Oprogramowanie

Intel prezentuje potencjał DirectX 12

z dnia 2014-08-14
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
40 komentarzy Dyskutuj z nami

Nowy interfejs programowania oferuje mniejszy narzut na procesor, a także niższy pobór mocy.

Microsoft DirectX 12 logo

Pierwsze informacje o DirectX 12 pojawiły się na marcowych targach GDC 2014 – wtedy były to jednak głównie informacje teoretyczne. Podczas targów SIGGRAPH 2014 koncern Intel zaprezentował nowy interfejs programowania w praktyce.

Kluczem do sukcesu nowego DirectX ma być zwiększenie jakości grafiki, przy jednoczesnym zmniejszeniu narzutu na procesor. Podczas konferencji jego potencjał został zaprezentowany na tablecie Microsoft Surface Pro 3, który bazuje na 2-rdzeniowym/4-wątkowym procesorze Intel Core i5-4300U o zegarze 1,9/2,9 GHz i zintegrowanej grafice Intel HD 4400 o zegarze 200 – 1100 MHz.

Do demonstracji wykorzystano specjalne demo technologiczne, które przedstawia 50 000 planetoid z niezależnym torem poruszania. Co istotne, zostało ono tak opracowane, że za pomocą jednego kliknięcia mnożna było zmienić tryb pracy z DirectX 11 na DirectX 12.

DirectX 12 prezentacja na SIGGRAPH 2014 - demo DirectX 11  DirectX 12 prezentacja na SIGGRAPH 2014 - demo DirectX 11
Demo technologiczne uruchomione w trybie DirectX 11 (po lewej) i DIrectX 12 (po prawej)

Demo uruchomione w trybie DirectX 11 działało z płynnością 19 fps, natomiast w trybie DirectX 12 już z płynnością 33 fps. Nowa technologia zaowocowała również niższym poborem mocy – wszystko dzięki mniejszemu obciążeniu procesora.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

DirectX 12 prezentacja na SIGGRAPH 2014 - demo DirectX 12

Można zatem oczekiwać, że gry i benchmarki korzystające z DirectX 12 będą mniej zależne od procesora. Podobnie działa technologia Mantle - warto jednak pamiętać, że nie jest ona konkurencją dla nowego DirectX.

Źródło: Sweclockers

marketplace

Komentarze

40
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    I tak ten DirectX będzie mnie obchodzić dopiero 2, 3 lata po premierze, tak samo jak jest z 11 która i tak nie jest jeszcze standardem do końca
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    I pewnie tylko dla Windows 9 moja magiczna kula mi to mówi.
    Zaloguj się
    16
  • avatar
    Ja bym zamienił słowo Intel na Microsoft :+)
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    Ciekawe.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Oby był kompatybilny w Windows 8.1
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    "Kluczem do sukcesu nowego DirectX ma być zwiększenie jakości grafiki, przy jednoczesnym zmniejszeniu narzutu na procesor."

    To zwiększenie jakości grafiki bierze się z jakiś nowych funkcji DXa czy po prostu wynika z większej dostępnej mocy sprzętu(mniejszy narzut na procesor)?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakby co, w innym obozie zaczęły się prace nad OpenGL NG. Też ma być Mantlopodobne.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli dopracowana wersja dx11 to nie 11.x tylko już 12
  • avatar
    Co to 10 miała nie dawać...
  • avatar
    Kiedyś w ustawieniach gry wybierało się między DX, OpenGL a Glide, mogłyby te czasy wrócić ;)
  • avatar
    I tak gry są robione pod żałosne procesorów "next genowych" konsol. Wszystko jest przerzucane na kartę graficzną, więc aktualne procesory w pc (np. i5 4670) procesory nie mogą się nawet spocić z dx 11.
    Zaloguj się
  • avatar
    dobra wiesc dla "starszych" kart czyli serii 7XX, beda one obslugiwaly DX12 ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Skoro tak naprawdę zmieni się tylko optymalizacja, bo sprzętowo wszystko co zgodne z dx11 będzie zgodne z dx12, nie widzę żadnego realnego powodu aby ten ostatni był dostępny tylko pod nowe okienka. Można w sumie powiedzieć iż ten cały dx12 to taki patch do dx11 i właściwie nie wiem dlaczego nadano mu kolejny numerek.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niech zgadnę - Windows 8 only? :)
  • avatar
    Zmienili DirectX'a w Mantle ;f