Karty graficzne

Battlefield 4, Crysis 3, Grid 2, Max Payne 3

przeczytasz w 1 min.

Battlefield 4
1680x1050, Średnie Detale

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 82
70
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 70
60
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 50
41
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 48
38
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Battlefield 4
1920x1080, Średnie Detale

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 72
61
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 62
53
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 45
35
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 43
34
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Średni poziom detali graficznych nie stanowił większego wyzwania, zaś poziom jakości, złożoności szczegółów, czy tekstur był naprawdę dobry. Dzięki temu mając nawet stosunkowo tani akcelerator, można pograć w rozdzielczości 1920x1080.

Crysis 3

Crysis 3 - DX11
1680x1050, Niskie Detale, FXAA, AF x16

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 54
46
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 47
40
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 40
31
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 36
30
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis 3 - DX11
1920x1080, Niskie Detale, FXAA, AF x16

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 45
40
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 41
36
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 33
24
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 32
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Ta gra niestety wymaga dużego obniżenia detali grafiki w przypadku tanich kart graficznych. Pomimo przeprowadzenia wszystkich testów na poziomie "Niskie" animacja obrazu w rozdzielczości Full HD bywała na granicy płynności. W zasadzie w takich warunkach tylko na R7 260 można było w miarę komfortowo pograć.

Grid 2

Grid 2 - DX11
1680x1050 - Wysokie detale

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 117
83
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 100
81
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 79
62
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 72
56
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Grid 2 - DX11
1920x1080 - Wysokie detale

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 108
90
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 93
75
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 73
59
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 66
51
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Grid 2 natomiast działał bez najmniejszych kłopotów na każdej z testowanych kart graficznych. Nawet najwolniejszy w tym porównaniu Radeon R7 250 generował płynny obraz w rozdzielczości Full HD.

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne 3 - DX11
1680x1050, Normalne Detale, AF x16

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 58
41
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 50
34
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 39
26
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 26
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Normalne Detale, AF x16

Asus R7 260 1GB (1000/1500) 55
39
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125) 47
32
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150) 36
24
Zotac GT 740 1GB (993/1250) 24
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

To co od razu rzuca się w oczy to nadzwyczaj niska wydajność karty graficznej z sercem GeForce. Różnica w porównaniu do kosztującego podobnie akceleratora PowerColor R7 250X prawie dwukrotna. W tej bitwie nieźle sobie poradził tani Radeon R7 250 (ok. 305 zł) pozwalając na całkiem niezłą rozgrywkę.