| 2012-04-24

Max Payne 3: wymagania sprzętowe gry w wersji PC powalają na kolana

Zobacz więcej w kategorii: gry | FPS (strzelanki)

Producenci: Rockstar Games

 

Rockstar Games zaprezentowało właśnie oficjalne wymagania sprzętowe bardzo interesująco zapowiadającej się gry Max Payne 3. Przyznać trzeba, że zwalają one z nóg bardziej, niż wszystkie pokazane do tej pory materiały dotyczące produkcji razem wzięte.

Konfiguracja minimalna nie wygląda jeszcze strasznie, a można powiedzieć nawet, że prezentuje się ona całkiem przyzwoicie. Tak dobrze nie jest jednak już, jeśli chodzi o wymagania zalecane. Do tego, aby cieszyć się grą na najwyższych ustawieniach potrzeba bowiem, wedle Rockstar Games, procesora z sześcioma rdzeniami i 16 GB pamięci RAM.

Max Payne 3 gra wymagania sprzętowe PC

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7 32/64 SP1 / Windows Vista 32/64 SP 2, Windows XP 32/64 SP 3
  • Procesor: Intel Dual Core 2.4 GHz / AMD Dual Core 2.6 GHz
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA 8600 GT 512 MB / Radeon HD 3400 512 MB
  • 35 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0

Max Payne 3 gra bohater

Wymagania rekomendowane:

  • Procesor: Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz / AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHz
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 680 2 GB / Radeon HD 7970 3 GB
  • 35 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0 oraz Dolby Digital Live

Max Payne 3 gra wymagania sprzętowe wersja PC premiera

Powyższe wymagania zdają się potwierdzać wcześniejsze zapowiedzi twórców odnośnie zaawansowanej grafiki, jaką zaoferować ma gra w wersji PC. Wspominano też, że ustawienia graficzne mają być na tyle rozbudowane, by gra zadziałała także na starszych komputerach.

Wszystko to wygląda zatem logicznie, ale mimo tego wymagania rekomendowane są naprawdę niepokojące i obecnie spełniają je komputery wąskiego grona graczy.

Czy jest ktoś, kto nie będzie potrzebował inwestycji w swojego "blaszaka"? Czasu na ewentualne zakupy zostało niewiele, premiera już 1 czerwca.
 

Więcej o Max Payne 3:

Źródło: eurogamer

odsłon: 65891

Komentarze

(213)

MartinS

2 + - 2012-04-24 06:59

Totalnie odjechane !!!

okar19

30 + - 2012-04-24 13:02

"GeForce GTX 680 lub lepsza"
a co jest lepsze ? :D

Frizq

18 + - 2012-04-24 13:11

Dwie lub więcej GTX680 :D lol

Packbin

23 + - 2012-04-24 14:59

Założę się, że do najwyższych ustawień spokojnie wystarczy GTX 460 / 560 Ti, 4 gb ramu

hrabin

-10 + - 2012-04-24 19:15

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

TheBlur

5 + - 2012-04-25 12:50

Bzdura. Tak jak zawsze zalecane wymagania są grubo na wyrost. Nie odzywaj się jeśli nie masz nic do powiedzenia.

hrabin

1 + - 2012-04-28 21:55

mam prawie 4 dychy na karku i nic nie zmądrzałem, ale moja intuicja poparta 25 letnim doświadczeniem w tym growym uniwersum podpowiada mi że się nie mylę i stawiam dobrą whiskey :)

hrabin

-1 + - 2012-04-28 21:55

mam prawie 4 dychy na karku i nic nie zmądrzałem, ale moja intuicja poparta 25 letnim doświadczeniem w tym growym uniwersum podpowiada mi że się nie mylę i stawiam dobrą whiskey :)

yotmx

0 + - 2013-04-24 11:18

Jak to mawiają - taki stary, a taki głupi..

vieri37

5 + - 2012-04-24 14:44

Najlepiej kupić 2 kompy które są rekomendowane i je połaczyć ale jak to pewnie ci co robili max payne 3 wiedzą. Poj....o ich totalnie.

ziolopalacz

11 + - 2012-04-24 15:06

Nie wiem czy redakcja wie że Prima Aprilis było prawie miesiąc temu...

vieri37

5 + - 2012-04-24 19:27

Może dla nich prima aprilis jest cały rok

saddam

1 + - 2012-04-25 21:02

LOL, i niby czym je połączysz? RS-232 czy LPT? Żadna gra nie jest w stanie działać na klastrze. Ogólnie to nawet trudno o profesionalne narzędzia działające w czasie rzeczywistym w trybie distributed.

winiarskib

29 + - 2012-04-24 07:14

Fakt rekomendowane potrafią przerazić, tyle że z tego co wyczytałem na innym serwisie to są to wymagania zapewniające absolutną płynność na najwyższych możliwych ustawieniach. Niewykluczone zatem, że dotyczą wszystkiego na Ultra w rozdziałce 1080p lub większej i przy zachowaniu tych 60 fps. Wtedy okazują się one zupełnie zasadne.

corwin999

16 + - 2012-04-24 11:07


Prawda, też z tego co widziałem to są maksymalne a nie rekomendowane.

Z tego co wiem to są rekomendowane:

OS: Windows XP/Vista
Processor: Intel Core 2 Quad @ 2.4 GHz / AMD Phenom X3 @ 2.1 GHz
Memory: 2.5 Gb
Hard Drive: 18 Gb free
Video Memory: 512 Mb
Video Card: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon 3870
Sound Card: DirectX Compatible
Keyboard
Mouse

JackHammer

7 + - 2012-04-24 11:24

Te są właściwe.

freezoid

2 + - 2012-04-24 18:26

uff to się jeszcze zmieściłem w takim razie

MarcinPcFg

0 + - 2012-04-26 10:38

"maksymalne"? To co jak bede mial lepsza konfig. to mi gra nie pojdzie? Piszcie rozwaznie i z sensem. Do ustawien maksymalnych gry np.

Ladros

4 + - 2012-04-24 11:33

No w końcu ktoś zauważył... To jest zakres od do. 8600gt można nazwać rekomendowaną grafiką, a nie gtx 680... to chodzi o takie coś:
od 8600gt aż do gtx 680 gra będzie działać bardzo dobrze.
Benchmark wprowadziliście troszkę w błąd ludzi.

Michur

9 + - 2012-04-24 17:19

Lato idzie obroty w Kompuzłomie spadają

Ari93

12 + - 2012-04-24 07:15

moj 4 letni komp ma juz takie doswiadczenie ze zapewne i maxa pociagnie jako tako na wysokich ;P

kurzi5

20 + - 2012-04-24 07:45

Albo będziesz musiał ponownie wypiekać kartę :P

Ari93

5 + - 2012-04-24 15:26

eee to byl cios ponizej pasa ;P
ale wazne ze dziala :D jeszcze...

miedzianek

-7 + - 2012-04-24 18:03

Uswiadomicie mnie o co chodzi z wypiekaniem karty:)?

Xenny

5 + - 2012-04-24 18:28

Padniętą kartę graficzną można wygrać w piekarniku. Jest po tym zabiegu spora szansa, że jeszcze trochę podziała :)

A co do wymagań: w przypadku LA Noire maksymalne wymagania też miało z kosmosu, a jakoś nie trzeba było PC za kupę kasy żeby komfortowo pograć.

LelleQ

5 + - 2012-04-24 18:48

Dowiedz się co to są zimne luty i będziesz wiedział ;)

Nowaj

4 + - 2012-04-24 07:16

Nie ma to jak umiejętność czytania ze zrozumieniem angielskojęzycznych materiałów :/ Na stronie Rockstar'a wyraźnie jest napisane, że podany sprzęt to nie wymagania zalecane. Umieścili widełki CPU i GPU pod które gra ma być zoptymalizowana, ale NIGDZIE nie jest zawarta informacja, że GTX 680/ HD 7970 to zalecane karty.

Max209

5 + - 2012-04-24 07:31

coooooooo?

no właśnie czytam... niezły skok z 512mb karty na 3gb lol


poza tym jak widzę xp, to chyba nie będzie dx11 grafy... :S

Mateusz Tomczak

-1 + - 2012-04-24 07:46

Będzie pełne wsparcie dla DirectX11 i kilka innych rozwiązań, które powodują takie wymagania. Oczywiście gra na wyższych ustawieniach niż min możliwa będzie na słabszym sprzęcie, ale aby ustawić wszystko na maxa potrzeba podobno takiego sprzętu, jaki podany jest w rekomendowanych.

Minimal

3 + - 2012-04-24 11:11

ale to nadal nie sa oficjalne rekomendowane wymagania tylko zakres sprzetu na ktorym bedzie dzialac nowy MP3 - i oczywiste jest to, ze na takim sprzecie bedzie dzialac najlepiej...

Najbardziej to mnie smiesza komentarze juz typu

"rockstar nigdy nie optymalizowal swoich gier..." "chyba ich pogielo"

czytanie informacji ZE ZROZUMIENIEM to nadal jak widac umiejetnosc nie do ogarniecia :)

Ladros

3 + - 2012-04-24 11:37

Nojn nojn. Rockstar w komentarzach pod tym newsem:
http://www.rockstargames.com/newswire/article/28201/max-payne-3-for-pc-new-screens-and-details-including-system-spec.html
Kilka razy napisał, że to nie są rekomendowane tylko sprzęt, na którym gra będzie działać bardzo dobrze, gorszy sprzęt może powodować spadek fps i pewnie widoczne trochę przycięcia.

Nowaj

1 + - 2012-04-24 17:05

Ja rozumiem, że nie każdy musi czytać "Ulyssesa" w oryginale, ale informacja o wymaganiach MP3 nie jest napisana jakimś wybitnie skomplikowanym czy też technicznym językiem. Sprzęt, który w błędnie przetłumaczonym tutaj newsie podawany jest jako rekomendowany to, mówię to po raz kolejny, jedynie zakres sprzętu, który firma uwzględniła pod kątem optymalizacji. Nie ma tam ani jednego słowa, które mogłoby wskazywać inaczej. Twierdzenie inaczej przypomina brednie o zamachu 10.IV.2010 r.

saddam

2 + - 2012-04-25 21:05

Rozmiar tekstur rośnie geometrycznie więc skok z 512MB na 2-3GB nie jest niczym zaskakującym.

aquadigger

9 + - 2012-04-24 07:16

spokojnie pójdzie.... na low :p

Rafcio1874

2 + - 2012-04-24 07:27

te rekomendowane to pewnie jak mówią poprzednicy wymagania żeby odpalić grę w FHD na Ultra z AA i innymi pierdołami na maxa ;)

Pitrek7

1 + - 2012-04-24 07:40

i 3D, może :)

ciasteczkowy potwór

1 + - 2012-04-24 07:42

ja to myślałem że minimum 2600k i gtx 680/7970 a tu taka niespodzianka :D

Adrahil

2 + - 2012-04-24 07:58

Przed premierą Mafii 2 też producent podał wydawałoby się wariackie wymagania (druga karta graficzna do fizyki) a jednak dało się grać jak to się mówi na zwykłym blaszaku, więc nie ma co zaraz łamać rąk .... chyba :)

DarioX7

0 + - 2012-04-24 08:11

Ale co ta gra wykorzystuje dobrze wielowątkowość CPU ? Niedawno były testy z nowymi 6 rdzennicami a i5 2500k , i7 2600k i nie było wielkiej przepaści w grach a nawet 4 rdzeniowe były lepsze od tych 6 rdzeniowych w grach. Co do GPU raczej nie będę się rzucać ale mogli dać coś o model niżej np GTX 580.

Lightning

1 + - 2012-04-24 11:47

A GTX 580 to niby słaba karta? Założę się, że i na tym GPU spokojnie będzie można pograć w Full HD i wysokimi detalami.

Damian_jo

6 + - 2012-04-24 08:17

Jak zobaczyłem "Procesor: Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz / AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHz" to padłem śmiechem :D
Znając życie przy FHD i ultra-wysokich spokojnie na średnio wydajnym 4 rdzeniowcu i karcie nie starszej niż 1-2 letnia powinno chodzić płynnie (nie wiem czemu ze screenów wydaje mi się jakby MaxPayne 3 miał być graficznie podobny do Mafii2)

luk9400

7 + - 2012-04-24 10:39

Też się z tego uśmiałem. Wymagania rekomendowane to pewnie FAKE, bo procesor i karta graficzna to po prostu najwydajniejszy sprzęt jaki oferuje dana firma. Pewnie jakby na rynku były już HD 7990 i GTX 690, to one znalazłyby się w tych wymaganiach.

randallandhopkirk

7 + - 2012-04-24 11:18

Śmiech na sali będzie w momencie gdy na tych najszybszych konfiguracjach gra będzie ledwo chodzić :-) Już był taki przypadek, gra Boiling Point. W momencie kiedy się ukazała, na bardzo mocnych maszynach nie dało się grać normalnie na low w rozdzielczości 640 x 480.

kbrbabzbtb

2 + - 2012-04-24 08:23

Co prawda jak dotąd nie widziałem screenów lub video z tej gry, które by jakoś usprawiedliwiały te 16gb ram i gf680 ale kto wie. Mam nadzieję, że nie będzie to tylko tesselacja, która w połączeniu z jakimś kiepskim AA zajeździ każdego kompa i stąd te wymagania. Nie mam nic przeciwko modernizacji kompa ale potrzebuje mocnego argumentu do tego.

Sopel86

12 + - 2012-04-24 08:27

Jak zwykle wymagania zawyżone żeby barany poleciały do sklepu, a dzieci do rodziców po nowy sprzęt. Procek i pamięć mnie powaliła :D.

Samarytanin

6 + - 2012-04-24 09:05

No i tu masz rację. Na grę jest spory Hype więc zawyżają wymagania co by spora część bogatych dzieciaków poleciała do sklepu po nowe części.

Lightning

4 + - 2012-04-24 11:50

No z tymi procesorami to na pewno ostro przesadzili.

Mimo wszystko trzeba będzie poczekać do premiery (aż AMD z Nvidią choć trochę dopracują sterowniki) żeby ocenić faktyczne wymagania.

rafcik_er

-3 + - 2012-04-24 08:28

ALE TO BEDZIE DOBREE!!!
Czekam czekam ;]

winiarskib

2 + - 2012-04-24 08:30

Ja tam się optymistycznie nastawiam że uda mi się na High/ew. Very High komfortowo pograć w 1920x1080 :)

kamilos876

0 + - 2012-04-24 08:33

Może zastosowali w grze Super Mega Pro Ubersampling i dlatego takie wymagnia...

Oldboy

5 + - 2012-04-24 08:41

Rockstar Jak ma w zwyczaju olewa optymalizacje na pc bylo juz gta 4 z 20 patchami L.A Norie i teraz zapewne bedzie kolejny pokaz kaszany optymalizacyjnej I co z tego ze gra zapewne bedzie miala wysokie noty jak zagrac beda mogli zapewne wybrancy losu I nie oszukujmy sie ze wymagania minimalne wystarcza chyba ze w 640 /480 :P

kbrbabzbtb

4 + - 2012-04-24 08:45

Coś Ty. Ja obstawiam, że to będzie podobnie jak z Crysis 2. W dx9 pogra prawie każdy na max bo w końcu to jest port z konsoli, nie ma innej możliwości. W dx11 z tesselacją i wysokimi ustawieniami AA tylko wybrańcy.

Elcok

-4 + - 2012-04-24 13:54

człowieku to nie będzie port z konsoli. Uświadom w końcu to sobie jak i inni podobnie myślący...

kbrbabzbtb

7 + - 2012-04-24 14:19

Uświadom sobie, że wszystko jest dzisiaj portem. A ta gra to już na 100%. Z nadchodzących ważniejszych premier tylko D3 nie będzie portem. Wypatruj go.

gatto_nero

0 + - 2012-04-25 23:47

No nareszcie ktoś to napisał.

Oldboy

3 + - 2012-04-24 09:01

Kolega widze zapodal nutke optymizmu ale to ROCKSTAR ich spob optymalizacji zwie sie (kup se nowego kapa) Nawet jak to bedzie port z konsoli Ale nadzieje trzeba miec :P

tom_1984

0 + - 2012-04-24 09:07

może mi na min ruszy...

Kieresz

7 + - 2012-04-24 09:37

bzdura i smiech.....680gtx ok rozumiem bo pare gier nie chodzi na nim do konca plynnie w dx11 przy max ustawieniach.....ale 16gb ramu to smiech na sali....i dam se waca urwac ze tak samo bedzie chodzic na 4gb.....

aquadigger

6 + - 2012-04-24 09:40

ja bym nie ryzykował aż tak ;)

akodo_ryu

3 + - 2012-04-24 09:37

Jedyne co mówią te wymagania, to że gra będzie się dobrze skalować w górę - np. nie ma chyba gry na rynku, która jest w stanie wykorzystać nawet 8GB RAM, jeśli Max da radę użyć nawet 16, to jest to zdecydowanie trend który mogę poprzeć.

Przede wszystkim wymagania nie były podane w taki sposób - było napisane np. RAM 2-16GB, co nijak nie sugeruje IMO, że gra będzie wymagać 16GB. Nie było wydzielonych rekomendowanych wymagań per se, ani minimalnych.

Arved

1 + - 2012-04-24 09:42

Ciekawe ile jest w tym prawdy i jakie PC faktycznie pociągną MP3 na maksymalnych detalach.

Skaza

8 + - 2012-04-24 09:43


Odnośnie wymagań rekomendowanych...

Wyraźnie rzuca się w oczy promocja nowych układów. Przekaz jest bardzo prosty : "Kupujcie najnowsze podzespoły, bowiem ulubiona gra tego potrzebuje !". Cóż z tego, że na słabszym sprzęcie efekt będzie taki sam lub bardzo zbliżony, prawda ? ;)

Reywen

4 + - 2012-04-24 09:52

Jak juz to ktos napisal to sytuacja jest podobna do tej jaka miala miejsce z gta... Gra tez niszczyla nadzeje graczy, a grafika wcale nie powalala. Wszystko wina rockstara ktory wypuszcza gry na pc bez dobrej optymalizacji, miazdzace nasze blaszaki i doprowadzajace nas do bolu glowy!

popo601

4 + - 2012-04-24 10:13

Święta racja kolego sam gram w GTA 4 nie na słabym kompie Phenom II X6 1090T 3,6Ghz + 8 GB ramu i HD6970 i strasznie mnie irytują zacinki i duże spadki FPS nawet do 25 i to gra z 2008 roku chyba więc jak to była nowość to ja nie wiem na jakim kompie to chodziło na max grafie zresztą po premierze na PC to to wogóle nie chodziło hahahaha dopiero po którymś tam patchu zaczęło porażka totalna ale mi się wydaję że to celowy marketing żeby zmusić nas graczy do zakupu nowego kompa bądź nowej grafy !

Moim zdaniem jeśli chodzi o MaxPayne 3 to zalecane wymagania są zdecydowanie zawyżone na wyrost więc ja bym się tym nie przejmował i zapewne wielu z nas odpali to na max detalach i pogra w to płynnie na dużo słabszym kompie.

wdowa94

2 + - 2012-04-24 10:10

Wracamy do czasów gdy w sklepie komputerowym się mówiło:
,,Żeby Max Payne działał"

Według mnie wymagania są zaiste przesadzone, ale cóź, może jest jakiś argument, by były one tak wysokie..

kbrbabzbtb

3 + - 2012-04-24 10:17

A sprzedawca odpowiadał jak przy sytuacji z 3Dfx`em....to tylko na zamówienie ;)

randallandhopkirk

2 + - 2012-04-24 10:45

Patrząc na historię gier to jakoś nigdy astronomiczne wymagania gier nie szły w parze z dobrą grafiką, tytuły które miały przełomową grafikę zawsze były też w miarę dobrze zoptymalizowane. Może chociaż tym razem będą uzasadnione :-P

kbrbabzbtb

0 + - 2012-04-24 19:28

Jak dla mnie to wymagania szły jak najbardziej w parze z dobrą grafiką. Przykładów jest pełno. Unreal 1 (tu chyba każdy musiał wymienić CPU żeby płynnie pograć), Quake 1 i 2, seria HL, Far Cry, Crysis. Optymalizacja optymalizacją ale nie oszukujmy się, z g....bata nie ukręcisz. Jakieś CPU może tyle i tyle w tej kwesti, jakieś GPU to samo i tyle...później jak chcesz coś poprawić to zawsze kosztem czegoś. To nawet widać dzisiaj. Gry są wizualnie OK, ale czy oddaliły się jakoś od naładniejszych tytułów z przed paru lat?

randallandhopkirk

0 + - 2012-04-25 20:24

Wszystkie gry które wymieniłeś (dołączając jeszcze kilka jak Cold Fear, NOLF2, Doom 3 czy Time Shift) miały bardzo dobrą grafikę a pomimo to chodziły bardzo dobrze przy maksymalnych ustawieniach nawet na dość kiepskim sprzęcie, więc jednak optymalizacja ma duże znaczenie. Jest natomiast kilka tytułów które pomimo kiepskiej grafiki i upływu lat nie chcą chodzić nawet na dość szybkim sprzęcie.

randallandhopkirk

0 + - 2012-04-25 20:52

Co do postępu w ostatnich latach to powiem tak, np. NOLF 2 został wydany na początku 2003 roku, gra w momencie pokazania się na rynku miała bardzo dobrą grafikę. A co obecnie ? Po odpaleniu w roku 2012 nadal stwierdzam że wygląda bardzo dobrze, o dziwo nie różni się specjalnie od obecnych tytułów. Mają na to wpływ przede wszystkim dwa czynniki:
1) ilość trójkątów w scenie, kiedyś zwiększenie ilości trójkątów z 500 do 2000 dawało kolosalną różnicę w jakości grafiki, obecnie zwiększenie z 1 mln do nawet kilkudziesięciu mln daje niewielką różnicę w jakości obrazu
2) obecnie moc obliczeniowa kart i procesorów rośnie w bardzo małym tempie, nie to co w okolicach 1996-2000 kiedy to nastąpił kilkukrotny wzrost wydajności, a projektanci gier mieli dostęp do profesjonalnych kart graficznych (na przykład rodzina Permedia firmy 3Dlabs z topowymi kartami na kilkunastu specjalizowanych czipach w cenie dobrego samochodu) których wydajność była kilkanaście albo i więcej razy większa od kart konsumenckich, aktualnie to wszystko uległo daleko idącemu spłaszczeniu pod względem wydajności, nie ma już takich podziałów, a sama wydajność nie wzrosła aż tak bardzo aby można było szaleć z projektami gier

kbrbabzbtb

0 + - 2012-04-25 21:15

Ja generalnie piszę o tym, że jak chcesz zobaczyć postęp w oprawie wizualnej to nie licz na optymalizację, sprzęt musi być lepszy. To nie optymalizacja zdecydowała o kroku jaki się dokonał od Far Cry do Crysisa.

Co do pierwszej Twojej części to nie mogę się zgodzić. Piszesz, że taki Doom 3 chodził na wysokich ustawieniach na kiepskim sprzęcie. Naprawdę pamiętam coś innego ;) To samo Unreal 1 - do tego w wysokich ustawienia naprawdę trzeba było mieć mega cpu w połączniu z 3Dfx`em. A 3Dfx wtedy to nie był kiepski sprzęt tylko sprzęt z półki powyżej górnej półki ;)

randallandhopkirk

1 + - 2012-04-25 21:51

Oczywiście to nie optymalizacja o tym zdecydowała, ale w przypadku tych przełomowych tytułów bez dobrej optymalizacji byłaby zagłada totalna wydajnościowa. Co do różnicy między FarCry a Crysis to jest ona znacznie mniejsza niż większość uważa, wystarczy dobrać się do konsoli w Far Cry. Mmożna tam jeszcze bardzo mocno poprawić jakość obrazu, oczywiście kosztem wydajności, zbliżająć się jednoczesnie niebezpiecznie blisko jakości Crysisa. Jednak nie mogę się zgodzić co do kwestii wymagań, np. zaraz po premierze kupiłem Doom'a 3 i chodził bez problemu na moim kilkuletnim komputerze (Athlon XP 2,2ghz + FX5600 to był wtedy low endowy sprzęt).

randallandhopkirk

1 + - 2012-04-25 21:56

To samo z Unrealem 1, chodził u mnie bez problemu na procesorze IBM 233mhz + 3Dfx Pixelview + S3Virge - to była jedna z najtańszych możliwych konfiguracji.

saddam

0 + - 2012-04-26 21:14

500 to miał chyba pierwszy tetris 3d pod DOS, a kilkudziesięciu mln poly nigdy nie było w żadnej grze. Na dodatek jedynie UE3 ogarnia macierze high-poly. Reszta to typowe silniki low-poly z ograniczeniem do 64k na obiekt. Różnica pomiedzy 1mln poly, a kiludziesięcioma jest gigantyczna na gołych modelach ale w sporej części jest to rekompensowane przez mapki wypiekane z high-poly i shadery. Spora rewolucja będzie jak w grach pojawi się natywne high-poly i bardzo uprości to proces produkcji gier.

randallandhopkirk

0 + - 2012-04-24 10:23

No cóż, poczekamy - zobaczymy. Znając jednak kiepską optymalizację gier Rockstara mam obawy co do techniki wykonania portu na PC (czyżby emulator ? ;-). Już Max Payne 1 czy Manhunt miały bardzo wygórowane wymagania w stosunku do sprzętu a przy tym grafika była jak na ów czas mocno średnia by nie powiedzieć kiepska. Jak na razie żaden z pokazanych materiałów nie zwiastuje przełomu w grafice, wszystko jest na poziomie sprzed dobrych kilku lat. Może też tak być że port dx9 będzie w miarę dobrze zoptymalizowany, a w przypadku dx11 powtórzy się historia z Crysisem 2, w którym to minimalna zmiana jakości grafiki odbędzie się kosztem kilkukrotnego wzrostu wymagań.

kbrbabzbtb

0 + - 2012-04-24 10:29

No nie żartuj. Max Payne 1 to była gra, gdzie grafika zrobiła ogromny krok do przodu. Każdy się nią zachwycał. Zwłaszcza bullet timem, animacją bohatera, falującą kurtką, łuskami wypadjącymi realistycznie z broni, animacją mechanizmu desert eagle`a itp. Czegoś takiego wcześniej nie było. Graficznie to był pełen wypas i wymagania były w pełni uzasadnione.

randallandhopkirk

4 + - 2012-04-24 10:45

Jednak nie do końca, wystarczyło właczyć mod FPP do Maxa-a i okazywało sie żę grafika jest dużo gorsza od ówczesnych gier typowo FPP. Owszem efekty specjalne były ciekawe i tworzyły nową jakość, ale tekstury i szczegółowość obiektów poniżej ówczesnej normy. Weź pod uwagę że w trybie TPP nie masz takiej możliwości aby dokładnie przyjrzeć się grafice, oddalenie obiektów czyni swoje.

Wulfen

1 + - 2012-04-24 12:24

które fpsy wyglądały lepiej od MP?

randallandhopkirk

2 + - 2012-04-24 13:07

Chociażby SoF, RTCW, NOLF, Deus EX, a STVEF wręcz miażdżyło grafiką w tamtym czasie każdą grę włącznie z Maxem. W tamtym czasie było też kilka gier TPP które można było śmiało porównywać, ot chociażby FAKK 2. Max Payne 1 naprawdę robiłby wrażenie gdyby się ukazał wtedy kiedy się miał ukazać a nie z kilkuletnim opóźnieniem. Jeżeli ktoś jeszcze pamięta pierwszy benchmark Remedy z 1996 to mógł zauważyć żę już wtedy reklamowali w tym teście Maxa Payne 1.

randallandhopkirk

4 + - 2012-04-24 10:55

Co do realistycznych efektów przeładowania broni, wypadających łusek, odrzutu broni itd itp to było to już wszystko zaimplementowane w grach z 1998 roku : Sin i Blood 2.

Michur

1 + - 2012-04-24 17:29

A bullet time ?

randallandhopkirk

2 + - 2012-04-24 17:56

Bullet time'u nie było wcześniej, dopiero Max Payne to wprowadził. Jak już wcześniej wspomniałem "efekty specjalne były ciekawe i tworzyły nową jakość, ale tekstury i szczegółowość obiektów poniżej ówczesnej normy", to jednak muszę powiedzieć że bullet time to jest tylko chwilowy efekt który nie występuje cały czas i on nie usparwiedliwiał wysokich wymagań tej gry, tym bardziej że wymienione przeze mnie gry (oprócz Deus EX) miały wyśmienitą optymalizację i przy okazji lepszą grafikę. Po za tym przypomnę żę zapowiedzi i pokazy wcześniejsze Maxa Payne obiecywały dużo lepszą grafikę niż to co dostaliśmy w finalnym produkcie. Kiedy zaraz po premierze kupiłem Maxa byłem nieco rozczarowany bo okazało się że optymalizacja leży a obiecywana jakość grafiki (miała mniej więcej być na pozimie nieco gorszym od tej później widzianej w Doomie 3) nie została spełniona w wielu aspektach.

mehico

3 + - 2012-04-24 10:29

Wymagania to z kosmosu, pewnie twórcom nie chciało się gry optymalizować więc dowalili.

adam22291

0 + - 2012-04-24 10:40

Te rekomendowane wymagania to mnie trochę przerażają :P

Lightning

-4 + - 2012-04-24 11:46

Nie wiadomo czy nie są to wymagania dla rozdzielczości 2560x1600.

damianox89

2 + - 2012-04-24 10:45

Cos te rekomendowane wymagania ostro naciagniete. 16gb ramu?? procek 6 lub 8 rdzeniowy? No i topowa w tej chwili karta graficzna. Niby pierwszy kwietnia juz był a tu takie jaja... ;)

matt105

0 + - 2012-04-24 10:47

To nie są wymagania jak R* napisało jest to zakres od do na jakim sprzęcie gra będzie hulać przynajmniej tak wynika z ich oficjalnej wypowiedzi w komentarzach pod tym.

Mate_

4 + - 2012-04-24 10:49

Nie zdziwiłbym się jakby kompletnie olali optymalizacje i na low to będzie wyglądać jak max payne I albo II, a na ultra jak na konsoli tyle, że z AA i wyższą rodziałką :P, w końcu to rockstar :D

vincentlaw

3 + - 2012-04-24 10:52

Rockstar nigdy nie optymalizował swoich gier. Na moim sprzęcie do teraz GTA4 nie hula na maxa, a wygląda jak kaszanka. Nie zdziwi mnie więc, jak nowy Max też nie będzie grywalny na blaszakach. W końcu to tylko port z konsoli. Śmieszą mnie natomiast komentarze w stylu, że gra na pewno będzie wyglądać extra, pro, uber i w ogóle zajebiaszczo bo chyba nie wiedzą co mówią. Po screenach/filmikach widać, że jest to poziom sprzed kilku lat. (te komentarze akurat nie z benchmark.pl)

steelek

2 + - 2012-04-24 11:11

Z tymi rekomendowanymi to chyba troche przesadzili XD 16GB ram nie wydaje sie na tyle porownywalne z kartami grafiki. Karty z najwyzszej polki ale bez przesady. Na 16 gb ramu to chyba cala gre w ram chca ladowac.

Lorendos

2 + - 2012-04-24 11:21

Nie wiem czy opublikowane tu zrzuty ekranu mają obrazować najwyższą jakość, którą oferuje ten produkt, ale jeśli tak do dupy nie urywa.

JackHammer

1 + - 2012-04-24 11:26

Wg. mnie im powaliło się z 1 kwietnia.

Barwa

1 + - 2012-04-24 11:29

Uhuhu to widze ze modernizacje kompa trzeba przyspieszyć i niema lekko HD7850 i FX8120 to będzie mało kurcze :/

Ladros

1 + - 2012-04-24 11:34

Nic nie trzeba. Tu jest błąd. Minimalne traktuj jako rekomendowane, bo tak w rzeczywistości jest.

Rakieta1

2 + - 2012-04-24 11:32

Gra wykorzysta 5-6 rdzeni? Polecają bulldozera...być może dzięki wielordzeniowości w grach, bulldozery odbiją się od dna.

Szymon331

2 + - 2012-04-24 11:35

Y?

Wymagania minimalne jak gry sprzed 3 lat a zalecane wyjechane w kosmos?

Coś tu nie gra. Szczególnie że ta gra nie wygląda na aż tak zasobożerną. 16GB RAMu? Matko jedyna, chyba dla dwóch takich gier odpalonych jednocześnie...

Lightning

-1 + - 2012-04-24 11:45

No i takie mają być wymagania każdej gry. Każdy, zarówno z nowym jak i starszym sprzętem będzie zadowolony :)

Mam tylko nadzieję, że gra jest w miarę dobrze zoptymalizowana i zwiększenie detali będzie widoczne na ekranie.

Faflucy

1 + - 2012-04-24 11:57

"Czy jest ktoś, kto nie będzie potrzebował inwestycji w swojego "blaszaka"?"

Ja nie będę potrzebował inwestycji w swojego blaszaka :D
Swoją drogą jestem ciekaw czy ta grafika będzie na tyle dobra by potrzebowała takiej maszyny

c22c22

-8 + - 2012-04-24 12:03

ahahah. Będę się śmiał jak wszyscy Ci którzy teraz mają 2500K i są mega zadowoleni niedługo będą płakać, że im max payne nie chodzi :)

Bardzo fajnie byłoby gdyby gry w końcu zaczęły wykorzystywać 6 i więcej wątków - skończyłyby się czasy 4-rdzeniowców, które już dzisiaj są przeżytkiem :)

cegli11

3 + - 2012-04-24 18:49

Zazdrosny, że Twój 8 rdzeniowy faildozer choćby się zesrał to 2500k nie dogoni?

Lightning

1 + - 2012-04-24 23:03

A kto powiedział, że on ma Bulldozera? Patrząc na jego komentarz (jego zerowy poziom) założę się, że pisał go z netbooka.

Jeszcze przez bardzo długi czas procesor i5 2500K nie będzie ograniczał nawet najwydajniejszych kart graficznych.

Szymon331

0 + - 2012-04-25 23:21

A już na bank nie po mocnym OC ;)

ICE1979

2 + - 2012-04-24 12:06

Wszystko gra, chodzi o to ze producenci informuja ze pograc w gre mozna na starszym sprzecie, ale tez bardzo by chcieli zeby ludzie dali zarobic producentom najnowszych podzespolow. Niezaleznie jakie wymagania rzeczywiste bedzie miala ta gra polecane byly by najnowsze zeby ktos malo zorientowany pomyslal ze sa niezbednie dla komfortowej gry- polityka" ilu sie da naciagnac to nasze" nadal dziala.

Anonim20

2 + - 2012-04-24 12:16

Kolejny portal co wprowadza ludzi w błąd
to jest ZAKRES SPRZĘTU DZIAŁAJĄCEGO POD MP3
IGN ładnie podało te wymagania tak jak trzeba:)
Druga kwestia to optymalizacja tego się obawiajmy
,Wersja PC nie jest portem z konsoli jest to osobny projekt robiony od podstaw w marcu od tym twórcy mówili ,LA Noire kilka lepiej razy chodzi niż GTA 4 ale R* daleko np. do Capcom

albi37

1 + - 2012-04-24 12:20

Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz - wtf? Przecież ten procesor nie jest wprowadzony z myślą o graczach...

Co do reszty to jest ok - wymagania rekomendowane = ustawienia maksymalne, bez ścięć przy dużej rozdzielczości. Obecnie twórcy gier dają ustawienia graficzne, które przy lepszym sprzęcie można zwiększać zyskując na grafice, przy średnim, cieszyć się całkiem dobrą grafiką, a przy słabym sprzęcie cieszyć się płynną grą. Chodzi mi tu o AA i różnorakie filtrowania, gdzie grafika wygląda ładnie przy próbkowaniach x4, x8, x16, a dalej są bardziej zaawansowane próbkowania, więc wykorzystanie najlepszych kart na rynku powinno cieszyć - chyba, że optymalizacja jest kiepska.

kapral.hicks

3 + - 2012-04-24 12:44

Wymagania wymaganiami, niech sobie piszą grę nawet pod 680 (zawsze i tak przecież można zejść niżesz z ustawieniami i nie oznacza to że grafa dużo gorsza, np Metro włączysz DOF który nie był zoptymalizowany i już fps leci z 80 na 35fps). Byle tylko jakość grafiki to usprawiedliwiała, po screenach to ja jednak jestem grafą trochę zawiedziony, wcale nie podzielam entuzjazmu co poniektórych :(. Jestem fanem poprzednich "Maxów" i oceniam ze to niestety nie ma klimatu tamtych gier, bardziej ta gra zrobiona jak by pod fanów COD, te brazylijskie scenerie itp. Wogóle same postacie jakoś tak dziwne wymodelowane, jak manekiny. Każdy kto grał w 2 pierwsze części MP to zapamiętał na pewno że na ówczesne czasy grafika twarzy itp powalała jakością, tu w MP3 powala mnie ale plastikiem.

W grę na pewno zagram, zazwyczaj nie wypowiadam się negatywnie o grach które jeszcze nie wyszły, ufam twórcą, tutaj jednak zrobiłem wyjątek gdyż mam wątpliwości..

kapral.hicks

1 + - 2012-04-24 12:47

"twórcom" miało być.

krolik_beny

1 + - 2012-04-24 12:51

Hehe... czyżby moje 16 GB po raz pierwszy zostanie wykorzystane?? :) Chyba jednak nie... ktoś chciał chyba szumu wokół gry narobić, ze kolejny killer PC się pojawi. Już mnie życie nauczyło, ze wymagania papierowe zazwyczaj są zawyżone trochę lub bardzo. Nie raz grałem na pełnych detalach w grę, która wymagała w minimalnych takiego kompa na jakim grałem. Myślę że w tą tak jak i każda inną pogram w 1024x768 na full i myślę że fps niższy niż 30 na pewno nie będzie a pewnie będzie wyższy tylko :)

Tak więc nie ma co przeżywać tego jak stonka wykopki :)

bati999

0 + - 2012-04-24 13:08

Takie to denerwujące, gdy taki Wiedźmin 2 wymagał do minimalnych GT8800, a do rekomendowanych już GTX260, i wszystko było pięknie(Chociaż sam na średnich uruchomiłem go na GT9500 :D). Tutaj jak widać trzeba GT8600 który klękał już przy Wiedźminie 1. Trochę śmiech, ale zobaczymy jak to się sprawdzi w terenie.

frozen

1 + - 2012-04-24 13:31

Moim zdaniem więcej w tym marketingowych zabiegów żeby przed premierą zrobiło się jeszcze głośniej, niż prawdy.
Jednak z drugiej strony skoro np. GTX680 przy maks ustawieniach i FHD oferuje poziomy 30-43 fpsów w Metro i 41-65fps'ów w Crysis 2 to zakładając, że MP3 będzie bardziej wymagający... kto wie, kto wie ;)
A co do samej gry obstawiam, że optymalizacja będzie bardzo słaba i dopiero patche pozwolą na płynną rozgrywkę w dx11. Ale zanim one wyjdą tzw. ciemny lud i tak pobiegnie do sklepów wymienić dobry sprzęt na świetny, który i tak ich nie zadowoli z w/w powodu.
Ale to tylko moje zdanie oparte głównie tym co działo się w poprzednich dziełach Rockstar'u.

MEvolution

1 + - 2012-04-24 13:34

Jak myślicie, i7 2600k, Radeon 6970 2gb, Ram:8gb będzie ładnie hulało?

frozen

1 + - 2012-04-24 13:44

Na high powinno śmigać bez problemu. Co do ultra trzeba będzie poczekać i się samemu przekonać ;P

majster-b

-4 + - 2012-04-24 13:52

Chyba wolałbym sobie książki dobre kupić i kilka płyt CD z dobrą muzyką, nie mówiąc o wakacjach gdzieś w fajnym miejscu... a gry?

Współczuje graczom. Pakują kupę szmalu aby pograć kilka godzin. Nie dość że sprzęt kosztuje kupę forsy to jeszcze gry... co za lipa.

kbrbabzbtb

3 + - 2012-04-24 14:05

To tylko kwestia preferencji. Równie dobrze można napisać po co się wódki napić czy piwa jak można książkę kupić. Odpowiedź brzmi...bo mi to smakuje. Poza tym komputer który stoi w domu nie służy tylko do pogrania w jedną grę kilka godzi. Pracujesz na nim, realizujesz transakcje finansowe, oglądasz filmy i grasza w nie jedną, a wiele gier + 100 innych rzeczy...jak np. komentarz na benchmark.pl ;)

randallandhopkirk

6 + - 2012-04-24 14:45

Akurat dziwnym trafem większość graczy których znam to ludzie którzy właśnie kupują dużo dobrych książek i płyt z muzyką, a i lubia jeździć w rózne ciekawe miejsca, jedno wcale drugiego nie wyklucza, wręcz przeciwnie to się nawzajem dobrze uzupełnia. Pasjonaci najczęściej mają wiele hobby równolegle, a jeżeli kogoś nic nie interesuje to i do zgarania w Maxa Payne 3 go nie zmusisz.

sonek231

1 + - 2012-04-24 13:53

GRUBO

Michur

2 + - 2012-04-24 17:31

Gruba ściema.

Ralphie

2 + - 2012-04-24 14:07

No pewnie i tak poleci na maxie :P Jak większość gier...

Mathi

1 + - 2012-04-24 14:35

Tak jak mówili poprzednicy to jest zakres sprzętu. Zobaczcie sobie tą informację na http://www.rockstargames.com/maxpayne3/news/article/max-payne-3-for-pc-new-screens-and-details-including-system-spec.html i rozwieje wielu użytkownikom co nieco.

wroblos122

1 + - 2012-04-24 14:52

Jak dla mnie wymagania są sporo przesadzone a zalecane nie powinny tak odbiegać od minimalnych. wymagania co do Pamięci różnią się o 900 % więc raczej nie powiedziałbym że to są prawdziwe wymagania.

Aeromiś

3 + - 2012-04-24 15:14

Nie ma jak powrót do starych dobrych czasów, gdy na max detalach trzeba było mieć wypasiony sprzęt, a czasami nawet czekało aż taki się w ogóle pojawi, przez co w grę grało się zwykle po 2-3 latach. Tak trzymać!

ardianox

1 + - 2012-04-24 15:24

no to na niskich zagram, a może nawet kilka opcji na średnie będę mógł dać ;)

Raider0001

1 + - 2012-04-24 15:26

Hahhahahaha ale wymagania aż się popłakałem ze śmiechu - po pierwsze pewnie to będzie kolejny kotlet przeportowany z XBOX, po drugie jak zaczynali robić grę to nie było na świecie GTX680 ani HD7970 po trzecie na screenach nie widać nawet teselacji!

mlodyb13

1 + - 2012-04-24 15:53

bo na screenach teselacje dojrzysz

ogarnij sie

ludzie którzy robią gry mają taki sprzęt że każda gra przez najbliżesz 3lata na ultra idzie 120fps
(zapewne 2x i7 2011, 4xhd6990 64GB ramu albo coś w tym rodzaju)

weź ty może sie doedukuj troche

Pioyer

1 + - 2012-04-24 15:43

bedzie pewnie tak jak w BF 3 (singl) gdzie wymagania rekomendowane tez byly wysokie a ludzie grali na HD6870 lub GTX560Ti na ultra w fullhd i majac ~35FPS'ow ja sam gram w BF 3 na ultra majac w kompie Athlon II X3 450 3.2GHz 4GB RAM i HD5850 na rozdzialce 1680x1050 i mam ~35FPS'ow wiec ciekawe jak to bedzie naprawde

Pioyer

1 + - 2012-04-24 16:09

hmmm przyszlo mi do glowy ze to moga byc wymagania pod 3D tak jak w przypadku L.A Noire

daerragh

1 + - 2012-04-24 15:50

jak to juz od wielu lat bywa, te screeny tez sa poprawiane w photoshopie

verona

3 + - 2012-04-24 15:54

jak zwykle na benchmark new z pierwszej ręki........

pat1ryk

5 + - 2012-04-24 15:59

12 wątkowy procek... Założę się, że gra wykorzystuje tylko 4 rdzenie, ale pewnie "zalecane" odnosi się do: działa płynnie nawet jak przez przypadek uruchomisz 3 gry w tle.

NextGen1987

4 + - 2012-04-24 16:15

E tam, 8GB ram i proc 6-rdzeniowy@4.0GHz + HD 6970 mi wystarczą do ustawień wysokich/najwyższych w fullhd napewno. Oby optymalizacja nie była tak skopana jak w GTA4... Bo jednak 2GB a 16GB to dziwna ''różnica'' w ''wymogach'', nawet jak na 2012 rok...

webmaniack

2 + - 2012-04-24 16:18

rockstar jest znany z niebotycznych wymagań (GTX580 do la noire, które grafiką nie powalało). Być może pierwszy raz moja 580'siątka polegnie w 1920x1200 :(

Slayer

3 + - 2012-04-24 16:22

Poje*ało ich ?

marcin_kg

1 + - 2012-04-24 16:34

W momencie premiery GTA 4 nie było komputera, który sprostałby tej grze na maksymalnych ustawieniach. Czyżby znowu powtórka z rozrywki?

Pawel_wodnik

3 + - 2012-04-24 16:37

Hej cos tu nie rozumie czy ten AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHz moze sie rownac z Intelem...2500k i wyzej polka ??

NextGen1987

4 + - 2012-04-24 16:43

z 2500k? Jasne, nawet czasami z nim wygrywa ;-)

Lightning

0 + - 2012-04-24 23:25

Owszem. Ośmiordzeniowe procesory AMD są bardzo wydajne, ale niestety w grach potrafią przegrać nawet z Phenomami II. Nie wiemy jednak czy Max Payne 3 będzie mógł wykorzystać więcej niż 4 rdzenie.

Pawel_wodnik

2 + - 2012-04-24 16:58

To teraz mam zagadkeco kupicczy AMD fx8150 czy 2500k...wszyscy 2500k...wkolko a malo o Fx8150 i wogole nie patrzylem na niego a tu...prawie rowna sie z 3930k...??!!i jes tanszy !!

NextGen1987

1 + - 2012-04-24 17:03

Ale pod gry to tego fx8150 raczej nie bierz... Thuban 6 core 3.3GHz+ (albo x4 3.8GHz) lub 2600k+ są raczej lepsze do gier.

vorthess

5 + - 2012-04-24 17:18

do gier nie warto 2600k bo wydajnością w grach jest różnica 1-2 klatek od 2500k... A 300zł różnicy.
Inna sprawa ze doplacic warto gdy zajmujesz się grafiką lub do generalnego przyspieszenia pc

mlodyb13

0 + - 2012-04-24 18:55

przy takim konfigu to już nie jest takie pewne czy 2500k da rade fx jeśli MP jest optymalizowanypod 4+ rdzenia

mozliwe ze dopiro teraz powstanągry które bedąpotrafiły wykorzystać architekture modułową

vorthess

0 + - 2012-05-19 21:38

Gry powstaja, tylko ze na konsole (6 wyspecjalizowanych rdzeni w PS3), ale takie pisanie jest masakryczne... Jednak predzej czy pozniej wypadaloby, zeby gry zaczely obslugiwac wszystkie watki procesora. Ale narazie najwyrazniej im sie nie spieszy, skoro i tak wiekszosc mocy idzie z karty.

MarJano

2 + - 2012-04-24 17:09

a ja mam to w dupie bo nie kreci mnie ta gra ;p

vorthess

3 + - 2012-04-24 17:17

bardzo chętnie zobacze w praktyce gre ktotra potrafi obsłużyć 6 rdzeni/12 wątków.
Idę o zakład ze to bujda i po prostu podali najlepszy sprzęt dostępny na rynku.
Może od razu dajmy, że w grę można zagrać na AGHowskim Zeusie ;)

Rafcio1874

1 + - 2012-04-24 17:48

W BF3 gram na Ultra a ztego wychodzi , że w MP3 przyjdzie mi grać na średnio-niskim? xD

frezer

5 + - 2012-04-24 18:06

są dwie opcje albo to są wymagania z dupy i gra bedzie działać na starych kompach bo nie oszukumy się to bedzie port z konsoli xboxa360 albo owy port bedzie spartolony pod kątem optymalizacji tyle w temacie

Pioyer

-1 + - 2012-04-24 18:37

albo to sa wymagania pod 3D

xMhLx

-2 + - 2012-04-24 18:15

jak myślicie, pójdzie u mnie? :P

rafcik_er

0 + - 2012-04-24 18:31

Czarno to widzę...

pudel

0 + - 2012-04-24 18:32

Ci którzy narzekali na zastój w grach pewnie już nie będą marudzić:)cytuje:3 lata na tym samym sprzęcie i wszystko śmiga.

pscager

1 + - 2012-04-24 18:37

Czyli maksymalna jakoś gry bez optymalizacji :)

Lightning

0 + - 2012-04-24 23:14

Screeny na pewno nie zachwycają.

pyton

1 + - 2012-04-24 18:56

Nareszcie gra do której mogę wykorzystać nowy komputer :)

Cybullo

4 + - 2012-04-24 19:07

Ale tu chyba będzie ten sam silnik co w GTA IV czyli nie powinno być strachu o wymagania ;)

Faflucy

5 + - 2012-04-24 19:16

Czyli krótko mówiąc grafika do dupy

vegasnight9

1 + - 2012-04-24 19:14

Taaaaaa... jasne.

ganja

0 + - 2012-04-24 19:14

No i bardzo dobrze akurat na mój konfig ;)

kbrbabzbtb

0 + - 2012-04-24 19:35

Powinno pójść. Najwyżej drugiego GTX`a dorzucisz.

Doktorek

2 + - 2012-04-24 19:38

Dane pewnie wyssane z palca żeby szumu narobić ewentualnie ukryć skopaną na max-a :) optymalizację jak było w GTA4
Ciekawy rozrzut wymagań na oficjalnej stronie grafiki minimalna 8600GT wysokie detale HD 4850 max detale HD7970/GTX680 albo jesteście naiwni albo RS znowu uraczy nas kupą która zwać się będzie zwalona optymalizacja

Doktorek

2 + - 2012-04-24 19:40

W filmikach ponoc prezentujących grę nie widzę niczego co mialo by usprawiedliwiać wysokie wymagania

dexiji

0 + - 2012-04-24 19:50

napewno gra ktora wychodzi 1 czerwca ma takie wymagania haha nawet maxymalne takie niesa, jak ja robili nawet niebylo takich technologi :D

19arek93

1 + - 2012-04-24 20:27

http://www.sjp.pl/

wroblos122

1 + - 2012-04-24 21:12

Jak już napisałem różnica między minimalnymi podzespołami a zalecanymi jest kosmicznie wielka i fizycznie niemożliwa a zwłaszcza 900% różnica w wykorzystaniu pamięci.Obsłużenie i wyciśnięcie wszystkiego z 8 rdzeniówki też jest niemożliwe na tym etapie rozwoju grafiki rozrywkowej w tym przypadku gier bo najzwyklej jeżeli kogoś nie będzie stać na PC za ponad 10 000 tys to po prostu branża będzie tracić.
Ostatnia produkcja L.A Noire nie miała jakiś kosmicznych wymagań.
Tak samo widać że silnik nie powala, ba nawet niektóre gry wyglądają gorzej niż nasz rodzimy wiedźmin 2.
Albo odszczekają te wymagania albo mogą liczyć na spadek liczby pre orderów.

Takie wymagania ma ale chyba jak odpalili 4 gry w tle.

AreoPL

0 + - 2012-04-24 21:13

Będzie tak samo z Metro2033...Kiedyś (w dniu premiery)podali wymagania tej gry.Śmiech był bo takiej i owakiej karty nie było,albo nie była potrzebna ;p.Kiedyś Testowałem ją na gt220 i chodziła na wysokich z 45/50 fps'ami.Więc i z Max Payne 3 nie będzie problemu :).

hideo

-5 + - 2012-04-24 21:18

pamiętam komentarze narzekających na konsole, że hamują rozwój nie ma jak wykorzystać nowych konfiguracji pc, to teraz będzie jak wykorzystać - opróżniajcie kieszenie na nowe kompy ;-)

Lightning

2 + - 2012-04-24 23:23

A czy konsole nie hamują rozwoju grafiki? Karta 7800 GTX jest ok. 5 razy słabsza od mojego Fermiego (wnioskuję to patrząc na wydajność w Oblivionie oraz pierwszej części F.E.A.R).

To że gra ma hardkorowe wymagania nie oznacza, że na ekranie będą fajerwerki. Dobra optymalizacja to wielka sztuka.

hideo

-1 + - 2012-04-24 23:24

spoko no ale najpierw narzekano a teraz jak coś wyszło co niby ma potrzebować nowych kompów to więcej łapek w dół niż w górę... qmasz

projectdarkstar

1 + - 2012-04-25 09:16

ziomex, nie łapiesz tematu aż żal czytać.

Developerom się nie chciało optymalizować, jak przy GTA więc dowalili wymagania z kosmosu.

hideo

3 + - 2012-04-25 10:43

w momencie startu GTA IV to procki pc były za słabe a GTA4 dopiero przy 3-4rdzeniowcach rozwijało skrzydła, wiem bo miałem gta4 na ps3 i na pc, na ps3 grywalne na 2core pc nie (procki konsolowe po prostu były do tej gry lepsze w swoim czasie), optymalizacja to jedna sprawa ale powyższe wymagania minimalne pokazują że gra powinna śmigać ok i na słabszych sprzętach wiec nie ma co negatywnie podchodzić ;)

projectdarkstar

0 + - 2012-04-25 14:07

Więc jakim cudem gra działała lepiej po patchach na tym samym sprzęcie?

hideo

1 + - 2012-04-24 23:24

spoko no ale najpierw narzekano a teraz jak coś wyszło co niby ma potrzebować nowych kompów to więcej łapek w dół niż w górę... qmasz

carroarmato

2 + - 2012-04-24 21:34

Mogli sobie nie żałować i napisać gtx680 w sli :D Zdrowo kogoś powaliło tam u nich.

Metropolis

2 + - 2012-04-24 23:08

Dokładnie, to Rockstar mistrzowie w partaczeniu konwersji z iksa :D
Nawet EA nie potrafi tak spierd*lić copy paste gier z iksa na kompa. Popatrzcie chociażby na GTA4 - grafa jak z dupy a potrafiła zarżnąć nawet mocne kompy przez FATALNĄ optymalizację. Śmiech na sali, a najelpszy jest wałek z RAMem. Nie od dziś wiadomo, że pod Windows 7 nawet w battlefiel3 czy Crysis 2 nie ma wielkiej różnicy między 2GB RAMu a 4GB. Kilka klatek na sekundę? 3? :) Wiadomo, gry więcej nie wpotrzebują. No ale wiadomo, jakiś marketing musi być zeby zmusić graczy do wymiany sprzętu, chociaż patrząc na grafikę żadnych rewelacji tam nie am (ani czegoś czego w tej czy innej formie gdzieś już byśmy nie widzieli) + XP = DX9 wiecznie żywy :D
Baju Baju Rockstar, wymieńcie programistów i wyłóżcie wiecej kasy na testerów...

Lightning

-1 + - 2012-04-24 23:17

Programiści są dobrzy, ale to prezesi wolą pójść na łatwiznę i kazać im przekonwertować grę z konsoli zamiast... wynająć więcej programistów, a co za tym idzie wydać więcej pieniędzy.

Metropolis

1 + - 2012-04-24 23:39

znowu copy paste ze starego iksa 360 :) a może to juz copy paste z "nowego" (tylko z nazwy) iksa 720 tudzież ps4 oraz radka 6670 ?
:D :D :D

mac88

0 + - 2012-04-24 23:43

czyżby twórcy zamierzali olać optymalizację cienkim moczem jak to zazwyczaj przy grach portowanych z konsol na pc?

The_White

0 + - 2012-04-24 23:45

No ku*wa... 1 Kwietnia już był...

Helventis

1 + - 2012-04-24 23:56

no i widać znowu ze Rockstar ma PCtowców głęboko w dupie. Robią ten sam numer co z GTA IV. Opier... się i nie chce im sie gry optymalizowac ...... skoro gra na konsolach które mają ... 512MB RAMu chodzic to po kiego wała na PC ta wartość wzrasta... 32 krotnie
Szczerze, skoro dema Maxa 3 nie planują wypuścić to raczej tej gierki nie kupię

mateusz007

-4 + - 2012-04-25 06:56

Hehe, właśnie sobie poskładałem komputerek akurat na wymagania rekomendowane. :)

Xemidra

0 + - 2012-04-25 07:08

Nie wiem czy wiecie ale w obu minimalnych jak i rekomendowanych jest błąd. W innych źródłach podane jest, że wymagane wolne miejsce na HD to 35GB a nie 25GB!!

10GB to jest duża różnica a przynajmniej tak mnie się wydaje.

grzadkar

1 + - 2012-04-25 08:40

O swieta panienko to jakie wymagania bedzie miala GTA V

projectdarkstar

1 + - 2012-04-25 09:13

Chyba znowu skopali optymalizację przy porcie z konsoli i teraz myslą oczy wymaganiami.

bolth

0 + - 2012-04-25 10:53

GTA 4 tez mialo wymagania do przodu jakies 3 lata
a na e8400 i 8800gt dalo sie pograc w miare

rockstar to rockstar

Daroo7777

-1 + - 2012-04-25 11:26

Ciekawe jak se poradzi mój AMD Phenom II X6 1100T 3,3 GHz
3.7 Turbo i karta graficzna AMD Radeon HD6000 6950 z biosem od HD 6970_? :)

Wooojciech1983

0 + - 2012-04-25 13:01

ale po co te 16GB Ramu podali jako max? przeciez 8 GB to napewno bedzie az nadto

kapral.hicks

3 + - 2012-04-25 13:31

Gta4 niezoptymalizowane ? W momencie premiery na quadzie 3GHz nie miałem problemu w to grać, zwłaszcza po wydanych łatkach, z bardzo rzadko gra nie wyrabiała na te 30 fps. To raczek była kwestia najwyższych detali, po ustawieniu wszystkich pasków na max (odległość rysowania, ilość aut) wymagania rosły niebotycznie i wcale niewspółmiernie do polepszenia jakości. Nikt nie karze każdemu ustawiać wszystkiego na max (to samo jest z Metro, dodasz głupią opcje dof i fps leci o 100%, jednak bez tej opcji gra wyglądała w 99% tak samo a fps był już bardzo dobry)

Jak na taką grafikę to uważam że i tak dobrze im poszło, tu naprawdę widać że proc ma co do roboty, musi obliczać milion czynników (ruch uliczny, zachowania ludzi, pełno obiektów na ekranie, fizyka itp) takie przestrzenie z jeszcze lepszą grafiką ? (jak dodasz do tego mody to gta4 jest do dziś jedną z najładniejszych gier na pc).

olejq1

0 + - 2012-04-25 16:57

Zalecane 16GB ram to chyba żart, BF3 multi na Win7 z kilkoma programami w tle używa u mnie niecałe 5GB i to największe użycie ramu jak u siebie widziałem.

DyndaS

1 + - 2012-04-25 17:43

Szkoda że nie podali że potrzeba gtx780

Olasty11

0 + - 2012-04-25 18:05

To kwestia tego, że można na tym ładnie zarobić jak trzeba nowe karty i tp i sądzę, że to też coś ma w sobie cel

Qqwerty

3 + - 2012-04-25 18:24

Mnie zastanawia natomiast ta spora rozbieżność między wymaganiami. Trochę tak jakby Ci mówili "fajnie byłoby żebyś miał 16 GB ramu, ale jak będziesz mieć 2 to też pójdzie!" A przecież to jest aż ośmiokrotna różnica. Komputery z 16 GB większość z nas widziała tylko na zdjęciach, a te z 2 GB mają obecnie już po 4-5 lat.

saddam

0 + - 2012-04-25 21:08

Rozmiar tekstur wzrasta geometrycznie.

Mati1983

-5 + - 2012-04-25 18:55

Niezła bujda.Chciałbym zobaczyć jak jakaś gra zamuli mój 2500K który chodzi 24 na dobe na 4.5 Ghz :-) i tak jak ktoś pisał wcześniej "Faildożer 8 rdzeniowy choćby się zesrał to nie dogoni 2500K.
8 GB ramu to też aż nadto do najnowszych gier bo generalnie dalej 4 wystarcza do wszystkiego więc z tymi 16-toma to się nieźle zapędzili :D

Lewy648

1 + - 2012-04-25 19:57

No to mój 8800GTX znów będzie musiał się mocno spocić :) ale pewnie jak zwykle sobie zadowalająco poradzi.

kozamasters

3 + - 2012-04-25 20:00

Czekam na Battlefielda 4 Crysisa 3

Jeżeli one wyjdą to pewnie będą potrzebowały
-Dwa Intel core i7 3960X
-Quad Sli GTX 690
-128GB ram
-Windows 7/8
-256GB miejsca na najszybszym dysku SSD
-Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 11.0

saddam

2 + - 2012-04-25 21:07

LOL, do tego i7 własnoręcznie dolutujesz drugą szynę QPI? Niezłe lamerstwo zaczęło się tutaj gromadzić.

projectdarkstar

1 + - 2012-04-26 09:09

Panowie admini, może należałoby wycinać/banować takie idiotyzmy?

Niepotrzebni nam tutaj niedorobieni prorocy od 7 boleści.

^RaxJoris^

-8 + - 2012-04-25 20:29

Te wymagania phiii co to jest .. mysle ze na moim kompie to sobie pogram na ULTRA wszystko lepsze od REKOMENDOWANYCH :D w koncu dałem za niego ponad 13tys zł wiec musi sprostac zadaniu :) ale i tak przegieli z tymi wymaganiami bo az TAKIEJ REWOLUCJI (w koncu z x360 i PS3) to nie ma .. moze za 2-3 lata .. i moj sprzet wtedy dostanie moze MAŁEJ zadyszki (ale w to watpie) :)

wroblos122

3 + - 2012-04-26 07:18

żalisz czy się chwalisz ? :)

^RaxJoris^

-3 + - 2012-04-26 10:23

Boje sie ze mi nie pojdzie :P NA ULTRA rzecz jasna ..

patrick25567

0 + - 2012-04-25 20:48

Ej przeciesz AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHz jest na poziomie Intel Core i5 2500K a Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz jest z zupelnie innej polki. Cos chyba sie pomylilo :DD

Almuric

1 + - 2012-04-25 21:11

Rockstar nie pierwszy raz przesadza, sprawa podobna do GTA IV... I nie chodzi o super hiper grafę tylko optymalizację... Zwyczajne olanie swej roboty jaką jest chyba tworzenie gier w przemyśle rozrywkowym...

Sn4ke

6 + - 2012-04-26 00:21

Hahaha, uśmiałem się z tymi wymaganiami xD
16GB RAM, przecież ta gra na 100% nie będzie napisana w 64 bitach.
Ciekawe, co w tej grze jest tak zasobo żerne, na zwiastunach prezentuje się co najwyżej średnio.

AreoPL

1 + - 2012-04-26 14:08

Ta gra to nie jest minecraft :).

poncz

0 + - 2012-04-26 12:32

konfiguracja zalecana jest mocno przesadzona. hajp na sprzet i tyle. u mnie na i5 2500k @4.3, + 560ti soc od evga [ew w sli] pojdzie na mieciutko. poza tym miedzy 8gb ram a 16 duzej roznicy nie ma jak przy 4 vs 8 wiec na 8 spokojnie sie pogra. wrzuccie na luz

Dragonik

0 + - 2012-04-26 14:02

realistyczne ruchy maxa, wylatujące kule oraz możliwość schowania się za osłoną będą zasobożerne:P

Dudzio993

0 + - 2012-04-27 14:31

Z zalecanych wymagań nic nie spełniam ale na minimalnych to jakoś pogram na 1-6 fps...

MaroX885

0 + - 2012-04-27 22:09

Z tymi wymaganiami zalecanymi to się chyba z choinki urwali.Jak można porównywać :
-6 rdzeni do 8
-8 wątków do 12
-3,06 GHz (6 rdzeni) do 3,6 GHz (8 rdzeni) to już w ogóle przesada , w samym taktowaniu jest już za duży rozrzut
-ostatnią sprawą jest to , iż procki z zalecanych wymagań poza zupełnie odmienną specyfikacją ogólną to całkowicie inna architektura CPU (moduł bulldozzera ciężko porównać do rdzenia i7 z HyperTreadingiem)
To tyle odnośnie wymagań co do proca , ale pozostaje jeszcze kwestia wymaganej pamięci RAM.Nie sądzę , że skoro 2 GB RAM wystarcza do minimum to że nagle do zalecanych jest potrzebne 16 GB.To za duży rozrzut , aż 8-krotna różnica.Bez przesady.

silverkin

0 + - 2012-04-28 14:15

To oznacza, że Rockstar ma totalnie w pupie optymalizację.

MaroX885

0 + - 2012-04-29 19:58

Wymagania są jakie są.Pozostaje jeszcze nadzieja , że te wymagania rekomendowane są wymaganiami maksymalnymi.I nie wiem czy to nie jest prawda bo na 2 portalach znalazłem taką właśnie informacje , jak poszukacie to i znajdziecie.Jakby nie patrzeć wymaganie rekomendowane a maksymalne to spora różnica.Stawiam że ta gra w zwykłych zalecanych nie wymaga więcej niż 4 rdzeni , 4 GB RAM i GTX460 , z tego co czytałem a jest tego multum , głównie na portalach zagranicznych.O bym się nie mylił.

idzpro100

1 + - 2012-04-29 20:23

znając niechęć panów z R* do optymalizacji gier (np. GTA 4) wydaje mi się, że wymagania zalecane mogą być niestety prawdziwe. Choć dziwne może być, że jest taka różnica pomiędzy zalecanymi, a minimalnymi wymaganiami. Ciekawe, czy komukolwiek uda się to uruchomić w rozdzielczości 2k i wszystkim najwyższym?

MaroX885

0 + - 2012-04-29 23:45

Jakby nie patrzeć rozrzut wymagań zalecanych i minimalnych jest ogromny.Jeśli gra rzeczywiście ma wymagać tych 6 lub 8 rdzeni , 16 GB RAM i chyba najmocniejszej obecnie karty graficznej na rynku to coś nie chcę mi się wierzyć żeby minimalne były takie niskie.Patrząc na to z tej strony to minimalne wymagania są mocno zaniżone.Może być też tak , że to czysty marketing , bo podzespoły jakie są podane w zalecanej konfiguracji to obecnie najnowszy i absolutnie najmocniejszy sprzęt.Nie wyobrażam sobie peceta , który mógłby mieć mocniejszy konfig niż to co w tych wymaganiach.Mówię oczywiście o dzisiejszych blaszakach.W przyszłości mogą i zapewne będą jeszcze mocniejsze konfiguracje.Ja stawiam że to marketing.Wiem , dużo czytam i w ogóle interesuję się komputerami.Mówcie co chcecie , dla mnie te wymagania to ściema.Po trailerach jakoś nie widzę mocy tych 16 GB RAM i 8 rdzeni.Grafa bardzo przeciętna , wręcz słaba.

neverwinter210

0 + - 2012-04-30 01:04

Wejdźcie na oficjalną stronę Max Payne 3 http://www.rockstargames.com/maxpayne3/news/article/max-payne-3-for-pc-new-screens-and-details-including-system-spec.html tam macie jak wół napisane, że to jest zakres od do.

LucasFxx

0 + - 2012-05-27 17:06

wymagania rekomendowane są dla maxed out i 2560x1600

Megistosz

0 + - 2012-06-17 22:27

Powala z nog. Ja mam laptopa ASUS'a 17' procek Intel Core 2 Duo grafika GeForce 9650m GT, 4gb ram, 320 hdd i mi smiga pieknie ladnie z optymalizowana gra. Polecam !!!!!!!!!!!!!!!!!! NIE TRZEBA MIEC TAKIEGO SPRZETU JAK WYPISUJA

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie