Damian Szymański | 2012-02-19

Europejski Trybunał Sprawiedliwości zabronił filtrowania treści w internecie

Zobacz więcej w kategorii: internet | wydarzenia na świecie

producenci: inny

 

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w jednym ze swoich ostatnich orzeczeń odnoszących się do zarzutów propagowania piractwa, przez jeden z portali społecznościowych, wydał decyzję nieprzychylną organizacjom "chroniącym" prawa autorskie. Wydane orzeczenie ma również sporą wartość dla tematu umów międzynarodowych ACTA, PIPA i SOPA, do których wspomniana decyzja ma również zastosowanie.

Wspomniany spór toczył się przeciwko jednemu z holenderskich portali społecznościowych - Netlog NV, który zdaniem organizacji SABAM, zrzeszających i reprezentujących artystów muzycznych - propaguje i zachęca do piractwa komputerowego, poprzez umożliwienie swoim użytkownikom korzystania z platformy wymiany plików, która de facto może służyć do wymiany nielegalnych treści. 

trybunał sprawiedliwości unii europejskiej ets wielka sala rozpraw
Sala rozpraw Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zdj. curia.europa.eu

Decyzją Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS), nie można nakładać na operatorów, właścicieli, administratorów usług internetowych, stron czy dostawców łączy obowiązku filtrowania pojawiających się w ich jurysdykcji treści. Zdaniem ETS wiązałoby się to z ogromnymi kosztami oraz z koniecznością rozpoczęcia niezwykle skompilowanego procesu logistycznego. Zaś samo zmuszenie do nałożenia na sieć filtrów stanowiło by naruszenie prywatności, złamanie zasady wolności słowa i przepływu informacji.

netlog serwis holandia

Werdykt Trybunału rzuca również światło na zmiany jakie mogą nastąpić po wprowadzeniu kontrowersyjnych traktatów ACTA, SOPA i PIPA, które mogą wywrzeć konieczność filtrowania treści w internecie. Zdaje się, że zwolennicy ACTA stracili właśnie jeden z ostatnich argumentów, gdyż cenzura i filtrowanie sieci nawet w "dobrej wierze", celem zaniechania naruszeń, stanowi sprzeczność z prawem wspólnoty europejskiej.


Więcej o ACTA:

Źródło: ETS

Produkt Roku 2011/12 - głosowanie

Czy już zagłosowałeś w plebiscycie na Produkt Roku? Na pewno masz swój ulubiony produkt i markę. Weź udział!

odsłon: 6865

Komentarze

(41)

aquadigger

31 + - 2012-02-19 11:46

no, nareszcie się opamiętali

mutissj

15 + - 2012-02-19 11:51

i bardzo młodzieżowo postanowili ^^

.Alx.

6 + - 2012-02-19 16:35

NAIWNIACY !
Oni się nigdy nie "opamiętają", to tylko element gry pod tytułem : Dwa kroki do przodu krok do tyłu. Protesty zmusiły ich do kroku w tył, ale jak tylko się uciszy i tak zrobią swoje. Projekt powróci z nową nazwą i starą treścią.
W ich rozumieniu rzeczywistości CENZURA JEST BEZWZGLĘDNIE KONIECZNA, i będą nieustannie dążyć do jej wdrożenia.

...Cóż, pozostaje być czujnym i natychmiast reagować, tak jak teraz, to może uda się obronić jedyne i ostanie wolne medium we współczesnym świecie.

KOXsu

1 + - 2012-02-21 20:58

Tak to są tylko ich gry. W ostatnim tygodniu zostało zabezpieczonych 50 komputerów uczniów z jednej ze szkół w małej miejscowości. Słyszałem już dużo takich przypadków. Od ostatnich tygodni dużo się dzieje. Tylko czekać aż zapukają do drzwi i zajmą komputer na którego pracowaliśmy miesiącami i zatrzymają do ekspertyzy na 3-5lat gdyż dużo mają kompów na sprawdzenie. Po tych latach oddają Ci go i jest wart 5% tego co za niego dałeś. ACTA nie weszło w życie lecz Rząd już podjął kroki w walce z piractwem i śledzi nas jeśli mamy coś nielegalnego na kompie. To dziwne że za muzykę którą poprał znajomy z FB zabrali mu komputer na którym miał wszystko oryginalne oprócz jednego głupiego programu rar w którym minął okres próbny o 10 dni.

kubaw2000

2 + - 2012-02-21 14:43

Obawiam się że oni tylko udają...

benzene

-1 + - 2012-02-19 11:59

Format audio SACD i nie ma możliwości kopiowania. Rip jest stratny przez wyjście analogowe. Na co czekają wydawcy? Będą zabezpieczeni.

takewon

8 + - 2012-02-19 12:15

To jest nieopłacalne rozwiązanie. Pomyśl ile ludzi ma czytniki tego formatu, bo jest ich raczej nie za dużo. Dlatego, zmiana na ten format przez wydawców przyniosła by bardzo duże straty, a o to im raczej nie chodzi.

hideo

4 + - 2012-02-19 12:16

brak promocji SACD, firmy też nie pchają się w to jakoś szczególnie, dziś świat podąża w kierunku muzy dystrybuowanej cyfrowo jak iTunes a ludzie bardziej stawiają na złoty środek czyli wygodę plików przy akceptowalnej jakości dźwięku plików niż najwyższą możliwą jakość dźwięku prezentowaną przez SACD, SACD wymaga dużego stacjonarnego sprzętu audio ciężkiego kalibru za spore pieniądze, choć z drugiej strony jak poczytać pisma audio to nadal w Europie jest trochę pasjonatów najwyższej jakości dźwięku i ci ludzie płacą tysiące a nawet dziesiątki tysięcy funtów na sprzęt ale to nisza a wydawca prędzej zarobi wydając CD czy pliki na iTunes niż niszowe SACD

Damian Szymański

13 + - 2012-02-19 12:28

W tym przypadku trzeba iść na cyfrową drogę, ale z ominięciem wytwórni. Tak jak miał zrobić MegaBOX, kasa dla artystów, trochę dla serwisu, a guzik dla złodziejskich wytwórni. Przecież obecnie artysta dostaje grosze, wszystko bierze wytwórnia i jak widać jeszcze im mało, po pchają się w ochronę artystów, którym sami szkodzą.

hideo

-3 + - 2012-02-19 12:35

wiesz zgadzam się i trzeba być otwartemu na nowe formy promocji, ale z drugiej strony wytwórnie ile biorą? 30%? a Megabox miał brać 10%? niby duża różnica ale nie tak kolosalna jak się wydaje, i wytwórnie i artyści ciągną na swoją stronę, wytwórnie biorą kasę bo mają swoje wtyki w dystrybucji i bez wytwórni nie byłoby chyba nikogo wielkiego w muzie, wytwórnia również często ryzykuje i pakuje grube pieniądze w człowieka/zespół a potem chce na nim możliwie najwięcej zarobić, a już niech artyści niech tak nie narzekają, znacie biednych znanych artystów? bo ja nie, wszyscy znani współpracujący z wytwórniami pływają w kasie (i czasami także w alkoholu czy używkach a potem śmierć bo pieniędzy mieli za dużo, taka jest nieciekawa prawda)

Damian Szymański

6 + - 2012-02-19 12:53

Tak to obecnie mniej więcej wygląda http://www.wykop.pl/ramka/1024419/podzial-zyskow-przy-sprzedazy-plyt-muzycznych/

Damian Szymański

5 + - 2012-02-19 12:54

a tak swoją drogą to wytwórnie zwykle coś około 70% biorą

maker

3 + - 2012-02-19 13:15

To i tak jest nieistotne artysci i tak najwiecej zarabiaja na koncertach i takie sa tego fakty. Wszystko inne sluzy tak naprawde jaka dobra reklama ich tworczosci.

hideo

0 + - 2012-02-19 16:15

tego nie wiedziałem, faktycznie wytwórnie są zbyt chciwe

infinitimind

0 + - 2012-02-19 14:21

Miał zrobić MegaBOX ale niestety dzień przez ruszeniem przypomniało sobie o nim FBI...

Kleofass

0 + - 2012-02-19 13:08

jak SACD nie da się skopiować? da się - PS3 to robi i są kopie cyfrowe .diff

jacob000

1 + - 2012-02-19 14:39

Wszystko da radę skopiować. A to, że nikt nie kopiuje wynika raczej z tego, że nie ma co kopiować. Po co tworzyć system kopiowania płyt, które na rynku są w tak niewielkiej ilości. Jakby wprowadzili SACD to by i nalazł się sposób ich kopiowania. A nawet jeśli to wystarczy puścić przechwytywanie prosto z procesora audio danych i zapisywania ich do pliku mp3 i nie masz straty przez kabel wywołanej. Fakt przydaje się wtedy dobra karta do tego ale za 500 zł masz ESI Juli@ którą gdyby nie to że mój komp to złom to bym ją miał.

Co do samej decyzji na takie wiadomości czekałem :) W końcu jakieś normalne postanowienie w tej sprawie.

gicior

5 + - 2012-02-19 12:02

I bardzo dobrze trzeba tępić głupotę:)

hideo

4 + - 2012-02-19 12:09

niezła chata ;)

EvilOverlorD

9 + - 2012-02-19 12:14

Włączam kompa, wchodzę na benchmark.pl, czytam tego newsa i mój szary dzień przybrał kolorów ;)

arco2006

1 + - 2012-02-19 15:22

tu ładnie, ale Tusk Ciebie i nas skazuje na dożywocie pracując na jego zachłanność i kasę.
"o jednak nie wszystko, bo dzisiaj na antenie Polskiego Radia jeden z dygnitarzy P.O. wygadał się, że przedłużenie wieku emerytalnego do 67 lat to dopiero początek reformy, bo jeśli ta ustawa przejdzie, to następnym etapem będzie emerytura od 76 roku życia!"

phillosoff

2 + - 2012-02-19 20:19

Najlepiej w ogóle zapomnijmy o czymś takim jak emerytura. Mamy pracować do śmierci. Chyba, że przypomnimy sobie jak to działa w takich krajach jak Meksyk i jak to było kiedyś u nas, zanim się pojawiły takie cudowne rozwiązania jak emerytury. Człowiek wiedział, że jego największym skarbem są dzieci. Wychowywał w pocie czoła, a kiedy nie był już w stanie sam o siebie zadbać, któreś z dzieci przyjmowało go do siebie, gdzie się nim opiekowano i traktowano z szacunkiem jako nestora rodu. Dzisiaj w naszym nowoczesnym i cywilizowanym świecie starsi ludzie coraz częściej lądują w domach opieki.

amb00

2 + - 2012-02-19 12:59

No nareszcie.

BariGT

3 + - 2012-02-19 14:13

A czujecie w takiej sali LAN PARTY urzadzic? :P

arco2006

5 + - 2012-02-19 14:41

Europejski Trybunał Sprawiedliwości - wycofuje ACTA, a u nas Tusk się podpisuje pod tym, że on wycofuje w Polsce. I znowu nas p. Tusk robi w bambuko [ kłamie ].
Taki człowiek nie powinien rządzić nami.
Tak samo z paliwem - ktoś musi opłacić loty TUSK TAXI - 1godz to 30k zł.
Reforma emerytur - oszczędzić na społeczeństwie, żeby mieć mega premie. Poseł już się wygadał w radiu jak przejdzie reforma na 67lat to następna będzie na 76lat.
Czyli nasz kochany premier skazuje na dożywocie. Jak nic nie zrobimy na wiosnę to nas zniszczą i okradną a my będziemy stali i patrzyli, nawet pomagali im w wynoszeniu naszego telewizora,samochodu, PC, DVD/Blu-RAY itd.

Patrick.

2 + - 2012-02-19 15:18

Jak by to Kiepski powiedział - no i gitara !

arco2006

1 + - 2012-02-19 15:27

W emeryturach nie chodzi o niskie emerytury bo tak Tusek mówi, a naprawdę skąd będą mieć kasę, żeby przejeść, przehulać i sobie autka zmieniać- przecież nie za swoje tylko za nasze [ bo im się należy ] a my, że będziemy zarabiać i wszystko oddawać w podatkach- teraz trzeba działać bo będziemy rypać, żeby im się żyło.
Jak tak będzie - to ja się wynoszę do innego kraju, ja nie będę utrzymywał złodziei i ich karmił.

phillosoff

4 + - 2012-02-19 20:29

Tak sobie myślę czasami ile razy wielokrotnie na tym samym produkcie płacimy państwu podatek. Pracujesz, twoje zarobki są opodatkowane. Idziesz do sklepu żeby kupić chleb i zarówno sam chleb, jak i mąka czy jajka w nim użyte są opodatkowane. Oczywiście także koszty elektryczności, by ten chleb wypiec czy benzyny by go do sklepu dowieźć. Jeśli zechcesz taki chleb przekazać organizacji dobroczynnej, to musisz od tego odprowadzić podatek.

Prawda jest taka, że sprzedajemy za grosze to co mamy najcenniejsze czyli nasz czas. Sprzedajemy go pracodawcy, w porcjach po 8 godzin dziennie, albo innych. Tego czasu nikt nam nie zwróci, a często dostajemy za niego marne minimum socjalne. Od tej sprzedaży odprowadzamy państwu podatek. A kiedy umrzemy, z naszych z trudem uzbieranych pieniędzy państwo znowu urwie podatek od spadku. Wszystko to strasznie smutne i dołujące.

ICE1979

0 + - 2012-02-20 05:46

dlatego trzeba zaglosowac na korwina a pozniej upuscic troche krwi zlodziejom ktorzy obecnie sa przy korycie, albo odwrotnie- najpierw zlodzieje.

wdowa94

2 + - 2012-02-19 15:36

No dobra, ale teraz przywróćcie moje pliki, serwisy na których one były i uwolnijcie właścicieli tych serwisów...

dankey20

0 + - 2012-02-19 16:23

Panie, ale tam pięknie!

winone

0 + - 2012-02-19 16:34

Ja wiedziałem że tak będzie!

sevae

0 + - 2012-02-19 16:49

Czyli google powinno zaprzestać filtrować pedofillię i filmiki zamieszczane na youtube naruszające prawa autorskie?

sevae

0 + - 2012-02-19 16:58

Ani na youtube ani przez google czy bing czy inne nie znajdziecie filmików z krajów inslamskich gdzie z dziećmi można. Właśnie dlatego, że treści są dla nas filtrowane.

sevae

0 + - 2012-02-19 17:00

Albo japonia gdzie jest nielegalna sama czynność, ale same materiały są legalne i można je przesyłać, posiadać.

Morgi

-3 + - 2012-02-19 16:55

Filtrowanie zakazane ze wzgledu na koszt, to oczywiste ze nie byloby mozliwe wykonanie tego fizycznie, ale moze powinni zajac sie wylacznie serwisami wrzutowymi hostingiem ktory musi walczyc z piractwem. Powinni wziasc sobie do serca ze serwisy typu sonic czy serve megaupload moze mieli dobre intecje ale wykonanie zle.

ICE1979

0 + - 2012-02-19 18:26

Na prawde uwazacie ze tu chodzi o walke z piractwem? przeciez ludzie ktorzy piraca gry i muzyke nie kupia jej i tak jak nie bedzie opcji pirata za free ( poza tymi ktorzy sciagaja pirata zeby sprawdzic czy warto kupic) Wydawcy doskonale o tym wiedza i zbyt ostra walka z piractwem przyniesie im wiecej szkod niz zyskow- mniejsza reklama produktu dla tych co maja kase. Te przepisy to poprostu kolejne narzedzia zeby miec mozliwosc kontroli to wszystko.

gicior

0 + - 2012-02-19 23:35

@phillosoff dobrze gadasz chłopie i zgadzam się z Tobą,ale najgorsze jest to,że tego nie zmienimy...:(

Marked

2 + - 2012-02-20 00:51

Nie wiem czy wiecie ale rząd zamierza wprowadzić ustawę na wzór acta,polecam obejrzeć> (..)

matt105

0 + - 2012-02-21 23:22

Nareszcie ktoś zobaczył że to nie jest tylko powód do protestów lecz rzecz prawdziwa!

Skitles01

0 + - 2012-02-22 13:48

@Morgi

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie