Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: Mea Cumpa
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: Intel Core2 Duo E8200 2,66GHz | Lekkie OC - 3,46GHz
  • Karta graficzna: nVidia GeForce 8 8800 GT 512MB
  • Płyta główna: chipset Intel P35
  • Pamięć RAM: DDR-2 800 4 GB | Lekkie OC - 866MHz
  • Dysk twardy: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB | 4 Dyski SATA 500GB; 2 w macierzy RAID0; dysk ATA 250GB jako backu
  • Dodatkowe informacje: <div>Inne elementy w&nbsp;moim komputerze: Sound Blaster Audigy 2ZS Gold; Leadtek WinFast DTV 1800 H PCI. Co planuj&#281; zmieni&#263;: GF 8800GT na Radeona HD 4890. Do czego u&#380;ywam zestawu: Gry, tworzenie gier, przetwarzanie video/audio, obr&oacute;bka zdj&#281;&#263;, internet. Jakich aplikacji u&#380;ywam: Niezb&#281;dnych.</div>

Komentarze

  • To już pewne - wsteczna kompatybilność Playstation 3 nie powróci

    Ocena komentarza: 0
    haha, ale to była odpowiedź na "wszystko działa (tym bardziej starsze wersje gier)". Równie skutecznie zaemulowałem PSX więc o c b?

    36

  • To już pewne - wsteczna kompatybilność Playstation 3 nie powróci

    Ocena komentarza: 0
    hehe, wiesz że to nie zawsze tak działa. jak chciałem uruchomić stareńką grę Star Wars Racer to okazało się, że wersja PC nie działa dobrze ani pod XP, ani pod Vistą. Sypał się dźwięk, synchronizacja, sterowanie. Wiesz co się udało? Odpalenie tego tytułu na emulatorze Playstation :D

    36

  • To już pewne - wsteczna kompatybilność Playstation 3 nie powróci

    Ocena komentarza: 0
    Mam blaszaka, na oko 3-4 x wydajniejszego od PS3. PS'a i X'a też. I z przykrością stwierdzam, że gry na PS3 są najuboższe. Ale tak jest jak chce się robić "wszystkomający" kombajn multimedialny. Szkoda, że jeszcze nie podlewa kwiatków...
    Rozumiem, że 3 lata temu było problemem upchnąć coś więcej za te pieniądze, ale prawo Moora ciągle działa. Dziś mogliby wsadzić udoskonalony procesor, dwa razy więcej ramu i lepszy chip graficzny i zaryzykuję stwierdzenie, że podrożyłoby to sprzęt o... hmm... 150 zł? :D To cena jednej gry.
    Ale rozumiem, że większość osób nie dostrzega low-resowych tekstur w KillZone, czy minimalnego ich filtrowania w pozostałych grach (polecam porównania jakości obrazu PS3 vs. XBox 360 - łatwo je znaleźć na anglojęzycznych stronach). Pewnie chodzi o to, że PC strasznie mnie rozpieściło i po Crysis ciężko już patrzeć na to, co pokazują kilkuletnie konsole ;)

    36

  • To już pewne - wsteczna kompatybilność Playstation 3 nie powróci

    Ocena komentarza: 0
    Mi by wystarczyło gdyby wprowadzili po prostu wydajniejszą odmianę. Powiedzmy pamięć x 2, procek x 1,5, jakieś kooprocesory, które dźwigną rozbudowane shadery.. To nie kosztuje dziś dużo.

    36

  • To już pewne - wsteczna kompatybilność Playstation 3 nie powróci

    Ocena komentarza: 0
    Złodzieje! Dałem tyle kasy za ten badziew i nie ma emulacji PS2, C64 ani nawet Pegasusa!

    KONCERNY SĄ ZŁE!

    36

  • Nasza-Klasa nie daje szans konkurentom. Serwisy społecznościowe w Polsce

    Ocena komentarza: 0
    Haha, dobra mądra wypowiedź. Nie jest to takie częste w dobie internetu :)

    Inna sprawa, że takie serwisy mogą być pożyteczne. Ja np. dzięki NK odnalazłem całą kupę starych znajomych i każdy z nas jest w innym miejscu, każdy ma jakąś historię do opowiedzenia. To miłe znów ich zobaczyć, chociażby w sieci.

    Nie rozumiem serwisów typu Twitter, gdzie komunikacja uproszczona została do granic możliwości. Jakim młotkiem trzeba być, żeby pisać mikroblogi w rodzaju "boli mnie mały paluszek, chyba go obłożę lodem" albo "idę kupę, mam zaparcie więc będzie ciężko...".

    Chociaż Twittera akurat nieźle w Iranie wykorzystali.

    Facebook to porażka. Ma fatalny nieintuicyjny interface, kulawe zarządzanie albumami, idiotyczny Twitterowy system krótkich komunikatów w rodzaju "Asia wants to be a princess" i tworzenia debilnych quizów typu "Którym bohaterem Ojca Chrzestnego jesteś"...

    Nawiązując jeszcze do Twojej wypowiedzi - dobrze się stało, że (jeszcze wówczas polskie) Allegro wygrało wyścig z ebay.
    Nie wiem za czym tęsknisz? Fakt, że jest to już estońska (czy fińska) grupa kapitałowa, ale mamy świadomość, że powstało w Polsce i odniosło duży sukces w całym regionie Europy środkowej i wschodniej!

    Jest znacznie bardziej intuicyjne i przejrzyste od ebay'a. Ma lepszy podział na kategorie, własny system płatności, znacznie bardziej funkcjonalny od paypal'a i ...ładniejszy interface!

    Do tego sponsoruje wiele wydarzeń kulturalnych.

    Na ebay'u możesz kupować więc nic nie tracisz.

    13

  • Doom 4: trzy płyty DVD lub jedna Blu-ray

    Ocena komentarza: 0
    Ciekawe jest to co piszesz. Ja pracuję w tej branży i poza fanboyami PS'a nikt by nie poparł takiego stwierdzenia. Nie twierdzę, że XBox jest jakiś super, świetnie wykonany, itd. Po prostu lepiej radzi sobie z przetwarzaniem dużej ilości danych (inna, sprawniejsza architektura procesorów, lepsze zarządzanie pamięcią). Ludzie już nauczyli się pisać gry na PS3, ale twierdzenie, że przez większą komplikację coś jest lepsze to absurd. Możesz poszukać w internecie - istnieją strony miłośników konsol, które porównują jakość grafiki w tych samych tytułach na obu platformach. Nie widziano żadnej gry, która wyglądałaby lepiej na PS3... Czasem różnica jest niewidoczna, ale najczęściej X lepiej renderuje.
    Co do pada to co dzień trzymam oba w rękach i moim zdaniem X ma lepszego :)) Właśnie przez to, że jest odrobinę większy i cięższy lepiej leży w dłoniach (oczywiście to też kwestia niezłego wyprofilowania). SixAxis jest jak dla mnie ciut za mały i nie tak świetnie wyprofilowany. Nie męczy dłoni, ale gdybym mógł zamienić na Xboxowy - zrobiłbym to nawet kosztem wykrywania ruchu...

    47

  • Doom 4: trzy płyty DVD lub jedna Blu-ray

    Ocena komentarza: 0
    hmm, PS3 góruje nad X'em pod 3 względami:
    1) Blu-Ray
    2) WiFi
    3) Estetyka (zarówno konsoli jak i interface'u)

    Niestety, X króluje nad PS3 pod ważniejszymi 3 względami (przynajmniej na dzień dzisiejszy, kiedy mało jest gier na BD i nie ma jeszcze słowa o PS4):
    1) większa wydajność i lepsze zarządzanie pamięcią
    2) wygodniejszy pad
    3) niższa cena i większy wybór gier

    Mam obie konsole i nie jestem stronniczy, ale to XBox jest lepszy. Sony przespało pewne sprawy, a Microsoft dobrze odrobił lekcję z czasów pierwszego X'a.

    Ale najlepszy i tak jest PC z nowym GF'em albo Radkiem! :D

    47

  • Ujawniono niesamowitą zawartość Modern Warfare 2: Presitge Edition [Zaktualizowano]

    Ocena komentarza: 0
    wreszcie coś sensownego w pudełku. słabe są te wszystkie super edycje z t-shirtem i nalepką ;)

    37

  • Telewizory plazmowe tanie jak nigdy!

    Ocena komentarza: 0
    Ta, nawet jak by były za 500$ to nie kupiłbym ze względu na pobór prądu. To żaden mit. Może kolega ma jakiś ekstra model o tak niskim apetycie. Dla plazmy 300-500W to żaden problem. Akurat różnica zwróci się w rachunkach za prąd...

    28

  • id Software zmienia właściciela

    Ocena komentarza: 0
    Carmac to trochę mitoman i fantasta - jak wielu w tej branży... Pewnie nie było z czego płacić ludziom.

    16

  • Netia wprowadzi Internet 100Mb/s

    Ocena komentarza: 0
    no mam tak samo właśnie. to chyba jakiś dowcip ze strony UPC. jak miałem wcześniej 4Mb to było w miarę stabilnie, chociaż też czasem się zrywało. ale każdy kolejny upgrade to porażka dla zwykłej eksploatacji netu...

    39

  • Netia wprowadzi Internet 100Mb/s

    Ocena komentarza: 0
    Ech, ja mam UPC 15Mb i nie przestaję ubolewać nad jakością połączenia... Jak ściągam duże pliki z dobrych serwerów to jest ok. Ponad 1,5 MB/s. Ale zwykłe czynności typu otwieranie stron www, sprawdzanie poczty bywa równie ślamazarne jak na łączach 1 czy 2 Mb. Do tego częste utraty sygnału i zwieszki modemu. Myślałem, że to tylko mój problem, ale praktycznie każdy znajomy z UPC ma takie same uwagi. I co więcej - każde zwiększenie prędkości łącz zwiększa liczbę dziur w dostępie (np. dziś rano przez kilka minut nie miałem netu, a między 10 i 11 godziną strony otwierały się z szybkością kilku kilobajtów na sekundę). Czasem potrafi zrywać połączenie kilka razy na godzinę.

    Wydaje mi się, że ich infrastruktura jest jedynie teoretycznie przygotowana do obsługi tak szybkich łączy. Jeżeli kilka tysięcy użytkowników próbuje w tym samym czasie surfować, ściągać, oglądać video to jest niestety zwała.

    39

  • Kolejne podwyżki cen gier w Polsce. Czy na tym się skończy?

    Ocena komentarza: 0
    Prymitywny jesteś Ty poprzez takie uogólnianie - wszyscy Polacy to coś tam coś tam. A Ty jesteś ten dobry, który odłoży sobie od ust, aby tylko zapłacić za płytę ukochanego artysty i ulubioną grę...
    Masakra! Połowa wypowiadających się tutaj ludzi porusza bardzo ważne tematy - pazerność koncernów (bo tak jest), zabugowane produkty, słabe wsparcie techniczne, itd.

    Ja kupuję oryginały, ale dopiero kiedy osiągają przystępną dla mnie cenę. Wtedy najczęściej istnieją do nich patche o numerze 1.3, 1.4, 1.5, itd. To potwierdza twierdzenia o słabej jakości produktów finalnych, dopuszczonych do sprzedaży po betatestach. Nie wyobrażam sobie jak bardzo mógłbym się wściec, gdybym wydał na grę 200 zł i okazałoby się, że nie mogę jej uruchomić albo skończyć bo coś tam coś tam i czekaj na patch...

    95

  • Kolejne podwyżki cen gier w Polsce. Czy na tym się skończy?

    Ocena komentarza: 0
    a ja kupuję gry, które są tego warte. mam całą kolekcję oryginałów, z których połowa jest jeszcze nie rozpakowana bo dawno przeszedłem "kopie". jeżeli jednak gra jest nędzna to od razu ją kasuję. wyznaję prostą zasadę "try before buy" - to jak przejazd samochodem przed zakupem. dema niestety nie do końca spełniają taką funkcję - czasem są ok, a czasem dostajemy jakiś niezły smaczek, podczas gdy cała gra okazuje się kupowata (to tak jakby zachecając nas do zakupu Yarisa dealer dał nam przejechać się Avensis - przecież obie to Toyoty, prawda?).

    ostatnio nawet kupiłem drugą kopie Battlefielda 2 bo EA wypuściła cały komplet za 29 zł! 3 lata temu kupiłem pierwszą jego kopię za 129 zł... gram w wolnych chwilach do dzisiaj! rewelacyjna gra.

    a w poniedziałek kupię Dead Space bo osiągnęło akceptowalną przeze mnie cenę 69 zł.
    oryginalne filmy też kupuję jeżeli ich cena oscyluje w okolicach 50 zł lub mniej.

    nie ma dobrego uzasadnienia dla drogich gier. Steam zwielokrotnił swoje przychody obniżając ceny gier, więc udowodnił tym samym, że można więcej zarobić sprzedając taniej.

    na pewno jest jakiś próg, poniżej którego schodzić nie warto w przypadku gier konsolowych (mniejsze piractwo - łatwiej wydoić dzieciaczki), ale PC jest duuużo więcej i sprzedając grę za 30 zł zamiast 100 zł na pewno sprzedadzą jej kilka razy więcej, a więc sumaryczny dochód będzie znacznie wyższy.

    95

  • Nawet 20Mbit/s w sieci TP? Telekomunikacja chce przegonić Netię.

    Ocena komentarza: 0
    ładny i adekwatny post :)

    49

  • Nawet 20Mbit/s w sieci TP? Telekomunikacja chce przegonić Netię.

    Ocena komentarza: 0
    nie podniecajcie się tak UPC - mam ich łącze od 3 lat i bywa... średnie. download owszem - daje radę ściągąć z 80-90% szybkości nominalnej, ale są okresy kiedy często się wiesza, a do tego dysproporcja D/U jest ogromna (u mnie 15:1) - często wysyłam spore ilości danych i jest to nieco katorżnicze zajęcie... rzeczywisty upload wydaje się jeszcze mniejszy niż download (jak miałem nominalnie 512kb to nie przekraczało 45kB/s. - przy 1Mb to ok 80-90kB/s zamiast 128...). także umiarkowanie polecam. najgorsze jest jednak to, że alternatywne rozwiązania są znacznie słabsze.

    49

  • Lian Li PC-C39 - nowa obudowa HTPC

    Ocena komentarza: 0
    najwięcej luksusu mają gniazda usb i mini-jack na przednim panelu...

    6

  • Notebook Asus N51TE: Turion X2 Ultra + Radeon HD4570 ... i jonizator powietrza

    Ocena komentarza: 0
    Do "zalet" można zaliczyć jeszcze tą szaloną rozdzielczość... Świat idzie do przodu, ludzie pracują na laptopach. Dziś słabo się pracuje w czymś niższym niż 1440x900...

    27

  • Asus Eee Top - komputer który chce aby go dotykać

    Ocena komentarza: 0
    Mogliby pokusić się o więcej konfiguracji. Ta, która jest teraz przypomina mojego laptopa sprzed... 4 lat! Chciałbym szybki komputer w przyjemnej obudowie, z dotykowym ekranem. Tylko, żeby nie kosztował tyle co iMac.
    Mogliby wprowadzić możliwość samodzielnej konfiguracji przez net (coś jak Dell).
    Teraz to bardziej zabawka - jak ktoś wcześniej zauważył - do poczty, komunikatorów i czytania wiadomości.

    25

  • Kodak Z980 - cyfrówka z 24krotnym zoomem optycznym

    Ocena komentarza: 0
    szkoda, że nie ma wbudowanych lampek choinkowych i melodyjek, a z obiektywu nie wypada kukułka... dobre zdjęcia = LUSTRZANKA + DOBRY OBIEKTYW. a tego typu automaty to tylka namiastka fotografii. oczywiście - jeżeli komuś podobają się zdjęcia z komórek, to taki aparat jest na pewno bardziej niż wystarczający..:)

    5

  • Polski Internet ma 17lat!

    Ocena komentarza: 0
    drogi masz ten net. można taniej i w UK (Be Broadband: £17.50 za 24Mb/O2 Broadband: £14.68 za 16Mb + 10 funciaków na doładowanie komórki) i w Polsce (UPC: 10Mb za 89 zł). Także słaby interes robisz :P

    38

  • Polski Internet ma 17lat!

    Ocena komentarza: 0
    drogi masz ten net. można taniej i w UK (Be Broadband: £17.50 za 24Mb/O2 Broadband: £14.68 za 16Mb + 10 funciaków na doładowanie komórki) i w Polsce (UPC: 10Mb za 89 zł). Także słaby interes robisz :P

    38

  • Polski Internet ma 17lat!

    Ocena komentarza: 0
    też mam UPC i nie osiągam zadowolenia 100% ponieważ:

    - często łapie zwiechy (nagle, o różnych porach, czasem kończy się twardym resetem modemu)

    - nie daje 100% szybkości (sprawdzone różnymi licznikami, bezp. połączeniami FTP, itd.) - sami tłumaczą, że to jest prędkość nominalna, ale jeżeli mam 512 kb uploadu (co jest żenująco niską wartością) to chciałbym zobaczyć te 60-64 kB/s., a nigdy nie zobaczyłem więcej niż 52! to 20% poniżej deklarowanej wartości)

    - niski upload (dla mnie ważne - wysyłam różne projekty, czasem to paczki po kilkadziesiąt/kilkaset mega - muszę czekać wieki na dostarczenie)

    - nie można upgradować szybkości do aktualnej promocyjnej, nawet za dopłatą (miesiąc po tym jak podpisałem umowę na 6 Mb wprowadzili 10 Mb za taką samą cenę)

    - dodzwonienie się do ich infolinii trwa wieki (dzwonię i włączam głośnomówiący w telefonie, czekając jak przestanie grać muzyka; 15 min czekania to norma, a i 30 nie jest czymś zaskakującym).

    wiem, że neo jest gorsza, ale ogólnie stan polskiego internetu jest mocno przeciętny.

    38

  • Nowa generacja - telefon T-Mobile G2 z systemem Android

    Ocena komentarza: 0
    Znów tragiczny design i ciągle brak GPS. dobrze, że chociaż WLAN wsadzili... poczekam na G3 :P

    6

  • Far Cry 2. Test 10 kart graficznych. Efekty, ustawienia. Porównanie grafiki na PC, PS3 i Xbox360

    Ocena komentarza: 0
    Litości, grafika na PC nie jest gorsza dlatego, że X360 i PS3 są takie świetne. To fatalne uproszczenie podtrzymywane przez niezbyt kompetentnych dziennikarzy i świetny marketing Sony/Microsoft (o nawiedzonych forumowiczach nie wspominając).
    Tak się składa kochani, że większość gier powstaje dziś od razu na 3 platformy (portowanie jest zdecydowanie droższe) i nawet jak coś wychodzi najpierw na konsole to możecie być pewni, że developer ma wersję chodzącą na PieCu.
    Konsolarze są po prostu lepszym bydłem dojnym - jak nazwać inaczej kilka milionów ludzi, którzy są w stanie płacić po 50-60 dolarów za płytę z grą?? Kiedy konsolowcy napełnią kiesy wypuszcza się wersję na PC, która sprzeda się w maks. kilkuset tysiącach egzemplarzy.
    Ale wracając do sedna - skoro powstaje coś na 3 platformy to z racji czynników ekonomicznych - nie może być to gra działająca dobrze jedynie na najszybszym sprzęcie - PC (sorry, ale sama dobra graficzna w pececie w studiu developerskim ma większą wydajność i tyle samo pamięci co PS3 i XBox360 razem wzięte..:).
    W związku z tym powstaje coś, co będą w stanie udźwignąć wszystkie platformy, ze szkodą dla PC'ta oczywiście. Troche lepsze tekstury, czy fx'y znajdą się w wersji PC, ale nie będzie to taki szok, jaki mogłaby spowodować gra stworzona całkowicie pod kątem np. Radeona 4870.
    Zobaczcie np. Crysis - ta gra nie przyniosła wielkich zysków bo powstawała pod kątem PC, ale grafika była taka jaka być powinna i o jakiej PS3 czy XBox mogą tylko pomarzyć.

    80

  • Far Cry 2. Test 10 kart graficznych. Efekty, ustawienia. Porównanie grafiki na PC, PS3 i Xbox360

    Ocena komentarza: 0
    wreszcie koment poparty jakimis faktami, a nie "7 rdzeniami i full hd" z reklam sony. niestety - te procesory nie są "niesamowite". jeżeli takie by były to mój 8800GT byłby co najmniej "nieziemski". ale jeżeli ktoś się przesiada z zestawu Celeron/256MB RAM/Geforce 6200 to faktycznie może mieć wrażenie, że konsole to jakiś high end ;)

    80

  • Far Cry 2. Test 10 kart graficznych. Efekty, ustawienia. Porównanie grafiki na PC, PS3 i Xbox360

    Ocena komentarza: 0
    jasne, 120-rdzeniowego... szkoda tylko, że to nie procesor główny dźwiga większość obliczeń związanych z obrazem, ale procesor graficzny, który nie jest dużo szybszy (w ps3 jest lekko już leciwy odpowiednik geforce 7600/7800 vs. xboxowy ati coś między x800 a x1600). nie samymi rdzeniami konsola żyje, liczą się także różne drobiazgi, o których dzieci neostrady nie mają większego pojęcia.

    80

  • AMD: PhysX umrze, Havok to przyszłość

    Ocena komentarza: 0
    Nie bardzo rozumiem.. PhysX działa na XBoxie. Nie jest wspierany przez GPU, ale działa. Silnik Unreal używa PhysX, a więc wszystkie gry na nim oparte siłą rzeczy też go używają (Gears of War 1/2, Dead Space, itd.).

    45

  • Toshiba Dynabook Qosmio GX And FX

    Ocena komentarza: 0
    masakra, nv gf 9600m do gier... super wydajność. przy tej cenie, za jaką sprzedają te płaszczaki spokojnie mogliby włożyć 9800m gts albo jeszcze lepiej Mobility Radeona 48xx, który jest sporo tańszy i wydajniejszy od nvidii...

    2

  • AMD: PhysX umrze, Havok to przyszłość

    Ocena komentarza: 0
    Może lepiej jednak, żeby PhysX umarło :) Wydawało mi się, że to ciekawsze rozwiązanie dopóki pracowałem na silniku Jupiter EX (F.E.A.R), w którym Havok odpowiadał za fizykę. Niektóre zachowania obiektów fizycznych śmieszyły i wydawało się, że jest to narzędzie mocno niedoparcowane. Niestety - teraz mam kontakt z fizyką PhysX i stwierdzam, że Havok jest jednak doskonalszy. PhysX powoduje dużo problemów, nie jest tak idealny jak się wydaje. Skomplikowane efekty cząsteczkowe, czy fizyka płynów, o której ktoś tu wspominał i tak jeszcze długo nie będą w powszechnym użyciu, ze względu na cienką wydajność współczesnych konsol. Nie oszukujmy się bowiem - nie użytkownicy superwydajnych PC'tów są najlepszą grupą odbiorców gier. To na konsole sprzedaje się najwięcej tytułów i dochody są największe. W związku z tym producenci głowią się jak zrobić nowoczesną grę, która przejdzie przez wąskie gardło PS3 czy X360. Laikom wydaje się, że to super hiper sprzęt HD, ale prawda jest taka, że pod względem wydajności i pojemności pamięci to sprzęd bardzo cieniutki na dzisiejsze realia. Jednocześnie producenci nie mogą pozwolić sobie na sytuację, w której konsolowcy będą czuli się oszukani, że ich gra na PS3 wartej 1600 zł i na telewizorze Sony Bravia za 5000 zł wygląda gorzej niż na zestawie PC/LCD z supermarketu za 3000 zł (a z tyle można mieć 3-4 razy wydajniejszy sprzęt z LCD 22"). Z tego też powodu wiele technologii (np. PhysX/Havok) jest używanych jedynie połowicznie (turlanie beczek :)...

    45