Karty graficzne

Lucid Logix Virtu MPV: technologia dla graczy

przeczytasz w 2 min.

Lucid Logix Virtu MPV dla graczy

Jeden z pracowników firmy Gigabyte, zapowiedział, iż do wybranych jej płyt głównych, będzie dołączane oprogramowanie Virtu MPV firmy Lucid Logix.

Firma Lucid zapewniła sobie rozgłos głównie dzięki, stworzeniu układu Hydra 200, montowanego w płytach głównych różnych producentów, dzięki któremu możliwa była wspólna praca a zarazem łączenie mocy obliczeniowej kart graficznych pochodzących od różnych producentów (AMD i NVIDIA) czy też skrajnie różniących się od siebie modeli. Choć początkowo wspomniana technologia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w ostatnich miesiącach, nieco o niej ucichło, być może z powodu pewnych istotnych problemów i niedociągnięć albo z powodu prac nad nową technologią.

Lucid virtu mpv logo

Lucid Logix ostatnimi czasy opracowała również, technologię umożliwiającą przełączanie pracy w "locie" pomiędzy zintegrowanym układem graficznym, a dedykowaną kartą. Jak się okazuje na bazie tej technologii powstała następna, otóż zwie się ona Virtu MVP.

lucid hyper - wyniki testów w grach

Za jej pomocą zarówno w komputerze przenośnym jak i stacjonarnym bez problemu dokonamy przełączenia w "locie" zintegrowanego w płycie lub procesorze układu GPU, na dedykowaną kartę graficzną. Oczywiście to nie wszystkie nowości jakie inżynierowie firmy nam zaserwowali.

lucid Virtu MVP panel kontrolny

Dodatkowo, użytkownik za pomocą specjalnej aplikacji będzie mógł określić jakie aplikacje będą wykorzystywały moc obliczeniową zintegrowanego układu graficznego, a jakie dedykowanej karty graficznej. Dzięki temu można zdefiniować specjalne profile, dzięki którym możliwa będzie znacząca redukcja poboru energii elektrycznej, czy też określenie zadań, w których szybszy jest dany układ np. funkcja QuickSync w układach HD Graphic.

ludid virtu - linia produktów MVP

Kolejną atrakcją ma być funkcja Virtual VSync, znana z wielu gier. Tym razem mamy jednak do czynienia z autorską technologią przygotowaną na bazie VSync, która pozwoli zmniejszyć zjawisko tak zwanego tearingu, objawiającego się deformacją (przesunięciem) obrazu w przypadku gdy karta graficzna generuje większą ilość klatek na sekundę, niż pozwala na to monitor. Technologia ta ma również jednocześnie pozwolić karcie graficznej na osiągniecie pełni swoich możliwości, bez zniekształceń w obrazie.

Lucid Virtu MVP teathering błąd

Ostatnią z nowości jest funkcja HyperFormance, pozwalająca przyspieszyć czas reakcji gier na polecenia kontrolerów (klawiatura, mysz itp.). Technologia ma usuwać z renderowania grafiki, zbędne elementy, a to przełoży się na szybsze wygenerowania klatki obrazu, którą zastąpi następna uwzględniająca już reakcję z kontrolera. Możemy więc spodziewać się nie tyle co szybszej reakcji gry na sygnały z kontrolerów ale również na większą płynność rozgrywki. 

lucid mvp schemat działania z kontrolerami

Choć brzmi to trochę nierealistycznie, to jednak trzeba przyznać, iż firma Lucid nie zwykła rzucać słów na wiatr, wiec możliwe, iż już niedługo "nawiedzi" nas mała rewolucja. Jednak jak to będzie w rzeczywistości, przekonamy się jak zwykle na własnej skórze w bliskiej przyszłości.

lucid virtu mvp benchmark 3dmark11
 

Więcej o firmie Lucid Logix:

Źródło: Gigabyte Tech Daily, pctuning.tyde, lucidlogix

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    4
    nie chciało mi się czytać tego artykułu ale popieram
    • avatar
      Greg-M6
      3
      Wg mnie całkiem interesujący art. i oczywiście technologia.
      Ciekawi mnie tylko jak to będzie działać w rzeczywistości/praktyce...
      • avatar
        jaszczurka11
        1
        Literówka: "większą ilość klatek na sekundę, niż POWALA na to monitor"

        Interesujące, ciekawe jak to się będzie sprawdzać w praktyce.
        • avatar
          tanakov
          0
          Oby rozwijali dalej tę technologię.. teraz pytanie czy będzie to działało na każdym PC z chipsetem z68 czy dopiero z następcami
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Co te dwa screeny z 3DMarka 11 pokazują?? Na drugim jest wynik połączenia mocy Radeona i grafiki zintegrowanej czy jak ??
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              FAKE, na obrazku "With tearing" po wyrównaniu bloku pikseli spomiędzy dwóch strzałek otrzymujemy dokładnie ten sam obrazek co po prawej. ;) Widać , że jakiemuś grafikowi bardzo się śpieszyło albo nie do końca zrozumiał na czym polega tearing.

              Co do HyperFormance to pomysł ciekawy, ale dla graczy bardziej przydałoby się jakieś cudo do zredukowania mikro-przycięć w konfiguracjach SLI/CF. Może kiedyś tym się zainteresują... trzymam kciuki. :)
              • avatar
                DarioX7
                0
                Na stornie producenta już od dawna jest taka zapowiedź tego programu ale jak na razie brak nawet żeby kupić. Na razie tak obiecują jak Nvidia o Synergy która miała być odpowiedzią na Lucid Logix Virtual Graphics na Z68.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Może zrobią aktualizację biosu i na mojej też to pójdzie:)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Może i to się przyjmie ale przecież GPU mają swoje zarządzanie energią. Potrafią zejść do minimalnych zegarów. Technologia dla graczy... mam wizje graczy z integrą... np i5 kręcony powyżej 4.5GHz + załączenie integry... czy to nie podniesie czasem temperatury procesora?
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Miło tzn jest szansa na kupienie specjalnej karty PhysX i połączenie jej z HD7970???