Seria Need for Speer ciągnie się za nami niczym „Moda na Sukces”. Część pod tytułem Carbon ( na polski węgiel) została wydana w 2006 roku przez znanego producenta gier Electronic Arts. Gra przenosi nas w świat nocnych (oczywiście nielegalnych) wyścigów. Wcielamy się w niej w Terry’ego Caseya ( bohatera poprzedniej części gry Need For Speed czyli Most Wanted) , który wraca z Rockport aby dowiedzieć się co się stało z pieniędzmi skradzionymi podczas jednego z wyścigów. Kasa należała do Nikki , dziewczyny Dariusa (jednego z bossów rozgrywki). Podczas powrotu z wspomnianego już wcześniej miasta Rockport , główny bohater zostaję zatrzymany przez Crossa (upierdliwy policjant z części Most Wanted :P) a jego wóz zostaje skonfiskowany . Przed pobytem w więzieniu Terry’ego ratuje Dariusz który w zamian oczekuję przysługi ( odzyskania już wcześniej wspomnianych pieniędzy ).
Fabuła nieco zagmatwana , w końcu nawiązanie do „kultowego” serialu Moda na Sukces nie było bez podstawne :D
Wymagania
Wymagania gry nie są wygórowane , w końcu tytuł ma już trzy lata a w tym
czasie nasze maszyny nieco ruszyły do przodu
.
System operacyjny: Windows XP Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 4
Procesor: 1.7 GHz, lub szybszy
Pamięć RAM: 512 MB
Napęd: DVD-ROM (8x, lub szybszy)
HDD: 4.7 GB wolnego miejsca.
Gangi:
Naszym celem w grze jest oczywiście branie udziału w wyścigach ale również zdobywanie dzielnic i toczenie batalii z gangami. Aby zmierzyć się z szefem gangu musimy wpierw przejąć należącą do niego dzielnicę. W grze takowych grup jest cztery.
Bushido:
Rodzaj samochodów: tuningowane.
Boss: Kenji
Samochód: Mazda Rx-7
Tfk:
Rodzaj samochodów: egzotyczne
Boss:Wolf
Samochód: Aston Martin Db-9
21st street crew:
Rodzaj samochodów: Muscle
Boss: Angie
Samochód: Dodge Charger RT
Stacked Deck:
Boss:Darius
Samochód:Audi R8.
Lista samochodów:
Lista aut w grze może się podobać , naprawdę jest w czym wybierać:
Samochody tuningowane:
2001 Lexus IS 300
2007 Mazda 3 MPS
1999 Mazda RX7
2003 Mazda RX8
1999 Mitsubishi Eclipse GSX
2006 Mitsubishi Eclipse GT
2006 Mitsubishi Lancer Evolution
1992 Nissan 240SX
2006 Nissan 350Z
1999 Nissan Skyline
2005 Renault Clio V6
2006 Subaru Impreza WRX STI
1986 Toyota Corolla GTS
1993 Toyota MR2
1998 Toyota Supra
2006 Volkswagen Golf R32
Samochody egzotyczne:
2006 Alfa Romeo Brera
2004 Aston Martin DB9
2006 Audi R8
2003 BMW M3 GTR
2005 Ford GT
2007 Jaguar XK
2006 Koenigsegg CCX
2004 Lamborghini Gallardo
2004 Lamborghini Murciélago
2007 Lamborghini Murciélago LP640
2004 Lotus Elise
2006 Lotus Europa S
2005 Mercedes-Benz SLR McLaren
2005 Mercedes-Benz CLK500
2004 Mercedes-Benz SL65 AMG
2005 Pagani Zonda F
2004 Porsche 911 GT3RS
2006 Porsche 911 Turbo
2007 Porsche Carrera GT
2007 Porsche Carrera GT 2
2006 Porsche Cayman S
Samochody Muscle:
2006 Chevrolet Camaro Concept
1967 Chevrolet Camaro SS
1970 Chevrolet Chevelle SS
2006 Chevrolet Corvette Z06
2006 Chrysler 300C SRT8
1971 Dodge Challerger R/T
2006 Dodge Challenger Concept
1969 Dodge Charger RT
2006 Dodge Charger SRT8
2006 Dodge Viper SRT10
2006 Ford Mustang GT
2006 Ford Mustang GT500
Ford Shelby GT500
1970 Plymouth Hemi Cuda
1969 Plymouth Road Runner
2006 Pontiac GTO
2005 Vauxhall Monaro VXR
Interfejs:
Jedna z zalet moim zdaniem . Interfejs jest przejrzysty i łatwy do przyswojenia.
1.Czas trwania wyścigu.
2.Liczba okrążeń.
3.Aktualna pozycja.
4.Ilość Nitro i Spowalniacza.
5.Prędkość (Mp/h lub Km/h)
6.Mapa.
Rodzaje wyścigów:
W grze jest sporo rodzajów wyścigów. Powinno to nam zapewnić ciekawą rozgrywkę. Co innego długość całej gry ale do tego jeszcze dojdziemy . Rodzaje rozgrywki:
-Tor
-Sprint
-Próba prędkości
-Punkt kontrolny
-Sprint w Kanionie
-Drift
-Pojedynek w Kanionie (dotyczy Bossów)
-Wojny wyścigowe
Tuning:
Może kilka słów o tym elemencie gry. Wszystko jest podobne do poprzednich części gry ( odblokowywanie części itp.) jedna rzecz zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie , a więc tryb
modyfikowania karoserii , felg , spoilerów itp. Sprawia to bardzo dużo zabawy i bardzo urozmaica
rozgrywkę.
Realistyka:
No więc w tym miejscu przechodzimy do sedna sprawy. Pod tym względem gra wypada
bardzo krucho. Uderzenie w betonową ścianę przy prędkości 300 km/h nie robi na aucie
większego wrażenia. Podobnie było w poprzednich częściach i może udało nam się do tego
przyzwyczaić ale jedna rzecz kompletnie odebrała mi mowę : Drafterzy . Są to nasi
pomocnicy którzy przy pomocy swoich aut wprowadzają nas w tunel aerodynamiczny
który dodaje nam prędkości. Jeżdżąc Mercedesem Slr osiągałem prędkości dochodzące
do 440 km/h… Ten dodatek sprowadza grę na tory Si-Fi , bo do wyścigów ulicznych nie można
tego zaliczyć… (film poniżej wyjaśnia to co wcześniej napisałem).
Podsumowanie:
Gra na początku wydawała się fajną wyścigówką ( kto nie lubi jeździć 200km/h po autostradzie),
Lecz po jakimś czasie uświadomiłem sobie ,że realistyka tej gry leży na bardzo ale to bardzo
niskim poziomie co koszmarnie obniża jej ocenę końcową. Więc trzeba ją nazwać kolejną bajką
w którą będziemy grać w momentach nudy lub jeżeli jesteśmy fanami całej serii gry Need For Speed.
Plusy:
-Bardzo duża ilość samochodów.
-Nawet ciekawa fabuła.
-Niskie wymagania.
-Dobra inicjatywa na nudę.
Minusy:
-Realistyka !
-Gra jest stosunkowo krótka.
Ocena: Grę oceniam na 3 . Największymi wadami jak już wczesniej wspomniałem jest czas rozgrywki (udało mi się ukończyć karierę w jeden dzień) i realistyka.
Zapraszam do przeczytania innych recenzji wydanych z pod mojej klawiatury :P.
Pozdrawiam Ent3x.
Komentarze
20recka taka jak byc powinna, opisane co i jak a reszta pozostawiona dla gracza.
5 !
ale co do gry;autor recki ma w100% rację jeśli chodzi o realistkę"Carbon-a" uderzenie w ścianę z duża prędkością nie zmienia auta w "puszkę po coca coli"(jak np w burnout paradise) i to był duży błąd...Pozdrawiam
sam osobiście Carrerą GT po autostradzie bez żadnych drafterów (oczywiście full Tuning) jechałem 440 km/h
i ogólnie jakoś mi ta gra do gustu nie przypadła
pozdrawiam
Nie słyszałem ,że realistyka jest złym sformułowaniem ale mogę się mylić więc sorry.
SPPED a nie SPEER
dziwne że jeszcze nikt tego nie zauważył