avatar
  • benchmark_user
  • dołączył do serwisu: 2015.04.02
  • wiek: nieznany

Himoto

Bezmyślność jest początkiem większości tragedii, dlatego nic nie zwalnia cię od używania własnego mózgu.

Komentarze

  • Zapotrzebowanie na pracowników w IT nie maleje

    Ocena komentarza: 2
    kokosnh i adrian123451251 - pierwsza praca w IT [zwłaszcza w małych miastach i miejscowościach pozamiejskich] to koszmar.

    1 - strasznie trudno coś znaleźć nawet po studiach wyższych [magister czy doktorat] bez dodatkowego [minimum 2 letniego] doświadczenia.
    2 - zazwyczaj na start oferują 1 miesiąc za darmo albo półdarmo robienia, a późnej "się zobaczy", które oficjalnie kończy się propozycją najniższa krajowa + 100/300PLN na rękę byś nie marudził.
    3 - Nawet osoby z dość dużym doświadczeniem maja problemy znaleźć pracę w typowym IT w Polsce, i pojawia się przez to dylemat pracownika zdalnego gdzie polak dobrze wykształcony i mający wyjątkowo dobre umiejętności w danej dziedzinie, zamiast pracować dla rynku lokalnego pracuję dla firm z UK, USA a czasem nawet KR, bo zarabia podobnie [lub lepiej] a pracuję z domu.

    Najśmieszniejsze że gdy taka osoba popracuję nawet jako edytor gotowych projektów przez 6-12 miesięcy w zagranicznych firmach to nagle dostaje tysiące śmieciowych ofert od firm z Polski, zwłaszcza od tych które pierwotnie go całkowicie olały.

    Polski rynek pracy to totalna dzicz, której nawet najlepsze regulacje prawne nie są w stanie chociaż minimalnie ucywilizować. Najdziwniejsze jest to że potencjalny kowalski z byle jakimi studiami jest chętnie wybierany do różnych prac za minimalną aż do średniej krajowej w danym państwie, a w Polsce nawet za najniższą pracodawcy kręcą nosem, jakby wybierali pomiędzy samochodami za miliony złotych. Niestety ten problem dotyczy nie tylko rynku IT ale też zwykłego Handlu i całej reszty rynku pracy w Polsce. Za dużo dostali przez ostatnie 15lat pracodawcy, i nadal jakoś nie potrafią się przystosować do tego że od około 3-5 lat mamy nie rynek pracodawcy lecz pracownika w aktualnym rynku pracy. Aktualnie, nawet Ukraińcy nie chcą pracować w Polsce twierdząc że dajemy za mało, a wymagamy jak za wykonanie 3x tyle co norma, co kończy się tym że uciekają do pracy w Niemczech.

    11

  • Zapotrzebowanie na pracowników w IT nie maleje

    Ocena komentarza: 0
    to jest właśnie zmora dzisiejszego działu HR w wielu firmach w Polsce. Oni nie czytają LM czy Podania, tylko CV i jeśli tam nie ma 90% tego co w wymaganiach [dokładnie tego] to maja wywalone na potencjalnego pracownika. Ba czasem się nawet zdarza że specjalnie zbyt "dobrych" odrzucają w przedbiegach bo boją się o wygryzienie własnego stołka. Rzadko kiedy się trafia by dział HR był ściśle nadzorowany i rozliczany z każdego podania które wpłynie, dlatego mogą sobie pozwolić na odrzucanie nawet tych którzy w 100% spełniają wymogi firmy co do pracownika.

    Póki nie zmieni się mentalność, w Polskich przedsiębiorstwach dużego formatu, póty w takich firmach będą pracować ludzie o max średnich kwalifikacjach na dane stanowisko [od czasu do czasu trafi się prawdziwy specjalista, ale to raczej z przypadku]. Ciężko nazwać specjalistą kogoś, kto pracował 5-10lat w języku java ale w ograniczonym do wymogów danej firmy fragmentach danego języka programowania. Słowo "specjalista", oznacza raczej osobę która jest wszechstronnie uzdolniona w danej dziedzinie, aniżeli osobę wyspecjalizowaną w danym fragmencie wycinka zagadnienia który już sam w sobie jest fragmentem większej składowej. Oczywiście nie wymaga się by specjalista od języków java znał się na np. C#, ale znajomość języku programowania w którym pracuje jest jak najbardziej wymagana. Jak się okazuję, to na rynku nadal jest wielu którzy piszą o sobie "programista", a mają mniej niż podstawowe pojęcie o języku w którym piszą. ogólnie dzisiejszy rynek pracy wygląda jak strzelanie w BINGO, i jeśli masz szczęście trafisz w wykwalifikowanego pracownika w przyzwoitych pieniądzach [powiedzmy 3-6K PLN na rękę], ale nie trudno o bumelantów którzy pokazują świstki z kibla z tytułem mgr. informatyk i kursami PHP/HTML/JAVA/C# z czego nawet podstaw nie pamiętają.

    11

  • Panie Zuckerberg, a czy pan nie miałby nic przeciwko…?

    Ocena komentarza: 0
    1. Każdy język ma swoje zasady.
    2. można powielać błędy, albo starać się je eliminować [twoje prawo].
    3. ludzie popełniają regularnie, ten sam błąd w gramatyce z ",", co w matematyce z oznaczeniem %.

    Oczywiście, mniejsze czy większe błędy to naturalna wypadkową komunikacji międzyludzkiej. Lecz np. 150%, to już błąd jakiego nie da się nie zauważyć i każdy matematyk/informatyk cię wyśmieje na miejscu.
    Każdy, kto obserwuję Benchmarka od około 3-4lat, zauważy tą wsteczność językową. Świadomie, lub nie! Sami się ograniczamy językowo, przejmując zagraniczne skróty myślowe.

    Jeśli ktoś nie rozumie znaczenia oznaczenia %, przetłumaczę z włoskiego, procent = per cento -> dla stu. Jeśli nadal któreś z was twierdzi [o dziwo] że zapis >100% jest poprawny jak i 0%, to proszę dobrowolnie powrócić do klasy 8 szkoły podstawowej albo 3 gim.
    Nawet american MIT stwierdziło, że oznaczenia wyższe jak 100% = oznaczają rozwój wsteczny.
    Proponuje zagłębić się w temat, bo aktualnie ponad 60% nauczycieli matematyki w Polsce, popełnia podobny błąd.

    25

  • Kolejna ważna osoba odchodzi z AMD i przechodzi do Intela [AKT.]

    Ocena komentarza: 2
    Eternal1 - wszystko ok, ale nie myl pojęć - bo aż boli gdy się na to patrzy.

    Klauzula - warunek umowy
    Klauzura - cześć klasztoru całkowicie zamknięta dla nie upoważnionych.

    22

  • AMD szykuje nową serię kart graficznych Radeon RX 500X [AKT. 3]

    Ocena komentarza: 0
    Ja kiedyś miałem 240PLN w 1 i 2 groszówkach :) bo jak zalega w portfelu to bah do skarbonki, a ta po jakimś czasie była pełna.

    25

  • AMD szykuje nową serię kart graficznych Radeon RX 500X [AKT. 3]

    Ocena komentarza: -2
    żebyś się nie zdziwił jak przytacha taki wór wypełniony 50 tysiącami 1 groszówek xD

    25

  • AMD: wkrótce premiera 2. generacji procesorów Ryzen

    Ocena komentarza: 4
    nie ma szans na to, ale jest na lekką poprawę zegar w zegar do pierwszej generacji Ryzenów.

    21

  • Bardzo ciekawa kampania reklamowa Huawei - producent trolluje Apple i Samsunga

    Ocena komentarza: 0
    Zdarza mi się, pisać bez znaków interpunkcyjnych - wiadomo z lenistwa. Lecz błagam, używaj od czasu do czasu ",", bo tego się nie da czytać!

    Jeśli tek w niesmak ci przecinki, to zaczynaj nowe zdania.

    9

  • Corsair Hydro H60 - kompaktowe chłodzenie wodne w odświeżonej wersji

    Ocena komentarza: 0
    jednak wygląda na robotę 15-16 latka :D

    Nigdy bym sobie osobiście nie zbudował Fall Blue [tak się określa koncept all in Blue które meczy wzrok].

    Białe przy all czarnych elementach, ewentualnie all green. Nigdy niebieskie czy czerwone, bo wygląda to jak odpustowa zabawka prosto z chin + koszmarnie wpływa na wzrok.

    Jeszcze akceptowalne są projekty Yellow in Black, gdzie całość czarna + elementy żółte z podświetleniem żółtym.
    Fajne jest jeszcze łączenie Black and White bez oświetlenia.

    12

  • Zakaz handlu w niedziele to szansa dla e-sklepów [AKT.]

    Ocena komentarza: 0
    Tak poważnie, to nieważne jak będziecie motywować swoje "Za" albo "przeciw" zakazowi handlu w niedzielę, zawsze się trafi ktoś, komu będzie lub nie będzie pasować taki odgórny nakaz.

    Znam wiele osób które chętnie pracują w niedzielę, bo maja z tego większą kasę. Niestety, znam też takie które odetchnęły z ulgą bo - "ile można robić niedziel pod rząd", "harować 10h za głupie 150PLN" itd.

    Teksty "nie pasuję ci praca to się przenieś" są dobre dla młodych, ale powiedz to pani ekspedientce która w handlu pracuję już 30-40 lat. Taka osoba nie ma szans na łatwą bezproblemową zmianę pracy, a co dopiero zmianę miejsca w którym będzie żyła i pracowała. Życie to nie bajka czy film, jak się potkniesz to bliźni gotów ci wbić nóż w plecy," byś się nie męczył". Zresztą jak ci nie odpowiada przepis - też się przenieś. Co takiego postępowego człowieka jak ty, trzyma w tym kraju?

    Teksty typu "bo ja muszę robić zakupy w niedzielę", też są żenujące. Masz cały tydzień i spokojnie możesz zrobić zakupy dzień, dwa wcześniej. Co ty myślisz, że kiełbasa, tatar czy inne mięsko kupione w niedzielę to jest najświeższe? :D Halo pelikany, to polska, rozbiory kończą robotę w sobotę i mięcho leżakuje. Sklepy też nie robią codziennie świeżuteńkiego tatarka, tylko zazwyczaj z soboty leżakuje ładnie zapakowany by się nie zepsuł.

    Owoce, warzywa i cała reszta spokojnie też dotrwają do niedzieli w waszej lodówce.

    Ci co robią nałogowo w niedzielę zakupy, to albo emeryci [tak, ich najwięcej widać] albo ci co oszczędzają na prądzie i lodówki w domu nie mają :D

    Znam osoby co pracują w turnusie po 105h tygodniowo i one jakoś mają czas zrobić zakupy w tygodniu, a wy tutaj farmazony kręcicie jak dzieci neostrady przy marnych 40h tygodniowo.

    Ten przepis może nauczy co niektórych podstawowego planowania.

    Ludzie! Normalnie pracujący obywatel ma gdzieś, czy zakażą handlu w niedzielę, bo i tak sobie poradzi. To tylko jakieś łamagi życiowe, wiecznie widzą problemy.
    Co do zwolnień, to zapomnijcie o tym micie.
    Do większości sklepów szukają ludzi do pracy, bo nikt z młodych nie chce pracować w bezpośrednim handlu. Jak nie wierzycie, to odwiedźcie strony z ofertami pracy, zobaczycie jaki mamy klimat w miastach :).

    30

  • 8-rdzeniowy procesor Intel Coffee Lake odnaleziony w bazie 3DMark

    Ocena komentarza: -2
    Kitamo - 50C na Intelu po OC? czym ty to chłodzisz, ciekłym azotem? :D

    8700K oc 4.8ghz [zamówienie użytkownika] 50-79C [zwykła praca a'la chrome i w stresie pod blenderem].

    Owszem OC w "akceptowalnych widełkach", nie powoduje większych problemów z "gotującymi się" cpu. Lecz nie zakłamujmy w drugą stronę, bo powstanie kolejny mit.
    50C to możesz mieć na Intelu w trzech opcjach:

    1 - Brak OC, a w przypadku 8700K to nawet po obniżeniu taktów.
    2 - W idle kiedy CPU w ogóle nie pracuję :) [ale wtedy to jaki to ma sens to podawać?]
    3 - Gdy chłodzisz go na siłę azotem albo innym wynalazkiem :D

    4 - jest to jakiś budżetowiec ze słabymi zegarami xD

    Standardowo 8700K przy stresie bez oc nawet przy dobrym chłodzeniu przeskakuję bez problemu 52C.

    Żeby nie było, że kłamię. Podaję link do testu od konkurencji.

    https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i7_8700k_premiera_coffee_lake?page=0,22


    Na koniec, co to za problem mieć 80-85c na CPU? Owszem chłodniej = lepiej, ale akurat CPU [nie wszystkie] w  większości spokojnie do 90C mogą iść i będą długie lata działać. [owszem niektóre throttlują powyżej 80-85C].
    Jakby ci 8700K padł przy 80-90C to znaczyłoby tylko tyle, że trafiłeś na uszkodzona/wadliwą sztukę :). Nawet ARK oficjalnie dopuszcza max ~100C, jako temperaturę maksymalną dla pracy CPU [przykład 8700K].

    https://ark.intel.com/pl/products/126684/Intel-Core-i7-8700K-Processor-12M-Cache-up-to-4_70-GHz

    32

  • IBM opracowało komputer wielkości... ziarenka soli

    Ocena komentarza: 4
    przestań trolować, bo to nawet śmieszne nie jest.

    Komputer nie wymaga GPU [czy innego generatora grafiki].

    Teoria Neumanna zakłada że:
    1. komputer potrzebuje prcoesora/jednostki centralnej odpowiedzialnej za obliczenia np. CPU.
    2. Pamięci podręcznej mogące edytować, nadpisywać i zapisywać bieżące działania [najczęściej mówi się o RAM jako odpowiedniku].
    3. Wyjście/wejście do komunikacji ze światem zewnętrznym np. USB.

    Jeśli nie wierzysz, to zapoznaj się z genezą słowa "computer".

    15

  • Inno3D prezentuje P102-100 - najwydajniejszą kartę do koparek kryptowalut

    Ocena komentarza: -7
    Jak będziesz zakładał partie polityczną daj znać, bo mam identyczne poglądy na tą sprawę i chętnie się przyłącze albo przynajmniej zagłosuję na was. :)

    88

  • Qarnot QC-1 - koparka kryptowalut w formie... grzejnika

    Ocena komentarza: 0
    Za 800PLN to jesteś w stanie upolować nówkę sztukę ze sklepu, więc nie wiem gdzie tu interes ... :|

    11

  • Qarnot QC-1 - koparka kryptowalut w formie... grzejnika

    Ocena komentarza: 0
    A mnie akurat musiała pechowo paść karta w drugiej stacjonarce [stary grat 7770] i niema teraz za bardzo na co zamienić :|. Wszystkie GPU w kretyńsko zawyżonych cenach, tak jakby górnicy z powodu braku to\waru przerzucili się na 1050/Ti 1030 i RX 560/550. Patrzał ktoś ostatnio na ceny tych kart? ceny są tak podniesione że aż się odechciewa.

    Że tez musiałem się pozbyć starych GPU, .... teraz nie mam czego wsadzić w tego gruchota :|.

    Zaczynam się zastanawiać się nad używką [nienawidzę kupować używek] i ryzykiem kupna po koparkowego GPU, bo nie widzę sensu w zakupie GPU w cenie o 40-50% wyższej niż sugerowana przez producenta.

    że też gówno musiało akurat teraz paść, nie mogło jeszcze kilka miesięcy poczekać? :| Najgorsze, że muszę coś kupić bo ten gruchot działa średnio 4-6h dziennie jako drugi PC dla współmieszkańców.

    Ktoś ma jakieś sensowne propozycje? co kupić w miejsce padniętego hd7770?

    11

  • AMD liderem segmentu HEDT? Szczegóły o kolejnych generacjach Ryzen Threadripper

    Ocena komentarza: 0
    TR 7nm najprędzej w 3Q 2019, ale chodzą pogłoski na 2020. Też nie mogę się doczekać nowych CPU zwłaszcza tych co przemianowali na ZEN3 :) [choć to tak naprawdę ZEN2, a ZEN 2 to tak naprawdę ZEN1,5 xD].

    TR [czy następca] by walczyć o palmę pierwszeństwa musiałby w końcu otrzymać 32 fizyczne rdzenie [jest to możliwe do wykonania], ale czy AMD podejmie się wykonania takiego monstra dla HEDT, o to jest pytanie.

    15

  • Intel Core i7-8670 - odkryto tajemniczy procesor Coffee Lake

    Ocena komentarza: 2
    Tak podaje Intel ARK, więc wiesz. Zresztą to Intel, te niebieskie ludziki podają TDP całkowicie inaczej niż AMD więc jeśli chcesz wiedzieć ile które CPU będzie brać z gniazdka musisz przyłączyć licznik przed PC i patrzeć na realne wyniki poboru prądu a nie sugerować się TDP.

    16

  • AMD liderem segmentu HEDT? Szczegóły o kolejnych generacjach Ryzen Threadripper

    Ocena komentarza: 0
    To nie @szpak333 się naprodukował :D

    15

  • AMD liderem segmentu HEDT? Szczegóły o kolejnych generacjach Ryzen Threadripper

    Ocena komentarza: 3
    Pokaż mi 4 rdzeniowca od Intela na którym:

    - Wyrenderujesz scenę z milionem poly szybciej niż na TR 1950X.

    - Jednocześnie będziesz grał i streamowal w natywnym FHD bez przycięć [żadne hugowate kompresje typu 5-6k bitrate].

    Nawet intelowskie 7900X[10 rdzeni] ledwie zrównuje się z 1950X w pierwszym zadaniu, a w drugim poległ na tak prostej grze jak Wiedźmin 3.

    Chcesz jakiegoś potwierdzenia? może wystarczy ci filmik od Morele, byś przestał klapać dziobem? :D

    https://www.youtube.com/watch?v=TJiP1bKxLkU

    Specjalnie wybrany ten byś zrozumiał, bo w języku angielskim mogłoby się okazać zbyt trudne dla ciebie do zrozumienia.

    Ktoś, kto widział na czym to polega, nie potrzebuję filmików i recenzji. Lecz w sieci o tym aspekcie "Intelów", jest dużo materiałów. Problem dotyczy także wyższych modeli Intela.

    Wielozadaniowość taka, jak w 1950X czy Ryzenach 8 rdzeniowych, wbrew temu co fanboye Intela kłapią się przydaję. Nie tylko "nerdom od syntetyków", ale także zwykłym użytkownikom, którzy wymagają od PC trochę więcej, aniżeli tylko internetu i gier.

    PS. Jakby się ktoś czepiał, są to tylko 2 przykłady, które obalają mit że "4 rdzenie do wszystkiego wystarczą".
    Jak ktoś mi się spyta ile razy w roku spotykam się z taka potrzebom, zapewne odpowiem "kilka razy w miesiącu", ale dla innych osób może to być, raz na rok albo codziennie. Każdy używa Komputera trochę inaczej i ma inne wymagania, ale generalizowanie 4 rdzenie i basta jest prawie tak zabawne jak porównanie które "lepsze? CPU czy GPU?".
    Zresztą o czym my tu mówimy skoro ten cudowny Intel, także wypuścił "CPU dla ludu" 6 rdzeniowe, a ich HEDT już od dłuższego czasu, ma więcej jak 4 rdzenie.

    Wiec zamknij dzioba niebieski pelikanie :)

    15

  • AMD: konferencja na I rocznicę premiery Ryzen - czego możemy się spodziewać?

    Ocena komentarza: -1
    Jedynych modeli których może nie być to najprawdopodobniej 2800X, 2400 i 2200.
    Z pierwszym to tylko przypuszczenia [bez nawet mocnego podparcia czym kolwiek].
    Zaś jako podstawę dla przypuszczeniu o braku 2400 i 2200, wymienia się bliźniacze modele APU o tych samych możliwościach w normalnych cenach, ale to też są tylko przypuszczenia.

    Ogólnie nie wiadomo ile, i jakie modele AMD ma w planach, być może rzeczywiście zrezygnują z wymienionych, albo uznają ze ZEN 2 będzie typowa kalką ZEN1 i i dostaniemy wzmocnione i w nowej litografii ZEN 2 w identycznej ofercie jak ZEN1.

    13

  • AMD Ryzen 2000 - potężny wyciek informacji o specyfikacji, wydajności i cenach

    Ocena komentarza: 1
    Nie chcę się kłócić, bo możliwe że masz rację [aż tak bardzo nie wchodziłem w temat budowy Ryzenów].
    Tylko wydawało mi się że cześć złączy jak np. USB itd. za nie odpowiada chipset a nie samo CPU. Tak przynajmniej podczas premiery było to określane - iż to jest jedna z głównych różnic [oczywiście po za sama archi rdzenia] dzielących Core i Ryzen. Pamiętam nawet że niektórzy sugerowali iż jest to powrót do phenoma [pod pewnymi elementami rozwiązania rozłożenia zależności CPU-chipset.

    Wygląda na to że przyjdzie mi zajrzeć w specyfikacje i sprawdzić, jak to w rzeczywistości wygląda - bo jak to mówią SOC, SOC'owi nie równy :).

    Co do nowych funkcji, to raczej pozostanie tak jak wymieniłem, gdyż jeszcze w 2017 jak napominano o ZEN2 [czy jak kto woli serię 2x00], to jako główna różnice pomiędzy 3x0 a 4x0 wymieniano możliwość braku wsparcia dla nowszych technologi w tym nowsze XFR na płytach z serii 3x0 - podkreślam było to wymieniane jako możliwość, a nie konieczność. Czy tak będzie to będziemy wiedzieć po premierze, i najprawdopodobniej niedługo po premierze ktoś rozwiąże zagadkę [jeśli zablokują] czy blokada jest natury fizycznej czy systemowej. Bo może być tak że zablokują tylko po to by napędzić sprzedaż nowszych płyt.

    30

  • AMD Ryzen 2000 - potężny wyciek informacji o specyfikacji, wydajności i cenach

    Ocena komentarza: 1
    W sumie masz rację, a moje stwierdzenie że zabiłoby to sprzedaż 1900X było trochę bezsensowny :D.
    Zresztą jak widzimy, są to slajdy które nie wiadomo czy są prawdziwe czy nie.
    Jeśli są prawdziwe, to wedle tych slajdów 2800X raczej nie będzie, a przynajmniej one takiego CPU nie zakładają.

    30

  • AMD Ryzen 2000 - potężny wyciek informacji o specyfikacji, wydajności i cenach

    Ocena komentarza: 3
    Jest podobna do tej jaka była pomiędzy 1600X i 1700X.

    30

  • AMD Ryzen 2000 - potężny wyciek informacji o specyfikacji, wydajności i cenach

    Ocena komentarza: 2
    2800X najprawdopodobniej nie powstanie [sugeruję to po części slajd przedstawiający porównanie 2700X a 1800X], bo zabiłby sprzedaż 1900X, no i nie ma aktualnie sensu taka wersja [chyba że dla prawdziwych entuzjastów w bardzo małym nakładzie].
    Wyjdzie za to najprawdopodobniej, gdzieś koło 3Q/4Q nowa seria TR 2900X-2950X już na nowej litografii. Chodzą także pogłoski o nowej serii Epic [ale tu nawet nie zakłada się dat].

    Ogólnie wygląda na to że AMD szykuję [albo to tylko mrzonki fanboy'ów] replay z zeszłego roku - czyli cały rok premier w sektorze CPU.

    Pytanie tylko jak z GPU, bo tutaj coś cicho się zrobiło, zwłaszcza po ostatnim ich wyczynie.

    30

  • AMD Ryzen 2000 - potężny wyciek informacji o specyfikacji, wydajności i cenach

    Ocena komentarza: 2
    Dokładnie tak będzie, o ile AMD poszło w dobrą stronę i dało możliwość użycia serii 2x00 na płytach 3x0, o tyle najnowsze rozwiązania jak przytoczone w artykule i w twoim komentarzu, będą domeną tylko i wyłącznie płyt z serii 4x0) [masz w slajdach ładnie zaznaczone].
    O tym było wiadomo już dużo wcześniej i jak widać chyba będzie tak jak przewidywano. Nie wiadomo na ile ma to związek z chipsetem [który u AMD jest czymś więcej niż u Intela*], a ile ma to za zadanie napędzić sprzedaż serii płyt 4x0.

    Były przypuszczenia że seria 2x00 wraz z płytami 4x0, może dostać większą ilość linii PCIex 3.0 [choć w sumie z tyłka bo wiadomo było że 2x00 będzie tym samym co 1x00 tylko po poprawkach i zejściu z litografia]. Lecz jak widać, tak się nie stało. Być może seria 3x00 dostanie zwiększoną ilość linii PCIex 3.0, kosztem tych 2 linii PCIex 2.0.


    * drobne sprostowanie - Intel wszystko co mógł wpakował w CPU [szli w tym kierunku już od C2D a w core to uzupełnili], pozostawiając po za CPU tylko to czego się już nie dało przesunąć. Zaś AMD przy Ryzenach nadal [jak w starszych CPU] pozostawił dość mocno rozbudowany chipset. Gdzie nie tylko CPU, ale i MOBO [w dość znacznym stopniu] są odpowiedzialne za dane funkcje [trochę za ogólnikowo opisane, ale różnica jest znaczna i wymiana wszystkich ich, zajęłaby pewnie kilkanaście stron A4]. Ale kto śledzi trochę temat wie co mam na myśli.

    30

  • Xiaomi chciałoby oferować swoje smartfony w USA

    Ocena komentarza: 1
    Ciężko im będzie.
    USA to dość specyficzny rynek, gdzie bebechy sprzętu są mało ważne, a liczy się design i marka. Oczywiście znajdą się bardziej otwarci ludzie którzy chętnie wypróbują coś nowego, ale jednak u amerykanów dominują takie marki jak Apple, Samsung, LG, Motorola i HTC [tak przynajmniej o kiedyś wyglądało]. Dodatkowo Apple ma prawie połowę ich rynku, więc ciężko oczekiwać, że nagle nowa dla marka wybije się ponad 1-2% w ogólnym stanie telefonów w USA.

    2

  • Google Song Maker - zabawa na leniwy weekend

    Ocena komentarza: -1
    Bardzo fajna sprawa :)

    13

  • D-Link EXO AC2600 - wydajność za rozsądną cenę

    Ocena komentarza: 0
    Franz - ma 100% racji.

    Niestety, ale router za 100-200 [a nawet 300] PLN to nie jest router dla wielu urządzeń. Owszem nada się na rozdzielenie sygnału dla stacjonarki jakiegoś lapka w drugim pomieszczeniu [o ile zasięg pozwoli] + jakaś tam komórka biegająca po sieci. Lecz jeśli chciałbyś zrobić np. rozdzielnik na 5-10 urządzeń, to zapomnij o tym. Routery do 500PLN zazwyczaj ledwie jakoś sobie radzą z 3-4 urządzeniami podłączonymi jednocześnie. Dodajmy do tego że przy 4 obsługiwanych urządzeniach potrafią się grzać nie miłosiernie [widziałem już taki w którym plastyk obudowy zaczął się miękki roić]. Przy bardziej złożonych sieciach [2-3 stacjonarki na switchu + 3-8 urządzeń na Wi-fi] to większość routerów tych tanich po prostu bzikuję.

    13

  • AMD Raven Ridge z bliska - zobacz zdjęcia krzemowego jądra

    Ocena komentarza: 5
    Lepiej by się prezentował w rozkładanej osłonie z przeźroczystego akrylu [by po porysowaniu wymienić samą obudowę].

    11

  • Intel Core i3-8350K - prawie jak Core i5-7600K, ale czy rzeczywiście taki dobry?

    Ocena komentarza: 0
    A składałeś komuś kiedyś profesjonalnie sprzęt, czy tylko "to, to i coś jeszcze?" [jak typowa kasjerka w sklepie].

    Uwierz mi, ludzie którzy nie składają kompa tylko do internetów, wiedzą czego wymagają od sprzętu i co by chcieli mieć by spełniało to ich wymagania w danym budżecie. I wybacz, ale tutaj w zakładanym budżecie 600-800PLN na samo CPU ten Intel, ni jak się ma do rzeczywistości, bo masz 1600, a w okolicach 790PLN już i5-8400 się pojawiają. To i3 które potrafi kosztować nawet 770PLN traci trochę sens, a czy tego chcesz czy nie "ci ludzie co korzystają z komputera tylko do internetów" nie robią OC więc różnica pomiędzy tym i3, a 1600 czy 8400 tylko się pogłębia.
    Jeszcze wspomnę o tym, iż większość mimo że nie będzie wiedzieć, jak wydajny jest 1600/X w stosunku do tego i3. To na bank będą wiedzieć, że i5 jest lepsze od i3 -
    bo ma wyższy numerek.

    Zresztą ty zakładasz że ponad 80% to tzw. zwykle Kowalskie, co o sprzęcie nic nie wiedzą i kupują byle działało. Niestety akurat w komputerach desktopowych, typowych Kowalskich jest coraz niższy %, bo ci przeszli na komórki, tablety, laptopy i konsole.
    Desktopy, pomału wracają do punktu w którym zaczynały. Ktoś kto kupuje nowego PCta, już mniej-więcej wie do czego będzie go używał. BTW nie wiem skąd bierzesz założenie, że osoba robiąca wrzutkę na youtuba raz na tydzień nie zauważy różnicy w wydajności. Zazwyczaj takie osoby przesiadają się ze starszych maszyn [aktualnie to z C2D i pierwszej gen core] i dla nich to robi ogromny skok wydajnościowy, a czesto takie osoby już dla samej zasady że X lat siedziały na 2-4 rdzeniach, chcą czegoś więcej [nie ważne że np. 6 rdzeni będzie mniej wydajne od 4 chodzi o same cyferki].

    Co do kategoryzowania, to każdego da się jakoś uwzględnić, bo prowadząc działalność musisz określić profil klienta z jakim będziesz obcował, ale jak widać tego jeszcze cię nie nauczyli.

    To, że składałeś komputery bez celu, to już twoja sprawa jak dysponujesz własnymi "środkami finansowymi". Osobiście bardzo rzadko widuję osobę która nie wie ile% czasu [mniej-więcej] siedząc przed monitorem, będzie : grać, projektować, pisać programy, surfować itd. Tak jak napisałem, ten typ klienta przeszedł na technologie bardziej mobilne i zwykłe PCety [czytaj desktop] ich już nie interesują. Pogódź się z tym i nie dorabiaj ideologii.

    20

  • Intel Core i3-8350K - prawie jak Core i5-7600K, ale czy rzeczywiście taki dobry?

    Ocena komentarza: 2
    Jeśli znasz wydajność 3470 względem 2500K, czy 3570K to tutaj masz tak pierwsze z brzegu:
    https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i3_8350k_prawie_jak_core_i5_7600k?page=0,2

    większa lista cpu gdzie można porównać wraz z takimi 2500K nie kręconymi.

    20

  • Intel Core i3-8350K - prawie jak Core i5-7600K, ale czy rzeczywiście taki dobry?

    Ocena komentarza: 1
    mocne 4 wątki nie wystarczają jak ktoś bawi się w obróbkę audio video itd. a aktualnie nie ma komputerów bez specjalizacji :) są tylko użytkownicy, co nie wiedzą że mają wymagania.
    Jeszcze nie słyszałem o innym typie osoby aniżeli:
    - Internetowy [ jego główny dział to zabawa i przeglądanie zasobów sieci]
    - Gracz [ to samo co internetowy + gry] to jeszcze Pro Graczy można wyodrębnić.
    - Projektant [standard to Xeony lub TR dla tej grupy więc nie ma co się rozczulać]
    - Wszelkiego rodzaju przedstawiciele małego i średniego biznesu AudioVideo [tutaj ładują kasę w sprzęt i to nie małą by nadążał i 4 rdzenie już dawno odeszły do lamusa]
    - Niedzielni Graficy[tacy co sobie raz w tygodniu wypiek zrobią]
    - Zawodowi Graficy
    - Programiści [ale ci zazwyczaj mają konkretne wymagania i tego się trzymasz]
    - I cała reszta gdzie nawet i7 to za mało [czyli cały sektor pro co sam nadaje ci info jakie część potrzebuję, a ty tylko robisz wszystko by były na czas i w 100% nowe + sprawne]

    Można by tak rozdrabniać w nieskończoność ale i tak 99,99% zmieści się w podanych typach.

    Zresztą minusami zasypaliście fanboye niebieskich jakbym wam rodzinę zwyzywał, a napisałem prawdę że w cenie 600-800PLN aktualnie 1600 i 1600X to najrozsądniejszy wybór i nieważne jak będziesz to motywował.
    Jeszcze 6 miesięcy temu, mieliście argument w postaci "problemów" tej serii, ale teraz już go nie macie, wiec wróciliście do starej modły na 4 rdzenie które już są mocno nie rozwojowe.

    20

  • GOODRAM będzie dostępny również w Japonii - odważna decyzja polskiego producenta

    Ocena komentarza: -1
    gdyby nie hejterski rodzaj postu dostałbyś plusa na zachętę, bo masz dużo racji, w samych chinach naliczysz kilkadziesiąt tego typu firemek które tylko składają i pchają dalej xD. Wilk Elektronik nie dość, że w niczym nie jest lepszy od takich chińskich firemek "no name" to jeszcze jest droższy, bo tamtym odchodzą sprawy transportu etc.

    31

  • Intel Core i3-8350K - prawie jak Core i5-7600K, ale czy rzeczywiście taki dobry?

    Ocena komentarza: -1
    lol czyli w tych okolicach cenowy nadal 1600 i 1600X najlepszym wyborem :) No chyba że ktoś tylko dla gier składa maszynę :).

    20

  • GOODRAM będzie dostępny również w Japonii - odważna decyzja polskiego producenta

    Ocena komentarza: 2
    A wiesz, że to nie głupi pomysł na reklamowanie marki po za granicami kraju? :D
    Może powinni was do marketingu wziąć :).

    31

  • Gen-Z - nadchodzi następca standardu PCI-Express?

    Ocena komentarza: 4
    Tyle ze intel i Nvidia wybiorą to co będzie na rynku i będzie działać. A jeśli rzeczywiście te 5 firm "...IBM, Micron, Samsung, SK Hynix czy Qualcomm..." w tym siedzi, to nawet Intel nie odważy się podskoczyć bo inaczej wyleci z obiegu :). [nie zapominaj ze to właśnie te firmy są odpowiedzialne za to że CPU intela w ogóle działa xD - jeśli rozumiesz co mam na myśli].

    Zresztą jeśli to standard otwarty to po co Intel i Nvidia maja się angażować? skoro mogą wziąć to za free i wszystkim później po latach wciskać że to ich zasługa że to się rozwinęło xD.

    29

  • Intel przygotował nową poprawkę na ataki Meltdown i Spectre - teraz ma działać jak należy

    Ocena komentarza: 6
    "...nad starszymi platformami ..." - powiedz mi gdzie tu jest napisane "starymi" ?

    15

  • Intel planuje wejść na rynek kart graficznych - Nvidia i AMD mają się czego bać?

    Ocena komentarza: 0
    żeby nie było to nie ja ci dałem minusa :)

    pytanie dobre, ale jest dość znaczna różnica pomiędzy Intelowskimi a AMDowskimi GPU, i o ile w 2016 roku AMD udostępniło Intelowi swoje GPU i technologię na zasadzie ograniczonej umowy, o tyle nie wiemy na ile ta umowa pozwala Intelowi bawić się tymi GPU [być może AMD jakoś sensownie się zabezpieczyło] jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

    Miedzy Vega8/10 a większymi Vegami jest dość spora różnica w układzie ale to proponuję zajrzeć w dokładny opis układów. Intelowskie odpowiedniki Vegi 8/10 wcale nie są na tym samym poziomie [nie chodzi o sama wydajność lecz całokształt], owszem o ile grafika GPU z procków intela jest w stanie konkurować z Vegą 8 [czy się do niej zbliżyć] o tyle przeniesienie tego na większy chip czy też wzmocnienie go o większą ilość bloków wcale nie musi dać przyrostu mocy. To tak jakbyśmy wzięli Fermi i chcieli z kilku fermi zrobić Maxwella [taki troszkę odrealniony i mocno przerysowany przykład]. Niektórzy w sieci podejmowali się obliczania tak teoretycznie przyrostu mocy i jeśli Intel odpowiednio by zwiększył ilość bloków i bezproblemowo je powiązał to wydajność całego GPU byłaby na poziomie 570-580 przy zużyciu prądu na poziomie Vegi 64 lub więcej. Niektórzy snują teorie że Intel musi znaleźć rozwiązanie bo ich GPU o ile jest wystarczająco dobre przy małych rozmiarach i niskim poborze prądu o tyle nie będzie się dobrze skalować do większych chipów.

    Popatrz na RX580, Vega 56 i GTX 1070, karty różne w grach 1070 mniej więcej równo z Vega 56, a 580 daleko w tyle [wiadomo]. Problem się pojawia gdy zaczynamy bawić się w inne zastosowania niż gry. Symulacje cząsteczkowe, renderowanie w czasie rzeczywistym i inne takie na GPU, tutaj 1070 [mimo że jest dobrym GPU] bliżej nawet do rx580 aniżeli do Vegi. [tak wiem nie każdy bawi się w takie rzeczy ale warto zwórcić też i na ten aspekt uwagę]

    33

  • Latający wyświetlacz Samsunga

    Ocena komentarza: 0
    W USAgi patentują słowa ze słownika jak Apple czy np. pojedynczy wygląd liter ze znanych już czcionek a ty się przejmujesz ze ktoś już myślał nad podobnym rozwiązaniem. Jak myślał ale nie opatentował to gówno jego :D, właścicielem jest ten co opatentuje. Zresztą jakiś pseudo sąd w USA stwierdził ze prawo patentowe pozwala opatentować kwadrat jak i koło, mimo że biuro patentowe próbują z tym walczyć.

    7

  • Do Polski trafią wydajniejsze warianty Galaxy S9 i Galaxy S9+

    Ocena komentarza: 1
    Już od jakiegoś czasu dochodzą różne plotki na temat wydajności Exynosa względem snap'a, czym niektórzy na tym portalu "jarał się jak głupi bateryjką" :).
    Lecz link zapodany przez walker15130 powinien rozwiać twoje wątpliwości co do różnic w wydajności.

    trzeba przyznać ze może to być moment kiedy najbardziej będzie widać różnice w wydajności dzięki ilości zaangażowanych ludzi i środków na rozwój nowego chipu w firmie Samsung.

    Miejmy nadzieje ze testy w newsie to nie fake.

    15

  • Intel planuje wejść na rynek kart graficznych - Nvidia i AMD mają się czego bać?

    Ocena komentarza: 0
    mjwhite - może nie do końca to jasno opisałem, ale cóż no chyba większość zorientowanych w temacie załapie całokształt.
    Co do tych ograniczeń Patentowych, to mamy trzy typy patentów [tak ogólnie przyjmując jako firma wchodząca na dany rynek] :
    1 - Otwarte Patenty - czyli coś opatentowanego ale wolnego do użytku
    2 - Półotwarte Patenty - czyli takie za których użycie trzeba płacić pewne wynagrodzenie np. licencję
    3 - Zamknięte - takie z których dobrodziejstw może korzystać tylko osoba/firma posiadająca prawa do patentu.

    Jest jeszcze podtyp wygasłych ale to można by je bez problemu wcisnąć w pierwszy typ. Gdyby się tak rozdrabniać to byśmy doszli do segregowania na zasadzie katalogowania a to nie ma najmniejszego sensu w tym wypadku.

    [uwaga jest to bardzo duży skrót myślowy]

    Wracając do głównego wątku, AMD i Nvidia mimo dość sporych działań w kierunku pomocy programistom itd. [zwłaszcza AMD], posiada dość spory zasób patentów na pewne rozwiązania strict'e zamknięte których nawet za grube pieniądze nie udostępnią, bo to by znaczyło że sami chcą wyprodukować sobie sztuczną konkurencję z identycznymi rozwiązaniami. Duża część osób zapomina o tym że nawet układ TMU względem reszty części chipu, jest w dokumentacji patentowej architektury danego GPU. AMD jak i Nvidia maja wiele dobrych jak i ciężkich lat za sobą w których poczyniły nie lada postęp w tworzeniu i rozwoju GPU by te prezentowały to co dziś mamy na rynku.
    Wbrew pozorom mimo że jako wrogie obozy, powinny być mocno powiązane wyglądem architektury samego GPU, wykonują większość instrukcji inaczej [część tych rozwiązań jest opatentowana]. Ten właśnie "elosystem" musi teraz utworzyć Intel, by nie robić GPU które poziomem obliczeń jest lepsze od najnowszego Titana, a w grach i programach ledwie dogania 1050Ti, biorąc przy tym pokaźne ilości energii elektrycznej.
    Teoretycznie Intel'a stać na to, dzięki sugerowanej kasie wspartej fabami oraz labami które posiadają, ale z drugiej strony rozwojowo są kilkanaście lat z tyłu i sama kasa na rozwój może nie wystarczyć.
    Tutaj pojawia się mniej lub bardziej istotne pytanie "na ile intel chce zmienić aktualne środowisko graficzne?", by być w stanie zacząć walczyć o klienta.

    33

  • Intel planuje wejść na rynek kart graficznych - Nvidia i AMD mają się czego bać?

    Ocena komentarza: 2
    Patenty, patentami. To tylko jedno z ograniczeń które napotka Intel.
    Jeśli chcą wejść na rynek konsumencki i nie grzebać się 10 lat tylko uderzyć z zaskoczenia [1-3 lata wdrążania] to sorry memory, ale chyba VR i inne takie im pozostają.
    W świecie profesjonalistów ciężko będzie dotrzeć do wszystkich twórców oprogramowania by ci poprawnie zaimplementowali sterowniki pod GPU Intela [choć jest to wykonalne], tak by te nie powodowały problemów.
    Najgorszym będzie przebicie się w świecie Windowsa i Mac'a. Niestety praktycznie wszystkie narzędzia w obu tych platformach opierają się o Direct, OpenGL/CL. Niby to nie problem i niby nawet te niesławne grafiki HD intela dawały sobie z tym radę. Niestety wszystko rozbija się o to "niby".

    Ktoś rzuci tekstem Laboratoria, kasa itd. Co wy myślicie ze Nvidia i AMD spały przez te 20 lat? Że Koduri sam wszystko w AMD GPU robił?
    Popatrzcie na przykład Samsunga który mógłby wchłonąć bez problemu Intela, a zrozumiecie czemu to nie wystarczy. Firma która jest mocniej powiązana z własnym państwem niż Intel z USA, która najprawdopodobniej ma tyle samo patentów co intel i 2x więcej kasy a ma problemy wejść na rynek cpu do telefonów [który jest łatwiejszym rynkiem niż rynek GPU].
    Podobnie jest w przypadku GPU tylko ze tutaj ogranicza ich klient który jest na tyle wybredny że wymaga dużej wydajność niskiej ceny niskiego poboru prądu + żeby najlepiej gry sprzed 30 lat chodziły tak samo dobrze jak najnowsze produkty.

    Intel w GPU bawi się już około 30 lat i nigdy nie odniósł na nim spektakularnego sukcesu. Gdyby aktualnie miało się to zmienić to już byście widzieli zapowiedzi podobne do tych a'la AMD z Vega vs Volta czy takie jak te Nvidii. Zaprezentowane rozwiązani ma najprawdopodobniej znaleźć się tam gdzie aktualna seria 1030 i 550[AMD] tylko po to by sprawdzić czy są w stanie wbić się w rynek GPU.

    33

  • Intel planuje wejść na rynek kart graficznych - Nvidia i AMD mają się czego bać?

    Ocena komentarza: 0
    Już widzę w mojej kryształowej kuli jak GPU AMD i NV na najnowszych CPU Intela z 2025r mają gorsze wyniki niż GPU Intela, a na CPU AMD które teoretycznie jest słabsze - GPU AMD i NV gromią Intelowskie bez najmniejszych problemów :).

    Teraz poważnie. Intel ma szanse coś tam ugrać, ale z powodu ograniczeń patentowych raczej nie da rady wejść na poziom Vegi 64 czy GTX 1080 i wyżej. Zaś wprowadzenie całkowicie nowego środowiska opartego o własne pateny itd. w ciągu mniej niż 10 lat to nie realna sprawa. Pozostaję więc albo turlanie się po segmencie niskim oraz rynku profesjonalnym, albo to w czym Intel zawsze brylował "nieczyste zagrania".

    Pamiętajmy że postęp w GPU przez ostatnie 20 lat, był jednak większy niż w CPU. Większość nowinek technicznych trafiała własnie do GPU jako pierwszych [w formie pola testowego]. Dopiero później do innych segmentów. Dodatkowo weźmy pod uwagę jak skomplikowane są aktualne układu w stosunku do tych sprzed 10 lat i jako taki obraz tego jak trudno innym firmom będzie się wybić w  tej branży. Oczywiście można postawić na środowiska całkowicie nie związane z Directem, OpenGL/CL ale ostatecznie spowoduję to że takie GPU zanim wybije się na rynku konsumenckim to albo minie 5-10 lat albo umrze z niedofinansowania.

    Jeśli ktoś myśli inaczej chętnie przeczytam coś konstruktywnego "czemu Intelowi może się udać", bo sama kasa nie wystarczy [gdyby tylko o kasę chodziło to samsung już dawno by był królem CPU do telefonów].

    33

  • AMD Ryzen 5 2600 - pierwsze wyniki wydajności

    Ocena komentarza: 1
    A spodziewałeś się czegoś innego?

    To w końcu nie jest nowa architektura lecz usprawniona zeszła więc cudów wymagać nie można. Nowa archi powinna zawitać w serii 3000 i w odświeżonych TR. Bo Epicki i TR najprawdopodobniej jako pierwsze dostaną ZEN2, a Ryzeny dla ludu dopiero w serii 3000 więc tam powinniśmy się spodziewać ciut wyższego skoku mocy obliczeniowej.

    Jeśli uda się AMD dogonić najmocniejsze CPU Intela w mocy pojedynczego rdzenia, to Intel szybko straci klientów.

    20

  • Wolisz oglądać reklamy czy kopać kryptowaluty?

    Ocena komentarza: 0
    Może i przyholował, ale jakbyś pomyszkował trochę to na zaufanej trzeciej stronie już we wrześniu donosili od dość dużej ilości stron internetowych które cichaczem zaczynają kopać. Sprawdziłem wszystkie te strony które podawali ale jak się okazuję no coin nie wyłapuję miningu, zaś włączenie ublocka pokazuję jawnie że:

    ublock On - użycie procesora 1-10%
    ublock Off - użycie procesora 30-80%
    [zależne od strony]

    a No Coin i kilka innych dodatków nawet się nie zająknęły że coś próbuję kopać.

    masz nawet stronę do testu.
    https://coinhive.com/

    47

  • Wolisz oglądać reklamy czy kopać kryptowaluty?

    Ocena komentarza: 0
    Po jakich stronach porno czy innych biega mnie nie interesuję, ale jakaś ogólna strona którą złapał na próbie kopania mógłby podrzucić to bym zobaczył czy nocoin działa czy to kolejny pic na wodę :).

    47

  • Wolisz oglądać reklamy czy kopać kryptowaluty?

    Ocena komentarza: 3
    podrzuć linka do jednej takiej bo testuje No Coina już kilka tygodni i ani jedna strona mi nie wyrzuciła że próbuję coś kopać :D, przez co zaczynam podejrzewać że dodatek nie działa.

    47

  • Chmura pokona tradycyjne centra danych do 2021 roku

    Ocena komentarza: 1
    Mniejsze, czy większe centra danych firm spółek itd nadal będą istnieć zwłaszcza że część z nich nawet do internetu nie jest podpięta właśnie po to by zabezpieczyć wrażliwe dane :).

    12

  • Wolisz oglądać reklamy czy kopać kryptowaluty?

    Ocena komentarza: 3
    w miejsce serwisu który padnie z niedofinansowania wyrastają dwa nowe, tak działał i nadal działa internet :). A co najlepsze - takie onety i inne twierdzą że jak upadną to użytkownik nie będzie miał gdzie wiadomości i innych info dostać, a prawda jest taka ze bez problemu znajdzie się zamiennik dla prawie każdej witryny [podkreślam prawie bo istnieją takie zakamarki w sieci że nawet nam się nie śniło xD].

    Dzisiaj jak strona nie chce dostać adblockami po pysku od userów musi wrócić do starego sprawdzonego sposobu [banerki gif/jpg], ostatnio wracają do łask na niszowych anglojęzycznych stronach :) i adblocki nawet ich nie zauważają :).

    47

  • Google Images może wkrótce usunąć linki do obrazów w pełnym rozmiarze [AKT]

    Ocena komentarza: 0
    Czyli czas porzucić wyszukiwanie przez google i wybrać alternatywę :).

    Już teraz przy wyszukiwaniu mniej popularnych danych pierwsza strona wyszukań to jakieś śmieci często bez pokrycia, jak jeszcze uwalą galerię takim zachowaniem to skończy się jak zwykle migracja xD

    14