Na topie

Drony latają nad kominami, sprawdzają czym palą ludzie

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Gadżety Drony Tematyka: Na Topie

Między innymi na Górnym Śląsku ruszyły testy nowego rozwiązania antysmogowego – drony latają nad dachami prywatnych domów i sprawdzają, czym w swoich piecach palą ich właściciele. Projekt budzi mieszane emocje, ale organizatorzy są zadowoleni.

Drony latają nad kominami, sprawdzają czym palą ludzie

A A

Nad dachami domów jedno- i wielorodzinnych na Górnym Śląsku (i nie tylko) od niedawna latają drony. To testy nowego rozwiązania, które ma pomóc w eliminacji smogu oraz szeroko pojętych zanieczyszczeń powietrza, co (nie tylko) w tym województwie stanowi spory problem. 

Projekt (który jest owocem współpracy Flytronic, Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla oraz miast Katowice i Gliwice) wzbudza sporo kontrowersji i ma równie wielu zwolenników, co przeciwników. Na czym polega? Ano na tym, że drony wlatują w dym wydobywający się z komina, by przeanalizować jego skład chemiczny, co pozwala wywnioskować, czy w danym domu nie pali się na przykład butelkami z tworzywa sztucznego lub innymi śmieciami. 

Jak podaje Dziennik Zachodni, czujniki, w jakie wyposażony został dron, są w stanie wykryć obecność PM10, PM2,5, PM1, chlorku wodoru, etanolu amoniaku i formaldehydu. Gdy wykryte zostanie podejrzenie łamania zapisów uchwały antysmogowej, informacja jest przekazywana operatorowi, który może na przykład zlecić funkcjonariuszom wizytę w domu i (po przeprowadzeniu kontroli) wystawienie mandatu.

Na razie to tylko testy, ale organizatorzy twierdzą, że wyniki są bardzo obiecujące. Dość powiedzieć, że już podczas pierwszych prób odkryto nieprawidłowości, co ostatecznie zakończyło się 500-złotowym mandatem dla właściciela jednego z domów. W planach są kolejne próby, których terminy z oczywistych powodów nie zostały ujawnione. Warto wspomnieć, że podobne projekty prowadzone są też w innych miastach, w innych województwach.

Pomysł spotkał się z mieszanym przyjęciem. Jedni gratulują organizatorom i zachęcają do jak najszerszego stosowania tego rozwiązania, widząc w nim szansę na przynajmniej ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Inni twierdzą, że takie sprawdzanie, czym pali się w domach, to naruszenie prywatności, a w dodatku niepotrzebny koszt (wszak spotykane są już kontrole wykonywane przez funkcjonariuszy). Po której stronie wy się opowiadacie?

Źródło: Dziennik Zachodni. Foto: StockSnap/Pixabay (CC0)

Odsłon: 5329 Skomentuj newsa
Komentarze

90

Udostępnij

Drony w marketplace

  1. blebleble
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-01-25 11:31

    czysteogrzewanie kropka pl

    Skomentuj

  2. Eternal1
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2018-01-25 11:53

    Idea MOŻE i szczytna, lecz nie tędy droga, to zwykłe wtargnięcie na teren prywatnej posesji.

    Czy dron ma nakaz? nie ma. Więc biorę wiatrówkę która stopi w garażu i - z całą sympatią dla tych urządzeń - likwiduję intruza.

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2018-01-25 11:59

      dron nie musi miec nakazu, o ile mnie pamiec nie myli to jeżeli taki dron nie nagrywa lub nie robi zdjec twojego domu i trzyma sie dalej niż 30m od człowieka to nie łamie prawa

      a niszczenia nie polecam bo pewnie bedziesz musiał zapłacic za straty

      Skomentuj Historia edycji

      1. Q'bot
        Oceń komentarz:

        -8    

        Opublikowano: 2018-01-25 12:32

        Ja bym porozciągał dookoła kominów żyłkę - i nagle dron staje się mój, a nikt bez powodu nie otrzyma od prokuratury nakazu przeszukania domu ;]

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          10    

          Opublikowano: 2018-01-25 12:43

          ale powód bedzie

          ukradłeś drona

          Skomentuj

          1. Q'bot
            Oceń komentarz:

            -8    

            Opublikowano: 2018-01-25 13:55

            Ciężko nazwać kradzieżą coś co samo się znalazło na mej posesji ;] To by oznaczało, że powietrze, ptaki i owady też ukradłem

            Skomentuj

          2. Finear
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2018-01-25 14:02

            żeby znalazło sie na twojej posesji to musiał byś cos z tym zrobić żeby na nią spadło, czyli zestrzelic czy jakies żyłki rozwiesic

            a tym bardziej jak ktos za 5min do ciebie podbije z pytaniem gdzie mój dron a ty już schowałes go do szafy to nie jest to kradziez ?

            Skomentuj

          3. Q'bot
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-01-25 17:55

            A gdy komuś wrzucisz portfel z gotówką na posesję, znajdzie go właściciel, to nazwiesz to kradzieżą? Będzie mu się należeć co najmniej 10% znaleźnego, o ile w ogóle się przyzna iż widział cudzy portfel...

            Skomentuj

          4. Finear
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-01-25 17:59

            Jeżeli naprawdę nie widzisz różnicy to przykro mi że marnujesz powietrze którym mogli by oddychać normalni ludzie

            Skomentuj

          5. Q'bot
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-01-26 11:02

            "Normalni' czyli statystyczni? Statystyczny polak jest analfabetą, więc dla każdego powietrza szkoda...

            Skomentuj

        2. Deryl
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-01-25 21:32

          ma pełne prawo, rozciągnąć żyłkę jego komin jego dach, teren prywatny, tu nie ma znaczenia czy dron nagrywa czy nie, jest to naruszenie przesytrzenii prywatnej. Sama idea może i jest dobra, śmieci się nie powinno palić, ogólnie sprawa smogu jest dużo bardziej skomplikowana. Zadajmy sobie podstawowe pytanie czy system ekonomiczno gospodarczy w tym kraju pozwala ekolognicznie ogrzewać dom?? prawda jest taka że ludzi poprostu nie stać na eko rozwiązania, palą najtanszym węglem i w najtańszych piecach.

          Skomentuj

          1. Q'bot
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-01-26 11:05

            Państwu smog jest na rękę...
            Mamy wynegocjowaną najdroższą umowę z Gazpromem w Europie, oraz stada górników wydobywających wungiel gorszej jakości aniżeli importowany, elektrowni atomowych dalej brak... Więc czym ogrzewać?

            Skomentuj

      2. Eternal1
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2018-01-25 12:38

        A skąd mam wiedzieć czy nie nagrywa?
        Przecież ogromna część dronów posiada kamery i często takich rozmiarów jak w telefonach.

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-01-25 12:49

          bo nie ma po co nagrywać? sprawdzaja skład dymu a nie robią wjazd do sypialni
          i afaik nie masz prawa zestrzeliwac takiego drona

          Skomentuj Historia edycji

          1. olszi
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-01-25 17:37

            skąd będziesz wiedział czyj to jest dron i co robi? jak na portal o takiej tematyce to nadmiar tu lemingów

            Skomentuj

          2. Finear
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-01-25 17:57

            Lemingow?

            A stąd że podleci nad komin zgarnie próbkę i odleci a nie będzie ci w okna zaglądał albo będzie miał odpowiednie oznaczenia identyfikujace

            Skomentuj Historia edycji

      3. Sharimsejn
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-01-25 14:52

        Na cholere komu zezwolenie do drona, który badalby czym ludzie pala. Poza tym pewnie przeszkoliliby miejskich albo urzednikow, a nie bylyby to osoby prywatne. Pomysl bardzo dobry. To czym ludzie czasem pala to powinni isc za to siedziec. Jak sie bedzie ktos burzyl to wprowadzic odpowiednie przepisy.

        Skomentuj

  3. david_89
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2018-01-25 12:11

    wiadomo, że burzyć się będą ci, którzy sortują śmieci na palne i niepalne, a te palne, na palne w dzień i palne w nocy. Jak ktoś nie ma nic do ukrycia to śpi spokojnie

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2018-01-25 12:46

      W latach 80 i 90-tych świadomość ekologiczna była inna. Teraz sortuję śmieci i plastiki lądują osobno w koszu, a to co można palić, palę w piecu CO.
      Jednak obcego drona latającego na mojej posesji na wysokości 7-8m budynku i tak zestrzelę, no bez przesady.

      Ktoś ma zastrzeżenia? ciemny dym z komina? wyjątkowo zły zapach dymu? Kontroli straży miejskiej bardziej ufam niż obcym dronom które nie wiadomo nawet co robią.

      Skomentuj

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-01-25 13:04

        "Kontroli straży miejskiej bardziej ufam niż obcym dronom"

        I bardzo dobrze bo przecież dron nie wystawia mandatu tylko właśnie w/w strażnicy.

        Skomentuj

        1. Eternal1
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2018-01-25 14:57

          Palę w OC w sposób czysty.
          Nad kontrolą straży miejskiej "mam kontrolę" - nad latającym dronem nie mam żadnej.

          Skomentuj

      2. patol1984
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-01-29 19:21

        Może twoja świadomość ekologiczna jest ok, ale moich sąsiadów nie bardzo. Kiedy nadchodzi dzień wywozu plastiku, ja wystawiam 2-4 wory, a moi sąsiedzi zaskakujące, ale całe 0! ;D

        Także jestem za dronami, ponieważ niektórzy nie mają bladego pojęcia jak szkodzą innym i sobie. A później nowotwory, problemy oddechowe, stały abonament w aptece itd.

        Skomentuj

    2. olszi
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2018-01-25 15:16

      powoli przesuwana granica i niedługo będą sprawdzać czy efektywnie się podcierasz

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        -7    

        Opublikowano: 2018-01-25 17:47

        Tutejsza logika propaguje kompletne, bezkrytyczne obnażanie się w imię:
        "jestem uczciwy, nie mam nic do ukrycia".

        Brak opcji:
        "jestem uczciwy, bronię prywatności"

        Bo przecież trzeba komuś doj***ć, komukolwiek, więc tymczasowo wyłączamy logiczne myślenie. A propos, widły i pochodnie za free na wejściu.

        Skomentuj

        1. rulax
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2018-01-26 13:53

          Czemu się dziwisz? Ludzie dają sobie wmówić, że im więcej kontroli tym bezpieczniej, fajniej.
          Takie współczesne niewolnictwo na własne życzenie. Wprowadźmy np. obowiązkowy podsłuch w każdym domu. Ilu przestępstwom będzie można zapobiec ...

          Skomentuj

          1. rulax
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-01-26 17:32

            Pierwsze minusy - i dobrze. Stanisław Lem kiedyś powiedział (w przybliżeniu): nie wierzył, że tylu jest idiotów na świecie aż poznał internet. Ilość minusów znaczy, że myślisz rozsądnie :)

            Skomentuj

  4. randallandhopkirk
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2018-01-25 12:24

    Skąd my to znamy ................... Graża podrzuć oponę bo przygasa w kominku ................ jadąc w nocy zwłaszcza przez mniejsze miejscowości można się udusić w wielu miejscach.

    Skomentuj

  5. kabanosek
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-01-25 12:47

    Widać jak inwestycja zwraca się dosłownie po dwóch mandatach. Brawo pomysłu na biznes.

    Skomentuj

  6. Finear
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-01-25 12:56

    bardzo dobry pomysł, w niektórych miejscowosciach można sie udusic w zime

    mandant mógłby byc troche wiekszy

    Skomentuj Historia edycji

    1. patol1984
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-29 19:10

      Jeśli ktoś oszczędza na węglu i pali śmieciami to dla takiego domostwa 500zl to raczej spora kara ;d

      Skomentuj

  7. mufasa
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2018-01-25 13:34

    poczekajmy na kieszonkowe zestawy przeciwlotnicze
    wtedy oferta będzie pełna :)

    Skomentuj

  8. jakub1t
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2018-01-25 13:57

    Jak nie ma kamerki to śmiało można walić z wiatrówki :D nie mam nic do ukrycia , normalny opał i 3 wiatrówki. Chcą mieć czyste powietrze to niech dotują ogrzewanie gazowe, a nie górnictwo.

    Skomentuj Historia edycji

  9. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-01-25 14:44

    1. Sonda na stronie pokazuje (wyniki na obecną chwilę) że 45 osób jest przychylna takiemu rozwiązaniu a 9 osób boi się go. Najprostszy wniosek z tej sondy - to jak mało osób trzeba aby zatruć powietrze całej masie mieszkańców danej miejscowości (łapać! ścigać! wyciągać konsekwencje!)

    2. Durne pomysły o strzelaniu do dronów mogą okazać się BARDZO kosztowne. Takie profesjonalne drony nierzadko przekraczają koszt 100-200 tys PLN (ze wszystkimi czujnikami na pokładzie). Zastanawiam się jaką minę miał by osobnik który zamiast 500 PLN mandatu dostaje sądowny nakaz zwrotu kilkuset tysięcy PLN?

    Skomentuj Historia edycji

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2018-01-25 15:06

      Jeśli przyjdzie straż miejska i na moich oczach użyje drona by zbadać zawartość dymu z komina - OK! proszę bardzo.

      Lecz jeśli obcy, nieznany dron lata nad poją posesją, nad moją głową na wysokości 7m, i nie "przelatuje" lecz się szwenda i czegoś szuka - to najprawdopodobniej zostanie szybko zestrzelony, choćby kosztował pół miliona.
      Niech o koszty martwi się ten który bez pozwolenia narusza czyjąś posiadłość.

      Skomentuj

      1. Finear
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2018-01-25 15:10

        >Niech o koszty martwi się ten który bez pozwolenia narusza czyjąś posiadłość.

        ale według prawa nie narusza

        Skomentuj

      2. Smuga
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2018-01-25 15:26

        Gadać to sobie możesz i udawać chojraka, ale jak przyjdzie co do czego to bekniesz za to i tyle będzie to warte to całe twoje gadanie.

        Skomentuj

      3. taki_jeden
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2018-01-25 15:46

        Tak się tu puszysz i stawiasz, a najprawdopodobniej siedząc w domu g byś usłyszał i nawet nie wiedział, że jakaś kontrola była. Jak się nie masz czego wstydzić, a dron nie zagląda Ci po oknach to po co bijesz pianę? Może jeszcze do google z mordą wyskocz, że zrobili zdjęcia satelitarne Twojego domu a nikt nie pytał o pozwolenie.

        Skomentuj

      4. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2018-01-25 16:03

        Eternal1 - najwidoczniej jesteś bogatym człowiekiem... bo oni na 100% NIE będą latali bez zezwolenia ;)

        BTW: Coś czuję że będziesz tym pierwszym osobnikiem we wszystkich gazetach o którym będą pisali że zestrzelił drona który kosztuje pół miliona i który monitorował jakość powietrza :) Nie zdziwił bym się gdyby (ku przestrodze innych nadgorliwców) wystawili się na takie coś - aby później po takiej "reklamie" w gazetach mieć spokój z pozostałymi januszami prywatności :D

        Skomentuj

        1. Eternal1
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-01-25 17:38

          LUDZIE.
          7m (wysokość dachu) nad prywatną posiadłością a 30-40m - to różnica.

          Przelecieć (jedynie) nad posiadłością a latać w jej obrębie i czegoś szukać/badać/filmować - to różnica.

          Oczywiście że jeśli byłbym wtedy w domu to niczego bym może nawet nie usłyszał, lecz jeśli nieznany dron lata ma nad głową na własnym terenie i nie wiadomo co robi/bada/filmuje/rejestruje to jest intruzem.

          Do prawdy logiczne myślenie tak bardzo boli?

          Skomentuj

          1. Q'bot
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-01-25 17:59

            Cóż.. widocznie na benchmarku sami ekshibicjoniści komentują... Przykra prawda

            Skomentuj

          2. Finear
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-01-25 18:07

            Jak tak bardzo probojesz logicznie myśleć to nie wpadłes na to ze taki dron będzie pewnie odpowiednio oznaczony dla szybkiej identyfikacji czy to sąsiad cie nagrywa czy ktoś sprawdza co palisz

            Skomentuj

          3. Sora_
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-01-25 21:07

            wybacz ale obkleic drona kolorowa tasma i dodac jakies migajace ledy to potrafi 'kazdy gupi'

            Wystarczy Wyslac funkcjonariusza Strazy/Policji razem z vanem do 'pomiarow' i juz bedzie ok.
            W razie czego wlasciciel domu moze zadzwonic na Policje i sprawdzic. A tak siedz cicho w chalupie bo ktos przed domem Ci stoi i zaglada do ogrodka. A moze Straz miejska,a moze zlodziej, a moze tylko sasiad proboje nowa zabawke i podglada Twoja nastoletnia corke (*)?

            Nigdy nie wiadomo ale przeciez nie masz nic do ukrycia wiec jak przyjda z 'gazowni' to tez wpuscisz chociaz gazu nie masz ?

            Odrobina instynktu samozachowawczego jeszcze nikogo nie zabila, smiem twierdzic ze wrecz przeciwnie.

            (*)Corka/zona/dziewczyna/chopak/etc...
            zeby nie bylo ze kogos dyskryminuje :)

            Skomentuj

          4. HomeAudio
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-01-25 19:02

            Eternal1 - Ty jesteś jakiś ułomny... naprawdę. Gdzie jest napisane że dron który ma zbadać jakość powietrza wydobywającego się z komina będzie też Ciebie filmował? Gdzie jest napisane że będzie latał/myszkował/rejestrował?! Dostaną zlecenie na twój dom (lub domy w jakimś obszarze) - podlecą nad komin i zbadają paskudny wyziew z Twojego komina. Dostaniesz mandat 500 zł i po sprawie. Po jakimś czasie podlecą ponownie i sprawdzą jeszcze raz czy zastosowałeś się do nakazu - jak nie to kolejna kara. I myśl człowieku co piszesz.... myślenie naprawdę nie boli - a z jakością Twojego to tylko problemów sobie narobisz. Pozdrawiam. Udanego dnia.

            Skomentuj Historia edycji

      5. Sora_
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-01-25 21:00

        Ale dlaczego tak minusujecie ?

        Przeciez wystarczy pomyslec.

        Stoi samochod strazy miejskiej i stoi funkcjonariusz ktory pilotuje. W WIDOCZNYM miejscu.

        Wlasciciel domu zauwaza drona, wyglada przez okna szukajac tego kto drona pilotuje (Jak najbardziej slusznie, bo cholera wie kto tym steruje i co nagrywa).
        Widzi - Straz Miejska- wychodzi i grzecznie pyta co mu po niebie lata, dostaje grzeczna odpowiedz ze sprawdzaja czym pali w kominku bo takie przepisy.
        Wlasciciel domu mowi, ok nie mam nic do ukrycia, sprawdzajcie sobie i wraca do domu.

        Sytacja ciut inna.
        Widzi drona wyglada przez okno i widzi jakis samochod i jakiegos goscia ktory lata mu tym nad domem.
        Wychodzi i grzecznie pyta co mu po niebie lata.
        Dostaje grzeczna odpowiedz ze oni sprawdzaja dym z kominow.
        wlasciciel domu grzecznie sie pyta co oni za jedni i kto im na to pozwolil.
        Pilot drona na to ze maja pozwolenie strazy miejskiej.
        Wlasciciel na to - prosze pokazac-
        -Teraz nie moge bo dronem pilotuje-
        Wlascicel wraca do domu, wyciaga wiatrowke/AK47/proce na kuli z lozyska/BFG (niepotrzebne skreslic). Strzela do drona i wzywa policje ze mu zlodziej nagrywa co na posesji ma i jeszcze klamie ze go straz miejska przyslala.

        Jezeli kontrola odbywa sie w prawidlowy sposob to jak najbardziej. Wystarczy wyslac funkcjonariusza, jezeli to ustrojstwo wykryje palone smieci, od razu moze wejsc i zrobic inspekcje i wystawic mandat.
        Ale jezeli jakis chlopek roztropek z jakiegos instytutu bedzie udawal urzednika panstwowego to sorry Winetou.

        Znajac 'zycie' przetarg na wykonanie 'pomiarow' dostanie jakas powinowata firemka polecana przez prominentnego polityka z regionu, a przy okazji narodzi sie nowa metoda okradania domow ... 'na drona'.

        Skomentuj

  10. Qazzy
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-01-25 15:12

    Śmieci dzielą się na palne i niepalne. Te palne dzielą się na palne w dzień i palne w nocy :P

    Skomentuj

  11. webster58
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2018-01-25 15:37

    Jedyne czym ludzie się przejmują w komentarzach to czy dron narusza prywatność itp. CO TO ZA RÓŻNICA ??
    Niech ludzie zaczną palić czymś co nie narusza moich płuc to wtedy będziemy rozmawiać. Dopuki skończeni idioci bo inaczej ich nazwać nie można palą śmieciami to moim zdaniem to dron powinien mieć karabin i strzelać do takich jełopów. Albo zakleić komin niech się ludzie potrują w środku, może zadziała. Nie działają kampanie społeczne, edukacja i mandaty, niech podziała przymus bezpośredni. Bo niestety dzisiaj sobie kaszlniemy raz czy dwa ale raka już możemy hodować w płucu czy oskrzelach :/

    Skomentuj

    1. olszi
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-25 17:59

      "Dopuki skończeni idioci"
      na Ciebie też widocznie nie działa edukacja, to już mogę strzelać?

      Skomentuj

      1. patol1984
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-01-30 17:28

        Byka strzelił, ale ma racje, też bym wystrzelał tych palaczy śmieci, mam takich sąsiadów aż za dużo...
        Zapewne połowa z nich umrze na raka i będą się zastanawiać, dlaczego Bóg ich pokarał, przecież chodzili do kościoła...

        Skomentuj

  12. 3ndriu
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2018-01-25 16:05

    Nieefektywne rozwiązanie. Serio, z daleka widać kto czym pali. Nie są drony potrzebne tylko więcej kontroli i większe kary.

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-01-25 16:17

      w srodku nocy w zime nie jestem wstanie stwierdzic z jakiego komina leci syf, zwłaszcza przy odpowiednim wietrze

      i serio "Nieefektywne rozwiązanie" bo gołym okiem można stwierdzic dokładna zawartosc dymu a dron tego nie zrobi co?

      a własnie dzieki temu bedzie wiecej kontroli bo strażnicy czy kto tam sie tym bedzie zajmował podbija samochodem na róg ulicy i w poł godziny oblatuja cała okolice a nie lata z buta i nosem wciagaja kto co pali


      czemu w tym kraju jest tyle idiotów

      Skomentuj Historia edycji

      1. Sora_
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-01-25 21:17

        W srodku nocy bedziesz latal dronem stojac kilkadziesiat metrow dalej ?
        Serio ?

        Pomysl jest DOBRY, ale...

        Ludzie MUSZA wiedziec ze to jest kontrola, musza wiedziec ze takie kontrole beda w przyszlosci.
        Oznaczenie drona i filmowanie nawet ze sporej odleglosci to pryszcz, przy obecnej technologi stabilizacji obrazu i zoomie.

        Cos jak vany z radarami.
        Podjezdza taki 10 min i ma kilka domow sprawdzonych, i wsztsko jest OK i o tym wlasnie Etheral1 pisze.

        A nie ze jakis dron bedzie CI latal w srodku nocy nad chalupa i probowal zajzec do komina.

        Downisz wtedy na Policje i tyle, "jakis zlodzien Panie Wladzo, ani chybi".

        Skomentuj

  13. loctor
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-01-25 16:09

    Ciekawe czy te czujniki na dronie maja odpowiednie certyfikaty/homologację, bo jeśli nie (a pewnie nie mają) to ich wskazania można o kant drona potłuc jak i cały ten szczytny projekt.

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-01-25 16:15

      niby dlaczego miały by nie miec?

      Skomentuj

    2. bimbrownik03
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-01-25 16:53

      Nie muszą mieć, bo na ich podstawie nie jest wystawiany mandat. To pomaga tylko wybrać domy do dokładniejszej kontroli.

      Skomentuj

  14. wizard2233
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-01-25 16:35

    Jak takiego zobacze nad moim domem odrazu go odstrzele

    Skomentuj

  15. sliderek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-01-25 17:40

    Jak zwykle miłośnicy 'prywatności' wykazują się głównie zainteresowaniem tylko własną osobą i raczej brakiem chęci przyjrzenie się problemowi.

    1. Straż miejska jest nieskuteczna z tym problemem, stąd zapewne pomysł z pomiarem dymu. Domownicy mogą nie wpuścić też strażnika do środka, mimo że będzie widział czarny dym i co wtedy?
    2. Jeśli ktoś nie zanieczyszcza to w czym problem? Co taki dron mu zrobi?
    3. Jeśli ktoś rwie się do strzelania, to proponuję niszczyć też sygnalizację świetlną i radary, bo też odbierają prywatność.
    4. Jest prostą regułą, że zawsze najwięcej protestują ci, co nie są do końca (lub wcale) w porządku.
    5. Zanieczyszczenia powietrza są koszmarem nie tylko dla alergików, powodują w szerszej skali poważne problemy zdrowotne u wielu ludzi, ale co to obchodzi kolesia, dla którego najważniejsza jego 'prywatność', bo ta strasznie przecież ucierpi, jak przeleci dron i zatrzyma się nad kominem na chwilkę. Z takimi osobami nie da się budować żadnej społeczności, bo zawsze myślą w skali najwęższej.
    6. Najciekawsze jest to że tak zwani bojownicy o prywatność i wolność, potem mają największe pretensje do policji, służb że nie chronią ich przed terrorystami, czy problemami ze środowiskiem, które dotykają ich zdrowie..
    7. Praktyka uczy że rozumu najwięcej się zdobywa na własnym doświadczeniu, więc pytanie jak ci zwolennicy tak strasznie zagrożonej prywatności zaczną chorować na choroby płuc czy oskrzeli czy dalej będą przeciwni takiej kontroli?

    Skomentuj

    1. sabaru
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-25 20:35

      Ciekawe czy taki zwolennik braku prywatności jak ty ma jakiś limit na kontrolę.

      Skomentuj

    2. Sora_
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-01-25 21:28

      Ad 1. mandat in blanco, pincet. Koniec tematu
      Ad 2 . a skad mam wiedziec ze to jest Oficjalny Dron a nie zlodziej/zboczeniec czy inna franca ? Oznaczenia na dronie sa o kant drona potluc bo mam kiepski wzrok. Czarna wolga przed domem ? Tez nie. Wiec moze oficjalny Van Strazy Miejskiej ? TAK.
      Ad3. Glupi argument, wybacz ale dron przylatuje w bezposrednie otoczenie TWOJEGO domu. Sygnalizacja swietlna nie.

      Dalszych punktow komentowac nie bede bo nie sa merytoryczne.
      Zgadzam sie z Toboa ze problem 'malej emisji' jest bardzo duzy i nalezy z nim walczyc. Uwazam ze te drony jezeli bylyby pliotowane przez mundurowych funkcjonariuszy w jakisc mniej lub bardziej regularnych odstepach czasu mogly by byc realnym rozwiazaniem problemu. Ale nie zgadzam sie na inwigilacje przez prywatne firmy zatrudnione przez blizej nieokreslone sluzby do zbierania informacji o mojej osobie, stanie posiadania i kto wie czy nawet nie identyfikacji SSID (a niby czemu nie, skoro juz 'leitujemy nad kominem'). Na 100% nie bedziem mial jako obywatel wgladu w zestaw czujnikow w jakie bedzie wyposarzony ten dron. Bedziesz musial sie obejsc zapewnieniami firmy/organizacji ze wszystko jest 'zgodne z prawem'.

      O ile z mundurem dyskutowac nie zamierzam, o tyle z 'cywilnymi' pracownikami wynajetymi przez 'sluzby' juz owszem.

      I wybacz ale to wlasnie uwazam z zdrowy rozsadek.

      Skomentuj

  16. silvver
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-01-25 18:17

    Dron nie potrzebuje nakazu, ale jego operator musi mieć świadectwo kwalifikacji (plus badanie lekarskie i ubezpieczenie) jeżeli lata w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe oraz przestrzegać prawa lotniczego (każdy musi przestrzegać, niezależnie czy musisz mieć świadectwo)
    "Posiadania świadectwa kwalifikacji wynikającym z art. 95 ust. 2 pkt. 5a ustawy z dn. 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, z późn. zm.) nałożonym na osoby będące operatorami bezzałogowych statków powietrznych używanych w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe."
    Operator musi latać w zasięgu wzroku (VLOS)


    Co do tych 30m, to obwiązuje tylko w przypadku lotów w celach rekreacyjnych i sportowych i przy masie startowej większej niż 0,6kg (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków) - załącznik nr 1.

    W załączniku nr 2 są opisane wymagania co do lotów w innych celach, i tam właśnie jest tylko "zapewniając w każdej fazie lotu bezpieczną odległość poziomą od osób, mienia, pojazdów, obiektów budowlanych lub innych użytkowników przestrzeni powietrznej niebędących w dyspozycji lub pod kontrolą operatora na wypadek awarii lub utraty kontroli nad bezzałogowym statkiem powietrznym;"


    Skomentuj Historia edycji

  17. ElFi_
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-01-25 18:18

    Pomysł ten, choć nie pozbawiony wad (głównie o koszty chodzi: sprzęt, przeszkoleniu ludzie) ma jednak zalety praktyczne. Nic nie jest w stanie sprawdzić składu dymu z komina tak jak właśnie drony. I nie widziałbym tu żadnego problemu, gdyby nie to, że ochrona środowiska jest tu realizowana od dupy strony. Zamiast wydawać miliony na drony, czy nie lepiej byłoby dofinansować ludziom nowoczesne piece CO? Palenie śmieci, owszem smrodzi, ale ile czasu spala się butelka PET? Kilka minut i po smrodzie. Natomiast piece "kopciuchy" smrodzą całą dobę i to jest najbardziej palący[:)] problem a zarazem największy zysk dla środowiska gdyby tym się zająć (wymiana zasypowców na podajnikowce). Ci co mogli już wymienili piece na nowoczesne, ale wielu nie może sobie pozwolić na taki wydatek. Do tego spalając niskiej jakości opał w takim kopciuchu mamy prosty przepis na smog. I nie jest to do końca umyślne działanie, a mandat nic tu nie zmieni, jedynie oddali czas wymiany pieca. pewnym ludziom, po prostu trzeba pomóc. Dopiero potem, po wymianie pieców zakupić drony i sprawdzić, czy ktoś nagminnie nie spala odpadów z pobliskiej fabryczki/hurtowni, bo tylko takie opcje wtedy wchodziłyby w grę.

    Skomentuj

    1. Abgan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-25 18:29

      Z tego co pamiętam było i pewnie jest kilka różnych propozycji współfinansowania wymiany pieca, szczególnie w Małopolsce. Rok temu, gdy po raz pierwszy dotarło do mnie ogólne "Olaboga, smog!" czytałem, że te pieniądze nie są wykorzystywane, bo jest mało chętnych. Może 500 PLN mandatu zmotywuje tych niechętnych do poszukania dofinansowania? Straż miejska wlepiająca mandat może zapewne wręczać ulotki lub doradzić gdzie się zwrócić, żeby dostać dofinansowanie na piec.
      Tylko, z tego co rozumiem, obecnie SM ma problem z namierzeniem tych mieszkańców do których trzeba dotrzeć. I w tym właśnie mogą pomóc drony.

      Skomentuj

    2. silvver
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-01-25 18:35

      Dlatego nowoczesne, "ekologicznie" piece mają takie paleniska, które utrudniają spalanie śmieci. I niestety na tym się ekologia kończy - bo ludzie dalej palą najtańszym paliwem jaki mogą dostać (czyt. puszczają w dym znacznie więcej węgla niż jakby kupili węgiel trochę lepszej jakości).
      Jest pełno węgla o niskiej jakości lub nawet zmieszanego z kamieniami.
      Tak jak piszesz z opałem niskiej jakości - smrodzi a bez problemu jest dostępny w sprzedaży i kopanie bronią się jak jak mogą przed wprowadzaniem jakichkolwiek standardów dot. jakości węgla.

      Skomentuj

      1. ElFi_
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-01-25 20:24

        Zgadza się to co piszesz, ale tylko do pewnego stopnia:)
        - "troszkę" lepszy opał kosztuje minimum 30% więcej....
        - kocioł "ekologiczny" zasypowy jest tylko nieznacznie lepszy od starego nieekologicznego, jednak ja miałem na myśli kociołki z podajnikami, gdzie paliwo jest dozowane. Jest fundamentalna różnica między takimi "piecami". Ten co ma dozowane paliwo, nawet przy niskiej jego jakości, nie kopci w przeciwieństwie do zasypowca, który nawet opalany paliwem dobrej jakości musi kopcić bo to wynika z zasady jego działania.

        Może zacznijmy od tego, że jakość paliwa ma wpływ na ekologię (emisja związków szkodliwych i toksycznych) a sposób spalania (rodzaj kotła) ma wpływ na zanieczyszczenie (dymy, pyły) czyli smog.

        Skomentuj

  18. Eternal1
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-01-25 18:37

    Rezygnacja z prywatności w imię:
    "jestem uczciwy, nie mam nic do ukrycia"

    A co jeśli:
    "jestem uczciwy i chronię swoją prywatność"?

    Na to już "świadomość tłumu" z pochodniami i widłami w rękach nie wpadła?
    Jakieś wątpliwości co do konkretnego domu/komina? Wystarczy krótki telefon na straż miejską i robią kontrolę, nie trzeba od razu bezmyślnie rezygnować z resztek prywatności i pozwalać że by obce drony latały mi po posesji robiły/filmowały/nagrywały/badały co chcą bez mojej kontroli.

    Skomentuj

    1. adrian76
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-01-25 20:27

      Przypuszczam, że większość komentujących, którzy są na "tak" dla dronów latających nad prywatnymi posesjami nie ma zielonego pojęcia o kosztach jakie generuje ogrzewanie najczęściej starych domów, bo siedzi w mieszkaniu w bloku i pewnie nawet pieca CO na oczy nie widziała. Ale tak to u nas jest - w każdej dziedzinie mamy miliony "ekspertów"

      Skomentuj

      1. Finear
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-01-25 20:57

        mam gdzies czyjes koszty jak mi truje płuca, przez cała zime mam cieżki kaszel przez debili palacych jakims syfem

        Skomentuj

      2. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-01-25 21:20

        adrian76 - sprzedaj tą ruderę i idź do bloku. Taki panisko jak Ty musi dodatkowo jeszcze swoimi mądrościami truć tutaj atmosferę? Nie wystarczy że trujesz powietrze i małe dzieci które bawią się w pobliżu Twojego domu?!! Mam Ciebie żałować że mieszkasz w 300 metrowej chałupie której nie jesteś w stanie ogrzać w cywilizowany sposób? Śmieszne...

        Skomentuj

        1. adrian76
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-01-26 15:59

          Ruderą możesz nazwać swój dom, ja po prostu stwierdziłem fakt o kosztach ogrzewania. Ale sądząc po wpisach czujesz się bardzo pewny w necie ;-)

          Skomentuj

  19. xchaotic
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-01-25 21:16

    biorac pod uwage jak ktos gownem pali i to wlatuje do 'mojej' przestrzeni powietrznej to jest ok, ale jak dron wleci komus na podworko to nie jest? Moim zdaniem madra sprawa i uczciwa

    Skomentuj

    1. lasq09
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-01-25 21:20

      a jak w lecie będziesz się kąpać w basenie to też będziesz chciał żeby dron latał i cię nagrywał ?

      Skomentuj

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2018-01-25 21:23

        lasq09 - oczywiście! zapraszam wszystkich droniarzy aby sfilmowali mój styl pływania - może wychwycę jakieś swoje błędy na youtube. Dzięki za genialny pomysł!

        Skomentuj

  20. Skeletor
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-01-26 08:01

    Kaloryczność opon to ok. 26-30 MJ/kg, a więc wartość zbliżona lub nawet wyższa od kaloryczności węgla kamiennego także co się dziwić, że ludzie kitują to do pieców.

    Chciałbym tylko powiedzieć, że są ludzie ekstremalnie biedni, którzy czasem nie mają wyboru. Niedaleko mnie mieszka kobita samotna z minimalną emeryturą. Czasem dostanie tonę czarnego złota od urzędu miasta, czasem trochę drewna ale na zimę nie starczy. Kobita łazi i szuka. Do lasu za daleko to szuka "kalorycznego" opału. Mógłbym ją podpieprzyć bo widzę co robi ale czasem trzeba trochę współczucia okazać, różnie się może wam życie potoczyć.

    Skomentuj

    1. Yukko
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-01-26 09:56

      Tylko czemu biedna pojedyncza osoba ma dosłownie truć wszystkich dookoła i nie tylko? Bo jednej osoby szkoda ale szkód wyrządzonym postronnym to już nie szkoda? A jak tak wszystkim jej szkoda to zróbcie zbiórkę na jej opał który jest wyższej jakości niż opona.

      Ja nie mam zamiaru leczyć się z raka czy mieć problemów z płucami i oddychaniem gdyż ktoś/inni chcą palić śmieciem powodującym choroby.

      Powietrzem oddychamy wszyscy, to nasze zdrowie, nasze życie i życie i zdrowie naszych dzieci.

      I tak jak powietrze tak samo woda, ziemia i rośliny z niej a owoce i warzywa z nich są nam wszystkim potrzebne do życia i dobycia komfortu tegoż życia.

      W interesie każdej jednostki powinno być w interesie by to było czyste i zdatne do użytku jak i nie szkodziło nam i innym. A ludzie się buntują jak ktoś chce WRESZCIE oczyścić środowisko w których żyjemy bo prywatność...

      Skomentuj

    2. Finear
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-01-26 10:02

      rozumiem że jak ktos jest biedny to ma prawo też krasc? bo do tego sie to sprowadza, łamanie prawa i do tego jeszcze trucie innych

      Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-01-26 10:00

      ahh stany, idealny przykład perfekcyjnie działajacego społeczenstwa z najlepszym prawem na swiecie

      chciałbym żeby tak było w polsce

      Skomentuj

      1. taki_jeden
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-01-26 13:29

        Wtedy bym poszedł i zastrzelił gościa, który pali oponami zamiast spierać się o jakieś drony...

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-01-26 17:21

          No i poszedł byś siedzieć, rzeczywiście nie ma to jak wolność

          Skomentuj

          1. taki_jeden
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-01-29 09:02

            To była ironia. Jestem tego samego zdania co Ty w tym temacie.

            Skomentuj Historia edycji

      1. taki_jeden
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-01-26 14:04

        Eh... z wyciąganiem wniosków Ci nie po drodze widzę. To, że o czymś się nie mówiło to nie znaczy ani, że wcześnie nie istatniało ani, że wcześniej nie było problemem. Ludzkość cały czas prowadzi różne badania i weryfikuje dotychczasowe tezy czy w dalszym ciągu są prawdziwe. Tak samo np było z papierosami czy różnymi substancjami (dzis uznawanymi za narkotyki). I to nie jest tak, że nagle coś komuś odbiło i papierosy stały się złe. Tylko dlatego, że były złe od początku tylko nikt tego dokładnie nie zbadał. Tak samo jest ze smogiem. Wzrosła świadomość zagrożenia to i problem jest szerzej nagłaśniany. I nawet jak zniknie z mediów to nie znaczy, że problem przestał istnieć tylko dlatego, że przestało się o nim mówić.

        A kasę można robić na wszystkim, trzeba tylko mieć łeb na karku i trochę intuicji, i znajomości psychiki człowieka.

        A co do nakazów i zakazów... no cóż, inaczej nie pokierujesz setek tysięcy osób do dbania o dobro ogółu, a nie tylko patrzenia na swój czubek nosa.

        Skomentuj

  21. Dvlhm
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-01-27 13:21

    Jest smog. Instytucje starają się z nim walczyć. Powstał naprawdę dobry i skuteczny sposób na kontrolowanie debili (jako termin medyczny), którzy niszczą środowisko i trują ludzi.

    Jesli nie przejdą odpowiednie przepisy zezwalajacy na takie kontrole za pomocą dronów, to później będzie płacz bo zaostrzą się kolejne podatki, z których to będzie opłacana walka ze smogiem innymi sposobami. W teorii. Bo w praktyce to wygląda tak, że teraz jest szansa na zwalczanie tego procederu, a po podniesieniu podatków nikt się tym lepiej nie zajmie tylko te pieniądze zostaną po prostu wyrzucone na jakieś nowe limuzyny. Może nawet te nowe co Rosjanie teraz budują.

    Skomentuj

  22. rulax
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-01-29 06:01

    Typowe rozwiązanie problemów w naszym pięknym kraju np. jezdnia dziurawa jak ser szwajcarski, postawić znak ograniczenia prędkości do 40 i strażnika miejskiego z fotoradarem w krzakach. Wszyscy(?) zadowoleni bo bezpieczeństwo jest i ekstra kasa dla gminy też jest. Miejscowi wiedzą gdzie jest fotoradar a przyjezdnych frajerów nie szkoda ...

    Cena węgla drugiej kategorii jakości to ponad 900 zł (w kopalni chyba 350 zł). W sezonie grzewczym często schodzi i 3t. To juz jest znaczny wydatek dla rodzin o niskich dochodach. ale nasze wspaniałe państwo woli dowalać akcyzy, mandaty i dodatkowe kontrole niż zapewnić dobrej jakości opał na rynku. Dodatkowo,w tym sezonie ciężko było dostać dobry węgiel wiec ludzie byli zmuszeni do zakupu jakiegoś wschodniego ścierwa.
    ....
    Skaczecie sobie do gardeł zamiast spojrzeć na problem szerzej.

    Skomentuj

    1. taki_jeden
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-01-29 09:12

      Twój przykład z dziurawą drogą jest nieprzemyślany. Kto by jechał szybciej niż 40 km/h po dziurawej, jak ser szwajcarski, drodze?

      Nie, nie chcę, żeby Państwo chroniło debili i stwarzało im idealne warunki do rozmnażania. Jak nie masz kasy, żeby ogrzać dom to go sprzedajesz i kupujesz mieszkanie w bloku. Albo zamiast inwestować w spalanie paliwa (jakiejkolwiek postaci), zainwestuj w ocieplenie i naprawę wszelkich dziur przez, które ciepło ucieka z domu.

      Skomentuj

      1. rulax
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-01-29 10:41

        Jest przemyślany: bo po płacimy podatki aby dziury łatano. Ograniczenie prędkości jest jedynie tymczasowym zabezpieczeniem. Nie rozwiązuje istoty problemu.

        ........
        To może w ogóle eksmitować biedaków pod most albo do nich strzelać, bo zakłócają Twój komfort życia? Wszelkie nośniki energii są obarczone ogromną akcyzą. Wspomniałem o cenach węgla w kopalni i dla ostatniego kupującego. W dodatku musisz kupować od pośrednika.
        .......
        Nie łam się - > wkrótce wzrosną drastycznie ceny za parkowanie/wjazd do miasta. Będzie super ekologicznie i bezpiecznie. Powinieneś być zadowolony.

        Skomentuj

        1. taki_jeden
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-01-29 11:44

          Rozumiem, że prowadzisz statystyki jak długo dana droga jest naprawiana, dlaczego tak długo lub dlaczego nie? Może wtedy byś się dowiedział, że często same pieniądze nie są problemem, a pozwolenia i cała wymagana biurokracja.

          A po co taka agresywna groteska? Ten węgiel musi być przecież jakoś też przewieziony, przechowywany itd. Wiadomo, że cena wzrasta, no i trzeba na tym też zarobić... Ze wszystkim tak jest, że jakbyś kupował bezpośrednio u źródła to byś zapłacił mniej niż przy standardowym obiegu towaru. Ameryki nie odkryłeś. Ale ja nie o tym. Chodzi mi o lament ludzi, których nie stać na utrzymanie tego co mają. Jeżeli Twoja sytuacja nie pozwala Ci na utrzymanie domu to nie powinieneś mieszkać w domu, a nie lamentować, że ogrzewanie drogie, że remonty itd.
          Jak mnie nie stać na tankowanie samochodu ze spalaniem 30l/100km to takiego samochodu nie posiadam i nie lamentuje, że paliwo za drogie i nie mogę jeździć swoim samochodem.

          Często ludzie pozadłużają się tylko po to, żeby mieć coś na co ich i tak potem nie stać utrzymać. To jest głupie i nieodpowiedzialne. Przejawy takiego zachowania można znaleźć wszędzie, również w innych aspektach życia. A potem tylko płacz i skargi, że Państwo nie pomaga w spełnianiu marzeń i zachcianek. Sorry, ale trzeba dojrzeć i mieć trochę oleju w głowie, żeby na te zachcianki i marzenia zasłużyć.

          --------
          Parkowanie i tak jest drogie, bo nie ma tylu miejsc parkingowych, więc głównie po mieście i tak poruszam się komunikacją miejską albo transportem własnym (nogi). Napewno będzie to plusem, jak już idąc do celu nie będę wąchał spalin samochodów.

          Skomentuj Historia edycji

        2. Finear
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-01-30 15:21

          >Nie łam się - > wkrótce wzrosną drastycznie ceny za parkowanie/wjazd do miasta. Będzie super ekologicznie i bezpiecznie. Powinieneś być zadowolony.

          no i bardzo dobrze, jak by nawet 1/4 przezucila sie na komunikacje miejska zamiast pchac sie samochodem samemu to wszyscy by dojezdzali do roboty szybciej

          Skomentuj

          1. rulax
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-01-31 03:54

            Przedstawiliście argumenty ze strony osoby majętnej/mieszkającej w dużym mieście. Już widzę jak starzy mieszkańcy podupadających wiosek, np. wschodniej Polski, masowo sprzedają domy aby przenieść się do mieszkań w bloku. PZPR próbowała tak działać.
            Zresztą: "jeżeli nie stać ich na chleb, niech jedzą bułki" albo 'zmień pracę i weź kredyt".
            .......
            Spróbujcie dojechać komunikacją miejską z miejscowości podłożonej w pobliżu aglomeracji. Nie wszędzie funkcjonuje kolej ... A jaką alternatywę dają zatroskane miasta?
            ......
            Pierwsza osoba która się cieszy ze wzrostu podatków. Chyba za mało płacimy ... Nie martwcie się: będzie tego więcej.
            .....
            Sorki, odpłynęliśmy z głównego tematu. Jestem przeciwny postępującej inwigilacji społeczeństwa. Niedługo wprowadzą prawo, że baraszkując z dziewczyną, będziesz zmuszony zostawić otwarte okno aby mógł wlecieć dron i sprawdzić czy nie dochodzi do molestowania. Orwel 100%.
            .....
            Swoją opinię podałem. Wystarczy mi już dyskusji. Pozdrawiam

            Skomentuj Historia edycji

          2. taki_jeden
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-01-31 10:07

            "Spróbujcie dojechać komunikacją miejską z miejscowości podłożonej w pobliżu aglomeracji. Nie wszędzie funkcjonuje kolej ... A jaką alternatywę dają zatroskane miasta?"

            No zobacz jaki piękny pomysł na biznes. Nic tylko otworzyć jakąś firmę realizującą przewóz ludzi do pracy.

            "Sorki, odpłynęliśmy z głównego tematu. Jestem przeciwny postępującej inwigilacji społeczeństwa. Niedługo wprowadzą prawo, że baraszkując z dziewczyną, będziesz zmuszony zostawić otwarte okno aby mógł wlecieć dron i sprawdzić czy nie dochodzi do molestowania. Orwel 100%."

            I tu leży właśnie kość niezgody. Jesteś przeciwny danemu rozwiązaniu, bo dorzucasz do niego jakieś swoje "orwelowskie" wymysły. Gdybyś dywagował nad problemem takim jaki jest to byśmy mieli rzeczową dyskusję, a tak całą sprawę wyolbrzymiasz i dokładasz jakieś podglądanie przy stosunku. Kretyńskie jest rozprawianie nad czymkolwiek jak generalizujesz albo wyolbrzymiasz albo wymyślasz skrajne scenariusze. To po prostu nic nie wnosi. Jak będzie projekt, żeby latać dronami szukać gwałtów i molestowań, to wtedy możesz wnieść swój sprzeciw, że to za duży wpływ na prywatność.

            Po prostu korzystanie z technologii wcale nie musi oznaczać realizacji "orwelowskich" wizji. Jak będziesz rozpatrywać każdą propozycję użycia technologii oddzielnie i dokładnie taką jaka jest to łatwo narysujesz granicę prywatności. A takie tylko przerzucanie się argumentami w stylu: To może jeszcze niech sprawdzają czy jestem dobry w łóżku?; to równie dobrze można: Po co robisz prawo jazdy?! Chcesz rozjeżdzać ludzi psychopato?!

            Skomentuj

  23. gizmo84
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-02 16:50

    Jak zwykle zwykli szaracy po dupie dostaną.
    Niech takim dronem zrobią kontrolę Kronospanowi u nas w Mielcu.
    To im wskaźniki przekręci. Ale ta firma ma pieniądze. Nic jej nie zrobią.

    Skomentuj

  24. GodOfWAR
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-05 22:17

    pomysl genialny, oby jak najwiecej takich kontroli.
    Martwi mnie tylko niska kara, powinna wynosic 5000 a nie 500zl.

    Skomentuj

  25. Geralt
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-06 18:38

    Pomysl bardzo dobry. Kazdy pomysl ktory pomoze lapac ludzi trujacych srodowisko i innych ludzi jest dobry. A jesli ktos zniszczy powinien dostawac 'specjalna' kare + zwrot kosztow drona.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!