Ciekawostki

Amazon na fali - to teraz najcenniejsza marka na świecie

przeczytasz w 1 min.

Amazon to najcenniejsza marka na świecie według najnowszej edycji rankingu Brand Finance Global 500. Biorąc pod uwagę, to jak prężnie rozwija się ten gigant z sektora e-commerce, wynik ten nie może dziwić.

Początkowo była to internetowa księgarnia, do niedawna tylko lokalna platforma zakupowa, a dzisiaj koncern, który zmienia zasady gry i to nie tylko na rynku e-commerce. Amazon to niesamowicie prężnie rozwijająca się firma, która w dodatku znaczy coraz więcej. 

Amazon – najcenniejsza marka świata

Amazon to teraz najcenniejsza marka świata, według rankingu Brand Finance Global 500, w którym jeszcze trzy lata temu zajmowała zaledwie ósme miejsce. W tamtym roku była trzecia, ale udało jej się wskoczyć na szczyt, przeskakując Apple oraz Google (która spadła z pierwszego na trzecie).

Na wartość marki (która w przypadku Amazonu wzrosła o 42 proc. w ciągu ostatniego roku) składa się nie tylko sama wartość przedsiębiorstwa, ale też sytuacja w branży, w jakim działa oraz jego wartość dla inwestorów.

Za wspomnianym podium są kolejne marki technologiczne: na czwartym miejscu jest Samsung, a na piątym – Facebook. Z kolei Microsoft uplasował się na pozycji siódmej. Tak prezentuje się TOP 25:

marki 2018

Zainteresowanych odsyłamy do pełnego raportu (w formacie PDF).

Amazon notuje świetne wyniki

Amazon to przede wszystkim gigant sektora e-commerce, ale też jeden z najważniejszych graczy w branży serwerowej, ceniony producent gadżetów, przedsiębiorstwo prężnie działające na rynku rozrywkowym i firma pełna kreatywnych pracowników, na co dowodem są liczne intrygujące patenty.

Z roku na rok Amazon działa coraz lepiej i otwiera się: tak na nowe rynki, jak i kolejne sektory. Efekty tego są widoczne w wynikach finansowych. Dość powiedzieć, że – jak wskazuje serwis Quartz – w ciągu ostatniego kwartału gigant zanotował większy zysk netto niż wynik, będący sumą zysków i strat z pierwszych czternastu lat działalności (czyli od 1997 roku).

Nic też nie wskazuje na to, by Amazon miał zwolnić.

Źródło: Brand Finance, Quartz

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sparx6
    4
    ale mimo takiej cenności rynkowej nadal powstaje sporo artykułów na temat tego że pracownicy są mocno wykorzystywani, lub muszą bardzo ciężko i wydajnie pracować, aby się utrzymać na stanowisku. Zanim powstały hale w Polsce to w Niemczech były strajki pracowników, z trudem, ale udało się związkom zawodowym wywalczyć swoje, potem powstały w Polsce. Najwięcej szumu od samego początku jest wokół tej koło poznania i jak na razie nic nie wywalczyli, a wręcz przeciwnie są coraz bardziej wyśrubowane normy.
    Nie robiłem tam, ale sam fakt że różni dziennikarze oraz blogerzy którzy tam pracowali piszą o podobnych wadach Amazona wobec pracowników, więc coś w tym musi być.

    Jak widać technologia komputerowa wraz z robotami nie wystarcza, jest dobra, ale to dla nich za mało, chcą więcej i więcej, więc próbują dostosować wydajność siły ludzkiej żeby nadążali za całą resztą.
    • avatar
      specialboy
      0
      A dysku jeszcze mi nie wysłali ;( pfff też mi Amazon ;/