Avatar użytkownika Arkadiusz

scooby

data dołączenia:

Moje komentarze (483)

    • Avatar użytkownika scooby
      scooby
      @Kabano Kiedyś brak wiedzy mogł być motywowany brakiem pieniedzy czy należytej edukacji ale w obecnych czasach dostęp do źrodeł wiedzy naukowej jest powszechnie dostępny, wiec jeśli obecnych czasach swoj brak wiedzy tłumaczysz propagandą to nic innego jak tylko nazwać Ciebie głupcem poziomu Trumpa... on jest już stary wiec tego nie zmieni, możliwe że w Twoim przypadku jest jeszcze jakas szansa na poprawę.
      -1
      • Avatar użytkownika scooby
        scooby
        @myszka91 Tobie bliżej do pługa bądź krowy doić, niż się wypowiadać nawet na takim forum jak benchmark.
        • Avatar użytkownika scooby
          scooby
          @pawluto
          Wynienienie na orbite za pomoca rakiety nosnej – gigantyczny koszt oraz gigantyczna ilosc spalonych gazow które nie sa zbyt przyjazdne dla naszej atmosfery.
          Wyniesienie na orbite za pomocą balona – koszt monimalny a i metoda w miare ekologiczna.

          Najprostsze rozwiązania czesto bywaja tymi najlepszymi.
          • Avatar użytkownika scooby
            scooby
            @kajka1990
            Canyon Endurance calkiem fajny rower.
            Co zas sie tyczy elektrycznego Canyona to waga 15kg to jednak sporo wiecej niż Ribble, cenowo jest porownywalny ale… jest wyposażony w osprzet 1x11 co dyskwalifikuje go do jazdy po gorkach (wzniesienia rzedu 15%-35%). Co do Ribble masz opcje 105 co jest jak najbardziej sensownym rozwiązaniem szczególnie gdy przejście z 105 na Ultegre czy Dura Ace to tylko i wyłącznie podmiana komponentu. Dalej jednak to stawia Ribble w gronie jednych z najtańszych lekkich drogowych elektrykow.

            Bateria – na youtube na kanale GCN zobacz sobie testy lekkiego elektryka vs klasyczny rower, bateria wystarczala bez problemu na jazde 160km po gorkach, oczywiście jak ktoś sobie ustawi profil wspomagania wszędzie a nie tylko na wzniesieniach to będzie miał problem z bateria.

            Co zas się tyczy jazdy wspomaganymi elektrykami jeśli do tej pory na klasyku generujesz np. 300W pod gorke to po wejściu na elektryka dalej będziesz produkowal 300W pod gorke z ta tylko roznica ze wjedziesz na ta gorke szybciej - wraz ze wzrostem kondycji fizycznej gorki nie robia się latwiejsze, jedynie co to pokonujesz je szybciej, kto jeździ ten doskonale to wie. Wspomagany elektryk tylko i wyłącznie zwieksza zasieg/elewacje i nic wiecej bicie piany o wspomagane elektryki nie ma sensu. A ze ktos na wspomaganym elektryku wyprzedzi Ciebie pod gorke to taka ujma na honorze? Serio?
            • Avatar użytkownika scooby
              scooby
              @lenoxxx
              Jezdze czesto w grupie z roznymi ludzmi, czesc z nich ma +60 lat i daje rade nawet takim +20lat (mowie tutaj o jeździe po gorkach) ale znam także takich którzy z roznych powodow nie będą w stanie nigdy już wypracować lepszej sprawności i tutaj widze swietne zastosowanie takich rowerow. Znam tez osoby które pozbyly się samochodow i maja tylko e-rowery, dojezdzaja nimi codziennie do pracy.
              Gdybym kiedykolwiek wybierac jakiś model z jakiegokolwiek powodu to bym szedł w bardzo lekkie modele jak np. Ribble SLe czy ALe w które wyglądem, waga i funkcjonalnoscia nie odbiegają od typowego rowera drogowego.
              Co zas się tyczy Twojego kolegi… no comments ale większość ludzi znajduje tylko wymówki byleby tylko nie ruszyc tylek, kiedyś byłem taki sam na szczęście to się zmienilo diametralnie.
              Wiekszy problem niż wspomaganie elektrykiem widze gdzies indziej – w spolecznosci rowerowej kobiety to raptem może z 10%.
              • Avatar użytkownika scooby
                scooby
                @lenoxxx
                Jestes w bledzie porownujac te dwie rzeczy – e-rowery sa tylko wspomagane przez silnik elektryczny – nie pojedziesz nim bez wlozenia własnego wysiłku, e-hulajnogi – możesz jezdzic bez własnego fizycznego wysiłku.
                Zdecydowanie preferuje jazde rowerem bez silnika ale dostrzegam pozytywne aspekty takiego rozwiązania: jest cala grupa rowerzystow zjazdowych, oni nie sa zainteresowani wspinaczka na gore wiec wspomaganie silnikiem jest dla nich zbawieniem; jazda z osobami znacznie słabszymi po wzniesieniach/gorkach czy nawet na większe odleglosci może być problematyczna dlatego slabsza osoba może wsiasc na e-rower i dorownac osobie bardziej sprawnej.
                • Avatar użytkownika scooby
                  scooby
                  iiiijasne...
                  • Avatar użytkownika scooby
                    scooby
                    @Barubar24 czyli jak zwykle Samsung po swojemu, zrobi dobra słuchawkę a spieprzy totalnie na takim czymś jak:
                    "- nie da się przenieść apek na kartę pamięci, ani ich tam zainstalować a mowa o Facebooku, messengerze itd
                    więc te 64 GB ... ups realnie po wyjęciu z pudełka 48GB musi ci starczyć na wszystkie apki - dla mnie DRAMAT."

                    Właśnie przez takie ich podejście olałem ich kompletnie i nie planuje powrotu.
                    Ciekawi mnie dlaczego ta cecha nie jest wypisana w wadach recenzji.

                    Druga cecha wspólna dla Samsungow, która mnie ostro odrzuca jest koszmarne zwalnianie pracy systemu z po dłuższym okresie użytkowania.
                    • Avatar użytkownika scooby
                      scooby
                      @gromzjasnegonieba no i zapomniałeś dodać że Einstein też była kobietą
                      -1
                      • Avatar użytkownika scooby
                        scooby
                        @kitamo poniewaz kolejny raz wstawili filmik reklamowy oraz dodali Ctrl+c Ctrl+v niewiele mowiacego tekstu z folderu reklamowego
                        • Avatar użytkownika scooby
                          scooby
                          A moze wstawcie zdjecie z tym zegarkiem na reku dziecka...
                          To zdjecie ktore wstawiliscie na reku osoby doroslej - wyglada jak przerosnieta busola, jakos nie wyobrazam sobie np 10 latki z takim czyms na reku pomimo wszystkich tych zawartych w zegarku opcji.
                          • Avatar użytkownika scooby
                            scooby
                            @BariGT
                            Kraje basenu morza południowochińskiego, aneksja ich morskich terytoriów nastapila raptem kilka tygodni temu i to wbrew wyrokowi międzynarodowego sadu arbitrazowego.
                            Calosc nastapila poprzez budowę kilku sztucznych wysp oraz zajeciu kilku naturalnych wysp bedacych na terytorium innych znacznie slabszych państw.

                            Zerknij tez proszę na uniezależnianie krajów afrykańskich przez chinczykow – dokładnie taka sama metode stosuja amerykanie wobec innych krajów.

                            I jedni (Chiny) i drudzy (USA) sa siebie warci pod wzgldem stosowanych metod i podejścia do innych.
                            • Avatar użytkownika scooby
                              scooby
                              @.Alx.
                              Wyparcie ropy naftowej wpisuje się na liste przeszkod wyższego rzedu i wcale nie z powodow które grupy spiskowe doszukują się wszędzie ale z powodow bardziej trywialnych – dam Tobie przykład, obecnie silniki samochodow ciężarowych to diesle, zastąpienie ich silnikami z innym paliwem aby były bardziej ekonomiczne jest relatywnie trudne glownie ze względu na wymagane warunki pracy takiego silnika (dlatego tez nie stosuje się silnikow benzynowych w nich). Zastosowanie silnikow elektrycznych byłoby korzystne ale baterie do ich zasilania musiałyby pomiescic polowe ladownosci takiej ciezarowki a ladowanie takiej baterii trwaloby w nieskonczonosc (pomijam tutaj nawet możliwości technologiczne sieci elektrycznych które by miało to podzwignac).
                              Sa tez technologie alternatywne i sprawdzone które moglyby wyprzeć diesla: silnik napędzany CNG/LNG oraz wodorowe:
                              W przypadku wodoru – fajna technologia tyle ze produkcja wodoru obecnie jest nieoplacalna i niemozliwa do wykonania na duza skale wiec to raczej ciekawostka (silniki wodorowe do pojazdow ciężarowych już były testowane).
                              W przypadku CNG/LNG – takie modele już weszly do produkcji od 2018 (Volvo chociażby takie oferuje) tyle, ze tutaj dochodzimy do problemu wspólnego dla większości nowych paliw – do tego wymagana jest całkowicie nowa infrastruktura dostawy paliwa.
                              Dostarczenie CNG/LNG czy nawet pradu do ladowania na stacjach wymaga gigantycznych inwestycji za które nikt nie zapłaci bo zwrot takiej inwestycji jest liczony w wielu latach o ile wogole. Do tego aby takie cos dzialalo musialbys mieć infrastrukturę nie tylko w obrebie jednego kraju ale w obrebie wielu krajów (np. cala europa).

                              Co zas się tyczy wynalazku pana Lagiewki, ze względu na zasade działania nie nadaje się to do zderzakow samochodowych ale swietnie nadaje się do barier hamujących np. w kolei czy transporcie morskim. Z wprowadzeniem tego do produkcji był pewien problem – wynalazca zyczyl sobie bardzo wysoki % za każda wykonana sztuke (chyba to było 50% z tego co pamiętam… można poszukać) a na to oczywiście żaden z producentow nie chciał się zgodzić. Tak trwaly przepychanki przez lata, ze w międzyczasie Brytyjczycy podlapali idee, odrobine zmienili zalozenia konstrukcyjne, wydali produkt i patent. A Pan Lagiewka niestety zamiast isc w sprzedaż rozwiązania poszedł w batalie z fizykami teoretycznymi i został z niczym.
                              • Avatar użytkownika scooby
                                scooby
                                @.Alx.
                                Kolega chyba nie doczytal newsa: „każdy musiałby wygenerować 150 tysięcy funtów, by na siebie zarobić, a taka cena raczej nie zachęcałaby do zakupu.” Czyli przetlumacze to na bardziej lopatologiczne: wykonac taki akumulator można ale niewielu to kupi ze względu na cene.

                                Najlepsze jest zestawienie Tesla X do Dysona N526 gdzie takie ochy i achy nad niemal podwojnym zasięgiem N526 gdzie jego cena także jest podwojna.

                                Co zas się tyczy tych newsow o nowych technologiach akumulatorowych sprawa jest bardzo prosta, to co tutaj jest publikowane to technologie które laboratoria opracowują w warunkach laboratoryjnych. Jeśli wyniki sa obiecujące wtedy szukają inwestora/ow którzy byliby tym zainteresowani aby przenieść w warunki produkcyjne – dla tego celu laboratoria tworza burze w szklance wody i produkują informacje jak najbardziej pozytywne -> w tym wlasnie momencie takie podkolorowane informacje sa publikowane na lamach portali jak np. ten.
                                W momencie gdy przychodzą potencjalni zainteresowani wtedy nastepuje zderzenie projektu z rzeczywistoscia bo się nagle okazuje ze:
                                - koszt jednostkowy jest gigantyczny lub
                                - uzysk z procesu jest znikomy (np. 5% uzysk czyli 95% szlo by do kosza)
                                - metoda produkcji się nie skaluje z ilości laboratoryjnych na ilości produkcyjne
                                - czas wytworzenia jednego egzemparza jest gigantycznie dlugi (np. produkcja niektórych monokryształów zajmuje tygodnie/miesiące)
                                - brak jest dostępnych materialow do produkcji masowej lub
                                - w procesie produkcujnym wytwarzane sa taki ilości podpadow ze ich utylizacja nie będzie możliwa bądź będzie bardzo kosztowna
                                - warunki eksploatacji sa nierealne (np. wymagana temperatura pracy -200C ±5C)
                                - itd.

                                Tak wiec to co czytasz tutaj to PR laboratorium które chce sprzedać jakies rozwiazanie a nie gotowa technologie procukcyjna.
                                Najlepszym przykładem na naszym rodzimym rynku była technologia grafenu – pomysl zderzyl się z rzeczywistoscia i tyle z niego zostało. (w tym przypadku akurat najwieksza porazke zaliczylo niekompetentne szefostwo firmy).