Technologie i Firma

Rzeczywistość wirtualna w biznesie - przyszły rok będzie przełomowy

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
6 komentarzy Dyskutuj z nami

Gry wideo nie będą jedynym zastosowaniem dla gogli VR. Urządzenia te mają spory potencjał biznesowy.

Rzeczywistość wirtualna kojarzy się przede wszystkim z rozrywką. Analitycy z Deloitte Digital twierdzą jednak, że liczba potencjalnych zastosowań tej technologii jest znacznie większa. W VR widzą oni spore pole do popisu dla przedsiębiorstw z wielu różnych sektorów, a rok 2017 ma być pod tym względem przełomowy.

Analitycy z Deloitte Digital szacują, że w 2017 roku wartość rynku rzeczywistości wirtualnej przekroczy miliard dolarów. Tylko w tym roku sprzedaż gogli VR będzie większa niż 2,5 miliona egzemplarzy, a z każdym rokiem liczba ta ma rosnąć. To tworzy sporą grupę docelową, która nie będzie interesowała się tylko rozrywkowymi zastosowaniami.

Microsoft, Google, Facebook, Razer… to tylko kilka firm, które inwestują ogromne pieniądze w rozwój rzeczywistości wirtualnej, a także rzeczywistości rozszerzonej. Obie te technologie mogą być w przyszłości wykorzystywane nie tylko przez twórców gier, ale też firmy odzieżowe czy meblarskie, sprzedawców samochodów, jak również biura projektowe i architektów. 

Popularyzacja rzeczywistości wirtualnej – zarówno w sektorze rozrywkowym, jak i poza nim – ma być owocem systematycznego tanienia rozwiązań oraz stosowania B2B. – „Uważam, że właśnie projekty B2B mogą przyczynić się do popularyzacji wirtualnej rzeczywistości i dać marketerom niezbędne podstawy do przeniesienia tego doświadczenia do świata konsumenta” – powiedział Olgierd Cygan z Deloitte Digital.

Rzeczywistość wirtualna może zwiększyć potencjał marketingowy firmy – jest to bowiem medium, które „pozwala odizolować odbiorcę od bodźców pochodzących ze świata zewnętrznego i gwarantuje jego pełne zaangażowanie” – zauważa Tomasz Sapiński z Deloitte Digital. – „[To] idealne środowisko do budowania pożądanej relacji z potencjalnym odbiorcą”.

Źródło: Deloitte Digital, ITWiz

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    IVPANVZERVI
    Z tym vr to będzie tak jak z graniem w 3D niewypał.
  • avatar
    patol1984
    Ledwie rynek VR się urodził a już zacierają ręce na reklamy VR. Trzeba będzie zainstalować AdBlockVR.