Na topie

Cztery procesory obrazu na karcie wideo

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Karty graficzne Producenci: Leadtek

Leadtek wprowadził do swojej oferty monstrualną kartę wideo WinFast HPVC1111, wyposażoną w aż cztery czterordzeniowe procesory. Zastosowane układy wykorzystują architekturę Cell, z którą zetknęliśmy się w konsolach Sony PlayStation 3.

AA
  Warto przeczytać:
 

Procesorom Toshiba SpursEngine SE1000 producent przydzielił po 128 MB pamięci XDR DRAM (łącznie 512 MB). Do komunikacji z komputerem karta wykorzystuje interfejs PCI-Express x4 i jest zasilana dodatkową wtyczką 6 pin. Za chłodzenie odpowiadają cztery niskie radiatory wraz z wentylatorami o maksymalnej głośności 32 dB. Wymiary karty to 240 mm x 155 mm x 18 mm (wystaje około 3,5 centymetra ponad wysokość śledzia), a jej waga to 375 gram. Na śledziu nie znalazły się żadne wyjścia wideo ze względu na przeznaczenie produktu wyłącznie do obliczeń. 

 

Przeznaczeniem takiego „potwora” jest między innymi kodowanie i dekodowanie materiałów wideo HD MPEG-2 i HD H.264 oraz przetwarzanie obrazów. Dostarczone wraz z kartą oprogramowanie TMPGEnc.XPress pozwoli na pracę zarówno w systemie Windows, jak i Linux.

 

 

Karta od przyszłego tygodnia będzie dostępna w sprzedaży jedynie w Japonii, gdzie jej cena wyniesie 99000 jenów (około 3600 złotych).

Źródło: blog.goo.ne.jp, leadtek.com, tcmagazine.com

 

Polecamy artykuły:    
GeForce GTX 480 vs Radeon 5970 – pojedynek! Eee Keyboard PC - komputer w klawiaturze GamesCom 2010: najciekawsze nowości i gry

Odsłon: 7192 Skomentuj newsa
Komentarze

39

Udostępnij
  1. Kichaa
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:21

    Aż mi się przypomniały wyczyny 3DFX'a :P

    Skomentuj

    1. michal_229
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:00

      Dokładnie, z tymi 4 małymi radiatorkami kojarzy się trochę z Voodoo 5 ;p

      Skomentuj

      1. saddam
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 15:38

        Radiatorki wygladaja jak od S3 Savage4.

        Skomentuj

  2. bchrubas
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:29

    Ciężko to nazwać kartą graficzną ;-)

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:30

      Chyba jednak nie, bo NVIDIA Tesla (ta podobna do serii 8800, a nie serwerowy RACK) także jest kartą grafiki, a nie ma wyjść wideo.

      Skomentuj

      1. bchrubas
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 17:45

        ale NVidia robi to na swoich procesorach od kart graficznych a to tutaj to takie nie wiadomo co :-)

        Skomentuj

      2. jeomax.co.uk
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 20:23

        Chyba jednak tak, nawet na Wiki nie nazywaja tego kartami graficznymi, skoro sam producent zowie to systemami HPC (High Performance Computing), i tego tez nalezaloby sie trzymac stosujac nazewnictwo ze wzgledu na przeznaczenie. A ze przeznaczenie przeznaczenia, heh, jakas pochodna, ma costam wspolnego z grafika, to juz mniej istotne, bo gdyby mialo wspolne z obliczeniami kosmicznymi, to przeciez nikt nie nazywal tego karta kosmiczna.

        Skomentuj

  3. Akker
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:29

    Tytuł tego newsa bardzo przyciąga;D
    Myślałem, że NV wyprodukowała jakieś monstrum.

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:21

      Masz poczucie humoru xD

      Skomentuj

      1. mamok
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 17:05

        1000w pobór prądu, zamiast zwykłego chłodzenia to 4 mugeny2 połączone, PCI-E x64...

        Skomentuj

        1. Lightning
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-09-07 19:51

          No dobra - a jaki na to zasilacz? xD
          Dodatkowe 1000 zł

          Skomentuj

  4. R2rrO
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:44

    Ale to chyba nie jest karta graficzna.... Tytuł może bardzo wprowadzić w błąd :/

    Skomentuj

    1. Promilus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 14:48

      Dokładnie - prędzej karta wideo, choć i to może byc odebrane jako 'tuner tv'

      Skomentuj

      1. saddam
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 15:40

        Mi to wyglada po prostu na karte do strumieniowego przetwarzania danych.

        Skomentuj

        1. krzywyzielarz
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-09-07 18:53

          Tak, Z ust mi to wyjąłeś.

          Skomentuj

        2. Promilus
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-09-07 19:57

          Owszem, ale dołączone oprogramowanie sugeruje dość konkretne zastosowanie. A biorąc pod uwagę, iż jeszcze nie ma komercyjnego softu korzystającego z OpenCL (albo jest bardzo niewiele) to ta karta do żadnego wspierania obliczeń się zasadniczo nie nadaje.

          Skomentuj

  5. speed664
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:47

    ta nvidia gt480 x4 + lodówko zamrażarka

    Skomentuj

  6. impulse_101
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 14:54

    "SpursEngine posiada zegar 1.5GHz i jest w stanie wykonywać do 48 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę."[hotfix.pl]
    48mld to jest 48Gflopsow o ile sie nie myle? To chyba nie duzo.

    Skomentuj

    1. jogin211
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:04

      to jest chyba raczej uzupełnienie braków w mocy procesora (CPU) bo jesli sie nie myle NV ma CUDA, która moze dzialac podobnie i jest 10krotnie wydajniejsza??
      poprosze o ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu

      Skomentuj

      1. saddam
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 15:37

        To po prostu karta do obliczen. Jak masz specialny soft albo sam go sobie napiszesz, to cale obliczenia beda lecialy na tej karcie zamiast na CPU. Tak czy inaczej SpursEngine wyszlo ze 3-4 lata za pozno.

        Skomentuj

  7. Otheim
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 15:13

    Mam nadzieje że nie tylko w Japonii się pojawi. Bo reszta świata też przecież zajmuje się obróbką Video a nie tylko Japończyki. :)

    Skomentuj

    1. saddam
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:33

      SpursEngine wyszedl juz wieki temu i zadnej kariery nie zrobil. Ze wzgledu na znikoma popularnosc nie ma na to softu, a na dodatek nV CUDA zgarneło praktycznie caly rynek GPGPU wiec po co komukolwiek taka droga i niedomagajaca karta, na ktora prawie nic nie ma, skoro duzo wiecej potrafi zwykly, konsumencki geforce?

      Skomentuj

  8. Lightning
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 15:22

    Nie lepiej zamontować 2 większe procesory?

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 15:29

      A są dwa razy większe i dwa razy wydajniejsze?

      Skomentuj

      1. Lightning
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-07 16:43

        Czemu od razu 2 razy większe? ;)
        Wystarczą 2 procesory i znacznie większe chłodzenie by ewentualnie podkręcić fabrycznie pamięć ;)

        Skomentuj

        1. Paweł Maziarz
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-09-07 20:54

          Zasugerowałem się "zamontować 2 większe" - już wiem o co Ci chodziło.

          Skomentuj

  9. hideo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 15:40

    spoko, przypuszczalnie komuś się taka karta przyda do profesjonalnego kodowania obrazu za pieniądze, bo domownicy na pewno nie maja czego tu szukać

    Skomentuj

  10. XaRaDaS
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 16:39

    Nie mogli dać jednego porządnego radiatora z większym wolnoobrotowym wiatraczkiem ?? Musieli dać te małe gówniane kręciołki, które zaraz padną i zaczną wyć niemiłosiernie.

    Skomentuj

  11. mat9v
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 17:00

    Choćby do jednoczesnego kodowania wielu strumieni video w telewizji przemyslowej do archiwizacji obrazu z kamer. Prawdopodobnie sprzęt powstał pod konkretny program (może już nawet istniejący) i zastosowanie, a nie jako uniwersalne narzędzie obliczeniowe. Co by to nie było myślę, że news nie powinien sugerować iż jest to karta graficzna.

    Skomentuj

  12. Overclocker
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 17:52

    tytul newsa jest po to zeby przyciagnac ludzi do tego newsa zeby poczytali ewentualnie nabyc wiecej wejsc na newsa :-)
    bo rownie dobrze by mozna bylo napisac
    "Cztery Playstation 3 w Komputerze"

    Skomentuj

  13. szujeq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 18:05

    Physx też był na początku jako rozszerzenie PCI, tak samo pewnie będzie z tym czymś tylko, że ATI może go przejąć ;p

    Skomentuj

  14. Krzychu2009
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 18:29

    Hehe, to jakiś żart.
    Karta graficzna LOL - widzisz tam gdzieś podłączenie do monitora??
    Weźcie nie wpuszczajcie Nie sprawdzonych artykułów. Benchmark leci na ryja.

    To Jest Karta rozszerzeń. Można użyć nazwy "akcelerator przetwarzania strumieniowego".

    Co ma to do karty graficznej, Nic.

    Bez jaj rozum ostatnio odebrali, co poniektórym. Potem taki przeczyta i żyje w błędzie...

    Skomentuj

    1. krzywyzielarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 18:56

      +1

      Skomentuj

  15. DabeK
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 19:35

    Niech w temacie wypowie sie Wulfen, a wszystko będzie jasne.

    Z tego co mi wiadomo to w Cellu procesor może odgrywać rolę grafiki!

    Skomentuj

    1. Krzychu2009
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 20:02

      Tak, co jeszcze?? Może, i by dało radę przeprogramować koprocesor, ale ta karta rozszerzeń Nie ma nawet możliwości Bycia kartą grafiki, więc resztę sobie dopisz..
      Ostatnio też był artykuł, o kartach graficznych AMD które wspierają sprzętowo havok.
      Jak tak dalej pójdzie, to się przeniosę na PCLab, tam takich głupot nie piszą.

      Skomentuj

    2. Promilus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-09-07 20:34

      Nie. Po prostu ma dostęp bez żadnego API do zamapowanych rejestrów RSX w pamięci XDR (fifo buffer) przez co to co zajmuje wiele cykli na windowsach i wymaga dużej mocy obliczeniowej to na PS3 działa bardzo szybko. Dodatkowo Cell może przetwarzać końcowy obraz wygładzając algorytmem MLAA (nota bene NIE stworzonym specjalnie dla PS3 jak to by niektórzy chcieli wmawiać), czy dodając cienie itp. Xbox korzysta z DXa więc takich możliwości znów nie ma. Za to przynajmniej ma normalny procek a nie 1/4 cpu i 3/4 koprocesora.

      Skomentuj

      1. DabeK
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-09-08 05:30

        A nie mówiłem, wpada Wulfen i wszystko jasne.
        To właśnie miałem na myśli, aczkolwiek nie byłem pewny, kiedyś tam coś czytałem, że Uncharted 2 wyciska max z Cella, dzięki dobrej optymalizacji.

        Skomentuj

        1. Promilus
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-09-08 09:46

          Tylko ile w tym jest optymalizacji kodu, a ile optymalizacji problemu...

          Skomentuj

  16. Zwierzak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-09-07 22:55

    To kiedy będzie do wygrania w konkursie Benchmarka ? :) Pytanie czy to współpracuje z jakimkolwiek softwarem do obróbki video.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!