefonów komórkowych i urządzeń zakupionych w 2008 roku. Więcej informacji na temat Platformy Adobe Flash znaleźć można pod adresem adobe.com/flashplatform.

O firmie Adobe Systems Incorporated

Adobe rewolucjonizuje sposób, w jaki świat posługuje się ideami i informacją – zawsze, wszędzie i za pośrednictwem dowolnego medium. Więcej informacji znaleźć można na stronie adobe.com.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Harry Lloyd
    0
    Super wiadomość. Zniknie jedna z większych wad platformy ION, na której obecnie nie da się oglądać filmów HQ w serwisie YouTube, gdyż Atom nie daje sobie z tym rady.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      filmy na YT są kodowane w .flv a te w hdv to .mp4, .f4v itp. i nie ma tu nic do rzeczy flash-player w którym wyświetlane są te formaty plików. komputer musi miec moc i kropka.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Flash to tak wybitnie uposledzona technologia, ze nic mu nie pomoze, a z flash designerami jest jeszcze gorzej... Spora czesc z nich jest rownie upierdliwa co autorzy wirusow. Najlepszym rozwiazaniem byloby okreslenie norm, ktore zezwalaja na publikowanie jedynie tych tresci flash, ktore spalniaja pewne standardy.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Wprawdzie kodek On2 który czasem jest stosowany na YT ma troche wieksze wymagania, ale można zdekodowć 1900x1200, na ok. 2GHz amd, więc taka rozdzielczość jak na YT to bułka z masłem, Problem leży gdzie indziej. Przede wszystkim w koszmarnej implementacji video w obecnych systemach. Producentom nie chce (nie opłaca) się stworzyć niczego dobrego na miare np. BeOS'a, W zasadzie niemalże to cud że Nvidia w miare ma poprawnie działające stery pod linuxem.

          Sam przez 3 lata w kompie nie miałem flasha w ogóle, ostatnio jak go zainstalowałem, to po dwóch dniach konieczne było adblock.

          Z reszta, technicznie net podupadł, i nie dotyczy to samego flasha. Raczej wodostryskowatych stron, przy których przeglądarki same nie wiedzą co robią.

          No dobra, starczy narzekań na dziś ;)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Dokopałem się do dokumentacji Flash Player 10.1 beta w ktorej miedzy innymi jest lista kart graficznych współpracujących przy dekodowaniu H.264

            http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/releasenotes.pdf

            a było to na tej sronie:
            http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/