Oprogramowanie

Wymagania sprzętowe 3DMark Next już znane

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Mówcie co chcecie na temat dokładności albo skuteczności 3DMarka jako syntetycznego testu gier, ale aplikacja ta wciąż jest bardzo powszechnie wykorzystywana, a jej zasługi na polu testowania procesorów graficznych niezaprzeczalne. Jednak ostatnia odsłona tego narzędzia, 3DMark06, pojawiła się już dwa lata temu, a na rynku wciąż brakuje aplikacji, która może testować możliwości DirectX 10 stosowane w najnowszych grach.

Dlatego też Futuremark pracuje nad nową wersją oprogramowania, która jak zwykle zostanie opatrzona tegoroczną datą. Na swojej stronie YouGamers, w sekcji Game-O-Meter, firma zaprezentowała minimalne wymagania sprzętowe, które trzeba spełnić, aby uruchomić nowy tester.

Oto i one:

- Procesor: jednordzeniowy procesor x86/x64 wyposażony w obsługe SSE2. Wydajność zbliżona do Intel Pentium D 3.2GHz lub lepszego.
- Karta graficzna: w pełni zgodna karta graficzna z D3D10/SM4.0 wyposażona w 256MB
- Pamięć: 1024MB
- Wolna przestrzeń dyskowa: 2GB
- System operacyjny: Windows Vista (wersja Server nie obsługiwana)

Futuremark podaje jednak także i zalecaną specyfikację:

- Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 lub jego odpowiednik AMD.
- Karta graficzna: w pełni zgodna karta graficzna z D3D10/SM4.0 wyposażona w 512MB
- Pamięć: 2048MB
- Wolna przestrzeń dyskowa: 2GB
- System operacyjny: Windows Vista (wersja Server nie obsługiwana)

Tak jak zapowiadała to firma Futuremark, 3DMark Next definitywnie powie "do widzenia" procesorom graficznym zgodnym ze standardem DirectX 9 i Windowsowi XP. Będzie obsługiwać tylko najnowsze procesory graficzne serii GeForce 8 i Radeon HD działające w systemie Windows Vista. Minimalne wymagania dotyczące procesora i pamięci wyglądają na wygórowane. Podobnie ma się sprawa jeżeli chodzi o zalecaną konfigurację w postaci procesora Core 2 Duo E6600 lub jego odpowiednika AMD i 2GB pamięci RAM. Jednak mając na uwadze zwyczaje firmy, nadchodzące oprogramowania pewnie bardziej będzie oddawało możliwości graficzne przyszłych gier niż obecnych już na rynku tytułów.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!