Damian Szymański | 2010-04-08

Partnerom Nvidii grozi bankructwo?

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: BFG | EVGA | nVidia

 

Ostatnie miesiące z pewnością nie były łatwe dla wszystkich partnerów biznesowych Nvidii. Brak nowych układów w ofercie oraz problemy ze sprzedażą kart poprzedniej generacji znacząco odbiły się na ich finansach.

W ostatnim okresie w komfortowej sytuacji finansowej mogli być jedynie partnerzy obu firm  AMD i Nvidii. Ci, którzy zdecydowali się produkować karty graficzne wyłącznie jednej z firm, z pewnością narazili się na duże ryzyko. Jak informuje serwis Fudzilla, przekonali się o tym partnerzy Nvidii, a dokładniej firmy BFG i Evga.

Stanęli oni w obliczu kłopotów finansowych, spowodowanych wielokrotnym przekładaniem premiery Fermi, oraz utrudnioną dostępnością układów starszej generacji, które de facto straciły na swej popularności w obliczu wysypu kart graficznych ATI Radeon z serii HD 5XXX. Sytuację pogłębia również brak nowych kart graficznych GeForce GTX 470 i 480 w ofercie, pomimo ich rynkowej premiery. Oczekiwanie na pełną dostępność tych kart łączy się dodatkowo z rozczarowaniem, gdyż układ Fermi nie okazał się tak rewelacyjny jak zapowiadano. Sytuacja ta spowodowała, że niektórzy producenci, po nadwyrężeniu swojej sytuacji finansowej, zaczęli masowo redukować swoje wydatki. Robią to poprzez zwolnienia pracowników i redukcję płac, czy też tak jak BFG, wycofują się z europejskiego rynku.

Producenci skupieni wyłącznie wokół jednej firmy z pewnością otrzymują za to stosowne profity jednak ponoszą również duże ryzyko. Sytuację z pewnością poprawi długo wyczekiwane wprowadzenie do sprzedaży detalicznej kart graficznych GeForce GTX 480 i 470.

Źródło: Fudzilla

odsłon: 4395

Komentarze

(38)

Private_92

0 + - 2010-04-08 14:05

I co w tym dziwnego, niech dalej chcą więcej kasy za gorsze karty graf., to daleko raczej nie pocisną ;d

spock2

0 + - 2010-04-08 14:08

Stare jakieś te niusy, ja o tym czytałem jakieś 2 tygodnie temu.

Spikeblade

0 + - 2010-04-08 14:36

to dlaczego go nie dodałeś? :P

spock2

0 + - 2010-04-08 18:50

A płacą coś za to?

Damian Szymański

0 + - 2010-04-08 19:18

A no punktami płacą ;)

kubbak

0 + - 2010-04-08 19:21

Płacą od 1 do 5 punktów, które potem możesz wymienić na produkty z komputronika -> http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Wymieniamy_punkty_benchmarkowe_-_aktualizacja_2009-14146.html.

spock2

0 + - 2010-04-08 19:35

Mnie tylko forsa interesuje, tymi róznymi punktami mnie zamęczają od supermarketów do fast foodów,

jan Kowalski

0 + - 2010-04-08 20:20

Nie być taki materialista, 1 punkt=1złoty, tak więc forsa jest. ;)

Chociaż masz rację, gdyby zamiast punktów robili przelewy na konto to by było fajnie, w komputroniku taka drożyzna że przy małych kwotach się nie opłaca.

19arek93

0 + - 2010-04-08 14:14

"profity jednak ponoszą również dużą duże ryzyko"

;)
_________________________________________________
Jakie żarło wybrali takie żrą. Nic dziwnego że mają kłopoty patrząc na politykę NVidii. Dziwię się jednak że wcześniej nie zaczęli współpracy z AMD/ATi patrząc na masowe smażenie kotletów przez zielonych. Chyba że mają stosowne umowy przez które nie mogą tego dokonać.

XaRaDaS

0 + - 2010-04-08 14:19

No nie wiem, czy przy takich opóźnieniach umowa jest coś warta :) zrozumiałbym miesiąc lub nawet dwa miesiące opóźnienia, ale prawie pół roku, to już jest przegięcie. Zresztą niby premiera była, a kart jakoś nie widać. Do tego tylko chyba fanboye kupią Fermi, które nieznacznie jest szybsze od ATI na dzień dzisiejszy, a jednak cenowo jest droższy dżifors :D

_nick_

0 + - 2010-04-08 14:32

To niech sprzedają też radeony - nie mieliby takiego problemu.

glasser

0 + - 2010-04-08 15:25

Być może umowa ich trzyma.

Darxis

0 + - 2010-04-08 14:48

Szkoda :( BFG fajna firma

kfikacz

0 + - 2010-04-08 15:16

dokladnie.

physx od nich lezy i sie kurzy...

Zen...

0 + - 2010-04-08 15:16

Pozostaje EVGA :P

mateo308

0 + - 2010-04-08 15:40

Nvidia żeby trochę wzięli mniejsze opłaty za niektóre karty graficzne bo są droższe niż Ati Radeon jeżeli będą takie drogę to zastanowię się nad kupnem Ati Radeona

jankesdh

0 + - 2010-04-08 16:22

"Ostatnie miesiące z pewności nie były łatwe dla wszystkich partnerów biznesowych Nvidii."

ą połknąłeś ;)

jan Kowalski

0 + - 2010-04-08 17:20

Najsprytniejszy był XFX, ale za produkcę Radeonów dostał bana na Fermi. ;]

Janke5

0 + - 2010-04-08 17:36

nie jestem przekonany czy specjalnie ich to zmartwiło ;)

lwses

0 + - 2010-04-08 18:42

Walicie gupotami blado:) ati wydajniejsze:) tak sie wam zdaje bo ati obiął rynek swoimi serjami kart,a te najmocniejsze wymiękaja z teselacją i dx11 w stosunku do gtx470 czy też 480,taka jest prawda,że płacąc tyle buły za radeona który ma moc ale jej nie pokazuje jest wielkie rozczarowanie,płacz i zgrzytanie zębami he he dobre,a szkopuł tkwi w tym że ati zastosowało na jeden rdzeń jeden teselator a nvidia aż 8 na każdy rdzeń,więc fanboye pytam która z kart będzie wydajniejsza ??? chyba że tak od siebie lubicie kolor czerwony hahaha,ok spox mi tez sie podobał do czasu:) przy hd4870.Nie jest to może jakiś duży skok jaki byśmy sie spodziewali ale napewno nvidia zrobiła większy krok w kierunku nowej technologi kart niż konkurent czerwony jak burak:)

WIELKI FANBOY NV/ATI

pocio

0 + - 2010-04-08 18:52

Koledze "znafcy" juz podziekujemy

lwses

0 + - 2010-04-08 20:55

Jak kupisz radzia to podziękuj w sklepie sprzedawcy a nie mi:)

pocio

0 + - 2010-04-08 22:57

yhy. Teraz mam radeona 4670 i nie mam zamiaru go na nic innego wymieniac. Mialem juz kilka grafik nvidi i szalu nie bylo. Jedyne co dobrze wspominam to gf 4200 ti. Oprawie go sobie w ramke razem z hd4670 i jak odejdzie na emeryture. A tak na serio jezeli juz kupisz grafike od ati czy nv to podczas uzywania pcta do pracy czy do grania, to nie myslisz o tym co dziala w srodku i czy karta z drugiego obozu bedzie lepsza, wazne ze dziala i tyle, a jezeli jakas gra tnie to zmniejszasz detale i po klopocie. Pograsz, przejdziesz, zapomnisz. Nie ma sie juz co spuszczac na kilkoma fpsami przewagi;o

spock2

0 + - 2010-04-08 18:52

Brakuje jeszcze tylko pierdnięcia w stylu że kto wybrał ATI przegrał życie fanbojku nvidii :))))

jan Kowalski

0 + - 2010-04-08 20:11

Prowokujesz, ale częściowo masz rację. Radeony nie dają rady w teselacji, za to GeForcy wymiękają w DX9/10. Jednak gier z DX11 nie ma praktycznei wcale, chociaż będzie ich coraz więcej, a wydajność kart NVIDI jest i tak wystarczająca do starszych gier. Podsumowując powiedzmy że jest remis. ;)

the_bart123

0 + - 2010-04-08 20:12

dobra - oki - moze sie nie znam - a po co mi ta twoja/nvidia teslacja? by te demko ichnie szybciej chodzilo?

jan Kowalski

0 + - 2010-04-08 20:26

Po to samo po co Ci DX11, HDR, AA, AF, PhysX i 3D Vision. No chyba że nie lubisz bajerów, wtedy kupujesz integrę. ;]

lwses

0 + - 2010-04-08 21:02

Kiedy gry bedą wykorzystywaly sprzętową tesalacje to wtedy zadasz sobie to pytanie,podpowiem,że wydajność w tej kfestji jest na pewno przyszłosciowa dla nvidi

lwses

0 + - 2010-04-08 21:06

chyba,że śpisz na kasie,to wydasz na zmiane karty

tazik21

0 + - 2010-04-09 00:58

huczysz jakbyś miał pusto w głowie. Premiera miała być 5 miesięcy temu. NV pewnie smażyło kotleta, a tu dupa blada.

leon691

0 + - 2010-04-08 19:02

nvidia zrobiła wielki krok w kierunku większego chałasu i wyższej temperatury w naszych domach.

lwses

0 + - 2010-04-08 21:28

wymien okna stare na pcv to bedzie cicho,a tempy skrec kaloryfer lub nie dokladaj wiecej do pieca,jest na zewnatrz cieplo :)))))

Suncho

0 + - 2010-04-08 20:18

lubimy to co jest na rynku..kupilem 5870 na w listopadezie bo sie nie moglem doczekac nvidii ... a karta byla potrzebna....
nie wydaje mi sie ,zeby ludzie ,ktorzy kupujá karty po 1500-2000 pln bawili sie w jakies fanbojowanie niczym nastolatek...
nie ujmujac nastolatkom oczywiscie ;-)
pozdro :-)

pejlowicz

0 + - 2010-04-08 22:11

A ja się zastanawiam po co te karty wydajniejsze jak większość gier to porty z konsol ? I to często biedne porty bez optymalizacji. Coraz więcej gier wychodzi tylko na konsole, więc po co komu 4 czy 6 rdzeni, karty mega wypas i ram ddr3 16 GB ? Jak mi ktoś zaraz wyjedzie że nie tylko grami człowiek żyje, to zapytam czy rynek profesjonalistów napędza rozwój DX-ów i kart graficznych?

ivanos

0 + - 2010-04-08 22:25

I po co ta sztuczna panika ????????? !!!!!!
http://pclab.pl/news41543.html

leon691

0 + - 2010-04-08 22:46

o Boże, jest chłodniejszy czyli zarazem głośniejszy! Uciekaj kto może.

trybik

0 + - 2010-04-08 23:26

Czytałem testy nowych Fermi 480 na pclab.pl i mało z krzesła nie spadłem jak zobaczyłem, że Radeon 5970 a i czasem 5870 biją 480 w FPS w nowych grach. Czasem nawet stara 295 jest szybsza (w niższych rozdzielczościach). Jak dla mnie konsole są do gier a PC-ty do pracy mam EVGA 9800GTX+ i zapewne zostanie ona na jakieś 3-4 lata, później się zobaczy.

lwses

0 + - 2010-04-09 20:29

OK nie istotne fanboye róznego pokroju:) byle by kazdy był zadowolony:) pozdro dla czerwonych i zielonych:)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie