• benchmark.pl
  • Gry
  • Slavic Game Jam 2017 za nami - sprawdź gry stworzone w 48 godzin
Gry

Slavic Game Jam 2017 za nami - sprawdź gry stworzone w 48 godzin

przeczytasz w 2 min.

Mieli tylko 48 godzin, by stworzyć gry na zadany temat. Podołali i teraz możemy zobaczyć, jak zinterpretowali temat „Unknown”.

Pod koniec lipca obył się Slavic Game Jam 2017 – trzecia edycja wydarzenia, podczas którego kreatywni producenci tworzą gry na zadany temat w 48 godzin. Kto wygrał?

Twórcy otrzymali bardzo uniwersalny temat – po prostu „Unknown”. Doczekał się on kilkudziesięciu różnych interpretacji – głównie w postaci gier na Windows, ale też na macOS i Linux, a nawet na Android i przeglądarkowych. Pod tym względem organizatorzy nie robili żadnych ograniczeń.

SGJ projekt

Jedynym ograniczeniem był czas – konkretnie 48 godzin. Tyle wystarczyło jednak utalentowanym twórcom, by tworzyć bijatyki, platformówki, zręcznościówki i gry wszelkiej innej maści. Najlepsza zdaniem jury okazała się gra Dot. – eksploracyjna platformówka stworzona przez duet Marcin „Koshik” Koszów i Piotr „Lizandros” Stoch.

SGJ Dot.

Na miejscu drugim uplasowało się trio (Szymon Licau, Piotr Bartosiak i Łukasz Kiełczykowski) odpowiedzialne za strzelaninę Polterguns dla dwóch graczy. Na najniższym stopniu podium stanął zaś sześcioosobowy zespół (Krzysztof Heldt, Michał Antkiewicz, Adam Pawelski, Marek Derkowski, Weronika Okoń i Daniel Kończyk), który stworzył platformówkę Forgot how to hamster.

Przyznano także siedem nagród specjalnych:

  • One More Turn (najbardziej wciągające): Tanking Through Unknown
  • Top Kek (najzabawniejsze): Starsky & Bluff
  • It Just Sounds Right (najlepszy dźwięk): Jack the Reaper
  • What’s the theme, anyway? (gra offtopic): Forgot how to Hamster
  • Most Memorable Experience (najciekawsze doświadczenie): Dot.
  • Best Multiplayer (najlepsza rozgrywka dla wielu graczy): Polterguns
  • Najlepsza gra wykonana w silniku Unreal Engine 4: Two Aliens One Box

Wszystkie gry możecie sprawdzić na stronie projektu.

SGJ nagrody

Tegoroczny maraton ponownie pokazał, że kreatywność twórców nie zna granic, a w 48 godzin da się stworzyć naprawdę ciekawą produkcję, nawet jeśli za oknem jest ponad 30 stopni Celsjusza. Dopisała również publiczność, liczona w „setkach”, co pozwala żywić nadzieję na to, że i w przyszłym roku wydarzenie się odbędzie. 

Wydarzenie odbyło się na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych dzięki wsparciu partnerów i sponsorów – firm QLOC, Huuuge Games, Techland, Robot Gentleman, Orbital Knight, Jutsu Games, AMD oraz Epic Games.

Serwis Benchmark.pl jest oficjalnym patronem medialnym imprezy Slavic Game Jam 2017.

Źródło: inf. własna

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Q2hvY2hsaWs7
    0
    Hah! I każda jedna lepsza niż Horizon ZD!