Czarny Iwan | 2011-11-16

Battlefield 3: patch do gry już wkrótce - dużo poprawek

Zobacz więcej w kategorii: gry | FPS (strzelanki)

producenci: Electronic Arts

 

EA Dice zapowiedziało w ostatni poniedziałek nową łatkę do gry Battlefield 3, która ma pojawić się w sieci w ciągu kilku dni.

Łata naprawi niektóre błędy gry umożliwiające nieuprawione nabijanie statystyk przez nieuczciwych graczy, o czym niedawno pisaliśmy w newsie Battlefield 3: EA banuje grających oszustów.

Patch poprawi również pomniejsze błędy, jak zbyt mocne światło latarki. Promień z Tactical Light nieprzytomnie smażył po oczach nie tylko w nocy, do czego był dedykowany, ale zbyt efektywnie dezorientował zawodników również za dnia.

Battlefield 3
Akcja Tactical Light rozpoczęta. Po wymianę latarki należy zgłaszać się do dowódcy oddziału.

Różnice w działaniu latarki zaprezentował Alan Kertz na Twitterze. Dla tych, którym nie chce się klikać, poniżej prezentujemy zdjęcia, natomiast jeśli ktoś nie kojarzy wspomnianego gościa, wyjaśniamy, że Kertz osiągnął dumną rangę starszego projektanta rozgrywki w Battlefield 3.

Battlefield 3 - light
Światło latarki w starej wersji zmuszającej do zakupu okularów przeciwsłonecznych.

Poza problemem latarki, EA Dice rozważa zmiany skuteczności broni przeciwlotniczej, która umożliwia zniszczenie samolotów lub śmigłowców zaledwie kilkoma strzałami. Podobno to zbyt łatwe i Dice musi wysyłać zbyt wiele listów z kondolencjami do matek zestrzelonych lotników.

Tymczasem czekamy na kolejne informacje o łacie a przede wszystkim niecierpliwie wyczekujemy oficjalnej daty pojawienia się tego cudu.

Battlefield 3 - latarka
Światło latarki po poprawkach. Będzie można zdjąć Ray-Bany.


Więcej o Battlefield 3:

Źródło: softpedia

odsłon: 18772

Komentarze

(74)

LucifersAngel87

3 + - 2011-11-16 09:50

dobra zmiana, noobki z latarakami mnie doprowadzali do szału, teraz przynajmniej będzie się dało grać normalnie :) choć nie przecze że gra jest miodna..

Travis

1 + - 2011-11-18 11:39

Gra ma ogromną grywalność, więc tak na prawdę latarki taktyczne nie były jakąś ogromną ujmą dla BF3. Super, że chłopaki z EA ciągle pracują nad swoim produktem.

Mayek

-2 + - 2011-11-16 09:51

Wreszcie patch... choc i tak nie pogram bo mobo w serwisie :(

arekdbz

1 + - 2011-11-16 18:34

Rewolucyjnych zmian chyba nie będzie oprócz latarki. Widać comma rose jeszcze nie skończyli a na to czekam najbardziej, bo na razie jest tylko niepełny interfejs, który i tak nie działa. No i mieli coś zrobić z system wydawania rozkazów. Ten, który jest teraz to porażka. Jak chce kogoś zaspotować i jest to w pobliżu ikony flagi to automatycznie zmienia rozkaz na inną flagę.

Szymon331

-6 + - 2011-11-16 09:54

Ja tam latam bez latarki. Jak się rzucę na glebę to często wróg przechodzi obok mnie nie świadom że nożownik zaraz wyskoczy zza krzaka ;)

banner1

1 + - 2011-11-16 10:01

camper

Patiko

2 + - 2011-11-16 10:07

E tam, taktyk :)

Szymon331

0 + - 2011-11-16 10:19

Taki ze mnie kamper:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/pl/soldier/Szymon_331/stats/363508456/

Eyeer

0 + - 2011-11-16 17:54

Wysłałem zaproszenie na battlelogu moze troche razem pogramy :)

Szymon331

-2 + - 2011-11-16 18:38

Ok dzięki, zaakceptowałem ;)

airborne82

1 + - 2011-11-18 14:31

Camper ?
A na prawdziwym polu walki to jakbys sie zachowywał ?
Tak samo jak oni , zasadzki , podchody ... Więc nie rozumiem skąd te narzekania RAMBO jeden

Touldie

1 + - 2011-11-16 10:03

No to na glebę, czy w krzaki, bo to zasadnicza różnica?

Szymon331

-2 + - 2011-11-16 10:19

Zależy co przebywa mi koło stopy ;)

Gi-zas

0 + - 2011-11-16 10:10

Pfff kosy tak łatwo się wkłada tutaj - ludzie w ogóle nie patrzą jak grać tylko biegną na pałę a tutaj wystarczy troszkę taktyki.Taka mieszanka Rambo i Thiefa :D i jesteś pro :D

Szymon331

0 + - 2011-11-16 10:21

Zgadza się, tutaj trzeba trochę się kryć przed ogniem wroga. To nie CoD. Warto czasem uniknąć konfrontacji i zaczekać na drużynę lub spróbować "zajść od tyłu" przeciwnika.

Sanches

0 + - 2011-11-16 10:23

Największym błędem tej gry nie jest latarka a " noktowizor" który pokazuje wszystko jak na dłoni. Gra się jak na jakimś tanim dopalaczu.

koza180

1 + - 2011-11-16 10:47

Raczej od tego jest noktowizor, żeby pokazywał wszystko w nocy.

Sanches

1 + - 2011-11-16 10:52

Haha to pokazuje tak samo w dzień jak w nocy i z noktowizorem nie ma nic wspólnego. To jakbyś dał jeden kolor otoczeniu a drugi postacią . Jak cheat .

koza180

0 + - 2011-11-16 11:05

Chyba, że tak to robi. To masz racje :)

Szymon331

0 + - 2011-11-16 11:15

Ale to jest noktowizor czy czujnik ciepła? Ja myślałem że to drugie a jak tak to nie ma znaczenia czy oglądamy pole bitwy w nocy czy w dzień.

sevae

-1 + - 2011-11-16 15:46

Bo to termowizja a nie noktowizor :)

Preston2009

1 + - 2011-11-16 11:04

Niestety to noktowizor poprawia widoczność przeciwnika gdy świeci latarką. I lepiej niech coś zrobią z tym błędem DX bo naprawdę irytujący jest komunikat o braku pamięci w grafice gdy ma się na niej 1GB :-#. Dzięki temu nie kupię kolejnego Cudu od EA przed premierą, a dopiero gdy stanieje i wyjdą łaty na wszystkie bugi jakie NA PEWNO ujawnią się po premierze gry tak jak w B3.
Ps.
Czy oni w ogóle odpalili tę grę na kompie przed wysłaniem do tłoczni?

PhobosX

0 + - 2011-11-16 11:23

Ja takiego problemu nie posiadam a tez mam 1 gb na grafice...

kitamo

0 + - 2011-11-17 15:43

Dziwne odpalalem nawet na 8800 512mb i takiego problemu nie mialem. Nawet na wbudowanej grafie w moim netbooku a jest tam tylko apu c50 z HD6250 i wszystk odzialalo (koszmarnie wolno ale uruchomilo sie)

sosite

2 + - 2011-11-16 11:09

W ogóle wydaje mi się, że lepiej jest to nazywać "termowizjerem" niż "noktowizorem" - ze względu na podświetlanie ciepłych elementów (nieraz jasnych też). Przynajmniej ja mam takie odczucie.

cream87

0 + - 2011-11-16 11:15

po pierwsze panowie to po prostu noktowizor to zla nazwa bo to raczej termowizja jest, na noktowizorze niebyloby nic widac w mapach dziennych przynajmniej niepowinno być widać a z latarka jaknajbardziej dobrze zrobili

Nieznośny

2 + - 2011-11-16 11:25

Latarki mają wkurzać. Jak ktoś nie wie, to naprawdę jednostki specjalne latają właśnie z takimi latarkami i rażą po oczach (mają razić, o to chodzi właśnie) w taki sposób jak to było w BF3 Beta, czyli tak, że nic kompletnie przeciwnik nie widzi. Polecam poczytać o tym.

bynio86

0 + - 2011-11-20 18:18

taaa wlasnie ...poczytaj...jak sily specjalne uzywaja latarek... xD chyba wlasnie tylko tak czesto w grach i filmach ;p

PhobosX

2 + - 2011-11-16 11:26

Najwiekszy bug gry to beznadziejny auto spawn, zwykle stawia Cie na małych mapach pod czyjąś lufą. Dodatkowo nie jest on losowy wiec sa na calej mapie pkty spawnu na ktorych czaja się spawn camperzy - mowie tu o team DM. A z latarka to dobrze ze poprawili.

Sanches

0 + - 2011-11-16 11:28

Po pierwsze to nie jest ani noktowizor ani termowizja. W grze jak dobrze pamiętam to noktowizorem to nazwali . Pokazuje wszystkie obiekty które nie są elementem mapy . Amunicję, przenośne spawny, miny itp itd kolor to piękny pomarańcz na ciemnym tle. Poza tym zwał jak zwał, gra straciła sens przez ten badziew.A kto nie używał niech sprawdzi a pózniej pisze o taktykach i chowaniu się w krzakach.

szalony rolnik

1 + - 2011-11-16 11:55

http://www.bbc.co.uk/news/technology-10729935 zapraszam do przeczytania a w szczególności do obejrzenia obrazka.

IRNV to połączenie NV (night vision) i IR (infrared) czyli po polsku noktowizora i wizji podczerwonej zaznaczającej tylko i wyłącznie ciepło pochodzące od ludzi/zwierząt/pojazdów wszystko inne jest ujednolicane do jednego koloru/poziomu. Noktowizor działa za dnia tylko nie jest on stosowany wtedy bo w rzeczywistości pogarsza wizję (chodzi mi o np rozpoznanie obiektów).

Moim zdaniem więc działa to w miarę poprawnie bo na dalsze odległości staje się to niepraktyczne.

kebuEnergy

1 + - 2011-11-16 12:25

Dokladnie taktyka, krzaczki nie te od Palikota to jedno a urządzenie ktore pokazuje wszystko to co nie jest częscia mapy, ktore nazywam wrzodem !!! to drugie. Zakladam ze wsadzili to tylko na przeciw pier... snajper-om ktorych jest duzo za duzo (powini w wiekszosci ustawiac serwery na max 2-3).

Moj przedmowca "szalony rolnik" opisal i wyjasnil znaczenie urządzenia noktowizor wiec nie ma co juz debatowac na ten temat.

Poprawki DICE i tak bedzie musial wprowadzić a co z wrzodem ciezko powiedziec... ale realnie nie ma chyba takiego urządzenia ktore pokazuje wszystko co mnie nie jest np czescia dzielnicy w Somali LIVE


Polecam kozacki filmik: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hpMbvxIWE6I

Sir_DoomsDay

0 + - 2011-11-16 12:38

Co do za silnych działek AA, to nie wydaje mi się, żeby tak było. Pojeździłem nimi trochę (już 3 service star w p.lotniczym). W pojedynku jeden na jeden z helikopterem - on mnie widzi i do mnie nawala i ja go widzę i do niego nawalam - w 90% przypadków uda mi się go rozwalić wcześniej niż on mnie. Zostaje mi jednak maks jakieś 20 % życia i muszę szybko wysiadać i naprawiać. W momencie, gdy u wroga latają trochę bardziej rozgarnięci piloci to przeważnie koordynują ataki (jeden robi nalot i za chwilę drugi) i wtedy nie ma bata - jestem prawie zawsze dead, a oni co najwyżej disabled. No i na mapkach jest jeden wóz aa oraz 3 lub 4 latajki wroga - więc uważam, że jest sprawiedliwie. Jak latają indywidualiści albo niedoświadczeni to aa ich kosi. Jak trochę już polatali - aa ma bardzo ciężkie życie. To co mnie osobiście wkurza to wielkie chamstwo jeśli chodzi o pojazdy. Zaliczyłem już chyba ze 20 zgonów ręki członków własnej drużyny, po tym jak byłem pierwszy w wyścigu do pojazdu, który akurat sobie ktoś upatrzył. Dlatego też jeśli mam zamiar trochę pojeździć rezygnuje z serwerów 64 graczowych - konkurencja do nich jest tak duża, że z ludzi wychodzi straszne chamstwo.

MiszakKr

0 + - 2011-11-19 18:29

chodzi o to ,że AA obraca helika do góry nogami i nie da się z tego w żaden sposób wyprowadzić maszyny ,poza tym AA vs ogarniety helik ma przerypane

FozzY

-1 + - 2011-11-16 12:39

a zoverpowerowanie pistoletow? magazynek w jednego kolesia to za duzo, lub blokowanie sie o nie pozorna opone czy kraweznik (to akurat bylo w codzie), no i spadki fps do 5 na ulamek sekundy. jak tego nie naprwaiaj to ja dziekuje...

kitamo

0 + - 2011-11-17 15:47

W silniku frostbite nie widzialem zadnych spadkow fps, wydaje mi sie ze albo masz problem ze sprzetem albo sa to zwykle lagi.
Ten silnik jest bardzo dobrze zoptymalizowany pod tym wzgledem by nie bylo wlasnie chwilowych spadkow.
Takie spadki sa w MW3, niby na ulamek sekundy szarpie ale widac to

Sanches

0 + - 2011-11-16 12:40

Dokładnie , to coś psuje całą grę . Na tym syfie bez problemu robiłem staty 40/7 .I nie ma znaczenia jaki dystans masz. Krzaki, cienie itp przestają istnieć bo i tak wszystko widać aż po horyzont,do tego zwiększyć czelność na odległość i jesteś "kozak" myślałem że to pierwsze co zmienią a tu zonk. Zresztą dla mnie ten BF zaraz po bc2 to porażka

Baleryon

0 + - 2011-11-16 14:14

Jeszcze nie gram (sprzęt za słaby, na becie się dławił), ale narzekających na źle zbalansowane klasy, latarki, mapy, broń, pojazdy itd., itp. uspokoję przywołaniem przykładu BF2. Wersja 1.5 różni się od dema i pierwszej sklepowej bardzo mocno. Czekajcie cierpliwie na "dotarcie się" rozgrywki, wyciągnięcie wniosków przez twórców (i uwzględnienie uwag graczy) i poprawki, czasem rewolucyjne, w kolejnych patchach.

kosq83

-1 + - 2011-11-16 15:20

Kto chce pograć z "prze asem" :)?

k0sq_PL

kosq83

0 + - 2011-11-16 22:29

Dzięki za zaproszenia :)!

devil12

0 + - 2011-11-16 15:37

Ja jeszcze w to nie gram (również sprzęt za słaby),ale patch przydatny.

sevae

0 + - 2011-11-16 16:05

Żywotności lotników nie poprawią, wręcz spadnie ta żywotność bo polaryzuje się pewne combo.

Pojazd p.lot i dwóch inżynierów. Jeden strzela rakietami z p.lot, szybko wysiada i strzela rakietą z "ręki" na poprawkę w międzyczasie jeszcze drugi strzela z "ręki".

spock2

0 + - 2011-11-16 17:01

Superowsko, rozumiem że jak gram w single to EA w swojej łaskawości także będzie przez tego crapa orygina kazała mi ściągać coś czego nie potrzebuję zanim sobie zagram?

Szymon331

-2 + - 2011-11-16 17:50

Ja tam już z Tobą parę razy grałem ;)

kosq83

0 + - 2011-11-16 22:30

I jeszcze pare razy zagramy mam nadzieje :)

Szymon331

-1 + - 2011-11-16 17:51

Do kosaq83

Astar12

2 + - 2011-11-16 19:19

"Kertz osiągnął dumną rangę starszego projektanta rozgrywki w Battlefield 3" pan Kertz powinien być wylany na zbity pisk z pracy za fuszerę jaką wykonał. Mechanika gry jest pożal się boże i nie umywa się pod żadnym względem starszym odsłonom o d BF 1942 do BF 2 włącznie. Jak zwykle jesteśmy beta testerami za własne pieniądze.

Cavalier

0 + - 2011-11-16 19:53

Latarki są według mnie dobrze zrobione, mają tak razić w oczy, w końcu po to są, dzięki nim nie raz zauważyłem jakiegoś snajpiera kampiącego w oddali :) Najgorsze jak ktoś z własnego teamu świeci, no ale tu już trzeba mieć szczęście i nie trafiać na n00bkow ;d
A tak na marginesie, korzysta ktoś z lasera? No to to jest kompletnie nie przydatna rzecz.

kebuEnergy

-3 + - 2011-11-17 10:36

Buahahah snajpera noobie widac bo odbija sie swiatlo od lunety a nie latarka buahahaha co za nooob

The_White

2 + - 2011-11-17 17:31

Nazywanie osoby nooobem, ponieważ nie wiedziała jednej mało istotnej rzeczy, chyba nie jest na miejscu.

kebuEnergy

0 + - 2011-11-17 22:15

do The_White

Cavalier pisze glupoty i jeszcze wspomina o laserze, ktory jest jak najbardziej przydatny...


Zostane przy wczesniejszym stwierdzeniu ze Cavalier jest kompletnym noobem.

Cavalier

0 + - 2011-11-22 21:15

W większośći przypadków to jest odbicie od lunety, ale często też latarka, na mapce Metro w nie tak dalekiej oddali (tak, mój błąd wcześniej) to zdecydowanie latarka świeci, gdy snajper leży gdzieś dalej czy też tam na skałach na początku mapy. Samo światło odbite od lunety tak nie jarzy, ale w naprawdę dalekich odległościach jednak tylko ono daje się zauważyć., mogłem napisać od razu. A wyskakując do mnie z noobem sam się nim okazałeś.

kebuEnergy

0 + - 2011-11-23 18:51

buahaha a to niby czemu...

mastah84

0 + - 2011-11-16 20:14

Snajperzy nie świecą latarkami, tylko światłem odbitym z lunet. Trochę to sztuczne, ale ma ułatwić grę niekampiącym graczom.

sculi

0 + - 2011-11-18 09:23

No tak tylko to pomaga na krótsze dystanse, bo niestety na dłuższe to i tak nie trafi. Z reszta jest bug, że jak się leży pod kątem to czasami widać jakby postać celowała w górę , a celuje w nas.

mastah84

1 + - 2011-11-16 20:14

Mnie najbardziej interesuje czy załatają babola z zakopywaniem się w mapie. Strasznie to wkurza i daje możliwość zabijania graczy przez całą długość mapy...

Saurian X

1 + - 2011-11-16 20:49

Jak mnie wkurzało to, jak te latarki dawały po gałach!
Dobrze, że te niedociągnięcia wreszcie załatają.

Ezio7

1 + - 2011-11-16 21:42

Najpierw to byłbym zadowolony gdyby poprawili błąd z BF3.exe przestał działać przy odpalaniu gry. 3 Razy podrząd włączam grę i mam ten błąd, ale poznać można tylko po tym że jest czarny ekran i kursor Windowsowy

kosq83

0 + - 2011-11-17 16:49

Mam podobnie, ale u mnie goli za drugim razem.

adam22291

0 + - 2011-11-16 23:23

Z jednej strony latarki były ok bo jak się oślepiło wroga to strzelał "na oślep" a z drugiej no to odwrotnie jak wróg oślepiał nas no to nie było wiadomo gdzie strzelać

Sir_DoomsDay

0 + - 2011-11-17 12:11

Czyli latarki były dobre, gdy wykorzystujesz je Ty, a niedobre, gdy w taki sam sposób robi to przeciwnik?
Dobrze rozumiem Twoją wypowiedź?

adam22291

0 + - 2011-11-17 17:45

Dobrze rozumiesz :P

milker

0 + - 2011-11-17 16:43

A niech wydają. Ja jednak nie skorzystam z usług EA.

wader

0 + - 2011-11-17 18:35

zapraszam do wspolniej gry Maciek2912 na ballelogu

obelix94

0 + - 2011-11-17 18:58

trochę bugów jest w tej grze, ale gra się naprawdę super! czekam na patch

zico77

0 + - 2011-11-17 21:23

nieznośny

Tak ale to tylko gra naprawde jedna kula z kazdej broni zabija nie jeździsz i strzelasz z Abramsa w pojedynkę, a zreszta wszystko jest troche inne...Poprostu latarka jest zbyt silna w porównaniu z niektórymi dodatkami i musi zostać osłabiona dla dobra gry.

Babajagarox

0 + - 2011-11-17 21:58

żarcik z listami do matek lotników hahahaha padłem !!! co do samej gry już się nie mogę doczekać aż ją zainstaluję po zakupie graficznej karty mmmm codziennie od dnia premiery niestety tylko patrzę na pudełeczko z płytami i się ślinię:(

allejaja16

0 + - 2011-11-18 07:02

wreszcie dzięki temu patchowi nie będzie denerwować ta latarka to według mnie najlepsza zmiana

Ethan

0 + - 2011-11-18 16:01

Jak dla mnie największy bugiem jest to, że gracze na wysokich ustawieniach grafiki widzą mniej niż Ci grających na niskich. Vide mniejsza ilość drzew na niektórych mapach. Gracze bez względu na ustawienia graficzne powinni mieć takie same szanse, a tak opłaca się grać na niskich ustawieniach. :]

Grinch

0 + - 2011-11-19 09:47

Trochę Ci się pomieszało ;)

jarekzon

0 + - 2011-11-19 08:12

Kurcze, zagrałbym w to, ale nie mam na czym.

b4rt3k

0 + - 2011-11-19 21:54

kiedys byly kawiarenki internetowe w ktorych mozna bylo sobie pograc, teraz juz ich chyba nie ma, to by byla dobra opcja dla osob ze slabszym sprzetem

Dragonfirea

1 + - 2011-11-19 08:44

Wkoncu latareczki poprawia :D Gra wymiata ;] Ale multi cos piekne. Ide grac Mapka Grand Bazar najlepsza :D Pozdrwiam

suidakra77

0 + - 2011-11-19 12:54

taaa mamy godzinę 12:54 - 19 listopada i nadal nie było patcha poprawiającego m.in latarkę, więc nie wiesz w jaką grę grasz...

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie