Z tym, że to o czym piszesz to nie windowsowe śmiecio-ficzery, tylko normalne programy jak Firefox, Chrome, VLC, LibreOffice, itd. One nie sypną Ci systemu, co najwyżej oszczędzą czas, który w binbołsie poświęciłbyś na szperaniu po stronkach w poszukiwaniu instalek.
0
Railarian
Sterownika do zastosowań profesjonalnych... który jest przeznaczony dla systemów o długoterminowym wsparciu... Dla których właśnie paczki dostępne są... to miałeś na myśli?
Sterowniki otwarte, czyli właśnie te dla użytkowników domowych, są wbudowane w każdą w zasadzie dystrybucję Linuksa, nawet nie musisz o nich myśleć.
0
Railarian
Paanie, jaka kaszana? Używam ich od co najmniej 5 lat i nigdy (podkreślam - nigdy!) nie miałem z nimi problemu o ile sam nie namieszałem, np. przez używanie eksperymentalnych wersji kernela. Przeszedłem na nich Amnesię, OilRush, Wiedźmina 2, Pillars of Eternity i z żadną z tych gier nie miałem najmniejszych 'przygód'. Nie wspominając już o rewelacyjnej akceleracji wideo i stabilności, o której Windows może tylko pomarzyć - a wiem co mówię, używam też Windowsa 10 Pro w domu (Wiedźmin 3...) i Windowsa 7 (z Intelem) w pracy - gunwo jakich mało, sypie się co krok.
Ja tam bym się cieszył. Od jakiegoś czasu poluję na port 7.0 na mojego Note'a 3, ale znajduję jedynie 7.1, które jak się okazało mają jakiś problem z obsługą Bluetooth (i jest to problem ogółem androida 7.1, nie kwestia kiepskich portów). Warto poszukać wątków o problemach Google Pixel z bt.
Wiem, że post stary, ale - po aktualizacjach Linuksowej wersji, mogę w w W2 grać bez najmniejszych problemów, tylko bez ubersamplowania, to niestety wciąż powoduje znaczne obniżenie wydajności... Żeby jeszcze tylko Full Combat Rebalance został przeportowany :/
0
Railarian
Ja korzystam z otwartych sterowników AMD i bardzo je sobie chwalę, chociaż pewnie wydajnością (w porównaniu do nvidii o samej cenie) nie powalają... Ale nie mam jak tego potwierdzić, bo najbardziej wymagającą grą jaką aktualnie posiadam jest albo Wiedźmin 2 (w którego tak czy siak nie mogę grać, tyle że przez niedomagający procesor, a nie grafikę) albo starusieńka Amnesia, która chodzi perfekcyjnie. Mam Radeona HD 7870 GHz Edition i Athlona X4 760K podkręconego do 4,4 GHz.
Ja polecam mpv. Prościej/lżej już chyba się nie da, a odtwarza wszystko jak leci, automatycznie rozpoznaje i ładuje pliki napisów i samoistnie korzysta z akceleracji sprzętowej, o ile jest dostępna. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.
A co do HSA na otwartych sterownikach polecam wczorajszy artykuł na phoronix zatytułowany "AMD Is Prepared To Release A Complete User-Space Open-Source Stack For HSA".
0
Railarian
... vdpauinfo sprzed ok 2 minut:
vdpauinfo
display: :0 screen: 0
API version: 1
Information string: G3DVL VDPAU Driver Shared Library version 1.0
To na moim Radeonie 7870 GHz Edition ze sterownikami radeonsi. Trochę tekstu wyciąłem, żeby nie zaśmiecać. Twoje informacje na temat możliwości sterowników mesa są chyba trochę "niedokączone".
0
Railarian
Tak żeby oddać nieco pełniejszy obraz otwartych sterowników AMD:
Owszem, póki co są ograniczone do OpenGL 3.0 (core profile 3.3), ale mają też (oprócz niesamowitej stabilności i 100% w moim przypadku bezproblemowości - zainstalowałem, robią robotę i nie wchodzą w drogę) nieco więcej ficzerów niż linuksowe Catalyst'y (może poza prostszą w CCC opcją wymuszenia AA):
- Automatyczną obsługę vdpau (dekodowania wideo) - na netbooku z C-50 mogłem spokojnie oglądać (głównie na VLC i mpv) filmy 720p, a nawet 1080p, o ile nie przesadzały z bitrate'm. No i flash na Linuksie korzysta z vdpau, więc youtube też nie mulił.
- Sprzętowe kodowanie obrazu przez OpenMAX (może być przydatne przy streamowaniu obrazu, wideo konferencjach itp. ja osobiście z tego nie skorzystam)
- niemal 100% zgodność ze standardem OpenGL - można mieć pewność, że jeśli dodano obsługę jakiegoś rozszerzenia to jest ona zgodna ze standardem, w przeciwieństwie do niechlujnej (akceptującej nawet niepoprawnie napisany kod) implementacji Nvidii i kiepskiej Catalystów, które chwalą się obsługą OpenGL 4.3 bodajże, ale w praktyce różnie ta obsługa wygląda
Obecnie używam radeonsi (sterownik dla Radków z GCN) na 7870 GHz Edition i póki co nie miałem problemów z żadną gra (natywną). Co prawda najbardziej wymagającą grą jaką póki co uruchomiłem jest Amnesia, ale na maksymalnych ustawieniach nie odczułem ani przez chwilę, żeby zbliżała się granica płynności. Może do czasu kiedy wreszcie zainstaluję Wiedźmina 2 pojawi się kolejny artykuł o Linuksie i tam podzielę się wrażeniami.
Wadą otwartych sterowników w stosunku do Catalyst'ów może być dla niektórych niewielkie póki co wsparcie dla OpenCL, ale ostatnio sporo się w tym kierunku ruszyło i AMD zależy na wprowadzeniu obsługi HSA w otwartym oprogramowaniu.
tl;dr
otwarte sterowniki to na chwilę obecną nieco niższa wydajność, OpenGL tylko 3.0-3.3 i praktycznie brak OpenCL, ale poza tym solidny kawał kodu mający duże możliwości i gwarantujący bezstresowe użytkowanie.
...Jobs i Gates... dwie najbardziej bezwzględne i niemoralne w gnębieniu konkurencji osobistości jakie znam z rynku komputerowego. Zaiste zaj.bisty przykład milordzie...
Jedynie działalność charytatywna Gates'a trochę go rehabilituje, ale nie zmienia to faktu jakimi metodami posługiwał się w swoich czasach (bardziej podkradania niż wprowadzania) technologii.
A co do walk patentowych to w takiej formie w jakiej je znamy wprowadził je właśnie Jobs.
Z tym akurat się zgodzę. Modułowość jest zdecydowanie lepsza. Na przykład sekcja analogowa dźwięku na płytach głównych to dla mnie zupełnie zbędny element i żałuję, że nie ma możliwości wyboru płyty bez tego dodatku. Ale wciąż wydaje mi się, że obliczanie dźwięku na gpu to całkiem niezła opcja. Daje możliwości wprowadzenia zaawansowanych efektów stosunkowo niewielkim kosztem. Gdyby tylko miało to jeszcze jakieś wyjście dedykowane audio...
0
Railarian
Jakie zakłócenia? Przecież te karty nie będą robić konwersji cyfra-analog (bo przecież nie mają innych wyjść niż cyfrowe, albo ja ich nie zauważyłem), więc i tak trzeba będzie je podpiąć do jakiegoś DAC'a, od którego będą zależały ew. "zakłócenia" i spora część końcowej jakości dźwięku. Zakładając oczywiście, że nie radki nie będą generowały jakiegoś strasznego jitter'a.
A tak swoją drogą to mi bardzo spodobałoby się dodanie jakiegoś wyjścia np. SPDIF koncentrycznego albo usb do audio.
Ubuntu czy Mint? Który Linux ma wybrać początkujący użytkownik?
67 komentarzyDyskutuj z nami!Sterowniki otwarte, czyli właśnie te dla użytkowników domowych, są wbudowane w każdą w zasadzie dystrybucję Linuksa, nawet nie musisz o nich myśleć.
Android 7.0 Nougat dostępny na OnePlus 3 i OnePlus 3T [AKT.]
22 komentarzyDyskutuj z nami!DirectX 12 i Vulkan - test nowych API w 7 popularnych grach
70 komentarzyDyskutuj z nami!OLED + 4K + HDR, czyli LG chce zostać królem telewizorów
25 komentarzyDyskutuj z nami!AMD APU Carrizo-L: oznaczenia i specyfikacja topowego modelu
17 komentarzyDyskutuj z nami!ALLPlayer 6.0 już jest - co nowego?
24 komentarzyDyskutuj z nami!Linux - baza gier sukcesywnie się powiększa
35 komentarzyDyskutuj z nami!vdpauinfo
display: :0 screen: 0
API version: 1
Information string: G3DVL VDPAU Driver Shared Library version 1.0
Decoder capabilities:
name level macbs width height
-------------------------------------------
MPEG1 0 9216 2048 1152
MPEG2_SIMPLE 3 9216 2048 1152
MPEG2_MAIN 3 9216 2048 1152
H264_BASELINE 41 9216 2048 1152
H264_MAIN 41 9216 2048 1152
H264_HIGH 41 9216 2048 1152
VC1_ADVANCED 4 9216 2048 1152
MPEG4_PART2_SP 3 9216 2048 1152
MPEG4_PART2_ASP 5 9216 2048 1152
To na moim Radeonie 7870 GHz Edition ze sterownikami radeonsi. Trochę tekstu wyciąłem, żeby nie zaśmiecać. Twoje informacje na temat możliwości sterowników mesa są chyba trochę "niedokączone".
Owszem, póki co są ograniczone do OpenGL 3.0 (core profile 3.3), ale mają też (oprócz niesamowitej stabilności i 100% w moim przypadku bezproblemowości - zainstalowałem, robią robotę i nie wchodzą w drogę) nieco więcej ficzerów niż linuksowe Catalyst'y (może poza prostszą w CCC opcją wymuszenia AA):
- Automatyczną obsługę vdpau (dekodowania wideo) - na netbooku z C-50 mogłem spokojnie oglądać (głównie na VLC i mpv) filmy 720p, a nawet 1080p, o ile nie przesadzały z bitrate'm. No i flash na Linuksie korzysta z vdpau, więc youtube też nie mulił.
- Sprzętowe kodowanie obrazu przez OpenMAX (może być przydatne przy streamowaniu obrazu, wideo konferencjach itp. ja osobiście z tego nie skorzystam)
- niemal 100% zgodność ze standardem OpenGL - można mieć pewność, że jeśli dodano obsługę jakiegoś rozszerzenia to jest ona zgodna ze standardem, w przeciwieństwie do niechlujnej (akceptującej nawet niepoprawnie napisany kod) implementacji Nvidii i kiepskiej Catalystów, które chwalą się obsługą OpenGL 4.3 bodajże, ale w praktyce różnie ta obsługa wygląda
Obecnie używam radeonsi (sterownik dla Radków z GCN) na 7870 GHz Edition i póki co nie miałem problemów z żadną gra (natywną). Co prawda najbardziej wymagającą grą jaką póki co uruchomiłem jest Amnesia, ale na maksymalnych ustawieniach nie odczułem ani przez chwilę, żeby zbliżała się granica płynności. Może do czasu kiedy wreszcie zainstaluję Wiedźmina 2 pojawi się kolejny artykuł o Linuksie i tam podzielę się wrażeniami.
Wadą otwartych sterowników w stosunku do Catalyst'ów może być dla niektórych niewielkie póki co wsparcie dla OpenCL, ale ostatnio sporo się w tym kierunku ruszyło i AMD zależy na wprowadzeniu obsługi HSA w otwartym oprogramowaniu.
tl;dr
otwarte sterowniki to na chwilę obecną nieco niższa wydajność, OpenGL tylko 3.0-3.3 i praktycznie brak OpenCL, ale poza tym solidny kawał kodu mający duże możliwości i gwarantujący bezstresowe użytkowanie.
LG prezentuje telewizory OLED 4K
25 komentarzyDyskutuj z nami!Jedynie działalność charytatywna Gates'a trochę go rehabilituje, ale nie zmienia to faktu jakimi metodami posługiwał się w swoich czasach (bardziej podkradania niż wprowadzania) technologii.
A co do walk patentowych to w takiej formie w jakiej je znamy wprowadził je właśnie Jobs.
AMD TrueAudio i Mantle: technologie zwiększą realizm dźwięku i optymalizację w grach
61 komentarzyDyskutuj z nami!A tak swoją drogą to mi bardzo spodobałoby się dodanie jakiegoś wyjścia np. SPDIF koncentrycznego albo usb do audio.
AMD dzięki PlayStation 4 i Xbox 720 zarobi 288 milionów dolarów - tylko w tym roku
84 komentarzyDyskutuj z nami!