Karty graficzne

Galaxy Geforce 8800GT 512

przeczytasz w 2 min.

Karty z serii 8800GT(S) oparte są o procesor G92, co oznacza proces technologiczny rzędu 65nm, a co za tym idzie karty powinny się mniej grzać od swoich starszych braci oraz lepiej podkręcać. Geforce 8800GT charakteryzuje się 256bitową szyną do pamięci oraz 112 zunifikowanymi jednostkami shaderów.

To, co wyróżnia produkt Galaxy od pozostałych z tego przedziału cenowego, to ciekawie zaprojektowany system chłodzenia(Cooler Master z ciepłowodem). Chłodzenie jest ciche(niesłyszalne - komputer testowy był chłodzony pasywnie i jedyną rzeczą jaką było słychać był HDD!) i wydajne. Niczego więcej do szczęścia nie potrzeba. W trakcie testów kartę udało się rozgrzać do 62*C przy taktowaniach 700MHz(bez ruszania zworki) dla rdzenia i 1000MHz dla pamięci(ale te są niechłodzone i po dłuższym działaniu dawały artefakty). 
Wadą karty są aż dwa złącza zasilające, co może sprawić kłopot niektórym zasilaczom. 

Pierwsze testy jak zwykle przeprowadzone zostały w 3dmarku. Dla porównania (choć to zupełnie inna kategoria) zaprezentuję testy GF6800GS(500/700) PCI-E. Wszystkie testy wykonane zostały na sprzęcie pracującym pod kontrolą WindowsXp Pro SP2 (świeżo zainstalowany).

  • Procesor: Core 2 Duo E8200 @ 3.2GHz(magistrala 400MHz)
  • Pamięć: 2x1GB good-ram(800MHz)
  • Płyta: Msi P35 neo3-F
  • Karta Graficzna: Galaxy GF8800GT(600/1500/900 - standard)

3Dmark 2003(default):

  • GF6800GS - 15137
  • GF8800GT - 37540

3Dmark 2005(default):

  • GF6800GS - 5912
  • GF8800GT - 17264

3Dmark 2006(default):

  • Gf6800GS - 3516
  • GF8800GT - 11239

Jak widać w 3dmarkach wydajność jest około trzykrotnie wyższa, jednak w tym przypadku faktycznie te testy przekładają się na taki wzrost wydajności w nowszych grach.

Czas na gry. Nie jest ich może zbyt wiele, ale przynajmniej dają jakieś pojęcie z czym mamy do czynienia. Na początek nasz polski Wiedźmin. Niestety, w testach gier zabraknie już geforce\'a 6800GS. Ustawienia oczywiście maksymalne (pełny AA oraz anizo). Testy były przeprowadzane w następujący sposób: przejdź z pkt. A do pkt. B najkrótszą drogą, omijając drzewa i tracąc jak najmniej czasu. Pomiar jest dosyć pewny, przeprowadzałem kilka pomiarów i wyniki były zbliżone. Miejsce: bagna.
Wiedźmin
1024x768

  • Średnio:45.167fps
  • Minimalnie:35fps
  • Maksymalnie:62fps

1280x1024
 

  • Średnio: 38.283fps
  • Minimalnie: 25fps
  • Maksymalnie:51fps

1600x1200
 

  • Średnio: 34.667fps
  • Minimalnie: 27fps
  • Maksymalnie:45fps

Ciekawostka: o ile wyniki 1024x768 vs 1280x1024 wypadają dosyć jednoznacznie, to już porównanie 1280x1024 i 1600x1200 nie wypada wcale źle. Można nawet powiedzieć, że komfort gry jest lepszy w 1600x1200! 

Lost Planet - tutaj podobnie jak w wiedźminie. Spacer A->B jednak testy zrobione są tylko w 1024x768, gdyż przy maksymalnych detalach(DX9) tylko taka rozdzielczość jest w pełni grywalna.

  • Średnio: 48.517fps
  • Minimalnie: 36fps
  • Maksymalnie: 64fps

Jak widać klatki nie spadają poniżej 30fps, więc nie ma problemu.

Call Of Duty 4
- tutaj również testy tylko w jednej rozdzielczości, ponieważ nie ma problemu z płynnością. Ustawienia max (czyli FSAA oraz Anizo) w rozdzielczości 1600x1200. Test polegał jak zwykle na spacerku z A->B, ale strzelając przy tym z karabinu. Na ekranie ok 20 chłopa, więc spore obciążenie. Gra była w pełni płynna!
 

  • Średnio: 46.300fps
  • Minimalnie: 27fps(naprawdę, tego nie było widać!)
  • Maksymalnie: 64fps

Jak widać karta radzi sobie doskonale w grach. Jedynym problemem jest Wiedźmin, gdzie 25~27fps do płynnych nie należy.
 
Crysis - test robiony w 1024x768, anizo 8x, FSAA-OFF, detale:VHigh

  • Średnio: 30.762fps
  • Minimalnie: 22fps
  • Max: 37fps

Zaznaczę, że te 22fps, to przy wysadzaniu za pomocą granatów budynku. Jako użytkownik tej karty mogę ją polecić wszystkim.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!