regist88 | 2010-07-22

Dysk SSD idealny na system

Zobacz więcej w kategorii: dyski twarde, pamięci | dyski SSD

producenci: Corsair

 

Corsair powiększył rodzinę bardzo wydajnych i całkiem niedrogich dysków SSD - Force Series. Nowe modele to F40, F80 i F160 o pojemnościach odpowiednio 40 GB, 80 GB oraz 160 GB. Charakteryzuje je nieprzeciętna wydajność przy umiarkowanej cenie.

Corsair produkuje zasilacze komputerowe oraz wszelkiego rodzaju pamięci – pendrive'y, pamięci RAM oraz dyski SSD.  Wielu klientów ceni sobie wysoką jakość produktów tej firmy, mimo wyższej niż przeciętna ceny.

Seria dysków Force została zaprezentowana już w maju tego roku. Teraz, po dodaniu kolejnych trzech produktów, liczy 8 dysków, które dość dokładnie pokrywają zakres pojemności od 40 do 240 GB. Możemy wybierać spośród dysków 40 GB, 60 GB, 80 GB, 100 GB, 120 GB, 160 GB, 200 GB oraz 240 GB.

 

  

Corsair Force Series wykorzystuje kontroler SandForce SF-1200, którego architektura pozwala na zmniejszenie pojemności dysku bez większych konsekwencji dla jego wydajności, tak jak ma to miejsce w innych dyskach. I nie chodzi tu jedynie o szybkość odczytu i zapisu, ale także liczbę operacji przy losowym odczycie małych porcji danych (IOPS). Dyski Corsair wykorzystują technologię DuraWrite, która umożliwia osiągnięcie dużych prędkości zapisu i odczytu. Z kolei wsparcie dla funkcji TRIM w systemie Windows 7 ma zapewnić dłuższą żywotność dysku i wydajność.

  

 

Według Johna Beekley'a, wiceprezesa ds. marketingu technicznego w Corsair, nowe dyski SSD okazują się lepsze od konkurencyjnych dysków Intela czy Kingstona. Co więcej, mają one bardzo konkurencyjny stosunek ceny do wydajności. Bardzo niska cena modelu F40 o pojemności 40 GB sprawia, że jest to idealny dysk rozruchowy dla systemu operacyjnego Windows 7 (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby zainstalować na nim także inny system, na przykład Linux).

  

 

Zaprezentowana na portalu techpowerup.com tabela z wynikami dla nowych dysków wygląda bardzo obiecująco:

 

 

Sugerowana przez producenta cena, jaką należy zapłacić w Stanach Zjednoczonych, wynosi 129,99 dolarów (415 zł) za wersję 40 GB, 229,99 dolarów (736 zł) za wersję 80 GB oraz 449,99 dolarów (1440 zł) za wersję 160 GB. Jak widać, ceny są całkiem atrakcyjne. Dyski trafią do sprzedaży w sierpniu bieżącego roku.

 

Źródło: techPowerUp

 

Polecamy artykuły:    
Najlepsze bezpłatne gry do pobrania Test GPGPU: NVIDIA Fermi vs ATI Evergreen Chłodzenie przy 4.0 GHz - woda vs powietrze

odsłon: 11897

Komentarze

(44)

BariGT

0 + - 2010-07-22 02:25

Byłbym ostrożny z przelicznikiem $ na PLN. Po dotarciu do Europy ceny wpierw są zamieniane z $ na euro potem z euro na PLN + vat.
Także najtańszy z tych dysków będzie raczej kosztował coś jak 550-600 zeta.
Czas SSD jeszcze nie nadszedł...

WWWariat

0 + - 2010-07-22 07:16

40 GB ... na Windows 7 to mega mało miejsca Własnie jestem po reinstalce i sam system zajmuje 20 GB bez rozbudowanego kat. Program Files .... Dodac pare programów typu Photoshop , Visual Studio etc i juz miejsca nie mamy

Siderion

0 + - 2010-07-22 08:25

dokładnie, dodatkowo oprogramowanie instalowane na innych napędach i tak praktycznie zawsze dorzuca coś na dysku systemowym ,albo się tam w trakcie instalacji rozpakowuje i zostawia duże pliki instalatorów.

Szymon331

0 + - 2010-07-22 09:32

Zgadzam się. Do tego aktualizacje, pamięć wirtualna... 40GB to za mało (szczególnie na Vistę) A jednak za 700zł plus polskie podatki wolałbym kupić coś innego do komputera.

jeomax.co.uk

0 + - 2010-07-22 09:19

Ja mam z pol roku Win7 na partycji 20GB i jakos zajmuje 18 GB do tej pory, z czego 3 GB to hiberfill, ktorego w razie potrzeby moge skasowac i 2 GB to plik z powtorkami z GRIDa, ktorego tez moge skasowac w razie potrzeby.
No ale tempy, pamiec wirtualna, Moje Dokumenty leza na innych partycjach :)
Na upartego mozna doinstalowac pare krytycznych programow, ale duze kobyly to raczej nie na dysku rozruchowym, szczegolnie o tak malej pojemnosci..

CougarV6

0 + - 2010-07-22 10:14

Mam 32GB SSD jako systemowy na siódemkę od pół roku. Mam cały czas wolne około 5GB. Rozumiem jednak, że instalowanie oprogramowania w stylu PS znacznie ograniczyło by to miejsce.

deges

0 + - 2010-07-22 11:24

No nie wiem, jak dla kogoś 40 GB to za mało, ja mam właśnie ssd o takiej pojemności i zajmuje mi 15,5 GB system + ok. 25 programów, a na początku po czystej instalacji zajmował coś koło 9 GB. Jak mi się udało tego dokonać? Nic trudnego. Usunąłem plik wirtualny i przesunąłem na hdd, bo 4 gb lub więcej zapisu dziennie to troszkę dużo na ssd, a wydajność się nie zmienia (mam 4 GB pamięci) i plik hibernacji, co razem daje 8 GB miejsca więcej.


Dlatego myślę, że nawet 20 GB SSD wystarczyło by na system.

CziKilla

0 + - 2010-07-22 11:48

Mozna tez przerzucic cale "Program Files" na inny dysk i juz jest luzik. Na upartego "Users" tez mozna przerzucic.

JacekM3

0 + - 2010-07-22 11:58

Ja mam na 38 GB dysku Intela. Windows 7 64 bit. Zestaw Adobe Standard (InDesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat) i kilka drobiazgów. Zostało mi 11 GB wolnego i od jakiegoś czasu ta wartość się nie zmienia. 40 GB na niewielki zestaw programów jest w sam raz.

michal_229

0 + - 2010-07-22 13:33

na partycji systemowej zajęte mam równo 20GB, w tym 12,2GB system

kamaleon

0 + - 2010-07-22 14:19

Nie zgadzam sie.
Pracowalem przeszlo od premiery Win7 na partycji 28GB majac kilka programow, miedzy innymi do obrobki video caly pakiet czy kombajn nero i miejsca NIGDY nie zabraklo.

Taki SSD 40GB jest idealny dla mnie, jezeli w polsce cena za jakis czas spadnie do 400zl to biore z miejsca bo juz czas.

Transfery bliskie 300MB/s i 50k iops jest niewiarygodne w tak malych dyskach, Corsair zyskal u mnie +.

Tylko ciekawi mnie interfejs, bo SATA2 to max 275MB/s czyli akurat by wystarczylo ale nawet jak bedzie SATA3 to nic straconego, bo jest kompatebilny wstecz :)

Zon-k

0 + - 2010-07-22 21:10

Eee, skoro stać Cie na Photoshopa , Visual Studio etc... to bez problemu za grosze kupisz 160 GB ;))

marcin1ja1

0 + - 2010-07-22 23:20

No właśnie miałem to napisać. Stać go na programy za parę tysięcy a nie stać go na kupienie większego dysku SSD.
Możliwe, że ma piraty i jest złodziejem i proszę o nie wieszanie mnie za tą wypowiedz, ponieważ zaraz mogę wypisać im listę programów za free, które w zupełności zaspokoją ich wygórowane wymagania.

kretos

0 + - 2010-07-23 09:54

przeciez gosc pisal o kombajnie od nero a nie o photoshopie - nero kosztuje grosze w porownaniu do adobe...

marcin1ja1

0 + - 2010-07-23 12:58

Photoshop , Visual Studio o tych programach napisał. O ile się orientuje to cena tych programów wielokrotnie przekracza cenę 40 GB dysku SSD, więc nie wiem o czym rozmawiamy.

Warmonger

0 + - 2010-08-16 16:08

Sam używam kolejnej już wersji Visual Studio i jak na razie nie wydałem na to ani grosza - wersja podstawowa jest darmowa :P Co prawda w edycji profesjonalnej dochodzą jakieś ficzery-bajery, ale to tylko do bardzo specyficznych zastosowań.

Warmonger

0 + - 2010-08-16 16:09

Sam używam kolejnej już wersji Visual Studio i jak na razie nie wydałem na to ani grosza - wersja podstawowa jest darmowa :P Co prawda w edycji profesjonalnej dochodzą jakieś ficzery-bajery, ale to tylko do bardzo specyficznych zastosowań.

AMD64

0 + - 2010-07-23 00:35

U mnie system win7 x64 Ultimate z programami (office, photoshop, corel. plik stronicowania, itp) zajmuje łącznie 13GB na partycji C wielkości 25 GB.

Zmniejszyłem wielkość systemu wyłączając nieużywane elementy:
- plik stronicowania z 6 GB do 2 GB i tak prawie z niego nie korzysta przy 4 GB ramu.
- wyłączyłem hibernację co zwolniło kolejne parę GB.
- wyłączyłem przywracanie systemu.
- Oczyszczanie dysku C zwolniło parę GB z niepotrzebnych danych po instalacji/ach
- itp.

Grinch

0 + - 2010-07-22 08:28

Ten dysk na fotce wygląda jak elektronika od zwykłego dysku HDD :D

Flaqs

0 + - 2010-07-22 08:40

Dwie sprawy:
1. w miejscu gdzie wymieniasz 8 modeli od 40 GB do 240 GB jest ich tylko 7 - brakuje 160 GB
2. Dysk rozruchowy do Windows 7? Dlaczego akurat do niego? Przecież może on służyć za rozruch również dla innych systemów, w tym Linuksów...

Karol Żebruń

0 + - 2010-07-22 16:37

Rzeczywiście zabrakło 160GB. A co do drugiej informacji - może nie wynika to do końca z kontekstu - ale są to słowa marketingowca Corsair. My możemy oczywiście instalować co się nam podoba.

matteo

0 + - 2010-07-22 09:15

Flaqs >>> A co to jest Linux? ;) MSPANC

Flaqs

0 + - 2010-07-22 09:28

Tutaj masz wszystko napisane :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linux

jaco001

0 + - 2010-07-22 10:25

Marketingowa papka:

-"architektura pozwala na zmniejszenie pojemności dysku bez większych konsekwencji dla jego wydajności"
czy to coś w stylu... "wyprodukowaliśmy 1000000 samochodów, okazało się, że montując tylko 3 koła, właściwości jezdne nie pogorszyły się znacząco. Dodatkowo zaoszczędziliśmy 1000000 koł, opon i włożonej pracy, a przeszczęśliwy klient dodatkowo nie musi kupować jednej opony na lato i jednej na zimę... Co za ogromne oszczędności dla środowiska, zadowolonego klienta i serwisów. Proszę pomyśleć ile dziur będzie mniej w asfalcie.

- cena
1 linijka: całkiem niedrogich dysków
3 linijka: umiarkowanej cenie
5 linijka: mimo wyższej niż przeciętna ceny
i jeszcze 16 linijka gdzie : "bardzo konkurencyjny stosunek ceny do wydajności" bez porównania np do hodowli świnek morskich nie mówi nic...

Pozdrawiam

Karol Żebruń

0 + - 2010-07-22 12:41

Zamontowanie 3 kół pogarsza właściwości jezdne w stopniu nie akceptowalnym.

Jeśli chciałbyś się czepiać - trzeba było napisać - "nie daliśmy koła zapasowego, samochód nie jeździ o wiele gorzej". Albo "tylne koło zamontowaliśmy pośrodku, usuwając 4 koło - samochód jeździ prawie tak samo". :)

frozen

0 + - 2010-07-22 10:35

Ja bym póki co nie pchał SSD do PCta nawet pod system... (cena/wydajność). Jak już to do notebooków, tam świetnie spełnią swoje zadanie :P

A jak ktoś koniecznie chce zwiększenia wydajności to polecam RAID-0 z dwóch Samsungów F3, koszt 316zł a mamy 1TB :P
http://overclock.pl/Articles/Show/Id/217,2,4,wydajnosc

Dexterr

0 + - 2010-07-22 11:00

1 TB po system po co ? Na Raid-0 bał by się trzymać jakiekolwiek dane bo przy padzie jednego dysku tracimy wszystko... trochę większa wydajność nie jest tego warta....

frozen

0 + - 2010-07-22 11:41

A czy ja napisałem że 1 TB pod system?

Wiesz równie dobrze mogę się obawiać o awarię mojego 1 dysku wtedy także tracę wszystkie dane ;P

Nie twierdzę, że Raid-0 jest dla każdego - niektórym dodatkowa wydajność nie jest potrzebna w codziennym użytkowaniu. Aczkolwiek dla niektórych (tych z nieco wydajniejszym sprzętem) gdzie ograniczenie przepustowości 1 dysku jest już dość sporym problemem pokazałem świetną alternatywę jak zwiększyć 2-krotnie wydajność dysku (zapis/odczyt) i to dość małym kosztem (sporo osób posiada już samsunga F3 więc za 158zł mogą powiększyć pojemność i prędkość x2 - jak dla mnie to świetny stosunek cena/wydajność)

Nie twierdzę, że Raid jest bez wad, owszem trzeba się liczyć z tym, że awaria może przydarzyć się częściej niż z 1 dyskiem. Ale w porównaniu z wysoką wydajnością warto ponieść to "ryzyko".

BTW polecam robić backup najważniejszych dokumentów i zgrywać zdjęcia na płyty dvd wtedy to "ryzyko" praktycznie przestaje mieć znaczenie ;)

Drakedh

0 + - 2010-07-22 11:27

Koszt 2 samsungow f3 do raid-0 1tb to 316zl mowisz? Chetnie kupie kazda ilosc samsungow f3 1tb po 158zl za sztuke :)

frozen

0 + - 2010-07-22 11:42

http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=50272

proszę :)

frozen

0 + - 2010-07-22 12:03

Edycja komentarza by się przydała wrr

Oczywiście koszt macierzy składającej się z dwóch Samsungów 500GB F3 dającej w sumie 1 TB to 316zł a nie jeden dysk F3 1TB to 316zł ;)

Wyżej napisałem
"RAID-0 z dwóch Samsungów F3, koszt 316zł a mamy 1TB :P"

zgf1a

0 + - 2010-07-22 11:05

"Z kolei wsparcie dla funkcji TRIM w systemie Windows 7 ma zapewnić dłuższą żywotność dysku i wydajność."

Funkcja Trim nie ma nic wspolnego z zywotnoscia dysku.
A wrecz przeciwnie, Trim to czyszczenie komorek co powoduje, ze zuzywamy jeden cykl z 10 000 przy MLC. Trim poprawia jedynie wydajnosc dysku - przed zapisem dysk nie musi czycic komorki.

Karol Żebruń

0 + - 2010-07-22 17:32

Ale zawsze musisz czyścić blok na SSD, jesli chcesz w nim coś zapisać. Czy z TRIM czy bez TRIM. Z TRIM jest to efektywniejsze.

TRIM wpływa na trwałość dysku - obniżając jego obciążenie operacjami zapisu poprzez optymalizację tego procesu.

jula70

0 + - 2010-07-22 12:22

ale ile wytrzyma cykli zapis-odczyt to już nie napisali - pewno się zesra po roku.

zgf1a

0 + - 2010-07-22 12:58

Jesli to MLC a sadzac po cenie to 10 000.
Po roku?
Chyba zartujesz...

biuro74

0 + - 2010-07-22 13:34

W tym przypadku chyba kalkulacja nie jest potrzebna, SSD do desktopow nada sie dopiero wtedy, jak popularne obudowy beda mialy wielkosc 3.5", a nie 2.5" - co optycznie nawet patrzac odkrywa ich prawdziwe przeznaczenie w tym momencie (mowiac generalnie).

force

0 + - 2010-07-22 13:56

jak ta "czterdziestka" będzie po ok. 450-500zł to kupie

losarturos

0 + - 2010-07-22 16:12

Niezależnie od tego jakie bajki będą pisać producenci urządzeń SSD ja sobie poczekam aż się wsadzą tam układy pamięci wykonane w technologii 25nm. Jeśli cena dysków spadnie co najmniej o połowę to będzie można pomyśleć o zmianie dysku systemowego. Na razie mam raptora 150GB i nie narzekam na za małą wydajność mojego kompa...

ShotgunMesssiah

0 + - 2010-07-23 10:08

Nie kupił bym dysku za takie pieniądze... wole kupić Veloci Raptora 600gb... wiadomo że wolniejszy ale tańszy i większy, dużo większy:P

Gothar

0 + - 2010-07-23 10:24

Ja mam dysk 500GB podzielony na 3 partycje na system przeznaczyłem 60GB i nie zaglądam nigdy czy jest tam miejsce, ale to nikogo nie obchodzi to po co piszecie takie bzdury!

dziarsky

0 + - 2010-07-23 12:28

W "Siódemce" dzięki bibliotekom można wszystko wywalić na inne dyski i dalej mieć nad tym kontrolę z pozycji systemu.
Dzięki takim zabiegom faktycznie takie 40gb jest wystarczające na "rozruch" systemu wraz z kilkoma podstawowymi aplikacjami.
Wadą rozwiązania jest cena oczywiście :).
Jak ktoś napisał - wydajność z tytułu takiego rozwiązania nie jest adekwatna do ceny za drugi dysk. Zdecydowanie te 700zł można przeznaczyć na podciągnięcie innych parametrów PCta i zostać przy jednym klasycznym dysku mając zapewnioną wciąż przyzwoitą wydajność.

customrodder

0 + - 2010-07-23 14:45

customrodder

0 + - 2010-07-23 16:28

EvilD

0 + - 2010-07-27 01:42

A mi firma szarpnela sie na SSD do laptopa, Intela 160GB model za okolo 1.300 PLN w Action i... naprawne to jest cos wspanialego. Czytanie testow to jedno, ale uzywanie lapka w IDEALNEJ ciszy nigdy nie bylo tak szybkie. SSD naprawde zamiata! W zyciu nie wrocilbym do zwyklego dysku (no, chyba ze sam bym mial za to placic ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie